• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy

Maciej Naskręt
13 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.



Od początku roku trwa rozbudowa stacji kolejowej we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstaje nowy - trzeci - peron. Będą korzystały z niego pociągi dalekobieżne oraz składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.

Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.

- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.

Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.

Czy rozbudowa stacji poprawi atrakcyjność Wrzeszcza?

Nowy peron wraz z torowiskiem do niego przylegającym miał być gotowy w październiku tego roku. Kolejarze wtedy mieli przełożyć ruch pociągów na wybudowany peron, co umożliwi prowadzenie prac na starym peronie, który ma zyskać podobne parametry krawędzi i wiat. Zmiana ruchu jednak nastąpi 14 grudnia wraz z tzw. dużą zmianą w rozkładzie jazdy, kiedy m.in. ruszy pociąg Pendolino z Gdyni do Warszawy.

Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni

Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.

Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.

Miejsca

Opinie (142) 3 zablokowane

  • no i to co podejrzewałem - maja korzystać pociagi DALEKOBIEŻNE i PKM

    a skoro tak, to co za różnica czy PKM zakończy bieg we Wrzeszczu czy w Gdansku

    tym bardziej ze właściciel torów nie widzi przeciwskazań

    • 4 0

  • Na satrym peronie jest fantastyczna wiata. (1)

    Nowe to blacha, żelbet i kąty proste.

    • 5 2

    • Ta wiata to była dziadostwem już 50 lat temu, a pewnie i wcześniej

      • 5 1

  • "winda nieczynna do odwołania"

    .

    • 7 0

  • Nie mogę już tego czytać

    Udogodnienia dla inwalidów?
    Trzeba było sprawić, aby PKM jechała do Gd Środmieście a nie fundować przesiadkę.
    Rok temu cieszyłem się z powstania PKM. Teraz jak widzę szczegóły to skrzydełka opadają.

    • 5 2

  • W Polsce kolej powinna być bardziej wykorzystana. (3)

    Tiry powinny być przewożone na platformach. Trzeba więcej inwestycji abyśmy z Gdańska jechali do Krakowa 3-4 godziny.

    • 95 6

    • cale PO zapakowac na PLATFORME

      wywiesc, jak ten rudy co wyjechal i bedzie GIT

      • 7 6

    • Katowice / Krakow / Rzeszow

      sa to odleglosci, dla ktorych samolot moze byc zawsze rozsadna alternatywa. Co innego Warszawa, Poznan, Lodz, Szczecin, Bialystok. To powinny byc miasta nie dalej niz w 3h dostepne z centrum do centrum.

      poki co tylko Poznan bywa blisko tego limitu (EIC 3.19 za strona rozklad jazdy pkp). Warszawa bedzie miala z tym problemy. Reszta jest bardzo daleko. Szkoda.

      • 13 0

    • eee, ja bym wolał żeby te 3-4 godziny jechać z Gdańska do Rzymu

      a do Krakowa w 20 minut

      • 20 1

  • ale lotnicho

    • 3 0

  • A co to (1)

    jakieś wybory idą?

    • 56 5

    • Sorry Adamowicz,ale na Ciebie nie zaglosuje :)

      • 6 1

  • Po prostu super !!!!

    Aby tak dalej- nasze miasto pięknieje - ci co tego nie widzą to wieczni malkontenci i żal mi ich...

    • 10 2

  • Prawie

    • 2 0

  • Bo prawie wybory

    jaka żenująca kampania wyborcza

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane