• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga, a kierowcy jadą tylko 40 km/h

Maciej Naskręt
9 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Trasą Sucharskiego nie można jechać szybciej niż 40 km/h. Odcinek w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska.


Kierowcy na kilometrowym - dwujezdniowym - odcinku Trasy Sucharskiego mogą jeździć zaledwie 40 km/h. Czemu tylko tyle? W projekcie budowlanym nie uwzględniono barier ochronnych niezbędnych do podniesienia dozwolonej prędkości. Miejsce za zakazem upodobali sobie teraz policjanci.



Drogówka kontrolująca prędkość na Trasie Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Drogówka kontrolująca prędkość na Trasie Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska.
Kierowcy korzystający na co dzień z Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska - odc. od Węzła Elbląska do Południowej Obwodnicy Gdańska - narzekają na ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzone na kilometrowym fragmencie obu jezdni po otwarciu trasy.

- Droga wydaje się być ukończona, ale wciąż nie można jechać tam szybciej, drogowcy zamknęli też jeden pas ruchu. Czy te ograniczenia w ogóle kiedyś znikną? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Sylwester. - Po takiej jezdni można bezpiecznie jechać przynajmniej 70 km/h - przekonuje.

Czy drogowcy przesadzili ustawiając na trasie ograniczenie do 40 km/h?

O sprawę zapytaliśmy w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy Trasy Sucharskiego. Ograniczenie prędkości do 40 km/h wprowadzono w związku z brakiem barier ochronnych przy głównych jezdniach.

- Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym. W czasie niedawnych odbiorów technicznych Trasy Sucharskiego na Olszynce uznano, że będą one jednak potrzebne. Niebawem ogłosimy przetarg na prace montażowe nowych barier, powinny one pojawić się przy drodze do końca maja - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Dodatkowe prace zostaną dofinansowane przez Unię Europejską z puli na budowę Trasy Sucharskiego.

Co ciekawe, droga - tam gdzie nie ma barier i obowiązuje zakaz - jest niemal prosta i wiedzie w szczerym polu. W rzeczywistości niewielu kierowców jedzie tam wolniej niż 70 km/h. Miejsce upodobała sobie niestety policja. Funkcjonariusze sypią tam niefrasobliwym kierowcom słone mandaty.

Budowa Trasy Sucharskiego rozpoczęła się w czerwcu 2011 r., a droga otwarta została w grudniu 2012 r. Przetarg na roboty budowlane wygrała firma Budimex, która wykonała roboty za kwotę 168,6 mln zł brutto.

Inwestycja na Olszynce i Rudnikach obejmowała budowę dwóch nowych jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 4 m. Kierowcy mają docelowo jeździć tam z maksymalną prędkością 70-90 km/h.

Miejsca

Opinie (236) 3 zablokowane

  • Armii Krajowej

    To jak to jest, że tutaj bez barierek jest ograniczenie do 40km/h, a na Armii Krajowej, drodze również bez barierek jest 80km/h? Inne wymagania techniczne czy jak?

    • 2 0

  • A Pan Roman czuwa...

    ...@@tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pan-roman-postrach-kierowcow,316922.html

    • 0 0

  • dla mnie to jest skandal

    nad skandale. Ktoś nie zaprojektowal barier ochronnych , a potem ktoś nie wprowadził zmiany do projektu w trakcie budowy. Efekt na szybkiej trasie zagrodzono jeden pas i ograniczono prędkość do 40 km/h. Przy czym nie jest niebezpieczne jechanie tutaj i 70 i 100 km/h. Pikanterii dodaje fakt, że bariery ochronne montuje się w jeden lub najwyżej dwa dni. Kto za to odpowiada? Akcja policjantów tam to typowa bezczelność

    • 15 0

  • Na większości dróg krajowych, które mają jedną jezdnię, nie ma barier ochronnych

    nawet nie ma czasami pobocza, a ograniczenie to 90km/h. Kiedy są bariery, to jest to często źródło nieszczęść, bo nie ma gdzie uciec, jak ktoś wyprzedza na trzeciego. Gdzie tu logika ? Takie retoryczne pytanie, zamiast kawy.

    • 10 0

  • Dziwne.. Po mieście 50km/h.

    A w centrum nie ma barier i można jeździć 50-70km/h.
    Jednak Polska to dziwny kraj. Nie od dziś wiadomo :)

    • 6 0

  • Na Zachodzie odbyłaby się szeroka debata publiczna i znaleziono by najlepsze rozwiązanie pod warunkiem że byłby to rower.Transport rowerowy jest główną przyczyna szerokiego zadowolenia społeczeństwa i nie powoduje obumieranie dzielnic.

    • 4 0

  • właśnie przez takie kuriozalne oznakowanie

    Mało kto przestrzega ograniczeñ, ponieważ w 90% są ustawiane po nic. I nie mają żadnego związku z niebezpieczeñstwem związanym w danym rejonie.

    • 7 0

  • Policja, jak w socjaliźmie, nie pilnuje już zwykłego porządku,

    ale jest narzędziem w rękach władzy, pilnuje jej interesów, legimityzuje głupotę władzy, brak kompetencji. Robi to kosztem obywateli, którzy przecież są jedynymi "właścicielami" państwa.

    • 7 1

  • Brawo, wreszcie ktoś to opisał. Jeżdżę tam prawie codziennie i marzy mi się sytuacja że za mną pojawi się policja czy inne ITD, a ja wtedy zgodnie z tym idiotycznym znakiem 40 km/h i ani km więcej. :)

    Kawałek dalej, na Sucharskiego przed zjazdem na terminal kontenerowy mamy zwężenie, jeden pas, żadnych barier, rów i ... brak ograniczenia, można jechać 70 km/h jak na całym tamtym odcinku.

    A tu szeroko, prosto, do rowu daleko ... i 40 km/h.

    Brawo ...

    Dodałbym jeszcze ograniczenia na wjazdach na most wantowy - czemu tam akurat jest 50 km/h, też tego nie rozumiem, tym bardziej że kawałek wcześniej mamy w podobnym miejscu 70 km/h.

    Ja chcę przestrzegać przepisów, ale litości, niech one mają jakiś sens i logikę !!!

    fun

    • 10 0

  • pas drogowy

    Kilka uwag,pas drogowy o szer. ok 4 m?Bariery nie są elementem konstrukcyjnym drogi.Pani z Gik-u tak mówiąc wykazuje skrajny brak profesjonalizmu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane