- 1 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (120 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (107 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (357 opinii)
- 4 Oszukane "30 stopni" w majówkę (40 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (286 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (84 opinie)
Obwodnica Metropolitalna od 10 miesięcy bez prawomocnej decyzji środowiskowej
Choć kilka dni temu ogłoszono przetargi na projekt i budowę Obwodnicy Metropolitalnej, to decyzja środowiskowa pozwalająca na jej budowę wciąż nie jest prawomocna, bo złożono do niej aż 12 odwołań.
Czytaj też: Ruszył przetarg na projekt i budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje budowę drogi między Chwaszczynem a Żukowem. W sumie powstanie tu 15,5 km drogi ekspresowej i jeden węzeł (Miszewo), a także zaplecze drogowców. Na tym fragmencie projektanci przewidzieli wybudowanie dwóch estakad. Pierwsza, ok. 900-metrowa, ma przebiegać nad linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Kolejna, dłuższa o 300 metrów, ma przechodzić nad drogą krajową nr 7, rzeką Radunią, a także linią kolejową Pruszcz Gdański-Łeba.
Drugie zadanie przewiduje budowę 15,1 km drogi od Żukowa (wraz z budową tam węzła) do Południowej Obwodnicy Gdańska i rozbudową Węzła Gdańsk Południe . Po drodze - w Niestępowie - uruchomione zostanie miejsce do obsługi podróżnych. Ponadto w ramach tego zadania wykonawca zbuduje obwodnicę Żukowa o długości 7 km.
Inwestycja ma kosztować 3 mld zł, a drogowcy nie chcą zwlekać z ich wydaniem. Rozstrzygnięcie przetargu ma nastąpić wiosną przyszłego roku. Wtedy też rozpocznie się projektowanie drogi. W 2018 r. natomiast ma się rozpocząć budowa.
12 odwołań od decyzji środowiskowej
Sęk w tym, że wciąż nie ma prawomocnej decyzji środowiskowej, która pozwalałaby na rozpoczęcie prac budowlanych. Kiedy w grudniu 2014 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydawała ten dokument, szefowa RDOŚ Hanna Dzikowska zastrzegała, że trzeba się liczyć z odwołaniami. I nie pomyliła się.
- Od wydanej decyzji wpłynęło 12 odwołań. Złożyły je osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną oraz jednostki organizacyjne administracji publicznej. Treść odwołań nie podlega upublicznieniu - informuje Monika Jakubiak-Rososzczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie.
Nieoficjalnie wiadomo, że odwołania dotyczą zapisów w raporcie środowiskowym, na podstawie którego została wydana decyzja środowiskowa.
Odwołania to rzecz normalna i drogowcy nauczyli się z nimi żyć. Bardziej martwi fakt, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, czyli organ drugiej instancji, aż cztery razy odraczała termin rozstrzygnięcia odwołań. Pierwszy termin przypadał w czerwcu, potem były dwa kolejne, a najbliższy wyznaczono na 16 listopada.
Dlaczego na rozstrzygnięcie w tej sprawie trzeba czekać tak długo?
- Postępowanie dotyczy rozległego zakresowo przedsięwzięcia, zlokalizowanego w cennym pod względem przyrodniczym regionie kraju. Z uwagi na skalę przedsięwzięcia oraz jego usytuowanie, konieczne jest przeanalizowanie wszystkich aspektów będących przedmiotem procedowania przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku od 2010 r., co wpływa na wydłużenie czasu rozpatrywania sprawy - informuje Monika Jakubiak-Rososzczuk.
Zobacz także: Obwodnica Metropolitalna będzie z betonu. Droga bez remontów ma wytrzymać 20 lat
Inwestor ma jeszcze zapas czasu, ale...
Władze gdańskiego oddziału GDDKiA na razie ze spokojem przyglądają się procedurze odwoławczej od decyzji środowiskowej.
- Dotychczas nie byliśmy wzywani do złożenia wyjaśnień. Niemniej jednak lepiej byłoby dla nas, gdyby decyzja środowiskowa była już prawomocna - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy mogą kontynuować prace m.in. nad koncepcją programową dla Obwodnicy Metropolitalnej z tego względu, że decyzja wydana przez RDOŚ w pierwszej instancji otrzymała rygor natychmiastowej wykonalności.
Miejsca
Opinie (122) 2 zablokowane
-
2015-10-04 17:00
drugi wiadukt nie potrzebny a linia pruszcz leba do likiwidacji
i tyle szkoda kasy na ten wiadukt
- 4 1
-
2015-10-04 17:18
dwa paski obwodnica buhahahahahah jak w mongoli (1)
w usa obwodnice maja po 8 pasow w kazdom
- 1 6
-
2015-10-04 18:40
a byłeś tam kiedyś czy tylko w TV
Bo głupoty opowiadasz.
Autostrady w USA to głownie2-3 pasów.
Obwodnice 3 max 4, a tylko w miejscu gdzie się kilka zjeżdża lub na rozjazdach potrafi być 6-8, ale zaraz za rozjazdami schodzą do 4.- 3 0
-
2015-10-04 20:14
Czemu OM ma być poprowadzona przez Żukowo?
A nie przez Kartuzy, Kościerzynę, albo wręcz Bytów? Jak szaleć, to szaleć!
- 3 3
-
2015-10-04 20:22
Mysle, ze bardziej by sie przydaly po prostu obwodnice Zukowa, Chwaszczyna, na pozostalych odcinkach dobudowac pare mijanek, skretow i tyle.
Nowy wezel w Wielkim Kacku na pewno by sie przydal, bo obecnie sa same kolizyjne zjazdy/wjazdy.
Ale ogolnie cala OMT nie jest chyba az tak potrzebna...- 2 0
-
2015-10-04 20:28
Obwodnica Żukowa a co z obwodnicą Rumii, Redy czy Wejherowa? (1)
- 2 1
-
2015-10-04 21:12
Przecież już jest w planach S6 do Lęborka?
- 1 1
-
2015-10-04 20:29
obwodnica metropolitalna ?
przeciez to obwodnica gdanska a nie trójmiasta albo metropolii, krew mnie zalewa jak widze coś takiego, kolejna inwestycja tylko z nazwy metropoltarna po kolejce, która jakimś trafem ma wszystkie przystanki w gdańsku
- 2 1
-
2015-10-04 20:58
Mamo, kup mi nową zabawkę... OM... (1)
Często jeżdżę do Kolbud i trafia mnie jak widzę te zjazdy z OT. Niech mi kto powie, kiedy coś zostanie zrobione z węzłem przy Szadółkach bo to jest dramat. Pas rozbiegowy w kierunku południowym jest tak krótki że notorycznie dochodzi do bardzo niebezpiecznych sytuacji i wypadków. Ciekawe czy poszkodowani w nich kierowcy wiedzą że ten węzeł nie spełnia żadnych norm ani przepisów. Następny zjazd w drogę 221 na Kościerzynę jest kolizyjny i zatyka się tak że korek blokuje prawy pas obwodnicy - znowu gwałtowne hamowania albo dziwne włączanie się do kolejki po trawniku. Wyjazd z DK 221 na północ też kolizyjny.... Czy drogowcy, decydenci, politycy i inni zboczeńcy u władzy potrafią w tym kraju coś dokończyć jak należy? Kiedy będą odpowiadać za to co robią??? Kiedy zrozumieją że robią to dla ludzi a nie dla swoich ambicji i to co zaczęte powinno być dokończone. To nie zabawka która znudzi się dziecku i można krzyczeć że chcę nową!!!!
PS. Dodam że nowa OM nie będzie dla mnie żadną alternatywą w dojazdach do Kolbud.- 7 1
-
2015-10-04 22:05
urzednik w Pl z definicji nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci
albowiem zostal zatrudniony nie ze wzgledu na kwalifikacje (oj takie trudne slowo) tylko jako czlonek rodziny a od rodziny sie nie wymaga. Pensje kazdy urzednik pobiera za przychodzenie do pracy a nie jak niektorzy by chciali za prace. I w tym caly problem.
- 3 0
-
2015-10-04 22:44
Beton na budowę dróg jest niedobrym rozwiązaniem.
Sól nie działa na betonie i poniżej -10stopni to już nic nie działa. Nikt tego nie zauważa? Koszty utrzymania z tego tytułu idą bardzo w górę. A może to jak już chcemy eksperymentować: http://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/prezes-tpa-nawierzchnia-dlugowieczna-to-odpowiedz-na-potrzeby-rynku-51232.html
- 1 1
-
2015-10-05 08:14
obwodnica obwodnicy...
- 4 0
-
2015-10-05 08:24
Wybory Pane Wybory
PO odpowiadająca za tę całą GDDKiA przed wyborami rzuciło wszystkie przetargi nawet z nieprzygotowanych dróg. W skali kraju takich spraw jest więcej, a nowy rząd będzie zmuszony po prostu odwołać postępowania, żeby nie narazić się na odszkodowania dla wykonawców.
Wówczas wyjdzie opozycja z PO i powie - za naszych czasów to było nie do pomyslenia...
żałośni nieudacznicy..- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.