• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga, a kierowcy jadą tylko 40 km/h

Maciej Naskręt
9 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Trasą Sucharskiego nie można jechać szybciej niż 40 km/h. Odcinek w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska.


Kierowcy na kilometrowym - dwujezdniowym - odcinku Trasy Sucharskiego mogą jeździć zaledwie 40 km/h. Czemu tylko tyle? W projekcie budowlanym nie uwzględniono barier ochronnych niezbędnych do podniesienia dozwolonej prędkości. Miejsce za zakazem upodobali sobie teraz policjanci.



Drogówka kontrolująca prędkość na Trasie Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Drogówka kontrolująca prędkość na Trasie Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska.
Kierowcy korzystający na co dzień z Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska - odc. od Węzła Elbląska do Południowej Obwodnicy Gdańska - narzekają na ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzone na kilometrowym fragmencie obu jezdni po otwarciu trasy.

- Droga wydaje się być ukończona, ale wciąż nie można jechać tam szybciej, drogowcy zamknęli też jeden pas ruchu. Czy te ograniczenia w ogóle kiedyś znikną? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Sylwester. - Po takiej jezdni można bezpiecznie jechać przynajmniej 70 km/h - przekonuje.

Czy drogowcy przesadzili ustawiając na trasie ograniczenie do 40 km/h?

O sprawę zapytaliśmy w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy Trasy Sucharskiego. Ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzono w związku z brakiem barier ochronnych przy głównych jezdniach.

- Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym. W czasie niedawnych odbiorów technicznych Trasy Sucharskiego na Olszynce uznano, że będą one jednak potrzebne. Niebawem ogłosimy przetarg na prace montażowe nowych barier, powinny one pojawić się przy drodze do końca maja - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Dodatkowe prace zostaną dofinansowane przez Unię Europejską z puli na budowę Trasy Sucharskiego.

Co ciekawe, droga - tam gdzie nie ma barier i obowiązuje zakaz - jest niemal prosta i wiedzie w szczerym polu. W rzeczywistości niewielu kierowców jedzie tam wolniej niż 70 km/h. Miejsce upodobała sobie niestety policja. Funkcjonariusze sypią tam niefrasobliwym kierowcom słone mandaty.

Budowa Trasy Sucharskiego rozpoczęła się w czerwcu 2011 r., a droga otwarta została w grudniu 2012 r. Przetarg na roboty budowlane wygrała firma Budimex, która wykonała roboty za kwotę 168,6 mln zł brutto.

Inwestycja na Olszynce i Rudnikach obejmowała budowę dwóch nowych jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 4 m. Kierowcy mają docelowo jeździć tam z maksymalną prędkością 70-90 km/h.

Miejsca

Opinie (236) 3 zablokowane

  • paranoja z tymi ekranami

    robimy wszystko co nam nakazuje eurohołhoz

    • 2 1

  • POlska = kraina absurdów

    • 2 0

  • Sluchajcie, mozna i 160 km/h

    Wczoraj sam sprawdzilem.

    • 5 0

  • jesli tam brak barier i wolno jechac tylko 40 to dlaczego na głownych ulicach miasta i pozostałych mozna jechac od 50 do 70 tam tez niema barier ochronnych ci GIK to jakies niedojdy

    • 5 0

  • Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym.. (1)

    • 0 0

    • Dobrze, że asfalt ujęli

      • 4 0

  • no i dobrze ze jest ograniczenie .....

    Nie wiem w czym jest problem? Jest ograniczenie do 40 i dobrze. Droga nie dokonczona, ciekawe co byscie napisali gdyby ktos wypadl z drogi. Pewnie to że jechal za szybko. Jak zwykle kolejny absurdalny artykuł na tym portalu ....

    • 0 6

  • Czytać znaki (1)

    Autorze filmu i artykułu. Z tego co widać na filmie masz znak 40 km/h trzeba zwolnić do tych 40 za parę metrów jest znak "koniec terenu zabudowanego" po jego minięciu można przyspieszyć do 100 km/h bo wjeżdża się na dwujezdniową drogę poza obszarem zabudowanym, znak 40 zostaje odwołany.

    • 4 1

    • a w drugą stronę, panie mądry ?

      • 0 0

  • dokladnie niech ktos sie ustosunkuje do tego :) ww

    • 0 0

  • Można taniej

    Przecież zamiast barier można nasadzić krzaków, żeby radarowcy mieli gdzie się stać. I taniej i z pożytkiem dla budżetu państwa.

    • 3 0

  • szkoda mi czasu na komentowanych debilizmów. (1)

    • 2 1

    • właśnie skomentowałeś lol

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane