- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (212 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (765 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (159 opinii)
Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy
Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.
Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.
Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.
- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.
Miejsca
Opinie (142) 3 zablokowane
-
2014-11-13 18:20
Nie mogę już tego czytać
Udogodnienia dla inwalidów?
Trzeba było sprawić, aby PKM jechała do Gd Środmieście a nie fundować przesiadkę.
Rok temu cieszyłem się z powstania PKM. Teraz jak widzę szczegóły to skrzydełka opadają.- 5 2
-
2014-11-13 18:23
kolejni co, chociaż tak wynikałoby z umów i deklaracji, nie zdążyli przed wyborami... (1)
...i trzeba pisać, że jeszcze tylko troszeczkę, że już wita się z gąską, nawet myśli o niedzieli.
To się robi taka tradycja, że wszystkie przedsięwzięcia chwalebnie opisuje się w stadium "prawie skończone".
Ważne, że się dzieje, nieważne że może i powinno być sprawniej, wydajniej i lepiej.
A biada, jak komuś się to nie podoba!!!- 7 1
-
2014-11-14 00:12
Nic dodac nic ujac.
- 0 1
-
2014-11-13 18:33
Na satrym peronie jest fantastyczna wiata. (1)
Nowe to blacha, żelbet i kąty proste.
- 5 2
-
2014-11-13 19:29
Ta wiata to była dziadostwem już 50 lat temu, a pewnie i wcześniej
- 5 1
-
2014-11-13 18:35
A w ogóle po co ten peron? (1)
PKM powinna być wpięta w SKM i stanowić, drugą linię regionalną a nie zajmować miejsce na linii dalekobieżnej, gdzie i tak już brakuje miejsca. Na linii regionalnej SKM i PKM zgrałyby się bez problemu. I dłuższa linia PKM i łatwiejsze przesiadki jadąc w przeciwną stronę. Ale to zwykły człowiek wie a urzędnik... marszałek...?
- 10 1
-
2014-11-14 00:15
Ale pan Naskret tego nie napisze. Predzej bedzie sie podniecal, ze postawia nowe lawki i kosze na smieci w ramach inwestycji za miliony. Juz bardziej obiektywnie pisze pan Koprowski.
- 1 0
-
2014-11-13 19:20
"winda nieczynna do odwołania"
.
- 7 0
-
2014-11-13 20:58
Ale tu malkontentów na forum... (1)
Skąd się oni biorą? Najlepiej oczywiście byłoby wszystko zrobić szybko, jak najtaniej i jeszcze może, żeby trafiało we wszystkie gusta.
A prawda jest taka, że Polacy to kombinatorzy, każdy ciągnie w swoją stronę i trudno jest cokolwiek uczynić z maksymalną efektywnością.- 7 4
-
2014-11-14 10:31
nie wiem co ci dać
za pierwszy akapit plusa, za drugi minusa. Czy ten drugi akapit to napisałeś o sobie?
- 0 0
-
2014-11-13 21:05
no i to co podejrzewałem - maja korzystać pociagi DALEKOBIEŻNE i PKM
a skoro tak, to co za różnica czy PKM zakończy bieg we Wrzeszczu czy w Gdansku
tym bardziej ze właściciel torów nie widzi przeciwskazań- 4 0
-
2014-11-13 21:13
jaka treść niedozwolona?
- 0 0
-
2014-11-13 21:16
informatycy jak zwkle staneli na swojej wysokości niedorozwoju
brawo
- 0 0
-
2014-11-13 22:35
Wrzeszcz nie jest ostatnią przebudowywaną infrastrukturą. (1)
w tej chwili przebudowywuje się PRZEBUDOWANY przystanek w Miłobądzu , przebudowywuje PRZEBUDOWANE torowisko pod Pszczółkami , w kolejce czeka tor pod Sopotem który po PRZEBUDOWIE się osuwa. To tylko w okolicach Trojmiasta a za Malborkiem takich kwiatków jest więcej...
- 4 1
-
2014-11-14 17:57
tak buduje PKP ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.