• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 16 października pociągi SKM nawet co 30 minut

Krzysztof Koprowski
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 12:36 (11 października 2012)
Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM. Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM.

Od 16 do 30 października pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej będą musieli się uzbroić w anielską cierpliwość. Pociągi w godzinach szczytu między Gdańskiem i Gdynią będą kursować co ok. 20 minut, a poza szczytem co pół godziny.



Jak zamierzasz radzić sobie z planowanymi utrudnieniami na SKM?

Aktualizacja godz. 12:37: Przewoźnik poinformował dodatkowo, że w związku ze spodziewanym większym zagęszczeniem pasażerów w składach SKM, w okresie od 16 do 30 października, na odcinku Wejherowo - Gdańsk Główny wprowadza całkowity zakaz przewozu rowerów w pociągach SKM.

***


Przez dwa tygodnie między Gdańskiem i Gdynią kursować będzie przeciętnie co drugi skład ruszający z obu stacji. Pozostałe pociągi będą kończyć bieg w Gdańsku Oliwie (te jadące od strony Gdańska) lub na przystanku Sopot Wyścigi (te jadące z Gdyni).

- W dni robocze, w godzinach szczytu, na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Oliwa, pociągi pojadą co 10 minut (poza szczytem co 15 min), na odcinku Gdańsk Oliwa - Sopot co 20 minut (poza szczytem co 30 min.), a na odcinku Sopot - Gdynia Chylonia co 10 min. (poza szczytem co 15 minut) - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Częstotliwość 20-minutowa dla pociągów jadących między Gdańskiem i Gdynią obejmuje godziny szczytu między godz. 6:00 a 9:00 oraz między godz. 13:30 a 18. W weekendy SKM-ki będą jeździć, podobnie jak poza godzinami szczytu - co 30 minut. Co ważne, pociągi z Gdyni będą wówczas kończyć bieg na sopockim dworcu (a nie na Wyścigach) lub pojadą dalej do Gdańska.

Utrudnienia dotkną również mieszkańców aglomeracji na północ od Gdyni. - Pociągi SKM w dni robocze w relacji bezpośredniej Gdańsk Główny - Wejherowo będą kursowały z częstotliwością co około 20 minut w godz. 6 - 9 oraz od godz. 13:30 do godz. 18 (obecnie co 7,5 min.). W godzinach pozaszczytowych pociągi bezpośrednie w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo pojadą z częstotliwością co około 30 minut (obecnie co 30 min.) - mówi Głuszek.

Tak drastyczne ograniczenia w rozkładach jazdy wynikają z prac remontowanych prowadzonych na Żabiance oraz częściowo we Wrzeszczu. Na tej pierwszej stacji prace koncentrują się na wymianie krawędzi peronowej obu torów oraz wykonaniu fundamentów pod wiatę. We Wrzeszczu natomiast prace obejmują obecnie przedłużenie tunelu pod torami w kierunku terenów dawnego browaru i planowanego centrum handlowego.

Sytuację komplikują prace prowadzone na części dalekobieżnej torowisk.

- Z uwagi na prace prowadzone przez PKP PLK na tej linii (największa intensyfikacja prac na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia), brak jest należytej zdolności przepustowej. Stąd też pociągi musiały zostać przyjęte na infrastrukturę PKP SKM. W okresie od 16 do 30 października, każdego dnia, po naszej linii kursować będzie około 20 pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity - wyjaśnia Głuszek.

Z racji tak dużych utrudnień w ruchu, na biletach okresowych SKM będzie można podróżować komunikacją miejską między Oliwą a Sopotem. Bilet okresowy pozwoli również na podróż pociągami Przewozów Regionalnych między stacjami Gdańsk Główny a Gdynia Chylonia.

Ponadto wszystkie pociągi SKM w godzinach szczytu będą kursować powiększone do siedmiu, ośmiu lub dziewięciu wagonów. Między szczytami, składy będą tylko nieco krótsze.

- Zwiększona ilość miejsc w składach zrekompensuje mniejszą liczbę uruchamianych pociągów SKM - dodaje Marcin Głuszek.

Kolejarze zapewniają, że te utrudnienia będą ostatnimi tego typu w tym roku. W przyszłym roku harmonogram prac zakłada mniej znaczące utrudnienia w ruchu.

Kolejarze muszą się uwijać na budowach przed zimą, gdyż PKP SKM musi wydać do końca 2013 roku pieniądze przyznane jej z Funduszu Kolejowego. Zakończenie prac budowlanych na peronach we Wrzeszczu oraz Żabiance planuje się na wrzesień przyszłego roku.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów w dniach 16 - 30 października dostępny jest na stronach internetowych Szybkiej Kolei Miejskiej

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • kkk

    to kurka proszę cene biletów obniżyć! 10lat śmigam skm ale kiedyś pękne i rozkarmie to wszystko!

    • 7 0

  • Nic nowego.

    SKM JE*AĆ - NIC SIĘ NIE BAĆ.

    • 4 2

  • SKM mnie zaskoczyło

    Zaskoczyli mnie. Myślałem że już bardziej nienawidzić ich nie mogę. A tu taka niespodzianka. Jednak mogę. Oni chyba za dużo filmów o holokauście oglądają, bo wożą ludzi jak w Liście Schindlera.

    • 20 1

  • "Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM."

    Powinno być: Ostatnie dziesięć lat było prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości...

    • 19 0

  • ok (6)

    Dobra wiadomość dla elektoratu PO(matecznik platformy to trójmiasto).Dla uczczenia szóstej rocznicy rządów PO kolejka co 60 min.

    • 8 4

    • (1)

      zastanawiam się czasami co się dzieje w głowach paranoików, musi być niezła jazda

      • 2 4

      • rola Platformy? rola der Kaschubów?

        Ale "nawet paranoicy maja wrogów", a tu
        nawet paranoicy miewają rację:

        Zobacz, w Wawie SKM, Metro, MZT, MZK to jedna komunikacja, jeden bilet, jeden inwestor organizator i kontroler. Tak jest od czasów Kaczyńskiego, a i przedtem nie było dużo gorzej.

        A TU?!!?
        W Gdańsku ZTM, w Gdyni ZKM, w poprzek SKM, to gdzie tu metropolia? To bardziej "Epoka Walczących Królestw" i "Ciekawe Czasy". A całym tym BURDLEM "żondzi" tu K-fepska Platforma i jej popłody. Im większy burrrdel, tym więcej stanowisk, więcej pary idzie w gwizdek.

        Nim Platforma nie straci Trójmiasta, nie będzie lepiej, nie ma szans.

        Oddam głos na kogokolwiek, choćby na faszystów, choćby na komunistów, kto obieca NATYCHMIASTOWĄ unifikację komunikacji publicznej w Trójmieście!!!

        • 4 0

    • A co ma piernik do wiatraka? (3)

      Kolej się remontuje - źle. Nie remontuje - też źle. Weź, zgłoś się na prezydenta/premiera i wodza naczelnego, może wtedy będzie dobrze.

      • 0 5

      • (2)

        zobacz kto jest akcjonariuszem tej "koleji" a później się dziw

        • 0 0

        • (1)

          To napisz kto.

          • 0 1

          • Sama sobie zobacz: http: // bip. skm. pkp. pl/ c4/ majatek-i-struktura-wlasnosciowa

            119 825 udziałów (43,984%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.

            56 605 udziałów (20,778%) posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów.

            34 000 udziałów (12,480%) posiada Województwo Pomorskie.

            42 000 udziałów (15,417%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.

            7 000 udziałów (2,569%) posiada Gmina Miasta Sopotu.

            8 600 udziałów (3,157%) posiada Gmina Miasta Gdyni.

            4 000 udziałów (1,468%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.

            400 udziałów (0,147%) posiada Gmina Miejska Rumia.

            Rada Nadzorcza sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. W skład Rady Nadzorczej wchodzą:

            Lucyna Roszyk - Przewodnicząca Rady Nadzorczej
            Marek Chacuk - Członek Rady Nadzorczej
            Jerzy Góra - Członek Rady Nadzorczej
            Grażyna Kozłowska - Plewa - Członek Rady Nadzorczej
            Marek Machnikowski - Członek Rady Nadzorczej
            Arnold Modrzejewski - Członek Rady Nadzorczej
            Krzysztof Rudziński - Członek Rady Nadzorczej
            Janusz Szczepański - Członek Rady Nadzorczej

            Zarząd prowadzi sprawy Spółki i reprezentuje Spółkę. W skład Zarządu wchodzą:

            na stanowisku Prezesa Zarządu Spółki - Dyrektor Przedsiębiorstwa - mgr Maciej Lignowski,

            na stanowisku Członka Zarządu - Dyrektor ds. Przewozów - mgr Bartłomiej Buczek.

            Na stanowisku Prokurenta Spółki - Dyrektor ds. Strategii i Ekonomiki - mgr Ewa Laska.

            jak komu sie chce, niech wykopie ich dane adresowe, zamiesci tutaj, żeby sąsiedzi im uprzykrzyli życie

            dane mailowe służbowe też się da wykopać, wręcz zbyt łatwo

            • 1 1

  • OOO (1)

    jak to dobrze że mam rower , żadne utrudnienia mnie nie dotyczą

    • 2 1

    • Powodzenia życzę przy 5 stopniach ciepła w deszczu. Zaoszczędzisz na SKM, wydasz w aptece i na starość.

      • 1 0

  • "Bilet okresowy pozwoli również na podróż pociągami Przewozów Regionalnych między stacjami Gdańsk Główny a Gdynia Chylonia."
    A dlaczego tez nie intercity?

    Absurdalnosc tego wszystkiego jest po prostu dobijajaca... Podniesli ceny a coraz bardziej utrudniaja pasazerom egzystencje...

    • 6 0

  • nie wiem (2)

    dlaczego remont dwóch peronów ma się tak odbić na kursowaniu pociągów. Przecież można to zrobić inaczej. Np. na czas remontu peronu wybudowac peron tymczasowy . Koleji mogłyby jeździc bez utrudnień. Nie wiem też dlaczego wymiana torów na linii dalekobieżnej ma się odbic na skm. Przeciez to są dwa odrebne systemy. Wydaje mi się , że znowu jakieś cwaniaki chca zmarnowac dorobek pokoleń. Za komuny niestety skm działała bardzo dobrze. Przewoziła więksozść ludzi w trójmieście, bo mało kto posiadał samochód. Satre składy berlińskiego metra EW 90 , 91 i 92 były idealnie przystosowane do wysokości peronów. Prywtayzacja skm miała pomóc w modernicacji tej kolei. Widzę jednak, że wszytsko idzie w cholerę. Stare składy coraz bardziej się rozsypujące i ogólny burdel. O składach jakie ma skm w Warszawie można tylko pomarzyć. Zatem skoro prywatna skm nie działa należy włączyć z powrotem skm do pkp , zaś z kolei zrobić jednolite przedsiębiorstwo państwowe działające na zasadach rynkowych. Obecnie bowiem kolej to źródło do rabunku i nic nie robienia dla pasażerów. Popieram opinie, że w takiej sytuacji mówienie o komunikacji miejskiej zamiast samochodu jest kpiną. Komuś przeszkadza , że ludzie sobie sami radzą i sami sobie wożą własne tyłki?

    • 7 2

    • (1)

      To ma remont torów dalekobieznych do SKM że ruch dalekobieżny jest skierowany na tory SKM, więc siłą rzeczy SKM musi kursowac rzadziej

      pozdrawiam

      • 0 5

      • W tej sytuacji to dalekobieżne mogą jeździć jednym torem. mają dwa.

        • 3 1

  • . (1)

    Pieruny siarczyste łogniste gdzie pieniądze są za miesięczny?

    • 9 0

    • a kto mówi ?

      • 1 0

  • No dobra, pociagi dojadą do Oliwy i co dalej? (3)

    przesiadka na 122 czy w Oliwie mam czekać na kolejny pociag jadący do Gdyni?

    • 3 2

    • kązdy inteligentny to poczeka na pociąg jadący bezpośrednio do Wejherowa... (2)

      sami sobie stwarzacie problem maruderzy , jak ktoś jedzie dalej niż Oliwa to do takiego pociągu nie wsiada i nie robi sobie problemu

      • 3 7

      • (1)

        tylko nie kazdy inteligentny sie do tego pociagu wcisnie, myslenie nie boli

        • 1 2

        • szybnie się wciśnie w Gdańsku niż potem w Oliwie !!! co wy ludzie macie za myślenie z kosmosu ???

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane