• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta i autostrada A1 bezpieczne. Gorzej z resztą dróg na Pomorzu

Maciej Naskręt
21 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po raz kolejny m.in. naukowcy z Politechniki Gdańskiej wskazali najbardziej niebezpieczne drogi w Polsce. Po raz kolejny m.in. naukowcy z Politechniki Gdańskiej wskazali najbardziej niebezpieczne drogi w Polsce.

Mapa wypadków pokazuje poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. Obwodnica Trójmiasta i autostrada A1 są według niej bezpiecznie, natomiast "siódemka" z Gdańska do Żukowa i "dwudziestka" z Gdyni do Bytowa przez Kościerzynę wypadają fatalnie.



Sprawdź ryzyko indywidualne na poszczególnych odcinkach dróg krajowych w Polsce w latach 2008-2010. Sprawdź ryzyko indywidualne na poszczególnych odcinkach dróg krajowych w Polsce w latach 2008-2010.
Naukowcy z Politechniki Gdańskiej wraz z ekspertami Polskiego Związku Motorowego i Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej przygotowali mapę ryzyka indywidualnego na drogach krajowych w Polsce. Studium powstało w ramach międzynarodowego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP i opiera się na danych o zdarzeniach drogowych i natężeniu ruchu w latach 2008-2010.

Ryzyko wypadku ujęto w pięciostopniowej skali: bardzo duże, duże, średnie, małe, bardzo małe.

Dobre informacje dla kierowców poruszających się po Obwodnicy Trójmiasta: możecie czuć się bezpiecznie. Mapa pokazuje, że na drodze ekspresowej ryzyko wypadku jest "małe".

Prawie równie bezpiecznie jest na autostradzie A1. Trzy lata temu występowało tam bardzo małe ryzyko wypadku. Teraz jest ono "małe". Niewielkie pogorszenie bezpieczeństwa może mieć jednak związek z wyraźnym wzrostem natężenia ruchu.

Czego najbardziej obawiasz się jadąc samochodem w daleką drogę?

Fatalnie w opracowaniu prezentuje się droga krajowa nr 7 z Gdańska do Żukowa. Tam ryzyko udziału w wypadku jest najwyższe, podobnie jest na drodze krajowej nr 20 z Gdyni do Bytowa. Na tej drodze, a zwłaszcza na odcinku z Żukowa do rogatek Gdyni, poziom ryzyka wzrósł z dużego na bardzo duży.

W województwie pomorskim najlepiej wypada droga ze Słupska do Ustki, gdzie ryzyko udziału w wypadku jest najmniejsze.

Jak sytuacja wygląda na terenie Polski? Zaledwie 11 proc. długości dróg krajowych spełnia kryteria bardzo małego i małego ryzyka przyjęte przez EuroRAP, jako poziom ryzyka akceptowanego dla podstawowej sieci dróg. Są to głównie odcinki autostrad oraz dwujezdniowych dróg ekspresowych. To o 7 proc. więcej niż w latach 2005-2007.

Wciąż najwięcej dróg o najwyższym poziomie ryzyka odnotowano w województwach: lubelskim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim i podkarpackim. Najmniej - w województwie wielkopolskim.

Najbardziej niebezpiecznymi są odcinki na drogach krajowych: 35, 7 oraz 2. Najbardziej bezpieczne są poszczególne odcinki autostrady A2.

Miejsca

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • nietgojt

    Bezpiecznie jest wtedy kiedy kierowcy są rozważni. Stan dróg oczywiście też się liczy, ale wydaje się oczywiste że samochody bez udziału kierowców nie jeżdżą.

    • 1 0

  • wymuszanie szybka predkosc dwa z powodow ktore przyczyniaja sie do wypadkow. A gdyby tak kazdy zaczal w koncu ustepować drugiemy trzeci to podpatrzy i moze kiedys kiedys w dalekiej przyszlosci cos sie zniemi , czy naparwde kazdemu az tak sie wszedzie spieszy?? nie raz bylam widzem jak ludzie potrafia byc bezszczelni na drogach ok jeden jezdzi szybciej drugi wolniej kazdy na swoj sposob jaki uwaza za bezpieczny . wypadki były są i beda ale zawsze mozna zrobic cos aby je zmniejszyc a wszystko zalezy od nas !

    • 0 0

  • k (1)

    Jak ma być bezpiecznie jak remontując drogi wykonawcy zwężają je gdzie tylko można! min. w Nowym Porcie - skrzyżownie ul. Marynarki Polskiej , Górckiego i Wolności - zwęzona przez zakręt pod kątem ostrym , przy skrecie w Góreckiego można wpaść w dół wysypany tłuczniem bo przedłużone zostało torowisko, ul. Władysława IV nie wiadomo dlaczego lewy pas tylko do prawoskrętu w ul. Strajku Dokerów, nie do jazdy na wprost w kiedunku ul. Oliwskiej. Mam pytanie jaki imbecyl to projektował, bo inaczej nie da się go nazwać ! i jak ma być dobrze

    • 2 1

    • a niby którędy mają poruszać się robotnicy i maszyny budowlane?

      latać mają?

      • 0 0

  • Niestety w więkoszści Polak za kierownicą = idiota (1)

    I dopóki chamstwo drogowe nie będzie odpowiednio karane, nie będzie bezpiecznie i będą ofiary.

    • 2 2

    • nie "w większości", najwyżej co 10-ty, ale to i tak za dużo.

      Gdyby idiotów była większość to w ogóle nie dałoby się wyjechać z domu

      • 0 0

  • Wszystko kwestią kryteriów i statystyki

    matematyka jednym słowem

    • 1 0

  • Ameryke....odkryli kurcze:)

    • 2 0

  • niedawno przedzwoniłem na POLICJĘ gdy jakiś kozak szalał na drodze, Policja potraktowała to poważnie, facet dostał mandat (2)

    (patrol policji był blisko) zrobiłem to pierwszy, ale nie ostatni raz. Koniec z piratami, zależy od nas samych.

    • 8 0

    • A może jakieś rozwinięcie co to znaczy "szalał" w tym przypadku

      • 0 0

    • Może przybliżysz - na jakiej podstawie "szaleniec" dostał

      mandat ? Co było dowodem popełnienia wykroczenia ?

      • 0 0

  • Bzdura

    Kompletna nieprawda jeśli chodzi o drogę do szczecina z gdańska. Jeżdżę tą drogą od lat. Odcinek przed i po Koszalinie jest najgorszy ze wszystkich. Drogi nie remontowane na tyle, że koleiny mają po 5 cm. Na mapie zaznaczono na kolor pomarańczowy, a xtra wytemontowane drogi mają kolor czarny. To by była prawda gdyby zależność była taka: Droga wyremontowana szeroka i dobra do jazdy - 160km/h, droga z lat 80tych, koleiny - 90km/h wtedy się zgadza.

    • 1 1

  • obwodnica (1)

    Ja bym nie powiedział o obwodnicy że jest bezpieczna. Nie dość że w wielu miejscach brakuje pobocza to jeszcze odwodnienie często jest źle wykonane, przykład - jadąc w kierunku Chylonii na lewym pasie w okolicach wiaduktu na Demptowie tworzy się takie jezioro że kierownicę z ręki wyrywa.

    • 1 2

    • obwodnica to droga smierci

      na slasku tez sa obwodnice ale ludzie tak nie szaleja jak na trojmiejskiej

      • 0 0

  • gdyby przestrzegac znakow i ograniczen predkosci na trasie Warszawa-Gdansk,podroz trwalaby 10 godzin !

    Oprocz piratow drogowych wyprzedzajcych na 3 ,wyprzedzjacych pod gore i na zakrecie najgorsza jest ....Policja.Ktora powduje nerwowa szarpana jazde.Bo sa odcinki ze mozna nadrobic stracony czas w korkach,gdzie jechalo sie kilometrami za furmakna... ale nie tam stana policjanici i mimo ze jest doskonala droga ,mimo ze mozesz grzac ile fabryka dala oni pilnuja,zebys nie jechal szybko.Nastepna rzecz ktora utrudnia jazde to wszelkie auta ktore nie jada wiecej niz 70 na godzine i ciezarowki ktore jada w grupie po 2 lub 3.Wyprzedzenei ich czesto graniczy z wyczynem kaskaderskim.Dziurawe drogi czy jakies bloto z maszyn to nastepna niespodzianka.No i brak pobocza dla pieszych ,pijani nqa rowerach czy nieoswietlone furmanki.To sa Polskei drogi,na dwoje matka wrozyla czy dojedziesz na czas i bezpiecznie.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane