• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
26 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta w rejonie Borkowa. Obwodnica Trójmiasta w rejonie Borkowa.

Nie ma tygodnia bez wypadków na Obwodnicy Trójmiasta. Droga ekspresowa pęka w szwach - na wybranych odcinkach porusza się do 60 tys. pojazdów na dobę. Drogowcy przyznają, że obwodnica jeszcze nie spędza im snu z powiek, ale analizują wprowadzenie zmian, które wymuszą na kierowcach ostrożniejszą jazdę. Chodzi o ograniczenia prędkości do 100 km/h i wprowadzenie pasów awaryjnych kosztem trzeciego pasa na wybranych odcinkach.



Zdarza się, że trzeba wstrzymać ruch na obu jezdniach Obwodnicy Trójmiasta. Zdarza się, że trzeba wstrzymać ruch na obu jezdniach Obwodnicy Trójmiasta.
Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku miedzy Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce. Wyprzedzają ją jednak m.in. autostrada A4 (odc. Kraków - Katowice, 70 tys. aut) i wyjątkowo zakorkowana droga ekspresowa (S86) między Zagłębiem Dąbrowskim i Śląskiem (ponad 100 tys. pojazdów na dobę). Z tym że ta ostatnia, posiada trzy pasy ruchu.

Duża liczba wypadków

Co gorsza, przy tak dużym natężeniu ruchu dochodzi do wielu zdarzeń drogowych. Kierowcy, którzy korzystają z drogi przekonują, że nie ma dnia, by nie dochodziło do poważniejszego incydentu. Chociażby we wtorek rano, kiedy zderzyły się w sumie cztery pojazdy, o czym informowaliśmy w naszym Raporcie Drogowym. To jednak wystarczyło, by sparaliżować ruch na ponad dwie godziny.

Skutki kwietniowego wypadku na Obwodnicy Trójmiasta. Skutki kwietniowego wypadku na Obwodnicy Trójmiasta.
Co gorsza, zdarzają się na obwodnicy wypadki śmiertelne. W kwietniową noc rozpędzony kierowca w volkswagenie golfie wjechał w ciężarówkę obsługi drogowej. Korki po tego typu zdarzeniach występują nie tylko na jezdni, na której wystąpiły utrudnienia, ale także na przeciwnej nitce. To głównie z powodu zainteresowania pozostałych uczestników ruchu akcją ratowniczą.

Czytaj także: Kontrole prędkości na obwodnicy to fikcja.

To sprawia, że drogowcy zaczynają intensywnie rozważać, co zmienić na Obwodnicy Trójmiasta.

- Analizujemy korektę oznakowania pionowego i poziomego, tak by poprawić przede wszystkim bezpieczeństwo uczestników ruchu. Rozważamy wprowadzenie dwóch zmian. Pierwsza obejmuje wprowadzenie na wybranych odcinkach ograniczenia prędkości do 100 km/h. Druga zmiana obejmuje wytyczenie pasów awaryjnych - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy doskonale wiedzą, że kierowcy za wspomniane pomysły będą ich sekować, ale jak tłumaczą: - Przy wprowadzaniu zakazu wyprzedzania dla ciężarówek w minionej dekadzie też spotkaliśmy się z oporem ze strony kierowców. Obecnie nikt tego rozwiązania nie neguje. Podobnie powinno być w sprawie przyszłych, ewentualnych zmian - dodaje Marszałek.

Jak oceniasz propozycje drogowców dotyczące zmian na obwodnicy?

Ograniczenia prędkości do 100 km/h

Pierwszy pomysł drogowców z gdańskiego oddziału GDDKiA - ograniczenie prędkości do 100 km/h - dotyczy głównie gdyńskiego odcinka Obwodnicy Trójmiasta. Obecnie można tam jechać - z drobnymi wyjątkami - niemal cały czas 120 km/h.

Wprowadzenie ograniczenia ma nie tylko uspokoić i tym samym upłynnić ruch, ale też ograniczyć wypadki i kolizje spowodowane najechaniem pojazdu na tył samochodu poprzedzającego.

Wszystkiemu będą się przyglądać policjanci z drogówki, bowiem bez ich działania powstaje duże prawdopodobieństwo, że ograniczenia nie będą przestrzegane - kierowcy w ogóle nie zdejmą nogi z gazu.

Wyznaczenie pasów awaryjnych

Drogowcy biorą także pod uwagę zabieg kosmetyczny na drodze ekspresowej, jak wyznaczenie pasów awaryjnych. Nie ma jednak szans, by zostały one dobudowane na całej długości.

Według drogowców pas awaryjny miałyby się pojawić kosztem trzeciego pasa ruchu, który pojawia się najczęściej przed wzniesieniami. Oznaczałoby to, że prawy pas ruchu, tzw. wolny, stałby się pasem awaryjnym, na którym w razie usterki lub trudnych warunków zimowych mógłby zatrzymać się pojazd ciężarowy. Do dyspozycji pozostałych kierowców byłyby wtedy jeszcze dwa pasy ruchu.

Obwodnica Metropolitalna - alternatywa dla Obwodnicy Trójmiasta. Obwodnica Metropolitalna - alternatywa dla Obwodnicy Trójmiasta.
Na budowę kolejnych pasów obwodnicy nie ma szans

Część osób uważa, że Obwodnicę Trójmiasta należy nieustannie rozbudowywać - wykonywać trzeci, czwarty, a może nawet piąty pas - a projekty Obwodnicy Metropolitalnej, czyli Obwodnicy Trójmiasta Bis, należy włożyć głęboko do szuflady. Dlaczego? Ma to zapobiec suburbanizacji aglomeracji trójmiejskiej - nadmiernemu wyludnianiu się centrum miasta i rozbudowie jego przedmieść.

Projektanci, którzy wytyczali przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, są jednak innego zdania. Uważają, że suburbanizacja trwa już od lat 90, a rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta jedynie odsunie problemy komunikacyjne związane z korkami, i to tylko na kilka lat. Ponadto poszerzenie drogi nie rozwiąże w najmniejszym stopniu problemów związanych ze zdarzeniami drogowymi, które korkują na kilkadziesiąt minut drogę ekspresową. W razie wypadku i tak będą blokowane pasy, co będzie skutkowało zatorami.

Stąd projektanci stoją za wariantem budowy alternatywy - właśnie Obwodnicy Metropolitalnej, którą bez przeszkód ominiemy zakorkowany odcinek "starej" obwodnicy. Nowa droga będzie rozpoczynać się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 - tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Miejsca

Opinie (527) 2 zablokowane

  • (51)

    Nie ma znaczenie jaka prędkość będzie dozwolona, znaczenie ma dopiero jaka prędkość będzie egzekwowana. Bez tego szkoda pieniędzy na znaki.

    • 546 21

    • radar co 10 metrów i co 50 transzeja. (27)

      a co 100 metrów patrol policyjny, co 200 ITD. To dopiero zwiększy bezpieczeństwo na obwodnicy. Szkoda ze zamiast dostosować obwodnice do istniejącego natężenia ruchu to wymyśla sie bzdury w ramach oszczędności dla bandu leniwych urzędników.

      • 93 23

      • zamiast budowac to taniej jest nastawiać znaków, ograniczeń i produkować mandaty. (26)

        skoro w Polsce nic już się nie produkuje to produkcja mandatów jest jedynym sukcesem dochodowym dla budżetu.

        • 77 14

        • nie tylko taniej, ale bardziej produktywnie (21)

          wolniej, ale płynniej, o tym nie pomyślałeś/aś?

          • 20 30

          • Plynniej? (20)

            Myslisz ze ktos bedzie jezdzil wolniej bo mu znak ograniczenia postawia?
            Chyba po polsce nie jezdzisz ;)

            • 30 7

            • A wystarczy zaplanować inwestycję (9)

              i poszerzyć obwodnicę o trzeci pas i byłby spokój !!!
              Dodatkowo ewidentnie widać olbrzymi problem przy węźle matarnia, jakby nie można było zaprojektować pasów tak, aby prawy pas włączał się w ten sam sposób jak w przeciwną stronę z auchan, czyli pociągnąć brak możliwości wjazdu na obwodową aż do dużego i wygodnego węzła na Karczemkach ( podobnie jak to jest dla jadących z Auchan , gdzie można zjechać dopiero za węzłem matarnia.)

              • 19 17

              • (4)

                Nie da się wybudować po trzecim pasie, brak przepustowości pod wiaduktami. Ale o tym już było. Dlatego powstanie kolejna obwodnica.

                • 14 4

              • nie mozna przebudowac wiaduktow? (2)

                naprawde to duzo nie kosztuje..

                • 3 19

              • Popytaj GDDKiA Kielce,ile kosztuje rozpirzanie i budowanie nowych wiaduktów...

