aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (212 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (69 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (178 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (252 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (225 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (18 opinii)

Natalia Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (94 opinie)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

biznes

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (58 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (15 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (244 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (90 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Nowa droga rowerowa z przerwą... na początku?

Po budowie nowej drogi rowerzyści nie będą musieli uważać na pieszych, bo oddzieli ich szeroki trawnik.

fot. Krzysztof Mystkowski/KFP

Po budowie nowej drogi rowerzyści nie będą musieli uważać na pieszych, bo oddzieli ich szeroki trawnik.

W czerwcu gotowa będzie nowa droga rowerowa wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego w Gdyni. Problem w tym, że najprawdopodobniej zacznie się... dziurą, bo miasto nie może dogadać się z Akademią Morską w sprawie 40 metrów terenu należącego do uczelni.



Czy po Trójmieście łatwo poruszać się rowerem?

tak, jest sporo dróg dla rowerzystów

26%

tak, jeśli ktoś nie boi się jeździć chodnikami i ulicami

38%

raczej nie, nie mamy rozbudowanej sieci dróg rowerowych

36%

łącznie głosów: 1258

Do tego, że nowa ścieżka rowerowa wzdłuż bulwaru jest potrzebna, nie trzeba nikogo przekonywać. Latem rowerzystów oddziela od tłumów pieszych jedynie biała linia, wymalowana farbą. O wypadek nietrudno. Dlatego ścieżka zostanie przesunięta pod las, gdzie dziś jest gruntowy trakt spacerowy.

Gdynia właśnie ogłosiła przetarg na budowę niemal 1,5 km ścieżki z czerwonej nawierzchni bitumicznej. Rowerzystom nikt nie będzie wchodził w drogę, nie będą też musieli jeździć po betonowych płytach. Ale zanim na ścieżkę dojadą, będą musieli przeprawić się przez ok. 40-metrowy odcinek gruntowej drogi, gdzie nowa nawierzchnia - przynajmniej na razie - nie powstanie.

Właścicielem terenu przy Muzeum Miasta Gdyni jest Akademia Morska. I trzyma miasto w szachu, bo właśnie negocjuje zamianę kilku gruntów, a tego nie chce odseparować od całego pakietu.

- Własność jest święta, więc w ramach tego przetargu nie możemy budować tam nowej drogi rowerowej, gdyż rozmowy jeszcze trwają. Mam jednak nadzieję, że uda się nam szybko porozumieć i już po wyborze wykonawcy będzie można po prostu rozszerzyć zakres prac. Wtedy niewielu by nawet wiedziało, że był jakiś problem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa. - Wierzę w pozytywne zakończenie rozmów, a na razie najważniejsze jest odseparowanie rowerzystów od ruchu pieszych, bo istniejące rozwiązanie jest po prostu niebezpieczne - dodaje Marek Stępa.

9 lutego nastąpi otwarcie kopert z ofertami wykonawców. W połowie czerwca szeroka na 3,5 m i zwężająca się przy al. Piłsudskiego do 3 m droga będzie gotowa do odbioru. Wykonawca zbuduje nie tylko drogę rowerową, ale również miejsca postojowe i stojaki dla rowerów. Wykona również chodniki.

- W dalszym etapie chcemy połączyć bulwar z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W ten sposób zacznie się tworzyć sieć dróg rowerowych, której do tej pory w centrum brakuje - mówi odpowiadający za drogi rowerowe w Gdyni radny Marcin Wołek.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 185)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239749 2011-01-26 06:09 tójmiasto...serce dróg rowerowych...szkoda, że z takim "powerem" nie budują/remontują dróg dla samochodów (4)

mer

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 138

zgłoś do moderacji opinię 3239782 2011-01-26 08:33

Ty żarty sobie stroisz, czy naprawdę masz takie kłopoty z myśleniem?

Nie zauważyłeś takiej drobnostki, że budowa 1 km drogi kołowej kosztuje tyle co budowa 60 km drogi rowerowej?

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3239825 2011-01-26 10:09

chyba cię pogieło. Cały Gdańsk stoi remontem i modernizacją dróg!!

kara

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3239844 2011-01-26 11:28 1,5 km

smiech na sali:)

bravurka

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3239863 2011-01-26 14:28 jakie serce? to przykład ile problemów czeka inwestora, od dziur prawnych przez niesfornych właścicieli gruntów aż po "tępe

baby" przywiązane łańcuchem do drzewa... szkoda gadać, sam miałem problemy jak się budowałem - przyszedł operator koparki i mówi: panie dasz tysiaka więcej to tego garnka z ziemi już nikt nie wyciągnie, no i co miałem zrobić? Badania archeologiczne w moim ogródku za moje pieniądze? Nigdy!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239750 2011-01-26 06:09 9 lutego nastąpi otwarcie kopert z ofertami wykonawców. (1)

Ciekawe kto przytuli te kilka milionów :)

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 47

zgłoś do moderacji opinię 3239900 2011-01-26 22:41

jak to kto ? MTM !!!

MLI

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239751 2011-01-26 06:12

Ehhh jak zwykle każdy patrzy na czubek swojego nosa.

maraskin

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239752 2011-01-26 06:21 precz z rowerzystami (47)

oni nie przestrzegaja przepisów! myślą że jak są na ścieżce rowerowej to wszytko im wolno !mandaty powinni im walic spore !

bea

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 273

zgłoś do moderacji opinię 3239754 2011-01-26 06:33 ścieżki,to są dla pieszych,a drogi

są dla rowerów;a po drugie-co masz do zarzucenia rowerzystom,którzy poruszają sie po drodze rowerowej ? Że zwrócą uwagę małolacie z dzieckiem spacerującej po drodze rowerowej ?!

bolo

popieram opinię 91 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239761 2011-01-26 07:14 nie jestem rowerzysta od 10 lat (3)

ale doskonale ich rozumiem. To jest DROGA dla rowerow, wiec za lazenie po niej kiedy obok jest chodnik powinny byc mandaty. Podobnie zreszta powinny byc mandaty dla rowerzystow blokujacych droge kiedy obok jest droga rowerowa (np na Spacerowej). No i nie powinno budowac sie drog rowerowych bezposrednio polaczonych z chodnikami. Np na Chlopskiej to wg mnie jest wlascie SCIEZKA rowerowa. Zrobili linie na krzywym chodniku i maja w statystykach kilkaset metrow wiecej drog dla rowerzystow. A tymczasem rowerzysci musza tam uwazac na pieszych a piesi na rowerzystow bo jest najzwyczajniej w swiecie za malo miejsca.

popieram opinię 71 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239801 2011-01-26 09:13 to, że ludzie powinni generalnie uważać na siebie, to oczywiste (1)

badania ukrytą kamerą pokazują, że zwykle tak robią

rowerzyści z reguły ustępują pieszym, ponieważ są "z natury" mniej stabilni i bardziej narażeni na uraz w razie wypadku

Niedługo rowerzystów zresztą będzie tylu, że będą musieli wzajemnie uważać na siebie - tak jak to jest normalne w Kopenhadze

bywalec internetu

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239864 2011-01-26 14:41 w Gdaśnku też tak jest

szczególnie nad morzem. w Sopocie również.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239934 2011-01-30 09:22 Nie wypada się niezgodzić.

Choć ścieżka rowerowa przy Bulwarze Nadmorskim to tzw. "lanseriada".
Tam się bywa dla pokazania nowego roweru.
No bo niby jest skomunikowana z ul. Piłsudskiego, ale czy na pewno?
Odcinek przy domu marynarza gdzieś się zapodział.
Ale w Gdyni to norma.
Ścieżki rowerowe w Gdyni to "makaron krajanka". Czyli odpad przy okazji budowy jakiegoś odcinka drogi.
Za 25 lat będzie całość.

KierKaz

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239763 2011-01-26 07:20 To ja mam pytanie do bea: (31)

Czego nie wolno rowerzyście na ścieżce rowerowej? I jakie obowiązują przepisy na takiej ścieżce??? 0_o

rowerzysta

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239772 2011-01-26 08:06 Nie wolno np jeździć nago (3)

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239859 2011-01-26 13:17 proszę o wskazanie odpowiednio (1)

przepisu,że nie wolno

tykający

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239898 2011-01-26 22:15 przejiedź się nago po mieście to poznasz ten przepis

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239866 2011-01-26 15:04

Proszę o jakieś zdjęcia :)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239773 2011-01-26 08:10 Łamać przepisów (20)

W Sopocie, przy SKŻ jest znak stopu. Kiedyś był pionowy teraz został się tylko poziomy (linia na ścieżce). Jeden na 100 rowerzystów to respektowało i respektuje. Latem przecinam ścieżkę niosąc deskę windsurfingową. Kiedyś patrzyłem czy nie jedzie jakiś rowerzysta, przepuszczałem ich, choć to ja miałem pierwszeństwo. A oni tam pędzili na złamanie karku. Teraz mam to gdzieś. Idę z deską. Paru musiało ostro hamować, jeden zleciał z roweru. Oczywiście był krzyk, ale jak im pokazałem znak stopu, to się zamykali i odjeżdżali

T

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239778 2011-01-26 08:18 (17)

Bo tylko chory na głowę człowiek mógł coś takiego wymyślić. Widziałeś kiedyś na drodze dla samochodów znak stopu przed przejściem dla pieszych?

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239781 2011-01-26 08:32 ścieżka rowerowa to ani droga dla samochodów,ani autostrada. A Pieszy też ma jakieś prawa. (1)

ścieżka rowerowa to ani droga dla rowerów,ani autostrada.

qpa

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3239901 2011-01-26 23:07

guzik prawda można było ograniczyć prędkość rowerzystów budując np garby takie jak na nowej drodze w Gdańsku do Jelitkowa to by spowolniło ruch ale po co lepiej zrobić znak stopu idiotyczny w tym miejscu i wąskie gardło z barierek parę razy miałem tam niebezpieczne mijanki z kolesiami na rowerach jadącymi z przeciwka których siła odśrodkowa wyrzucała niemal czołowo na mnie nadmieniam że drugi znak stopu jest przed przejściem dla pieszych położonym w pobliżu tego klubu jachtowego widział kto kiedy podobny idiotyzm?Takie rozwiązania to najlepszy dowód na niezrozumienie na czym polega ruch rowerowy nigdzie w Europie nie ma podobnych wynalazków.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239804 2011-01-26 09:15 (11)

Najlepiej byłoby gdybyś mógł się rozpędzić w Gdyni, zatrzymać w Gdańsku. Oczywiście na drodze nie powinno być żadnych świateł, znaków, przejeżdżających samochodów i żadnych pieszych, którzy tylko uprzykszają Ci życie. Zrozum, jesteś takim samym użytkownikiem drogi jak każdy inny. Ani lepszym, ani gorszym. I jeżeli jest znak to należy go respektować.
A jeśli uznasz, jadąc po drodze, że jakiś znak tam nie powinien stać, to też go będziesz ignorował?
Ten znak stopu w Sopocie oznacza też, że pieszy powinien spokojnie, nie bojąc się o własne zdrowie, przejść przez ścieżkę.

T.

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239854 2011-01-26 12:21 Zwłaszcza, gdy niesie deskę albo żagiel i prawdę mówiąc nie ma jak się rozglądać na boki. (10)

Jak ktoś nie wierzy to niech weźmie takie 6 czy 9 metrów kwadratowych rozpiętych na maszcie i bomie i porozgląda się w bramie, przy dużym ruchu pieszym i szybko przelatujących bezszelestnych rowerach.

mj

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239902 2011-01-26 23:10 (9)

sorry ale czy kolesie z tymi deskami pływają cały rok na nich?Nie więc po co cały rok ma się tam rowerzysta zatrzymywać?Można zobaczyć kiedy ktoś może iść z deską po otwartej bramie kiedy jest zamknięta chyba logiczne że nikt z deską się nie pojawi znak stop w tym miejscu to czysty debilizm można inaczej spowolnić tam ruch a najlepsze wyjście choć trochę kosztowne to wybudować tam mini przejście podziemne

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239904 2011-01-26 23:30 przejście podziemne? chyba jaja sobie robisz (8)

To nie jest autostrada a rekreacyjna ścieżka rowerowa!

Stop choć teoretycznie nie jest tam potrzebny ani też nie wpływa znacząco na poprawę bezpieczeństwa staną tam bo niektórzy rowerzyści uniemożliwiali bezpieczne korzystanie z przejścia dla pieszych.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239907 2011-01-27 00:15 (7)

tak a imbecyl który kazał go tam postawić i jeszcze obudować barierami nie pomyślał o jednej prostej rzeczy że jest to droga dwukierunkowa i jadąc rowerem z pewną prędkością pojawia się siła wynosząca rowerzystę na bok efekt?Jadąc tam pomału można się zderzyć z kimś kto za szybko wjeżdża w tą plątaninę barierek koszty zrobiebnia przekopu?Sorry człowieku cały odcinek sopocki tej drogi nadaje się do kapitalnego remontu gdyby sopotem rządził inteligentny człowiek a nie ten łapówkarz napisałby składny wniosek o dofinansowanie tego w ramach projektu trójmiejskiego który jest co prawda okrojony do granic śnieszności ale jest i można się na to powołać. widział kto kiedy żeby kostkę w poprzek do kierunku ruchu kłaść? a tak jest do samego mola od tabliczki że wjeżdża się do Sopotu.Podwójne opory toczenia i podwójne wibracje na ciało rowerzysty i elementy roweru ja inżynierem nie jestem a sam widzę tyle niedoróbek że głowa mała stop nie jest potrzebny więc należało zrobić coś co będzie działać ja wiem jedno znak charakterystyczny dla skrzyżowań i metalowa balustrada zwężająca niebezpiecznie promienie łuków to największy idiotyzm jaki tam zrobiono

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239912 2011-01-27 00:40 jak odpowiednio zwolnisz to nie będziesz miał problemów by pokonać te barierki! (4)

Oczywiście jest to upierdliwe i potencjalnie niebezpieczne utrudnienie dla jadących rowerem ale powstało właśnie przez takich rowerzystów jak Ty. Skoro takim problemem jest tam dla Ciebie zwolnić to już widzę jak przepuszczasz pieszego chcącego przejść na drugą stronę.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239914 2011-01-27 00:53 (3)

ja mogę zwolnić ale i tak nienawidzę tego miejsca i nienawidzę mieć mijankę w tym rękawiie bo są tacy co nie zwalniają i co wypadek gotowy tam nie ma gdzie uciec na bok kiedy ktoś na mnie wali jest tam tak tylko dlatego że w sopocie nie ma inżynierów ruchu a idioci droga rowerowa to nie jest widzimisię pana inżyniera iksińskiego tylko to ma mieć odpowiednie profile łuków szerokość pozwalającą na minięcie się z zapasem gdzie to wszystko jest pytam się?Nigdzie nie stosuje się takich barier człowiek który to podpisał i zatwierdził nie ma pojęcia o prawie budowlanym z resztą nie tylko tu krawężniki takie jakie są na skrzyżowaniu Niepodległości z Malczewskiego projektował kolejny idiota prawo budowlane w kwestii progów poprzecznych na drogach rowerowych mówi wyraźnie do 5 mm wysokości tam jest ok 5-7 cm kto takie coś nazywa drogą rowerową?Takich kwiatków jest więcej w całym Trójmieście.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239917 2011-01-27 01:12 jak się boisz mijania w tym miejscu to puszczaj rowery jadące z naprzeciwka przodem tak by z nikim tam się nie mijać albo na (2)

tym odcinku prowadź rower chodnikiem A, że jakiś nierozgarnięty rozpędzony rowerzysta wjedzie na Ciebie na dowolnym innym zakręcie (np od tyłu tak że nie będziesz mógł go zauważyć) to już się nie boisz?

Ekscytujesz się tak jakby zwolnienie czy zatrzymanie się aby przepuścić pieszych którzy mogli by się tam pojawić było dla Ciebie ogromnym problemem.

Zastosowano tam złe choć uzasadnione rozwiązanie ale przecież można je pokonać i kontynuować jazdę.

PS. Zamiast się tu żalić wszelkie uchybienia i odstępstwa od przepisów powinieneś zgłosić do odpowiednich służb.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239918 2011-01-27 01:22 (1)

to nie ma sensu dla nich wszystko jest dobrze a w ogóle cała ta droga nadmorska w granicach Sopotu nie przystaje do obecnego ruchu i prowizorki na niej także co z tego że ja kogoś puszczę jak kto inny nie puści mnie kiedy już będę w tym rękawie to "rozwiązanie" pokazał na swojej stronie RMFFM jako ciekawy przykład bubla drogowego komuś nie starczyło rozumu i się wysilił jak mógł

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239919 2011-01-27 01:30 najpierw spróbuj a potem pisz, że nie ma sensu

Skoro coś jest niezgodne z prawem lub jest niebezpieczne tak jak pisałeś to odpowiednie organy będą musiały zareagować jeśli zwrócisz się do nich z tym na piśmie.
Przynajmniej będą musiały się do tego ustosunkować.
Żale tu czy na stronie RMF niczego nie załatwią.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239931 2011-01-29 00:17 artur

wypociny tego imbecyla wyjaśniają,że znak stop w tym miejscu jest uzasadniony.

Jest kilka innych miejsc gdzie możesz daćczadu

artur

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239932 2011-01-29 00:18 i tyle

wypociny tego imbecyla wyjaśniają,że znak stop w tym miejscu jest uzasadniony.

Jest kilka innych miejsc gdzie możesz daćczadu

artur

artur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239847 2011-01-26 11:34 (1)

Te wszystkie znaki stop przed przejściem dla pieszych, barierki wymuszające zwolnienie itp ktoś musiał wymyślić dla tego, że rowerzyści bez takich przeszkód nie potrafili należycie się zachować na przejściu.

I teraz przez takich ludzi kiedy sam jadę na rowerze zamiast swobodnie obserwować czy ktoś zbliża się do przejścia muszę skupić też swoją uwagę na bezpiecznym pokonaniu tych wszystkich przeszkód.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239908 2011-01-27 00:17

guzik prawda zrobił to idiota który robiąc dobrze żeglarzom korzystającym z tego przejścia w pewnych porach dnia spieprzył rowerzystom ruch na cały rok przez całą dobę to miejsce to nie miejsce potrrąceń żeglarzy a miejsce możliwych zderzeń rowerzystrów w tym rękawie nie ma szerokości na dwa mijające się rowery jest bardzo ciasno i niebezpiecznie

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239930 2011-01-29 00:13 Kazde przejscie dla pieszych to stop dla samochodów

jak pieszy chce wejśc na przejście.

Tyle gwoli przypomnienia.

A jeżdzę rowerem sporo

artur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239837 2011-01-26 10:45

T dobrze piszę, jeśli jest przejście dla pieszych na drodze rowerowej to należy e respektować. Nie ma o co się wściekać, szanujmy się wzajemnie.
Ja nie chodzę po ścieżkach rowerowych ale w miejscu gdzie mam wyznaczone przejście chciałbym móc przejść nie martwiąc się, że ktoś we mnie wjedzie.
Niestety większość rowerzystów zdaje się nie zauważać pasów i wyskakuje z pretensjami... nie rozumiem tego...

pieszy

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239842 2011-01-26 11:27 często poruszam się tam na rowerze i nie mogę odmówić Ci racji

Sam muszę się przyznać, że nie zatrzymuje się przed tym znakiem (to trochę przesada, nie ma takiej potrzeby) ale odpowiednio zwalniam i w razie potrzeby przepuszczam pieszych.

Zresztą nie tylko tam, na innych przejściach przez ścieżkę rowerową również zachowuje ostrożność a i zdarza mi się zatrzymać i przepuścić ludzi.
Niestety takie zachowanie to rzadkość wśród rowerzystów co widać chociażby po zdziwionych minach pieszych kiedy zatrzymuje się przed przejściem.

Zatrzymanie się od czasu do czasu zazwyczaj nie jest żadnym problemem ale staje się irytujące kiedy chce się jechać tempem choć odrobinę szybszym od szybkiego marszu a co minimum 20m trzeba hamować bo ktoś nagle wbiega na ścieżkę, rolkarze albo grupa rowerzystów jedzie bardzo powoli i tak szeroko, że uniemożliwia to ich bezpieczne wyprzedzenie itp. a tak bywa czasem na nadmorskiej ścieżce w sezonie.

Niestety przepisów nie przestrzegają ani piesi, ani rowerzyści, ani kierowcy samochodów. Za to w każdej z tych grup są osoby które uważają się za ważniejsze na drodze od innych.

A wystarczyło by odrobinę więcej wyobraźni, wyrozumiałości i kultury z każdej strony a wszystkim poruszało by się sprawniej, bezpieczniej i przyjemniej.

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239906 2011-01-26 23:50 Czy rowerzyści wiedzą jaka jest różnica miedzy drogą dla rowerów a drogą dla rowerów i pieszych? (5)

Z interpretacji prawa:
"Jak powinien się zachowywać rowerzysta i pieszy korzystając z drogi dla rowerów i pieszych?

Zgodnie z Ustawą prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 108 z 2005r., poz 908 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami), kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
Jeżeli droga oznakowana jest symbolami znaków C-13 i C-16 umieszczonymi na jednej tarczy, to wówczas ruch pieszych i rowerzystów odbywa się: na całej szerokości drogi, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą, natomiast jeżeli symbole oddziela kreska pionowa, to wówczas ruch odbywa się odpowiednio po stronach wskazanych na znaku.
W sytuacji, gdy ruch na drodze jest odseparowany (kreska pionowa), nie powinno mieć miejsca przebywanie pieszego na części drogi przeznaczonej dla rowerzystów.
Zwrócić należy jednak uwagę, że przepisy mówią o obowiązku ustąpienia pieszemu miejsca, a nie pierwszeństwa na drodze dla rowerów i pieszych. Jest to istotne o tyle, że ustąpienie pierwszeństwa wiąże się z pewnymi obowiązkami. Zgodnie z definicją ustawową jest to "powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku".
W świetle powyższego należy uznać, że pieszy przebywający na części drogi dla rowerzystów popełnia wykroczenie, co jednak wcale nie zwalnia rowerzysty z obowiązku zachowania szczególnej ostrożności i ustępowania mu miejsca w celu uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa. "

Hajaszek i Piszpunta

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239909 2011-01-27 00:22 (3)

burdel mi galimatias w przepisach dotyczących pieszych i rowerzystów pokazuje że Polska nie dorosła do tego środka transportu pytanie czy pieszy może spacerować po ulicy?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239913 2011-01-27 00:51 Nie może ale też jak już tam się znajdzie to kierowca nie może go z premedytacją rozjechać. (2)

Swoim komentarzem dałeś do zrozumienia, że nie wiesz czym różni się drogą dla rowerów od drogi dla rowerów i pieszych.

Chyba jeszcze nie dorosłeś do poruszania się w miejscach publicznych bez opieki.

Według Ciebie bublem jest to, że zgodnie z prawem pieszy może swobodnie chodzić tam gdzie z założenia mogą razem poruszać się zarówno piesi jak i rowerzyści?

Akurat w tym przypadku w polskim prawie wszystko jest ok. Przecież jak droga jest tylko dla rowerów to piesi nie mogą po niej chodzić.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239916 2011-01-27 01:02 (1)

nie nie wiem czym to się różni podobnie nie rozumiem dlaczego kierowca skręcający w prawo będący za plecami pieszego musi mu ustąpić w każdej sytuacji natomiast rowerzyście już nie musi to jest tak potężny burdel że głowa mała dlaczego kolarz szosowy jadący rowerkiem z oponami o szerokości palca na zgodnie z wszystkimi debilnymi przepisami jechać drogą rowerową jeśli ona jest nawet w najgorszym stanie kiedy ma rower nieprzystosowany do takiej nawiierzchni?Polskie prawo o ruchu drogowym to zbiór poboznych życzeń dyletantów drogowych żeby pisać prawo dla rowerzystów trzeba samemu wsadzić soje zacne 4 litery na ten środek lokomocji żeby mieć jakieś pojęcie o tym jak to wygląda zza kierownicy roweru a nie sejmowej ławy po ch.. w takim razie rozgranicza się strony takiej drogi po co wydaje się kasę na czerwony mastyks grysowy skoro pieszy i tak może sobie iść bezkarnie po czerwonym?Tak myślisz że jak jest tylko dla rowerów to nie mogą chodzić?Na początku AK w Sopocie od strony maleczewskiego masz znak C13 i co masa pieszych się szlaja po tej drodze mając chodnik dla siebie po przeciwnej stronie ulicy w Polsce nie ma prawa dla rowerzystów widać gołym okiem że robią i stanowią to prawo panowie i panie oglądający świat zza szyby samochodu zero pojęcia pętle indukcyjne niewykrywające rowerzystów tez są homologowane i zgodne z prawem i co mądralo jak ci się nie zapala zielone przez 5 cykli na krzyżówce to co robisz przejeżdżasz na czerwonym czy czekasz 2 godziny aż nadjedzie auto?Wszystko jest zgodne z jednym rozporządzeniem z instrukcją o sygnalizacjach świetlnych itd a nie działa masz teraz swoje dobre prawo w Polsce.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239920 2011-01-27 02:44 ja akurat doskonale wiem jak to wygląda z za kierownicy roweru

Widzę też wielu rowerzystów takich jak Ty którzy nie znają lub nie rozumieją podstawowych zasad ruchu drogowego i to mnie bardzo smuci. Jeszcze bardziej smuci mnie to, że nie są odosobnieni bo równie wielu kierowców i pieszych wcale nie jest od nich lepsza.

W Polskim prawie jest wiele błędów i niezgodności ale to nie może być wymówką na wszytko.

Przykładowo nawet w pełnej bubli i niezgodnej z podpisanymi wcześniej przez Polskę konwencjami ustawie Prawo o ruchu drogowym nigdzie nie jest napisane, że pieszy może chodzić po oznaczonej ścieżce rowerowej tak jak Ci się wydaje.

Szkoda, że nie potrafisz tego zrozumieć nawet jak ktoś podał szczegółową interpretację przepisu (choć akurat tyczącego tylko dróg pieszo rowerowych).

Albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem albo Twoja ignorancja nie zna granic.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239911 2011-01-27 00:34 często niestety nie wiedzą ale co to ma do rzeczy i do pytania rowerzysty?

Rowerzyści tak samo jak i kierowcy samochodów czy piesi w znakomitej większości nie znają lub z premedytacją łamią wiele zasad ruchu. Jak dodać do tego często brak wyobraźni bądź należytej kultury uczestników ruchu to efekty są takie jakie wszyscy znamy.

Generalnie rowerzyści zwykle "ustępują miejsca" pieszym zarówno na chodniku jak i na drodze dla rowerów i pieszych czy nawet na drodze tylko dla rowerów.

Nikt przecież świadomie nie wjeżdża w ludzi nawet jak są na ścieżce rowerowej. Częściej rowerzysta w takiej sytuacji użycie dzwonka lub puści w kierunku pieszego jakąś wiązankę, czasem go celowo wystraszy ale nie rozjedzie.

Po co więc ten cytat z interpretacją prawa? Rowerzyści nie stosują należycie wielu ważniejszych zasad.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239783 2011-01-26 08:35 (1)

Jakbyś kozaku sam jeździł zgodnie z przepisami to by ci rowerzyści nie przeszkadzali.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3239793 2011-01-26 09:03

Rowerzyści mi wogóle nie przeszkadzają. Niech ich będzie coraz więcej. Ale to niestety rowerzyści myślą, że jak są na ścieżce rowerowej to im wszystko wolno.
Tyczy się to oczywiście tylko niektórych rowerzystów. I właśnie ta garstka psuje opinie o pozostałych.

T.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239785 2011-01-26 08:39 tłuścioch (2)

Pewnie jesteś tłuściochem który nienawidzi ruchu, stad twoja nienawisc do rowerzystów . To piesi wchodzą sobie bez karnie na ścieżkę rowerowa,mamusie z wózeczkami i zamyśleni starci panowie i dzieciaki na czterokołowcach .
Dlatego Ja jeżdżę po lesie :)

rowerzysta

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239794 2011-01-26 09:06 (1)

Dla Ciebie jeżeli ktoś ma inne zdanie od Ciebie to musi być zaraz jakimś odmieńcem? Np. tłuściochem? Nie, nie jestem tłuściochem.

T.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3239840 2011-01-26 11:02

Jesteś ale o tym nie wiesz. Twoja samoświadomość jest na poziomie dżdżownicy.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3239891 2011-01-26 20:33 precz z debilami co łażą po ścieżkach. szprycha im w pupę!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239896 2011-01-26 21:44 a mnie też irytują rowerzyści (1)

idioci zamiast zwolnić przed skrzyżowaniem, rozejrzeć się a jak nic nie jedzie i przeprowadzić rower przez przejście, to wyjeżdżają mi przed maskę i myślą że ich widać. nie zdają sobie sprawy, że kierowca np w czasie deszczu albo mgły ma przez szybę gorszą widoczność, że porusza się z większą szybkością i ma dłuższą drogę hamowania... nieraz by niewiele brakowało abym takiego lekkoducha potrącił, j potem oczywiście byłaby moja wina, bo był na ścieżce.

kierowca

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3239910 2011-01-27 00:26

człowieku przecież na drogach rowerowych są przejazdy a nie przejścia dla pieszych więc nie pieprz głupot co powinien zrobić rowerzysta bo zdaje się pojęcia nie masz o przepisach a jeździsz po ulicach nie uczyli cię że masz jechać tak aby panować nad pojazdem?Jeżeli poruszasz się z zaparowanymi szybami to naprawdę się trzeba ciebie bać

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239921 2011-01-27 07:41 Potwierdzam

Spróbujcie przejść przez drogę rowerową biegnącą wzdłuż bulwaru z małymi dziećmi, po pasach (oznaczone znakami poziomymi i pionowymi przejście dla pieszych). Gwarantuję, że pierwszeństwa ustąpi 1 na 10 rowerzystów czy innych rolkarzy. Reszta radośnie zap..sza 20-30km/h po drodze rowerowej i myśli, że nie obowiązują ich żadne przepisy. A trafienie dziecka przy takiej prędkości może skończyć się tragicznie.

ML

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239940 2011-02-13 20:16 bea,za chodzenie po

sciezce rowerowej mozna otrzymac mandat 50 zł. tego nie wiedzialas/es.

Gdynianin

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239753 2011-01-26 06:31 może tak czas (9)

połączyć bulwar z sopotem co powinno być już 10lat temu zrobione!!! czemu takiego odcinka nie ma -w czymjest problem ze trzeba jechać przez miasto!!!!!!!

bubu

popieram opinię 152 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239759 2011-01-26 07:03 (2)

Problem w tym, że nie zrobią ścieżki na klifach, a u ich podnóża nikt nie da pozwolenia na budowę. Z resztą kosztowałoby to, tak ogromne pieniądze, że jest normalnie nie opłacalne. Ścieżkę trzeba by było zrobić na specjalnie posadowionych palach, żeby się nie zapadała i nie tworzyła tak zwanej opaski brzegowej. Dlaczego? Bo plaża będzie wyglądać jak tam gdzie taką opaskę zrobili, czyli plaży nie będzie.

Kirus

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3239816 2011-01-26 09:34 Rozumiemy Cię

Ale trzeba coś wymyślić. Gdyby spiąć Gdynię, Sopot i Gdańsk taką ścieżką to byłaby bajka. Masa ruchu turystycznego mogłoby się odbywać na rowerach. Na końcach wypożyczalnie rowerów, a po drodze fajne "POTy" jak na autostradach ze stolikami z widokami na morze i obok drobna gastronomia. Posilić się i dalej w drogę. Po drodze zwiedzamy najfajniejsze miejsca tych trzech miast. Ach rozmarzyłem się. Gdybym przyjechał i widziałbym reklamę takiej ścieżki i wszystko byłoby tak oznakowane jak na Borholmie, że jadąc nawet nie trzeba spoglądać na mapę i dojedziesz wszędzie gdzie chcesz to sam bym się wybrał! :-)
Pozdrawiam

Jacko

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239849 2011-01-26 11:41 Dlatego należało by zrobić porządną ciągłą ścieżkę która okrążała by klif i rezerwat przyrody.

W tej chwili nadmorska ścieżka rowerowa kończy się w Sopocie na granicy z Gdynią. Można by ją przedłużyć do Orłowa a potem do okuła klifu aż do promenady. Była by świetna trasa turystyczna.

Na wysokości klifu nie ma teraz nawet ścieżki wzdłuż Al. Zwycięstwa.

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239798 2011-01-26 09:11 jedz plaza! (1)

czy wolisz wybetonowana sciezke dla dziadkow???

fff

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3239915 2011-01-27 00:56 nie mów innym gdzie mają jeździć!

Nie każdy w mieście używa roweru z oponami jak w traktorze więc nie każdy może jechać po piachu.
Nie każdy też ma na to ochotę i wystarczającą kondycję (choćby jakiś dziadek).

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239841 2011-01-26 11:14

..zapytaj "zielonych"

klif

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239853 2011-01-26 12:15 gdynia sopot

...rzecywiscie, ogromny problem dla mnie:)...latem jezdze niemal codziennie przed pracą i musze jechc przez miasto, nad morze skrecam dopiero w Kamiennym Potoku...szkoda, bo stamtad juz prościutko jedzie się, az hen na sam koniec Gdanska.....dawno powinna ta sciezaka byc zrobiona....

ewa

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239874 2011-01-26 16:10 popieram

jestem rowniez zdania, ze trasa gdynia-sopot terenem nadmorskim az sie prosi i skandal ze do tej pory nie powstala. To jedna z przyczyn, dla ktorej nie glosowalam na obecnego prezydenta gdyni. Ma w nosie rowerzystow to i ja go mam tamze.
Wyobrazcie sobie trase rowerowa od Brzezna do Gdyni powietrze bez spalin i piekne widoki. Marzenie!
Ho hop, wladze Gdyni, czy ktos nas slyszy???

gd

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239941 2011-02-20 14:25 a włąsnie ze jest połączenie

tylko trzeba troszkę pod górę popedałować. mimo wszystko rower tez pod górki jeździ...

rowermaniak

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3239755 2011-01-26 06:34 problem ścieżki rowerowej

Przecież wszyscy wiedzą bo widzą że rowerzyści jeżdżą wszędzie i dalej tak będzie. Pozostaje tylko nadzieja że wyścigi będą urządzać na tej nowej.

kolarz

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 53
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239756 2011-01-26 06:35 jest droga rowerowa a obok chodnik (4)

-zgadnijcie,po czym będzie się poruszał nierozgarnięty pieszy ?

czesław

popieram opinię 148 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3239757 2011-01-26 06:43 i vice versa.

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 40
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239777 2011-01-26 08:17 Ja już wiem (1)

Będę się czuł jakbym chodził po czerwonym dywanie więc wybiorę ten czerwony chodnik.

Pieszy-kinoman

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3239894 2011-01-26 20:56 A ja zainstaluje skalpelki na końcach rączek w kierownicy i zastosuję ocieractwo...

...przejeżdżając obok cymbała jak Ty ,idącego drogą dla rowerów...

pozdrawiam

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3239862 2011-01-26 14:08

bo po czerwonym jest szybciej...

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239758 2011-01-26 07:02 Nareszcie (1)

Wreszcie po tylu latach przyszli po rozum do głowy i zrobią ścieżkę rowerową tam gdzie jej miejsce.

AnnA

popieram opinię 54 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239939 2011-02-13 20:09 Zastanawiam sie

czy ta sciezka bedzie prowadzila przez parking,czy bedzie to koniec sciezki.

Gdynianin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239760 2011-01-26 07:05 Ja i tak wole jeździc po lesie. (2)

Bulwar jest dla lanserów.

leśny

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 36

zgłoś do moderacji opinię 3239839 2011-01-26 11:01

Masz racje, rowerzyści i tak będą jeździli po betonowej części bulwaru. Po bulwarze jeździ się dla lansu!! Do 'normalnej' jazdy jest w okolicy tysiące dróg asfaltowych, czy szutrowych.

:

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3239879 2011-01-26 16:54

dokładnie. na bulwarze sam lans. Spójrz tylko na te stare babcie na zdjęciu.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239762 2011-01-26 07:19 Moim zdaniem lepiej (4)

Ale jazda po miescie a szczegolnie wzdluz linii brzegowej tez ma swoj urok,co do lanserow to najwiecej zobaczysz ich latem w Sopocie.

Grzesiek

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239766 2011-01-26 07:41 a kto to jest lanser ? (2)

mam takie pytanie bo często jeżdzę w sopocie po ścieżce.

Rufi

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3239775 2011-01-26 08:15 Są dwa typy lanserów: (1)

Jednego można poznać po około dwumetrowej lancy wożonej na plecach a drugi zazwyczaj jeździ w koszulce z napisem Lance Armstrong

Ed Bundy

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3239867 2011-01-26 15:08 a jego rower wart 5 tyś, ma ma przełożenie 34x32 po skosie bo jego iPhone nie wie dlaczego:)

Rower przywiózł na bagażniku z sądsiedniej ulicy i zaparkował koło Chinczyka na zakazie a jego spalona frytka złamała tipsa, niestety szukając go niefortunnie się schyliła zaczepiając treską o psie g*wno które cedził na środku chodnika dobrze wychowany ich pupil amstaff... ot lanserka

Przechodzień

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3239895 2011-01-26 21:13 Jest jeszcze trzeci

Typ lansera.Przyjedzie z okolic Wejherowa czy Rumi,swoj jumany w Reichu rower przywiezie do Sopotu SKM-em,wystroi sie w swoje najlepsze sportowe ciuszki tez zajumane z niemieckiego sklepu,potem powoli i majestatycznie pedaluje w okolicach molo rozgladajac sie czy ludzie zwracaja na niego uwage.

Jorg

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: