• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM: kolejek mniej, ale dłuższe

Piotr Weltrowski
22 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty. W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład SKM. Na trasy wyjeżdżać będzie nieznacznie mniej kolejek niż obecnie, jednak składy będą dłuższe, poza tym "wydłużą się" godziny szczytu, czyli okresy, w których na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny kolejki jeździć będą co 7,5 minuty.



Najlepsze rozwiązanie w nowym rozkładzie SKM to:

Jeżeli chodzi o tę właśnie główną i najbardziej uczęszczaną trasę, to zmiany będą kosmetyczne. Co 7,5 minuty kolejki jeździć będą od godz. 6 do 9 oraz od godz. 13:30 do 18. Od godz. 9 do 13:30 oraz po godz. 18 pociągi jeździć będą co 15 minut.

Na zmianach w rozkładzie z pewnością skorzystają osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Wejherowa, Rumi i Redy. Kolejki do i z Wejherowa jeździć będą - między 6:30 a 9 oraz między 14 a 20 - co 15 minut. W innych godzinach oraz w soboty i dni świąteczne kursy na tej trasie będą się odbywały średnio co 30 minut.

- Nasi pasażerowie na pewno ucieszą się z tego, iż w godzinach szczytu składy puszczane i z Gdańska, i z Wejherowa będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.

Jednak nie wszyscy będą zadowoleni z nowego rozkładu. Najwięcej powodów do narzekań będą mieli - tak, jak i w tym roku - pasażerowie z Pruszcza Gdańskiego.

Po zmianie rozkładu nadal nie będą kursować pociągi bezpośrednie relacji Gdańsk - Pruszcz Gdański. W dni powszednie obsługę linii zapewniać będą cztery pociągi do Tczewa i taka sama liczba kolejek jadących w przeciwnym kierunku. W soboty takie pociągi będą już tylko dwa, a w niedzielę... nie będzie ich w ogóle.

- Cały czas natomiast bilety SKM będą na tym odcinku honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych. Trwają też rozmowy dotyczące przedłużenia funkcjonowania komunikacji zastępczej w postaci autobusów z Gdańska do Pruszcza - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM.

Sytuacja na trasie z Gdańska do Pruszcza związana jest z prowadzonym przez PKP PLK remontem linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Ten sam remont jest też przyczyną braku w nowym rozkładzie kolejek typu sprinter na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Sprintery w rozkładzie jednak są przewidziane, tyle tylko, że na trasie Słupsk - Gdynia Główna (12 sprinterów w dni powszednie) oraz Lębork - Gdynia Główna (jeden sprinter).

Miejsca

Opinie (225) 8 zablokowanych

  • Tylko żeby awarii nie było (1)

    • 95 5

    • Tak,

      i żeby jeszcze nie padało

      • 11 2

  • Grzanie (6)

    A będzie gratis jeszcze cieplej ?, teraz jest tak fajnie ze sie nie da usiasc na dluzszej trasie

    • 158 4

    • jest wyjscie (4)

      zawsze mozesz usiasc kolo niedomykajacego sie okna lub zepsutych drzwi... bedziesz mial w tylek cieplutko i w glace mrozno...

      • 46 4

      • chodzi o to ze (2)

        można sobie przegrzać genitalia i siedzenie przy otwartych drzwiach/oknie niec ci nie da...

        • 12 5

        • (1)

          to co 10 min zmiana, siedzisz na twarzy, wietrzysz genitalia przy rozwalonym oknie. co za problem?!

          • 37 3

          • pitolę ten gnój, kupiłem samochód i jestem zdrowy

            a tak to zawsze jacyś pitolenie niedomyci gruźlicy i oczywiście siedzenia kurka parzące, pitolę ten gnój, nie będę tym syfem jeździł

            • 1 2

      • wyjątek

        jaki ty mądry:)

        • 4 1

    • jest tak nahajcowane że nie da się wytrzymać :) mogli poczekać jeszcze kilka dni..

      • 8 0

  • (7)

    Wow, SKMki jeżdżą co 7,5 minuty w godzinach szczytu! To prawie jak w cywilizowanych miastach POZA takimi godzinami! Jak ja się cieszę, że nie muszę z tego rodzaju "komunikacji" korzystać....

    • 80 41

    • ja też ;D

      • 2 2

    • i ja :D (4)

      tutaj w barcelonie to metro jezdzi co 5 min ^^ a linii to mamy az cale 11 :D

      • 8 5

      • a zauważyłeś,że Barcelona jest ździebko większa od Trójmiasta? (3)

        A już przepływ turystów nieporównywalny...

        • 6 11

        • miasto jest przede wszystkim dla mieszkańców

          a nie dla turystów

          • 6 0

        • Nie tak znowu większa znacznie. Samo miasto jest nawet nie 3 razy wieksze niż Gdańsk, a wielkości mniej więcej całego Trójmiasta. Dodam, że SKM jest w zasadzie JEDYNYM środkiem "komunikacji" poruszającym się właśnie przez całe Trójmiasto.... więc jedna (kiepska) linia kontra 11 - znaczna to rozbieżność.

          • 5 0

        • poza tym polacy mogą podróżować jak bydło,a płacić jak za zboże, to nie problem

          • 6 0

    • Za komuny

      Pamiętam jak w latach 70 kolejki w godzinach szczytu jeździły co 3,5 minuty.Wtedy się żyło...

      • 12 2

  • a nie lepiej wydać trochę kasy i puścić kolej magnetyczną jak w Japonii (4)

    między Gdynia Główna - Gdańsk Główny?

    • 49 30

    • (2)

      Się tam rozdrabniać po co? Drzef Bezos na Amazonie sprzedaje już praktycznie rakiety (sub)orbitalne - kupić takich kilka, będziemy nimi latać. Tłok gorszy nie będzie z pewnością niż w obecnych składach.

      • 18 0

      • Potwierdzam

        Kupiłem od Dzefa dwa składy i jeździmy sobie z sąsiadami między Południowym Gdańskiem a Zaspą.Chętnych zapraszam na priv

        • 4 0

      • Prowadzilim zes teściem badania nad teleportacjom, ale się paliwo skączyło. A wew gieesie nie chceli dać granta na badania i paliwo.To nie, wsioki. Będzieta wew pekaesie jechać.

        • 1 0

    • 400 km/h na tak małej odległości? Żeby zatrzymać pociąg i ocalić pasażerów, trzeba by złamać prawa fizyki.

      • 5 0

  • Nowe kolejki, a tłok jak był, tak będzie (12)

    Ostatnio przesiadłam się z tramwaju do SKM - w godzinach szczytu ludzi jest tyle, że nie ma czym oddychać. Kolejek powinno być o wiele więcej. Kursy co 3,5 minuty i mamy trójmiejskie metro. Remontowanie starego taboru zamiast kupna nowego nie pomaga. Może jeśli SKM nie ma kasy, powinni rozważyć zakup używanych składów zza granicy tak jak zrobił to ZKM Gdańsk. Zmodernizowane dortmundy są o wiele fajniejsze niż pesy.

    • 77 21

    • i co kupisz? (9)

      niemieckie pudła do przeróbki na zasilanie napowietrzne? czy może 30-letnie francuzy, przy których nasze SKM to limuzyny, bo się chociaż drzwi da otworzyć? Wszyscy wiemy, że najlepiej byłoby kupić kilkadziesiąt nowych pociągów z silnikami asynchronicznymi, przebudować prostownikownie, żeby umożliwiały odzysk energii hamowania, porządnie zadaszyć przystanki (a najlepiej zbudować kilka porządnych węzłów integrujących SKM z dojazdowymi autobusami - a nie liniami jadącymi na trasach dłuższych niż tramwaje)

      • 15 0

      • 3 szyna byłaby niegłupia - wreszcie koniec z zerwanymi przewodami trakcyjnymi (7)

        a te wojenne Sbahn z Berlina jakie jeździły do lat 70" były właśnie po przeróbce zasilania - dało się? dało!

        • 4 3

        • Trzecia szyna jest łatwa w naprawie i montażu. I bardzo mordercza. (2)

          O!

          • 0 0

          • naturalny sposób na eliminację debilów ze społeczeństwa (1)

            żalu brak po takich...

            • 2 2

            • Nie cenienie ludzkiego życia świadczy o socjopatii.

              O!

              • 1 0

        • oczywiście, że się dało (3)

          tyle, że wtedy na linii 250 było nie 3kV a 600V, obecnie wymagałoby to dostawienia przetwornicy lub wymiany silników. Cały koszt operacji modernizacji jednego "niemca" byłby więc porównywalny z kosztem modernizacji "kibla". A gdzie jeszcze zakup używanego taboru?

          • 1 0

          • tylko, że kibel to z góry zła konstrukcja na tę linię (2)

            • 0 0

            • (1)

              z dołu też...

              • 2 0

              • najgorsza z boku

                tylko 2 pary drzwi na wagon

                • 0 0

      • wyjątek

        popieram

        • 0 0

    • dortmundy fajniejsze od pesy? nieduże, słabo ogrzewane, tycio-podłogowe dortmundy lepsze od szybkich, świetnie klimatyzowanych i pojemnych popisów najnowszej techniki? dobre sobie!

      • 5 0

    • Nie ma żadnej różnicy między nowym składem, a zmodernizowanym. A skoro nie ma różnicy, po co przepłacać?

      W zmodernizowanym wszystko jest nowe, oprócz szkieletu.

      • 2 0

  • dłużej nie znaczy lepiej... (3)

    mniej nie znaczy gorzej....

    • 16 9

    • to jak w zyciu :)

      • 5 0

    • Jasssne... (1)

      ... Twoja dziewczyna tak Ci powiedziała, a Ty w to uwierzyłeś :-)

      • 11 4

      • tak twoja

        • 6 0

  • SKM Syf Kił Mogiła (3)

    Sprywatyzowac usamorządowić zabrać z rąk PKP!!!

    • 92 11

    • guano guano guano Przewozy Regionalne!

      te same stare graty od 30 lat, tylko farba nowa...smrod syf brak jakiegokolwiek komfortu jazdy nie mowiac juz o ciaglym wzroscie cenach za bilet przy spadku jakosci.

      • 12 0

    • a szczurokudlatybudyn ma to gdzies (1)

      plebs wedlug nich jezdzi pociagiem, wiec co to ich obchodzi.

      • 6 0

      • Raczej pierwszy z wymienionych panów, który olewa dawanie kasy na SKM

        • 2 0

  • pierdu, pierdu (19)

    z GDA jezdzi w godzinach szczytu do Wejherowa co druga kolejka. W miedzyczasie kolejki do Chylonii. Szanowni geniusze z SKM nie widza ze wiekszosc ludzi wysiada w Rumii i Redzie??? Kolejki do Wejherowa i Lemborka w szczycie sa tak zapchane ze we Wrzeszczu juz nie mozna wsiasc... Nie znam sie na ukladaniu rozkladow jazdy... ale na taki swoj chlopski rozum to zeby rozladowac szczytowy tlok, wystarczy podciagnac te do Chylonii, do Redy lub Rumii. I niech mi nikt nie pitoli ze wiekszosc ludzi wysiada w Gdynii... Jezdze SKM od baaardzo dlugiego czasu i tak jak jest ostanio, nigdy nie bylo. Remonty, remonty, tralalala pitu, pitu... Aha... fajnie ze ostanio w jednym przedziale drzwi sie nie otwieraly, w drugim sie nie zamykaly!!!! czy kts robi wogole jakis przeglad techniczny przed wyjazdem tych SKM??? chocby sprawdzic ze drzwi dzialaja???

    • 142 7

    • dobra, dobra... Lebork (2)

      • 10 0

      • A Rumi przez jedno "i" (to wyjątek) (1)

        • 11 0

        • to reguła, nie wyjątek

          • 0 1

    • pisze się Lębork!

      • 4 5

    • Jeżdzę długo ... (1)

      ... bo od przeszło 10 lat i prawda jest taka, że spora gromada ludzi wysiada w Redzie. Zgadzam się z przedmówcą, że lepiej jakby więcej kolejek kończyło bieg w Redzie zamiast w Gdynii. Dodatkowo, te co jądą do Wejherowa, mogłyby jechać dalej do Lęborka i Słupska.

      • 12 3

      • "Dodatkowo, te co jądą do Wejherowa, mogłyby jechać dalej do Lęborka i Słupska"

        Tak? A czym w takim układzie by w trójmieście ludzie jeździli skoro co drugi skład jechał by do Słupska?

        • 2 0

    • Ooooo ja też bym za tym był! (2)

      Wydaje mi się tylko, że Rumia albo Reda nie da rady tego ogarnąć, tzn. te składy kończące tam trasę musiałyby gdzieś się zatrzymać, maszynista musi przejść na drugi koniec itd, czyli zajmują tory (a przyjeżdżałyby tam co 7,5 czy tam co 15 minut), chyba dworce w Rumi czy Redzie nie mają wystarczającej ilości torów bocznicowych, postojowych czy jakichkolwiek mogących być wykorzystane do tego celu. Chyba, że się mylę i to tylko bezmyślność SKM? Ktoś znający się mógłby rozwinąć myśl :) Tak czy siak to bardzo dobry pomysł, jeśli jest realny - jako Rumianin i SKM-kowicz podpisuję się pod nim obiema łapami :)

      • 7 0

      • (1)

        nie ma torów odstawczych ostatnie są w Chylonii ewentualnie zjazdowe do zajezdni w Cisowej, w Rumi ewentualnie jest drugi peron ale dalej linia jest wspólna z dalekobieżnymi 2 tory tylko linia należąca do SKMki sięga do Rumi dalej każdą zmianę trzeba konsultować i wybłagać PLK

        • 3 0

        • wyjątek

          ty chyba jesteś z Cisowej ale jestem za.. :)

          • 0 1

    • Ja nie rozumiem kolejek kończących bieg w Chyloni (7)

      Mieszkam w Cisowej i często widzę jak kolejka przejeżdża pusta obok peronu do zajezdni kawałek za Cisową, więc co szkodziłoby żeby się zatrzymała na jeszcze jednej stacji? Cisowa to już nie Gdynia? Wiem, ze nie wysiadają tu tłumy, ale kolejka i tek tędy przejeżdża przy peronie a ludzie muszą w Chyloni przesiadać się na trajtka lub czekać. Trochę t bez sensu jak dla mnie.

      • 15 0

      • Lobbuj! Klient ma zawsze rację. Musi tę zasadę wyznawać każda firma, której zależy na zyskach. (1)

        Zbierz jak najwięcej innych pasażerów domagających się, by skład przed zajechaniem do zajezdni zatrzymywał się w Gdyni Cisowej i lobbujcie. Święte prawo klienta.

        To od Was pochodzi ta słynna woda mineralna?

        • 6 0

        • Chyba pierwsza pozytywna odpowiedź na moje wpisy dotyczące kolejek do Cisowej.

          Zazwyczaj były teksty w stylu: tam i tak nikt nie wysiada, to wiocha, a może pod dom byś chciała. Miło mi :)

          A co do wody to mam nadzieję, ze nie pobierają jej z tego zamulonego strumyka, który płynie nam między blokami ;)

          • 7 0

      • wyjątek

        jestem za..:)

        • 1 1

      • (3)

        Ale w większości kolejki kończące bieg w Chyloni zawracają tam. A te które widzisz na Cisowej przeważnie jadą bez zatrzymania z innych stacji

        • 0 2

        • To źle. Mniej sprzedanych biletów. Naśladować gdyńskie trajtki. Zwykle nie jeżdża do zajezdni puste.

          Wcześniej zmieniają się w linię 710. Wożą ludzi aż do bram.

          • 1 0

        • Niestety nie. (1)

          Zazwyczaj jak kolejka kończy bieg w Chyloni i ludzie wysiadają, zamykają się drzwi i kolejka rusza dalej w stronę zajezdni. Rzadko kiedy zawraca do Gdańska.

          • 1 0

          • Odjeżdża...

            ...na tor odstawczy w Chyloni. To rzeczywiście - patrząc z peronu - jest w stronę Cisowej, ale postój i powrót następuje na stacji Gdynia Chylonia.

            • 0 0

    • a wieczorami kolejki są bzdurnie ustawione. 21:00 wyjeżdża z gdańska i ludzie pracujący w Wrzeszczu nie zdarzają na kolejki.. czekaja 30 minut na kolejkę i jest taki tłok ze głowa boli;/

      • 1 0

    • Skm ok 21 z wrzeszcza..

      jedzie do słupska i jest tak załadowana gdy wsiądzie cała Galeria Bałtycka..
      później w orłowie wsiada klif...
      ale nie ma się co dziwić jak przyjeżdża krótki 3 wagonowy skład!!!
      Gdzie logika?!
      Tak trudno dać dłuższy skład?!

      • 2 0

  • "będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów" (3)

    ja tam więcej niż dwa nie widziałem,no chyba że wdług tego mądrali przedział to wagon

    • 64 26

    • To co ty nazywasz wagonem (2)

      to jest skład. To co nazywasz przedziałem, to wagon. Przedział w skmce to to, co się mieści między jednymi drzwiami wejściowymi, a drugimi.

      • 18 2

      • Nie skład... (1)

        ...tylko EZT - elektryczny zespół trakcyjny, złożony z 3 lub 4 wagonów (odpowiednio EN57 albo EN71) zwany niekiedy potocznie jednostką. Pociąg zestawiony z dwóch EZT ma 6 (2 x EN57) lub 7 (EN57 + EN71) wagonów.
        Kiedyś takie pociągi były zwane krótkimi, bo standardowy pociąg składał się z 3 zespołów EN57, czyli miał 9 wagonów. Ale to było dawno.

        • 36 0

        • PRAWDA

          Wreszcie ktoś tym wszystkim mądralom wyklarował co jest co piszą a nie wiedza o co chodzi

          • 5 0

  • Po 18:00 co 15 minut, dlaczego? (6)

    wiele pasażerów wciąż wraca o tej godzinie z pracy, po 18:00 na przystankach jest tyle samo osób próbujących wrócić do domu co w okolicach 16:00. Nie rozumiem, co 5 minut powinny jeździć!

    • 115 2

    • (5)

      właśnie wróciłem z Barcelony, tam metro w godzinach szczytu jezdzi co 2 min, pozniej i w weekendy co 3-4min :)

      • 8 0

      • wyjątek

        to jest Polska a nie Barcelona ludzie gdzie wy żyjecie :)

        • 4 1

      • trzeba było zostać ;p

        • 4 7

      • Źle Ci tam było że wróciłeś? ;D

        • 1 6

      • Do "polecam"... (1)

        ...masz kolego rację, nasze kolejki też tak kiedyś jeździły. W szycie co trzy minuty. A skład kolejki był tak długi, że ostatni wagon czasami nie mieścił się na peronie. Ludzie musieli biegać do przodu wagonu żeby wysiąść. A poza szczytem jechała kolejka co 5 minut. Jesteśmy kilka już lat do tyłu ale sami do siebie. A dzisiaj oni tu łaskę robią że dołożą jeden wagon do składu.

        • 11 2

        • Co to za bzdury...

          Częstotliwość pociągów SKM w "najlepszych" (czyli wtedy, kiedy ludzie nie mieli samochodów) czasach wynosiła 6 minut w szczycie. Nigdy nie jeździły co 3 minuty, ani co 5 minut. A perony zawsze miały długośc dostosowana do uzywanego taboru.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane