• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni

Maciej Korolczuk
12 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni. PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni.

Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.



Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.

- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej zobacz na mapie Gdańska przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.

- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
  • Pierwsza wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.
  • Druga wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.



Opinie (103) 1 zablokowana

  • Moja Uczelnia optuje za wariantem II tunelu z tym jednak niuansem, że w miejscu obecnego przejazdu zrobić należy jedynie przejście dla pieszych ze szlabanami. Drugi przejazd przy tunelu nie jest konieczny.

    • 0 0

  • Mały sukces mieszkańców Oruni! (2)

    Gratuluję i trzymam kciuki!

    • 18 1

    • Orunia podnosi glowe...:)

      Brawo, trzymajcie tak dalej!
      Teraz walczcie o Nowa Podmiejska/Malomiejska

      • 6 1

    • Dokładnie, wytrwałość i wiele poświęceń walczących mieszkańców o bezkolizyjny przejazdy zasługuje na podziw!

      Orunio jesteś wielka!

      • 4 2

  • (1)

    ....drobny gest to może jest dla PKP, bo obecna ekipa rządząca w Gdańsku nawet na tak"drobny" gest zdobyć się nie może pompując kasę do własnych kieszeni.ale potem śmietankę i cały splendor chętnie przygarnie. ..

    • 8 4

    • PKP

      Ma mega dotacje z UE, ktorych nie moze "przerobic" (pieniadze musialaby oddac Uniji) - tak wiec dla nich to jest "pryszcz", zwlaszcza, ze to inwestycja na ich terenie i w ich kompetencjach - i wlasciwie sami ja powinni zrobic - nie miasto....

      • 3 1

  • Pewnie, że lepszy jest wiadukt dla Nowej Podmiejskiej (1)

    Tyle ludzi przechodzi tam teraz pod szlabanami - nawet z wózkami.

    • 9 1

    • Nie rozumiem takich "samobójców"

      Przecież akurat dla pieszych są na oruni przejścia podziemne. A ciemny lud i tak przez tory się pcha. I to jeszcze z wózkiem.

      Niektórych cywilizacja przerasta...

      • 8 1

  • Jak to jest, że obie prezentowane wersje tunelu są wyceniane na 30 milionów,

    gdy wyraźnie widać, że pierwsza wyjdzie znacznie drożej, gdyż znacznie bardziej ingeruje w układ drogowy, a do tego wyburzone zostanie 10 budynków, głównie mieszkalnych, a przecież trzeba tych ludzi jeszcze gdzieś przesiedlić i wypadku prywatnych posesji wypłacić odszkodowania. A do tego w trakcie budowy tunelu całkowicie zamknięty zostanie ten przejazd, co tylko utrudni życie kierowcom.

    • 12 2

  • Gdańsk (2)

    taki ponoć bogaty.....i taki niby lepszy od sąsiednich miast a PKP musi pomóc????Sami nie mają kasy żeby sobie zafundować????No tak przeciwmgielne światełka na lotnisko kupili...

    • 2 21

    • Szczurek tez moze kupic wam swiatelka ale na swiatecna choinke

      • 12 1

    • "Światełka" to kupiło sobie lotnisko. W Gdańsku po prostu współpracują z innymi

      i jak można coś zrobić razem to się to robi razem a nie płaci samemu

      • 15 1

  • Pan nie Stępa (1)

    pogadaj ze specjalistami z PG o szlabanach przy Puckiej

    • 14 0

    • Ważniejszy na Północnej

      • 2 0

  • Budyn ODDA dwa apartamenty na przejazd BRAWO !!!!!!!!

    • 12 4

  • Drobny gest?

    A co powinni dac do tego mieszkanie, zeby bylo kolejne do kolekcji?
    Oj Adas, Adas

    • 11 1

  • (1)

    Co z torami w Gdyni - Cisowej ! Gdynia znowu zostaje w tyle . Jak chce Szczurek odkorkować miasto? Przez budowę buspasówi ścieżek rowerowych pod prąd ? Myślą w tym Urzędzie o budowie wiaduktu bądz tunelu w Cisowej ?

    • 30 9

    • Odkorować miasto nie powinien Szczurek, a tysiące ludzi, którzy zamiast skorzystać z ZKM'u wożą tyłki w śmierdzących samochodach. Z tego co obserwuję dominują kierowcy-single, czyli poza sobą wożący powietrze.....

      • 17 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane