• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • Pisze z duzego niemieckego miasta z metrem, szybka koleja podziemna i naziemna 300 km/h (5)

    i nie moge sie nadziwic wladzom Trojmiasta, ze maja tupet nazywac nasza mala czarna dziure "metropolia". To istnie jaja z ludzi.Gdzie SKM do ktorej trzeba skakac z peronu przez otwor, z wypadajacymi drzwiami miedzy przedzialami... To dramat, nie metropolia.

    • 16 1

    • A ja słyszałem, że nędzne 200 km/h. Francuzi zaliczają takie do kategorii zwyczajnych. (4)

      • 0 2

      • Zapraszam na przejazdzke niemieckim ICE z Paryza do Frankurtu - 317 km/h

        http://www.youtube.com/watch?v=AYtt8ctbpsg&hd=1Codziennie, z 10x dziennie jada do Paryza i Amsterdamu ICE. ponad 300 km/hto predkosc standardowa od wielu lat.

        • 3 0

      • 301 km/h miedzy Frankfurtem a Kolonia (2)

        http://www.youtube.com/watch?v=1KnV9t3bY84&hd=11 godzina jazdy do Kolonii,a to 200 km odleglosci...

        • 2 0

        • (1)

          Pff. W USA i Chinach szybciej jeżdżą.

          • 0 2

          • w USA????? ciekawe gdzie

            • 4 0

  • posluchaj madrego

    sluchajcie ludzie mieszkam w kosakowie przyjechalem pare lat temu z mazur. Dziwne sa wasze animozje dot. miasta troj czy dwoj czy kuzwa niewiadomo. Bilety w pierwszym leprzyym kiosku powinny byc z witomina do wrzeszcza bo to jest dobre. Lotnisko w mojej wiosce nalezy sie jak psu buda bo tu jest, bylo i bedzie. Helikoptery i tak spac nie dają raz w tygodniu oby samoloty pochodzily od morza. Pelen szacun dla reszty ktorzy sie nie odezwa a ja sie dalem podpuscic pomimo poznej nocy.

    • 6 3

  • sciema (1)

    wielki sukces naprawde z tymi biletami ale stanu srodkow komunikacji to juz sie oceniac nie chce co , cos czuje ze szykuje sie podwyzka biletow skoro o nich tak wspaniale gadaja a zamiast pier...... powinni sie zajac drogami taborem i cholernymi smierdzielami w komunikacji

    • 4 0

    • Daję plusa tylko za śmierdzieli , na tabor autobusowy w Gdańsku nie ma co narzekać . Oglądam czasami tabory w innych miastach . Niezłe złomy.

      • 1 0

  • nie ma zadnej metropolii!

    Jest tylko zlepek miast. Ja np w Wejherowie bylem tylko kilka razy w zyciu i to przejazdem i szczerze mowiac nie mam zielonego pojecia jaki bilet mam kupic zeby sobie po nim pojezdzic. W metropolii powinno byc tak, ze kupuje bilet w pierwszym lepszym kiosku np w Pruszczu i jak mi sie zachce to moge na nim jezdzic po Wejherowie.

    • 16 0

  • Mnie te ułatwienia nie zadawalają .

    Wole samochód i żadne działania mnie nie przekonają do zmiany środka lokomocji.Tyle w temacie.

    • 2 1

  • Komunikacja

    Władze Gdańska są głównym hamulcowym w wprowadzeniu jednego biletu w Trójmieście .Jak więc sobie wyobraża naczelny megaloman Trójmiasta,czyli prezydent Adamowicz,tworzenie metropolii,i komu to ma służyć?

    • 1 1

  • SKM - jak żyć?

    Panie Marszałku, Panie Prezesie i inni - Jak żyć ? Z jakością usług naszej SKM?Kiedy wreszcie SKM odjedzie z Gdyni głównej punktualnie w okolicach godz. 7 ranokiedy wreszcie przestanie zrywać się trakcja?

    • 6 0

  • ZTM o jejej (8)

    Osobiście jestem przeciwny integracji, która wprowadziłaby do Gdyni gdański model funkcjonowania komunikacji miejskiej. Właśnie jestem po "podróży' z centrum do Auschan - jak zawsze koszmar. Autobusy 167 i 168 niezależnie od pory roku, dnia czy pogody jeżdżą fatalnie, a tłumaczenie tego korkami to kompletna bzdura. Na tej trasie jest tak od lat i nic tego nie zmienia. Po prostu w gdańsku ZTM ma pasażera w pupie a miliony wydaje na zbędne wodotryski. Nie chcę aby ta zasada została przeflancowana do Gdyni.

    • 4 5

    • człowieczku z cudownej Gdyni (4)

      Napisz mi lepiej, jakiej długości korki są w Waszym cudownym mieście.Bo ja wczoraj 15 minut to jechałem z Wojciecha do początków Pruszcza.

      • 0 0

      • Człowieku nie pieprz bez sensu (3)

        Co ma piernik do wiatraka? Gdynia cudowna? - nigdy w życiu! Ale komunikacja miejska w Gdyni funkcjonuje znacznie lepiej niż w Gdańsku Co do korków w Gdańsku: rozpieprzenie wszystkich miejsc na raz to typowy polski "bezplan"

        • 0 0

        • kotuś, ano piernik do wiatraka ma bardzo wiele wspólnego (2)

          Skoro czas jazdy potrafi wynosić raz 15 minut, a raz 35 - to powiedz mi, jak w takim razie można ułożyć realny rozkład jazdy?

          • 0 0

          • Systemowa patologia komunikacyjna (1)

            Korki w Gdyni to też codzienność ale komunikacja jakoś działa. W Gdańsku problemem nie są opóźnienia ale "systemowe wypadanie" kursów autobusów, niemal codziennie tych samych! Przypadek czy może fatalna organizacja Co zatem ma piernik do wiatraka Tygrysku?

            • 1 0

            • systemowe wypadanie" kursów autobusów

              a może te wypadnięte kursy gniją w korku pod Auchanem, kotku?Bo często widuję stada 168 wyjeżdżające o 18.00-19.00 spod Dworca w Gdańsku - pewnie jeden ma opóźnienie 40-minutowe, a drugi 25-minutowe. Nic ci więc nie wypada - tylko jeździ cholernie opóźnione.

              • 0 1

    • jeśli nie korki (2)

      to co jest według Ciebie przyczyną tego koszmaru?Co jest lepszego w organizacji komunikacji w Gdyni? Czy to coś sprawiłoby, że przejęcie ZTM Gdańsk przez ZTM Gdynia poprawiłoby czasy przejazdów?

      • 0 0

      • Kompleksy Gdańszczan (1)

        Czyżby Gdańszczanie mieli jakiś kompleks Gdyni? Na dźwięk słowa Gdyni każdy gdański absurd staje się ideałem.

        • 1 0

        • chrznisz farmazony

          Zadałem proste pytanie, a Twoja odpowiedź jest nie na temat. Jeśli przedsiębiorstwo komunikacyjne z Gdyni sprawniej organizuje przewozy, to niech przejmie kierownictwo nad gdańską komunikacją.Dla mnie podział Gdańsk-Gdynia nie istnieje. To są dzielnice Trójmiasta.

          • 0 0

  • jest pięknie, czy nie jest? (5)

    Nie no jest pięknie… można bilet kupić przez Internet, można sobie nawet przez telefon kupić… szkoda tylko, ze nie można do pociągu wejść…Dziś o 7.14 w Gdyni Głównej wbiłem się do pociągu do Gdańska, ale kurcze ciężko było, bo jakiś gościu próbował się przepychać ze mną… rozumiem, go bo w sumie zdarza się że nie wszyscy się zmieszczą do pociągu… też mi się zdarzyło zostać na stacji Gdynia Stocznia…dlatego teraz jadę jedną stacje dalej(autobusem)… w Gdyni dużo ludzi się wysypuje, wiec jak się stoi w miarę blisko drzwi to człowiek wejdzie do pociągu Ale trzeba być doświadczonym strategiem… bo jak ktoś nie ma strategi i odpuści walkę przy drzwiach…to może zostać na peronie… ale niech się nie łudzi, ze w następnej kolejce będzie wiecej miejsca bo jedzie z Chyloni  nie będzie… bo następna kolejka przyjedzie jednoskładowa… tak dla wyrównania szans… skoro w jednej ludzie się gniotą i pocą… to w drugiej też tak jest.Kurcze dziś tak sobie jechałem przytulony do jakiegoś dziada średniopachnacego (ale pod koniec podróży…mój antyperspirant też wymiękał, więc do dziada nie mam pretensji o sredni zapach) i przykleszczony do drzwi (tych które nie otwierają się na stacji) i tak się zastanawiałem…. Czy nie można do cholery puścić co 7 minut pociągów z Wejherowa/Redy/Rumi dwuskładowych…chociaż w godzinie szczytu!

    • 7 0

    • pretensje to do władz Wejherowa/Rumii/Redy (4)

      Zainteresowanie SKMką zerowe. A Pruszcz, do którego SKM obecnie praktycznie nie wjeżdża, zrzucił się na SKM na 2,2 miliona...

      • 1 2

      • pomyśl zanim napiszesz (3)

        ja jestem z Gdyni... halo powtórze jeszcze raz WSIADAM w Gdyni... a dokładniej rzecz ujmując to nie wsiadam....bo nie ma miejsca w kolejcewiec nie chodzi mi o to, zeby mieszkańcy Wejherowa/Rumi,Redy mieli lepiej... tylko dlatego, że gdyby do nich jeździły cześciej kolejki... to te które by przyjeźdzały od nich nie byłyby tak zawalone... a co za tym idzie dałoby się do nich wejśćpoza tym nie patrz tylko na to ile miasta dają kasy... ale popatrz też ile dają sami pasażerowie... nie znam badań ale wydaje mi się, że z Wejherowa/Rumi/Redy jeździ wiecej osób kolejką niż z Pruszcza... ale mogę się mylić.Poza tym Pruszcz chyba dał wiecej kasy, bo SKM miało im jakiś przystanek zrobić... ale tu pewny nie jestem

        • 1 0

        • a'propos "pomysl zanim napiszesz (2)

          koledze chyba chodzilo o to, ze gdyby Rumia, Reda i Wejherowo doplacalo tyle co Pruszcz to byloby wiecej skladow i wiecej wagonow... a do pruszcza nie ma teraz duzo skm bo remont torow jest... aha - gdyna doplaca ponoc tyle co 30-tysieczny pruszcz... to tez troche moze wyjasnic...

          • 0 1

          • świat zwariował :) (1)

            według kolegi i Ciebie, ponieważ popierasz "kolege" miki ma mieć pretensje do Wejherowa, że nie może wsadzić tyłka do SKM w Gdyni?To jest mega odwrócenie kota ogonem...SKM nie winne / Wejherowo winne, że SKM idiotycznie skonstuowało rozkład :)oczywiście, że Wjherowo, Rumia i Reda powinny dorzucić się do SKM... ale co ma piernik do wiatraka?SKM tak powinno robić rozkłady, aby ludzie mogli w godnych warukach jeździć

            • 0 0

            • Za transport odpowiadają miasta/gminy

              Z opisu mieszkańców Gdyni wynika, ze i Gdynia, i Wejherowo sobie z tym nie radzą.

              • 0 0

  • trzeba byc niedorozwinietym IDIOTĄ, by nie potrafic wprowadzic jednego biletu (1)

    ale kto tu ma myslec - TĘPAKI które dbaja jedynie o swój PR - to obojetne z kim są zwiazani - Szczurek jest wart Adamowicz i odwrotnie - WSTYD za takich 'włodarzy' - od lat wiedza (bo nawet jezdżą) jak problemy komunikacyjne sa małym kosztem i prosto rozwiązywane na zachodzie - ALE NIE - oni muszą DROGO i skomplikowanie - przykładem jest (o czym nie tylko ja od lat pisuje) podejscie do kasowania biletów - w Toronto (ale i wielu, wielu miastach na zachodzie) dla przykładu było i jest to prosto i tanio rozwiazywane - JEDEN bilet, obojetne czym jedziesz, czy się przesiadasz i jak długo - wchodzisz przodem i MUSISZ pokazac bilet okresowy, wrzucic opłatę (odliczoną) za jednorazowy - czyli NIE MA gapowiczów, NIE MA kosztownych kasowników i DROGIEJ firmy 'kanarów' - do tego jeszcze od zawsze kierowca zapowiadal przystanki. ZERO KOSZTÓW...

    • 7 0

    • A w Toronto mają 2-członowe tramwaje?

      Jeśli nie, to kiepskie masz pomysły. Jak mieliby bowiem wchodzić pasażerowie do drugiego wagonu?Mnie już teraz szlag trafia, jak stado funkcjonalnych analfabetów omija na przystanku automat biletowy i potem ustawia się w 20-osobową kolejkę po bilet u kierowcy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane