• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można projektować Nową Bulońską. Ulica połączy Jasień z Moreną

Maciej Naskręt
18 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Ulica Nowa Bulońska przetnie w dużej mierze ogródki działkowe między Moreną a Jasieniem. Ulica Nowa Bulońska przetnie w dużej mierze ogródki działkowe między Moreną a Jasieniem.

Nawet najmniejsza inwestycja zaczyna się od stworzenia projektu. W poniedziałek podpisano umowę na opracowanie projektu ulicy Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem i ułatwi życie wielu tysiącom gdańszczan. Stworzenie dokumentacji pochłonie 1,180 mln zł. Ulica ma kosztować ok. 200 mln zł, ale nie wiadomo, kiedy powstanie.



- Dokumentacja ma być gotowa do połowy 2014 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG, która dokumentację Nowej Bulońskiej zamówiła w firmie Europrojekt Gdańsk.

Przypomnijmy, że budowa ul. Nowej Bulońskiej obejmuje wykonanie dwóch jezdni między skrzyżowaniem ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Droga będzie wiodła na odcinku 1,6 km dwiema jezdniami, częściowo też po estakadzie i moście nad Potokiem Siedlickim. Między obiema nitkami ul. Nowej Bulońskiej ma zostać poprowadzona linia tramwajowa, która zakończona będzie pętlą tramwajową u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Co ciekawe, projekt Nowej Bulońskiej zostanie opracowany tak, by mógł być realizowany tylko częściowo lub etapami. Niewykluczone więc, że najpierw powstanie tylko jedna nitka ulicy, a druga i tramwaj - później. Dziś to jednak tylko dywagacje, bo miasto nie wpisało jeszcze żadnych pieniędzy na budowę tej drogi do swojego budżetu.

- Największym wyzwaniem dla projektantów będzie opracowanie dokumentacji odwodnienia ul. Nowej Bulońskiej. Droga wiedzie przez bardzo pofałdowany, jak na nasze warunki teren. Stąd rozważana jest m.in. budowa nowego zbiornika retencyjnego - mówi Bartosiewicz.

W połowie stycznia tego roku informowaliśmy, że Europrojekt Gdańsk złożył najtańszą, czyli wartą 1,18 mln zł ofertę w przetargu. Jest ona cztery razy tańsza od najdroższej propozycji złożonej przez firmę Egis - 4,85 mln zł. Skąd taka rozbieżność cenowa?

Najlepiej skomunikowana dzielnica w Trójmieście to:

- Po pierwsze, jesteśmy firmą lokalną. Maleją choćby koszty dojazdu, będziemy opracowywać dokumentacje na miejscu, w Gdańsku. Po drugie, w tej chwili nie ma wiele pracy dla biur projektowych, dlatego o zlecenia walczy wielu chętnych - tłumaczy Tomasz Kołakowski, prezes zarządu Europrojekt Gdańsk.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej miałaby ruszyć po 2014 r. - Jest duże prawdopodobieństwo, że na budowę tego przedsięwzięcia otrzymamy od 30 do 70 proc. dofinansowania ze środków Unii Europejskiej - mówi Bartosiewicz.

Na budowę ul. Nowej Bulońskiej trzeba przygotować ok. 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia poznamy pewnie, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Miejsca

Opinie (118) 2 zablokowane

  • czemu ulica ma przecinać ten zielony obszar? Nie może biec jego skrajem ?

    • 6 22

  • Czymże sa wasze gdańskie drogi wobec wspaniałości OPAT?

    Wszystkie siły narodu do budowy OPAT!

    • 11 3

  • ta droga akurat jest niezbędna (1)

    szkoda jednak ogródków bo coraz więcej wszędzie tylko betonu...

    • 3 10

    • a mi nie szkoda czy ty zwróciłes uwage jakie tam szałsy mieszkalne na starym azbeście ludziska stawiaja. Oszołomy normalnie :)

      ha

      • 11 1

  • No i bardzo dobrze,że projektuje gdańska firma (1)

    Może przynajmniej nie będzie takich jaj,jak w przypadku Węzła Chwaszczyno (krzyżówka przyszłej trasy lęborskiej i obwodnicy metropolitalnej),gdzie genialni projektanci z Poznania zaprojektowali BRAK WJAZDU z Chwaszczyna na OM/DK20 w kierunku Gdyni! Czyli wszyscy,którzy kupili domy w Chwaszczynie,Tuchomiu itp. Mają dylać do pracy przez... Osowę! Co prawda Gdańsk obiecuje Nową Kielneńską z Chwaszczyna do Obwodnicy,ale bądźmy szczerzy - czy mądre jest wydłużanie w ten sposób drogi mieszkańcom,a do tego wtłaczanie ruchu z 2 kierunków w 1? Wylot z Chwaszczyna na Gdynię to kwestia 1 dodatkowego wiaduktu i łącznicy,owszem?to kosztuje,ale chyba autostrady mają ułatwiać,a nie utrudniać? Skopany układ drogowy jest na dziesięciolecia,projektować trzeba w realiach! Sprawdźcie ten "genialny" projekt na chwaszczyno com...

    • 14 2

    • myślisz, że projektanci o czymś decydują? o takich rzeczach decyduje zamawiający więc do niego kieruj pretensje.

      • 1 0

  • 4x4

    piękne czasy mijają drogi kolejki a nam koledzy tylko bulwar zostanie ;p

    • 2 1

  • Oby budowa doszła do skutku.... (2)

    Żeby tylko nie było tak jak z tym tramwajem na Morenę
    co miał być budowany już 35 lat temu.
    Wielki rozgłos a w konsekwencji sprawa odłożona
    na wiele lat...

    • 5 4

    • Ta droga tez miala powstac 35 lat temu to sa stare plany

      35 lat minelo od jej pierwotnego planowania - nowa droga 35 lat temu zatrzymala sie na ul Mysliwskiej

      • 2 1

    • Widać młody jesteś, nie pamiętasz,jaka w latach 80. i 90. panowała zapaść gospodarcza i bieda... Nie było kasy nie tylko na budowę dróg, ale i na konserwację, przez co teraz nie idzie nadążyć z łataniem... W ogóle publiczna kasa świecila pustkami. To wtedy powstały dowcipy w stylu "policjant jak odda strzał ostrzegawczy w powietrze, to wyczerpie roczny przydział nabojów'

      • 2 0

  • Nowa Bulońska

    Propaganda sukcesu weszła rządzącym w krew, a ja to czarno widzę. Tyle inwestycji i każda przed oddaniem remontowana. A ile firm zbankrutuje przy okazji ????

    • 6 3

  • Nowa Bulońska będzie także dla rowerzystów (4)

    Ścieżki rowerowe jakie powstaną przy tej uliczy zapewnią w końcu szybkie połączenie rowerowe Jasienia z Wrzeszczem.Teraz żeby dojechać rowerem z Wrzeszcza na Jasień trzeba tłuc się łąkami przez poligon co jesienią i teraz jest trudne ze względu na zalegające błoto. Po wybudowaniu nowej Bulońskiej połączenia do Wrzeszcza będzie dużo lepsze , gdyż planowane ścieżki połączą się już z istniejąca na Jaśkowej Dolinie i planowaną z Siedlec na Brętowo. Jednak na istniejącej Bulońskiej ścieżka powinna powstać teraz razem z tramwajem ,bo już jest tam potrzebna. Ja jako mieszkaniec Chełmu czekam na ścieżki do Centrum wzdłuż Armi Krajowej i na Otomin wzdłuż Warszawskiej i Jabłoniowej. Te też powinny szybko powstać zwłaszcza na Otomin bo Jabłoniowa to jedyna opcja dostania się tam z Chełmu , a jes ona wąska i dość ruchliwa

    • 21 5

    • O jejciu. Tjochę błotka i się popłaciesz? (1)

      To bezstresowe wychowanie...

      • 5 12

      • o widać że ty z PIS-u. Tylko pisowcy potrafią pieprzyć takie głupoty jak ty

        • 4 5

    • Popieram ścieżki rowerowe.

      Co prawda do Kopenhagi czy Amsterdamu nam jeszcze daleko, ale i tak Gdańsk ma lepsze i bezpieczniejsze rozwiązania dla komunikacji rowerowej, niż europejskie metropolie (np. Londyn, Paryż). I tak trzymać!

      • 9 2

    • nowa bulonska

      no i żebyś dojechał rowerkiem to zabiorą 400 działek

      • 0 0

  • bardzo dobry wariant drogi ale konieczne jest zprojektowanie (2)

    drogi z w/w Bulońskiej do Kiełpinka oraz miejsca, gdzie kończy się Kartuska

    • 3 3

    • w kiełpinku

      same lamusy mieszkają

      • 3 1

    • A to przez trasę AK nie można?

      • 1 0

  • Bulońska..... A wzorem Paryża (2)

    Panienki też tam będą?

    • 7 2

    • Tylko na placu Pigall (1)

      • 3 2

      • słyszałem,że tam są najlepsze kasztany

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane