- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (253 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (47 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (259 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (849 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (120 opinii)
Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy
Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.
Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.
Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.
- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.
Miejsca
Opinie (142) 3 zablokowane
-
2014-11-13 22:58
Dlaczego zydowska finansjera
zniszczyla polskie koleje?
- 4 4
-
2014-11-13 23:33
I bardzo dobrze, więcej torów, to więcej nasypów (1)
więcej nasypów, to więcej szczawiu dla lemingów
- 3 3
-
2014-11-14 17:57
a mirabelki?
- 0 0
-
2014-11-14 00:11
epokowa inwestycja (1)
Z calym szacunkiem, ale smiesza mnie niemal cotygodniowe wypociny pana Naskreta nt postepu prac na peronie we Wrzeszczu. Spieprzona inwestycja, mialo tu byc centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia a buduja zwykla wiate z blacha falista na dachu, nie ma mowy o takich standardach jak schody ruchome czy chocby osloniete poczekalnie. Zamiast wytknac niedorobki pan redaktor podnieca sie tak oczywistymi rozwiazaniamijak wypukle linie na peronie czy... nowe lawki. Normalnie Ameryka.
- 8 1
-
2014-11-14 18:01
d o k l a d n i e
Do wezla przesiadkowego to tu daleko, raczej jest to rozpaczliwy zlepek roznych malych projekcikow....
- 0 0
-
2014-11-14 00:11
Dlaczego autor arykułu pisze, że to ostatni element do modernizacji? A co z dokończeniem wymiany trakcyjnych słupów między stocznią a Huciskiem? Zostaną stare?
- 2 1
-
2014-11-14 03:05
Planowano na piątek. 2 dni przed wyborami.
Cholera, nie będzie fety, dziennikarzy, lansu i darmowej promocji.
- 7 1
-
2014-11-14 08:07
"Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem." (1)
nie strasz, nie strasz, bo...
- 2 2
-
2014-11-14 11:39
czynne jeden dzień ????
- 1 0
-
2014-11-14 08:22
Dalekobieżny (1)
A pomiędzy nowymi peronami dalej będzie straszyć stary peron dalekobieżny?
- 2 3
-
2014-11-14 10:14
Ci którzy umieją czytać
dowiedzieli się, że owszem, będzie, ale już niedługo, bo zostanie wyremontowany po otwarciu nowego. To zresztą logiczne, bo wtedy będzie go można chwilowo wyłączyć z eksploatacji.
- 4 0
-
2014-11-14 10:33
ważne, by poważnie się zająć warunkami dostępu niezmotoryzowanych do stacji SKM i PKM
ze swojej strony proponuję nie po raz pierwszy tunel dla pieszych do peronów SKM w Oliwie - od strony ul. Droszyńskiego/ Śląskiej. bez schodów i wind dla niepełnosprawnych - ale za to z szeroką rampą tak jak na peron SKM w Gdyni Głównej.
- 2 0
-
2014-11-14 10:54
Budynek dworca do rozbiórki
Wrzeszcz to chyba jedna z najobrzedliwszych stacji, pomijając obecny peron dalekobiezny, gdzie można się wywrócić i te płyty chodnikowe, hala dworca jest koszmarem! Menele, smród, nie ma nawet ławeczki i jakiejś poczekalni..dalej idąc na pętle trzeba uważać na wyjeżdżone garby na asfalcie, nie ma wiat z prawdziwego zdarzenia, chodniki w tym rejonie są w fatalnym stanie i te budy- lombardy, chińskie buty i pseudo warzywniaczki. KOSZMAR!
- 4 0
-
2014-11-14 11:37
Na zdjęciu nie jest podbijarka tylko profilarka!
Na zdjęciu nie jest podbijarka tylko profilarka!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.