- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (263 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (53 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (25 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (264 opinie)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (858 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (88 opinii)
Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy
Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.
Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.
Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.
- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.
Miejsca
Opinie (142) 3 zablokowane
-
2014-11-14 11:38
a jest (czynna ???) winda na peron ??
- 1 0
-
2014-11-14 15:20
Cała linia E-65 jest już aktualnie praktycznie po remoncie. W wielu miejscach zbudowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwała podczas ruchu pociągów. Zbudowano się setki obiektów inżynieryjnych. Co ważne linię rozpoczęto remontować za czasów rządów PiS i z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwało trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za miesiąc. Spółka PKP podpisała umowę, która dofinansowała zakup z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudne obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie a bilet promocyjny kosztuje 49zł. Bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Pozdrawiam.
- 2 1
-
2014-12-11 18:07
co to za temat ?
Inwalida ma wziac wozek pod pache i po schodach cisnac?? Budyniowe projekty...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.