- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (260 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (81 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni
Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.
Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.
- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.
- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2015-11-16 13:57
Szkoda, że na Sandomierskiej nie zmierzyli (1)
To by jeszcze dłuższe czasy wyszły (tutaj często przetaczają wagony i lokomotywki do ppmt, a wątpię żeby przy tym zabiegu zamykali też szlaban na Smętnej)
- 0 1
-
2015-11-17 15:51
Zmierzyli , czas jest o około 2h mniejszych
- 0 0
-
2015-12-07 09:46
Szlaban na puckiej w Gdyni.
Tam też możnaby było zrobić przejście dla pieszych. Tam policja chowa siew krzakach i mandaty wlepia.
- 0 0
-
2015-12-07 09:49
Ul. Pucka w Gdyni.
Tam też można przejście pod torami zrobić
- 0 0
-
2015-12-07 21:53
ale plan ha-ha
=czego ucza przyszlych izynierow na P.G....?
=budowac tunel pod torami. na ul.Dworcowej-Goscinnej w ksztalcie litery " T " a wyprowadzenie wylotu / wlotu w polowie osiedla i ul.Smetnej... a jakie zasady ruch kolowego mialyby funkcjonowac tj. obecnie ??? czy auto ciezarowe zmiesci sie na zakrecie "T" ???
= przeciez mozna wykorzystac spad/pochylenie tereny z ulicy Dworcowej, wiadukt wylot wyprowadzic na ul. Plac Orunski - Glucha. i ul.Zulawska po luku... troche miejsca jest po Parku ChopenHaera pozostalosci...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.