• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nazwa gdańskiego stadionu wystawiona na sprzedaż

Marzena Klimowicz-Sikorska
24 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Tak, dzień po dniu, powstaje stadion piłkarski w Letnicy. Film powstał po zmontowaniu zdjęć, robionych przez kamerę obserwującą plac budowy od rozpoczęcia prac budowlanych. mat. BIEG 2012



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę swojego stadionu budowanego na Euro 2012. Czy na przecieraniu szlaków innym zyska, czy raczej straci?



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę stadionu budowanego na Euro

Już niedługo z nazwy "Baltic Arena", nieoficjalnej, ale najchętniej używanej przez mieszkańców Trójmiasta, pozostanie tylko człon "Arena". Najprawdopodobniej uzupełni go nazwa firmy, która wygra rozpoczynający się we wtorek konkurs na sponsora tytularnego stadionu.

Udział w nim może wziąć każdy, jednak wygra ten, kto, poza atrakcyjną ceną, zaoferuje odpowiednią nazwę. Czyli jaką?

- Nie może to być nazwa wulgarna, nie może zawierać treści pornograficznych, nawołujących do rasizmu, dyskryminacji, terroru, nie może też budzić sprzecznych skojarzeń - wylicza Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Dopiero w drugim etapie konkursu pod uwagę będzie brana oferta finansowa. Miasto nie ujawnia nic poza tym, że za 5-letnią, ważną do 2014 roku umowę ze sponsorem, chce dostać kilka milionów złotych. Co sponsor dostanie w zamian? Niemało.

Poza prawem do wskazania nazwy obiektu i statusem sponsora tytularnego, także wyłączne prawo do umieszczania na elewacji stadionu swojego logo w czterech miejscach, zajęcia określonej powierzchni reklamowej na betonowej balustradzie, lożę VIP-owską i 20 miejsc parkingowych. Do tego prawo do nadania nazwy Klubowi Biznesu oraz do wykorzystania wizerunku stadionu do własnych celów.

Po 5-letnim okresie obowiązywania umowy, może ona zostać przedłużona, bez konieczności organizowania nowego przetargu. -Chcielibyśmy, by sponsorem tytularnym została firma znacząca, która związałaby się z tym obiektem na wiele lat - tłumaczy Ryszard Trykosko, prezes spółki Bieg 2012.

O tym, kto mógłby pokusić się o miano sponsora tytularnego gdańskiego stadionu spekuluje się od dawna, ale żadnych oficjalnych deklaracji nie ma. Paweł Olechnowicz, prezes od zawsze wymienianego w tych rankingach Lotosu, twierdzi, że jego firma zostawia w Gdańsku takie podatki, że nazwa stadionu powinna trafić do niej automatycznie.

Pieniądze uzyskane ze sprzedaży nazwy zostaną przeznaczone m.in. na utrzymanie stadionu, którego roczne koszty eksploatacji - po otwarciu - wyniosą od 10 do 12 mln zł. W przyszłym roku zostanie wyłoniony operator, który będzie się głowić, jak zdobyć te pieniądze.

Konkurs na sponsora tytularnego stadionu w Letnicy zostanie rozstrzygnięty 9 grudnia.

Miejsca

Opinie (441) ponad 20 zablokowanych

  • Beton Arena

    • 7 2

  • Amber Arena by świetnie pasowało (2)

    Ale wątpię, by browar w Bielkówku było na to stać.

    Pozostaje mieć nadzieję, że nie wygra Castorama, Albert, Hipernova ani Ikea

    • 8 0

    • jabyśmy tak wszyscy pili ambera to może yłoby stac

      a tak jak poddajemy sie relamie i pijemy pseudo piwo to nic z tego nie bedzie niestety

      • 6 0

    • AMBER TO BURSZTYN! MOŻE BYĆ!

      • 0 0

  • o*****

    o***** ARENA

    • 4 1

  • THE "SUN OF PERU ARENA" (1)

    tak będzie najlepiej

    • 5 7

    • Pisu-arena-))

      • 0 3

  • SKOK Stefczyka Stadium

    Piłsudski Shipyard Colliseum ,
    Opony Pacikowski Sportz Platz
    Ikea Krzesła Ring.
    Domy Z Drewna Szymbark Football Hall
    Czekoladki Z Dżemem Copa Gedanensia

    • 15 1

  • Titanic -Arena

    • 2 2

  • Blachy Dachy Koksownia Pruszyński Stare Juchy Arena

    • 12 0

  • hym?

    wyjdziemy na tym jak Zabłocki na mydle

    • 1 1

  • Obiekt winien nosic gdanska identyfikacje "Gedanica-Stadion " raz na zawsze.

    • 3 0

  • ECS ARENA

    ...i od razu kasa spłynie szerokim potokiem

    tylko zarządzający będą do d*py

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane