• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy

Maciej Naskręt
13 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.



Od początku roku trwa rozbudowa stacji kolejowej we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstaje nowy - trzeci - peron. Będą korzystały z niego pociągi dalekobieżne oraz składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.

Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.

- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.

Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.

Czy rozbudowa stacji poprawi atrakcyjność Wrzeszcza?

Nowy peron wraz z torowiskiem do niego przylegającym miał być gotowy w październiku tego roku. Kolejarze wtedy mieli przełożyć ruch pociągów na wybudowany peron, co umożliwi prowadzenie prac na starym peronie, który ma zyskać podobne parametry krawędzi i wiat. Zmiana ruchu jednak nastąpi 14 grudnia wraz z tzw. dużą zmianą w rozkładzie jazdy, kiedy m.in. ruszy pociąg Pendolino z Gdyni do Warszawy.

Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni

Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.

Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.

Miejsca

Opinie (142) 3 zablokowane

  • Znowu nic nie powiedziano o "budynku dworcowym" od strony ul. Dmowskiego

    • 14 0

  • a tunel "od strony miasta" uzyska wreszcie odwodnienie?

    Czy nadal będą tam Śniardwy po każdym większym deszczu?

    • 15 0

  • Wszystko fajnie ale kiedy przebudowa dworca we Wrzeszczu (2)

    Takie ładne wizualizacje były chociażby na trojmiasto.pl. Projekt został przełożony czy z niego zrezygnowano?

    • 13 0

    • Przy kolejnych wyborach

      • 0 0

    • Spytaj redaktora Naskreta. Ale on nie lubi takich pytan, woli codzienie pisac ile to metrow nowej blachy falistej polozyli na nowym peronie.

      • 2 1

  • Bo prawie wybory

    jaka żenująca kampania wyborcza

    • 10 4

  • będzie pieknie (2)

    Bardzo się cieszę. Fajnie , że się tyle dzieje.

    • 5 2

    • (1)

      Malo ci trzeba do szczescia. Zamiast centrum przesiadkowego na miare metropolii bedziemy mieli peronik jak w Tczewie z barakiem nazywanym dworcem. I wara cos skrytykowac.

      • 3 3

      • Przestać baczeć

        Wcześniejszy dworzec ci bardziej pasował? To pojedz do jakiś pipdów. Tam jeszcze takie znajdziesz. Powiedz raczej co ty zrobiłeś dla tego miasta. Zamiast się mazać jak stara baba.

        • 0 0

  • Prawie

    • 2 0

  • Najdłuższy peron w Europie... (5)

    Zastanawiam się tylko po co ten peron jest tak długi? To past startowy dla odrzutowców, lotniskowiec, tor do biegów na 500 metrów?

    • 11 3

    • Ktoś z szeroko pojętej sitwy miał za dużo płyt betonowych....

      • 7 0

    • Bo to stacja końcowa PKM

      • 2 1

    • Nowe pociągi IC to EZTy a nie składy wagonowe

      pendolino 190m, Flit 150m. peron musi być w stanie przyjąć dwa takie połączone razem.

      • 6 0

    • (1)

      Nigdy nie wiadomo gdzie się Pendolino zatrzyma przy tak dużej prędkości. A tak zawsze większe szanse że przy peronie.

      • 10 0

      • hahahaaa, genialne w swojej prostocie!

        poprawiłeś mi humor od rana

        • 2 0

  • A gdzie poczekalnia ? (1)

    Brakuje mi poczekalni, choćby takiej jak była na starym peronie.

    • 8 2

    • PKM będzie chodziła tak często, że nie zdążysz wejść do poczekalni

      • 4 0

  • Po prostu super !!!!

    Aby tak dalej- nasze miasto pięknieje - ci co tego nie widzą to wieczni malkontenci i żal mi ich...

    • 10 2

  • ale lotnicho

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane