- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (257 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (80 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni
Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.
Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.
- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.
- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2015-11-13 00:11
Moja Uczelnia optuje za wariantem II tunelu z tym jednak niuansem, że w miejscu obecnego przejazdu zrobić należy jedynie przejście dla pieszych ze szlabanami. Drugi przejazd przy tunelu nie jest konieczny.
- 0 0
-
2015-11-13 04:45
Rada Oruni I Mieszkańcy !!!!!!!!!!! (4)
Gdyby nie Wy nocny nie było! Adamowicz zbiera sielankę. Wszystkie naciski, protesty i starania w tej chwili przynoszą rezultaty. Na zebraniu w 2014 roku powiedział wprost .... W budżecie na 2015-2020 nie ma grosza na tunel czy wiadukt. Po naciskach zaczyna sie łamać. Wie ze prawie przez to przegrał wybory. Gratuluje serdecznie zespołowi rady wszystkim mieszkańcom zaangażowanym. Podziwiam determinacje i konsekwencje. Karolino dziękujemy !!!
- 4 3
-
2015-11-13 08:35
(1)
To powiedz jeszcze z czego mają zabrać, by dać na tunel.
- 1 0
-
2015-11-13 09:43
a teraz co mówi?
że razem z PKP będą SZUKAĆ SPOSOBÓW na sfinansowanie
- 0 0
-
2015-11-13 08:55
co to znaczy zbierać sielankę?
tak się pytam.
- 1 0
-
2015-11-16 00:32
Karolino?
- 0 0
-
2015-11-13 08:05
Błagam: cokolwiek chcecie tam robić (4)
Uwzględnijcie możliwość dobudowania dam dwóch dodatkowych torów SKM - nawet jakby ta inwestycja nie miała miała miejsca w ciągu najbliższych30 lat, to zostawcie tam rezerwę!
- 8 0
-
2015-11-13 08:28
Dokladnie !!
- 3 0
-
2015-11-13 09:44
co jeszcze miasto ma zrobić (1)
na gruncie należącym do PKP i za pieniądze z miejskiego budżetu?
no błagam...- 0 3
-
2015-11-13 12:20
ani jedno, ani drugie nie powinno być problemem
- 1 0
-
2015-11-17 15:49
Dokładnie tak robią !!!
SKM robi obecnie prestudium
Budowa Nowej Podmiejskiej z Wiaduktem zakłada dodatkowe tory pod SKM
Spokojnie- 0 0
-
2015-11-13 08:49
EEEE
I tak nic z tego nie będzie...
- 2 0
-
2015-11-13 08:50
Przejazd na Sandomierskiej (1)
A co z przejazdem na Sandomierskiej? Czy ktoś w końcu zainteresuje się co Ci drużnicy wyprawiają? Szlabany otwierają i zamykają w/g własnego widzi mi się, nigdy o tych samych porach, ile będzie się stało za zamkniętym szlabanem zależy od tego kto akurat ma zmianę na tym przejeździe.Jednego dnia jest otwarty,drugiego o tej samej godzinie zamknięty. Przykład z dnia dzisiejszego-szlaban zamknięty przez 8 minut, po ośmiu minutach nadjeżdża pociąg,a w między czasie żaden inny.
- 4 3
-
2015-11-17 15:50
Przejazd na Sandmierskiej zamkną
- 0 0
-
2015-11-13 08:53
budyń się zagotował
Budyń bardziej się boi referendum w sprawie jego odwołania, niż myśli o mieszkańcach. Władza się zmieniła, to d....ą trzęsie, chce teraz złapać plusy u społeczeństwa. Nagle PKP wyciąga rękę, a na spotkaniach włodarze miasta mówili, że z PKP się nie da rozmawiać.
- 6 0
-
2015-11-13 09:21
zleciliśmy pomiary? (2)
kto mi przypomni ile lat Pan Adamowicz rządzi Gdańskiem?
- 4 0
-
2015-11-13 09:50
o, panie
jeszcze tam pociągi nie jeździły...
- 2 0
-
2015-11-13 13:01
20 lat
- 0 0
-
2015-11-13 11:27
Olszynka
taki sam los czeka Olszynkę jak skończą remont i rozbudowę trasy kolejowej z portu i rafinerii w kierunku Pruszcza Gdańskiego, przejazdy na ul.Łanowej i Zawodzie będą jedynie z nazwy przejazdami, bo szlaban będzie otwierany od święta :(
- 2 0
-
2015-11-13 13:01
lepiej pózno miz wcale
drugi wariant jest korzystniejszy, usytuowany bliżej osiedli. W pierwszym wariancie po przejechaniu mostem musimy stać przed przejazdem na Równej żeby dostać się na Związkową czy Żuławska.
- 0 0
-
2015-11-13 21:53
30mln.? zart? wiezniowie niech za darmo kopia od rana do nocy za miske zupy! kiedys cale miasta pod ziemia budowali za darmo.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.