- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni
Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.
Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.
- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.
- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2015-11-13 00:11
Moja Uczelnia optuje za wariantem II tunelu z tym jednak niuansem, że w miejscu obecnego przejazdu zrobić należy jedynie przejście dla pieszych ze szlabanami. Drugi przejazd przy tunelu nie jest konieczny.
- 0 0
-
2015-11-12 21:00
Mały sukces mieszkańców Oruni! (2)
Gratuluję i trzymam kciuki!
- 18 1
-
2015-11-12 21:45
Orunia podnosi glowe...:)
Brawo, trzymajcie tak dalej!
Teraz walczcie o Nowa Podmiejska/Malomiejska- 6 1
-
2015-11-12 21:04
Dokładnie, wytrwałość i wiele poświęceń walczących mieszkańców o bezkolizyjny przejazdy zasługuje na podziw!
Orunio jesteś wielka!
- 4 2
-
2015-11-12 19:57
(1)
....drobny gest to może jest dla PKP, bo obecna ekipa rządząca w Gdańsku nawet na tak"drobny" gest zdobyć się nie może pompując kasę do własnych kieszeni.ale potem śmietankę i cały splendor chętnie przygarnie. ..
- 8 4
-
2015-11-12 21:39
PKP
Ma mega dotacje z UE, ktorych nie moze "przerobic" (pieniadze musialaby oddac Uniji) - tak wiec dla nich to jest "pryszcz", zwlaszcza, ze to inwestycja na ich terenie i w ich kompetencjach - i wlasciwie sami ja powinni zrobic - nie miasto....
- 3 1
-
2015-11-12 18:52
Pewnie, że lepszy jest wiadukt dla Nowej Podmiejskiej (1)
Tyle ludzi przechodzi tam teraz pod szlabanami - nawet z wózkami.
- 9 1
-
2015-11-12 21:19
Nie rozumiem takich "samobójców"
Przecież akurat dla pieszych są na oruni przejścia podziemne. A ciemny lud i tak przez tory się pcha. I to jeszcze z wózkiem.
Niektórych cywilizacja przerasta...- 8 1
-
2015-11-12 20:11
Jak to jest, że obie prezentowane wersje tunelu są wyceniane na 30 milionów,
gdy wyraźnie widać, że pierwsza wyjdzie znacznie drożej, gdyż znacznie bardziej ingeruje w układ drogowy, a do tego wyburzone zostanie 10 budynków, głównie mieszkalnych, a przecież trzeba tych ludzi jeszcze gdzieś przesiedlić i wypadku prywatnych posesji wypłacić odszkodowania. A do tego w trakcie budowy tunelu całkowicie zamknięty zostanie ten przejazd, co tylko utrudni życie kierowcom.
- 12 2
-
2015-11-12 18:39
Gdańsk (2)
taki ponoć bogaty.....i taki niby lepszy od sąsiednich miast a PKP musi pomóc????Sami nie mają kasy żeby sobie zafundować????No tak przeciwmgielne światełka na lotnisko kupili...
- 2 21
-
2015-11-12 19:08
Szczurek tez moze kupic wam swiatelka ale na swiatecna choinke
- 12 1
-
2015-11-12 19:02
"Światełka" to kupiło sobie lotnisko. W Gdańsku po prostu współpracują z innymi
i jak można coś zrobić razem to się to robi razem a nie płaci samemu
- 15 1
-
2015-11-12 18:02
Pan nie Stępa (1)
pogadaj ze specjalistami z PG o szlabanach przy Puckiej
- 14 0
-
2015-11-12 18:57
Ważniejszy na Północnej
- 2 0
-
2015-11-12 18:47
Budyn ODDA dwa apartamenty na przejazd BRAWO !!!!!!!!
- 12 4
-
2015-11-12 18:04
Drobny gest?
A co powinni dac do tego mieszkanie, zeby bylo kolejne do kolekcji?
Oj Adas, Adas- 11 1
-
2015-11-12 17:31
(1)
Co z torami w Gdyni - Cisowej ! Gdynia znowu zostaje w tyle . Jak chce Szczurek odkorkować miasto? Przez budowę buspasówi ścieżek rowerowych pod prąd ? Myślą w tym Urzędzie o budowie wiaduktu bądz tunelu w Cisowej ?
- 30 9
-
2015-11-12 18:01
Odkorować miasto nie powinien Szczurek, a tysiące ludzi, którzy zamiast skorzystać z ZKM'u wożą tyłki w śmierdzących samochodach. Z tego co obserwuję dominują kierowcy-single, czyli poza sobą wożący powietrze.....
- 17 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.