- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (740 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (39 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (257 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (389 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (21 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 12:29
Żeby zrozumieć to logo trzeba umieć czytać bazgroły (uczniowie pierwszych klas podstawówek mogliby mieć problem) i znać język polski (bo to "Pomorskie" a nie "Pomerania").
Tymczasem dobre logo powinno być uniwersalne, zrozumiałe bez względu na narodowość i symboliczne. Popatrzcie choćby na logo Gdyni "Moje Miasto": są stylizowane żagle i do tego niewielki dopisek "Gdynia Moje Miasto". To jest dobre logo.
A co widzimy w tym artykule? Jakiś bohomaz zrobiony przez dwulatka i nabazgrana odręcznie nazwa województwa. Wstyd.- 29 0
-
2015-04-15 12:28
Straszne bezguście
Prócz wymienionych już wad o nieczytelności w każdej skali oraz ostrzeżeniu, to dodatkowo wygląda na kiepską podróbę logo "zakochaj się w warszawie". Jako ciekawostka jeszcze, w inżynierii wykrzyknik przed czymkolwiek oznacza negację.
No ale jak zwykle kolejną kupę trzeba ogłosić sukcesem. Ciemny lud wszystko kupi, szczególnie ten urzędniczy.- 36 0
-
2015-04-15 12:26
Przyznać się
Ile osób przeczytało Porno ?
- 6 0
-
2015-04-15 12:24
Promocja regionu to super konfitury!
Mozna zagarniac cieple pieniadze podatnikow calymi torbami.
Nikt przecziez nie jest w stanie obiektywnie rozliczyc z efektow takiej promocji.- 27 0
-
2015-04-15 12:24
Kto był tak inteligentny aby powierzyć projekt loga artyście projektującemu plakaty? Czy na Pomorzu naprawianiem aut zajmują się rolnicy a opieką nad dziećmi sprzedawcy z Tesco? Pan Andrzej jest świetnym grafikiem, ale myślę że od Identyfikacji Wizualnej powinien trzymać się z daleka.
- 27 0
-
2015-04-15 12:19
Szanowny Panie Andrzeju Pągowski
Litera "P" sklada sie z pionowej kreski i domknietego brzuszka po prawej stronie u gory.
Litera "r" sklada sie z pionowej kreski i falki po prawej stronie u gory.
W literze "k" pionowa kreska i ukosne stanowa polaczona calosc.
Litera "s" nie wystaje ponizej glownej linii pisma.
Gdyby mial Pan jeszcze jakies watpliwosci co do wygladu liter chetnie pomozemy, wiekszosc z dyskutantow tutaj pierwsze klasy podstawowki ma juz za soba.- 34 4
-
2015-04-15 12:18
stary logotyp dużo lepszy.
- 12 0
-
2015-04-15 11:19
żenada (2)
Bo Pągowski, to musi być najlepsze... Jak już ktoś tu napisał mi także wykrzyknik kojarzy się z ostrzeżeniem przed czymś negatywnym. Lepiej było rozpisać konkurs w szkołach, a nie wydawać bez sensu kasę (pewnie będzie niemała). Zwycięska szkoła na pewno dobrze wykorzystałaby pieniądze...
- 48 1
-
2015-04-15 11:56
a to ten Pągowski z PRL, który produkował plakaty dla wojska? (1)
niestrawne zresztą
- 9 2
-
2015-04-15 12:14
Lepsza PRL niż III RP!!
- 3 4
-
2015-04-15 12:07
"Comovslcie" ? (1)
Czy tego goscia literek w szkole nie uczyli?
- 22 0
-
2015-04-15 12:13
ja tam widzę "Comovskie"
- 10 0
-
2015-04-15 12:03
i ten wykrzyknik !
Mam nadzieje że znak jeszcze nie został zatwierdzony. Ja życzę sobie konkursu i glosowanie na projekty. Jestem z Pomorskiego i chcę mieć udział w wyborze znaku promującego region. Ten znak to jakiś przekręt, królik z kapelusza w cyrku
- 26 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.