                • 5 0

              • Politycy

                Na stadiony mają miliony gdzie miliony nie interesują się piłką czy wokale imprezami masowym. Nawet nie pójdą tam na kawę jak ja ale drogami jeździmy wszyscy szkoda ze debile z rządu myślą inaczej...

                • 0 0

              • Ale zawsze można przynajmniej wydłużyć pasy włączania się na obwodnicę

                Do tego można też zrobić drogi serwisowe idące wzdłuż obwodnicy. Np takie jakie są w stronę Gdyni pomiędzy Karczemkami i Matarnią.

                Oczywiście nie da się w każdym miejscu, ale w wielu się da. Droga serwisowa to idealne rozwiązanie przy wypadku, bo mimo zatarasowania drogi można wypadek objechać i korek będzie się powoli rozładowywał.

                OM też jest potrzebna, ale z niej głównie będą korzystać ci co chcą ominąć 3Miasto i oby ich było 30%, a zwłaszcza jak najwięcej samochodów ciężarowych, bo może to trochę zmniejszy natężenie ruchu.

                • 5 1

              • Proponuje się jeszcze raz przejechać tą drogą

                Zjechać z dogi serwisowej o której mówisz można także przed węzłem matarnia.

                Pytanie oczywiście brzmi którędy jedziesz, bo ty zapewne jedziesz przez Auchan i tym zjazdem rzeczywiście jedzie się, aż za matarnię.

                Ale główny zjazd z WZ jest zjazdem który ma dwie możliwości jedna to zjazd z drogi serwisowej włączenie się na obwodnicę, a druga to kontynuowanie jazdy drogą serwisową.

                Jednakże zgodzę się, że w niektórych miejscach byłaby spokojnie możliwość rozbudowy obwodnicy. Np można rozbudować ją pomiędzy Matarnią, a Karczemkami w przeciwną stronę dobudowując na 100m dodatkowy pas, co znacznie by ułatwiło jazdę.

                • 5 1

              • A jak szersza obwodnica pomoże zmniejszyć ilość wypadków? (2)

                Według mnie to będzie wręcz odwrotnie. Debile będą jeszcze szybciej pędzić bo już będą mogli wyprzedzić "marudę" który jedzie tylko "110-120 kmh.

                • 15 7

              • A no może (1)

                Dzięki 3 pasom takie "marudy" jak ja z czystym sumieniem mogłyby wyprzedzać samochody ciężarowe jadące 90km/h, jadać środkowym pasem 110-120km/h nie obawiając się, że będzie ktoś z daleka migał lub siedział na zderzaku.

                Dzięki temu mogliby zasuwać sobie 3 pasem, a mógłbym liczyć, że jak się w....a to zajmą tylko 2 pasy, a trzecim jakoś będzie się ten korek posuwać dalej.

                Oczywiście można rzec, że jest to złudne, bo szybko się i poszerzona obwodnica zapełni, ale z racji tak dużej ilości samochodów ciężarowych na obwodnicy taka zmiana jest wręcz konieczna.

                • 8 0

              • i co ci da 3 pas??? zmniejszy ilość kolizji? poprawi koncentracje kierowców?
                problem na tej drodze ze jedni nie patrzą w lusterka a drodzy jadą 2x szybciej niż można a trzeci siedzą na zderzaku poprzedzającego samochodu w takich warunkach o kolizje są na porządku dziennym...
                w momencie kolizji wszyscy stoją bo nie ma gdzie objechać

                • 5 2

            • ja bede, tak jak teraz 30 po miescie jezdze w miejsach gdzie tyle dozwolone (8)

              najlepszy widok w lusterku tych burakow dodajacych gazu i migajacych swiatlami bo nie moga wyprzedzic i musza sie przepisowo za mna telepac te 30/h, poprawia to humor na caly dzien ;)

              • 27 16

              • gratuluje (2)

                Zawsze mnie zastanawiało co siedzi w głowie łajzy wlekącej się i spowalniającej ruch, teraz już wiem. Dziękuje.

                • 19 17

              • Anka, ty sobie chłopa znajdź, jak się musisz wyżyć, a po drogach się jeździ zgodnie z przepisami.

                Jak jest ograniczenie, to tyle należy jechać, a nie "łajza spowalnia"!

                • 12 4

              • A mni zawsze ciekawi co siedzi w głowie czubka który myśli że jak mrugnie światłami to zaraz wszyscy dla jasniepana zjada na pobocze. Ja wtedy kulturalnie migam kierunkowskazami. Trzeba odpowiadać na pozdrowienia

                • 6 1

              • i tak leczysz kompleksy małego członka, niskiej pensji i beznadziejnej żony???? (4)

                • 7 9

              • (3)

                i tak średnia prędkość przejazdu przez miasto oscyluje w granicach 30km/h a ci co jadą szybciej porostu dłużej stoją na światłach...

                • 9 0

              • Ze strony "Korkowo" (/raport/ranking-najwolniejszych-miast-w-polsce-144) (2012 rok) (1)

                "Najgorzej wygląda sytuacja we Wrocławiu i Warszawie. W promieniu do dwóch kilometrów od ścisłego centrum średnia prędkość w godzinach szczytów komunikacyjnych to 28-29 km/h. Niewiele szybciej można przejechać przez centrum Poznania i Krakowa tu prędkościomierze wskazują średnio 30 km/h. Nieco lepiej wygląda sytuacja na drogach Szczecina, Łodzi i Rzeszowa - średnie prędkości w centrach tych miast oscylują w granicach 32-33 km/h. Najlepiej na tle polskich aglomeracji wypada Białystok i Gdańsk z wynikiem 36 i 39 km/h." - Czyli raczej jeśli oscyluje, to w granicach 40 km/h ;) A i tak jesteśmy "najszybszym wśród powolnych" ;)

                • 6 0

              • jak jadę SKM licznik pokazuje 64 km/godz

                i to jest mój sposób na szybkie poruszanie się po Trójmieście

                • 2 0

              • zwykle oni nie jadą szybciej, tylko próbują jeździć szybciej między jednym korkiem a drugim

                • 1 0

            • myślę i widzę, że wielu jeździ duuuuużo wolniej

              jak ma przed sobą sznur samochodów stojących w korkach nie tylko na obwodnicy, ale w całym mieście. Próbuję sprowokować skojarzenie, że samochód nie jest jedynym sposobem zaspokajania potrzeby mobilności, a także że są inne sposoby na zwiększenie przepustowości korytarzy komunikacyjnych (nie tylko drogowych) niż ich poszerzanie.

              • 0 0

        • Progi zwalniajace forever (2)

          Powinni pomyslec o postawienie progow zwalniajacych.
          Ten zabieg kosmetyczny obnizy srednia predkosc na obwodnicy.
          Ostatnio te progi sa supermodne: Hallera, Leszczynskich,
          Jak dlugo jeszcze kierowcy beda akceptowac to widzimisie urzednikow?!?

          • 16 5

          • to nie progi spowalniają ruch

            ale nadmiar amatorów jazdy na siedząco w swoich oblachowanych pojazdach nie potrafiących sobie wyobrazić jazdy nawet na krótkie odległości (do 5 km) inaczej niż samochodem - takich jak przepiśca.

            • 3 1

          • Ostatnio dowalili 4 pary "poduszek berlinskich" na Czyżewskiego.

            • 0 0

        • Zatrudnij się w przemyśle,np. w dziale zakupów,to się zdziwisz,ile w Polsce jest firm produkcyjnych...

          • 0 0

    • panie macieju, robiac zdjecia w technice hdr, wypadalo by delikatnie uzywac sowakow (5)

      bo to jakas mozajka i bajka - fatalne zdjecie

      • 22 11

      • Sowakiem?

        • 11 2

      • OT

        • 3 1

      • (1)

        Sowak od sowy ?

        • 10 2

        • od sowy

          i przyjaciół

          • 6 0

      • znawca hdr - a kto powiedział że nie można przebarwiać fotek?
        granice są po to by je przekraczać ;-)

        • 0 0

    • (7)

      Niech się wezmą za tych wszystkich Januszy, którzy pasem do rozpędzania się wjeżdżają z prędkością 70-80 km/h na obwodową...

      • 51 22

      • (4)

        to może również za tych, którzy uważają, że 120 km/h to żółwie tempo???

        • 58 21

        • Głównia za tych "szybkich" .

          • 5 1

        • (2)

          Wg. mnie problemem nie jest 120 km/h tylko właśnie skrajności. Jeden na obwodnicę boi się wjechać i praktycznie zatrzymuje się na pasie który służy do rozpędzania, a drugi grzeje 160 km/h. Chyba najbezpieczniej by było, jakby po prostu wszyscy jechali równo (obojętnie czy 100, 120 czy 140).

          Paradoksalnie może właśnie lepiej byłoby wprowadzić nakaz jazdy z prędkością powyżej 100 km/h na lewym pasie?

          • 18 0

          • W końcu sensowny komentarz.. (1)

            Właśnie problemem są skrajności - ci dla których 120 to za mało, i ci dla których 90 to już prędkość swiatła.
            Niestety ale obwodnica to nie miejsce dla rajdowców, ale również fanów ecodrivingu, aby wyprzedzać po 100km/h lewym pasem.

            • 9 1

            • A wg Ciebie 100 km/h to "skrajność"?

              • 2 1

      • A to ciekawe (1)

        Problem w tym, że obecnie prawym pasem jeżdzą głównie samochody ciężarowe i one mogą jedynie poruszać się z ograniczeniem do 90km/h. Do tego wjazdy na obwodnicę są z prędkością 50km/h, a potem na krótkim odcinku 80km/h.

        Czyli jak lecisz sam to spokojnie się wbijesz pomiędzy ciężarówki z odopowiednią prędkością i będziesz miał możliwość rozpędzić auto tak aby spokojnie wbić się z prędkością 90km/h i szybko przyspieszyć na lewym pasie nie zauważony.

        Ale jak lecisz w kilka aut i każdy szuka luki pomiędzy samochodami ciężarowymi, to zaczyna się zabawa i rzadko kiedy wjeżdża się z prędkością większą niż 70km/h, bo odcinki włączania się do ruchu są za krótkie. Potem się tłuczesz za samochodem ciężarowym 80km/h szukając możliwości jak tu się wbić na lewy i nie byłoby żadnego problemu gdy nim jeżdżono 120km/h, bo przyspieszenie do niej nie zajmuje dużo. Ale tam przecież królowie szos zasuwają 160-190km/h, więc albo się wleczesz, albo ich do 120km/h wyhamujesz.

        Nic wystarczy postawić trochę radarów i wysyłać kilku mistrzom do domu zjęcia, to może spokornieją i jazda obwodnicą stanie się płynniejsza.

        • 41 1

        • oj prawda

          • 7 1

    • Info o wypadku (2)

      A gdzie mogę sprawdzić przed wyjechaniem z domu czy planowany jest jakiś wypadek na Obwodnicy? Ten portal wielokrotnie mnie zawiódł i o wypadku pisał dopiero po zdarzeniu.

      • 30 5

      • blah

        ciezko zeby pisal przed;)

        • 6 7

      • CB lub Yanosik, w zupełności wystarcza.

        • 5 5

    • Wystarczy postawić radary które mierzą średnią prędkość na danym odcinku jak to ma miejsce w Angli. Takie bramki z kamerami rozstawione co parę kilometrów i szybko nauczą się jeździć przepisowo. Nic piratowi nie da ze zwolni przed kamerą a później rura,na drugiej bramce wszystko wyjdzie a do tego za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km zabierać prawko na 3 miesiace.

      • 19 5

    • (1)

      Najlepiej to zabierać prawojazdy na 10 lat dla sprawcy bo według statystyk to mały % kierowców jest sprawcami dużej liczby wypadków, po prostu taki idiota się niczego nie potrafi nauczyć i ma na swoim koncie dużą liczbę wypadków. Mój znajomy właśnie taki kozak jest a miał już 3 groźne wypadki z jego winy i z kilkanaście drobniejszych a uważa się za super kierowce i potrafi 150 na zwycięstwa i grunwaldzkiej jechać. Szkoda tylko że ci często ci co jeżdżą prawidłowo cierpią przez takich idiotów, bo wprowadza się progi zwalniające i inne szykany, które utrudniają życie wszystkim.

      • 22 1

      • zbyt duzo potencjalnych zabojcow

        usuwanie jednego po kazdym wypadku nie wplynie na poprawe bezpieczenstwa

        • 0 1

    • Czyli ciężarówki nie wyprzedzę....

      ciekawe.

      • 1 1

    • Niech wprowadzą pomiar odcinkowy ;)

      • 9 2

    • A kiedy zostana wprowadzone mandaty za siedzenie na zderzaku i nie zachowywanie odleglosci?

      • 6 1

  • Automatyczne kamery (18)

    Na obwodnicy powinien być system mierzący odległości między samochodami. Do tego system identyfikacji tablic rejestracyjnych i od razu wysyłanie rachunku debillom wiszącym na zderzaku przy dużych prędkościach. W Niemczech za takie zachowanie można się pożegnać z prawem jazdy, u nas prawo i policja ma to gdzieś.
    Odcinkowy pomiar prędkości też by się przydał.
    Technologia jest dostępna, czas zacząć jej używać.

    • 487 113

    • a na koncu obowdnicy (4)

      dla tych co nie zachowali odstepu kula w leb albo ciezkie prace....Nie podawaj przykladu z niemiec skoro pewnie byles tam 20 lat temu teraz na jeden autostradzie w niemczech jest tyle wypadkow co u nas w calej polsce...i zamontuj se automatyczna kamere w lozku

      • 29 84

      • kierowcy na lewym pasie (3)

        Największy wpływ na przepustowość mają kierowcy zajmujący lewy pas. Widzą, że za 1km będą wyprzedzać ciężarówkę to nie zjadą na prawy i robi się zator. A wypadki to głównie przez włączających się do ruchu zbyt nerwowo (skaczą o 2 pasy w lewo) i łosi nie wpuszczających tych co chcą się włączyć do ruchu. Zgadzam się, że kamery powinny być ale tylko na węzłach, a policja zamiast skupiać się na prędkości najpierw niech skupi się na przyspawanych do lewego pasa.

        • 39 18

        • Kierowcy Lewy Pas

          Dokładnie to jest dramat co wyprawiają ludzie na lewych pasach gdzie w Polsce obowiązuje ruch prawo strony. To na obwodnicy jadą sobie lewym pasem 80km/h i są zadowoleni z siebie. Dramat!!!

          • 7 2

        • najwięcej wypadków jest na

          nitce w stronę Gdyni grubo PRZED zjazdem na Dąbrowę/Karwiny (okolice wiaduktu nad torami w stronę Kościerzyny). Powiedz mi, jakim cudem "wypadki to głównie przez włączających się do ruchu"?

          • 3 0

        • Przyczyną takiego zachowania jest

          to, że wiedzą iż zjeżdżając na prawy pas prawdopodobnie już tam zostaną za tą, jadącą 80/h ciężarówką, bo mistrzowie prostej z lewego pasa muszą wciskać pedał w podłogę.
          Dlatego kiedy ja, jadąc 120 lewym pasem, widzę za pół kilometra ciężarówkę na prawym, nie zjadę póki nie wyprzedzę rzeczonej ciężarówki, bo nie mam ochoty potem jechać za nią.
          Sory - spieszysz się? Trzeba było wcześniej wyjść z domu.

          • 0 2

    • (10)

      Wczoraj jechałem obwodnicą z gdańska... czyli w sumie ze wsi... i pierwszy raz wyprzedzałem ciąg aut prawym pasem, prawy pas pusty a debile ciągną się lewym pasem 80km/h i tak co chwile, na pół minuty zmiana pasa na lewy żeby ciągniki wyprzedzić i po 500m to samo, mało tego był moment że przez około km jechali wszyscy 50km/h !! Czemu wy jedziecie lewym pasem skoro jedziecie prędkością jak ciągniki ...i potem jeszcze pretensja że prawym się nie wyprzedza, mamy taką kulturę jazdy, że trzeba łamać przepisy alby sprawie i szybko się poruszać.

      Auto zostało wynalezione do szybkiego przemieszczania się, jak ktoś nie potrafi tego robić niech jeździ SKMką albo hulajnogą.

      Taka prawda i nie ma co się obrażać, na prawo jazdy niby jest że za zbyt mało dynamiczną jazdę egzamin z wynikiem negatywnym, ale połowie osób bym pozabierał te prawka, korki w miastach ? Pewnie skoro jedna c**** z drugą nie potrafią jechać wężykiem, tylko każdy startuję 2s po drugim, tak ciężko wrzucić tą jedynkę wcześniej ? Sami robicie sobie pod górkę i narzekacie.

      • 71 65

      • Lolo daj sobie spokój

        Wypij herbatę i idź dalej spać.

        • 19 12

      • Kiedys tak nie było...

        ... ale się ze wsi ludu najechało co autem to w niedziele do kościoła jeździli.
        A tak serio , jest stanowcza różnica między potrafić prowadzić samochód a umieć nim jeździć, niestety znakomita większość potrafi prowadzić.

        • 26 3

      • I tutaj nie sposób się nie zgodzić. (3)

        Prawda jest taka, że na obwodnicy sytuacje nerwowe i niebezpieczne powodują ludzie, typu:
        - prawy pas wolny, ale co tam, będę cisnął lewym z Matarni do Chyloni, bo kto mi zabroni
        - "wyprzedzający" lewym pasem wpi****lając się pod maskę w ostatnich chwilii bo nie potrafią ocenić odległości, a potem jadą 5km/h więcej jak samochód z prawej strony
        - ulubieńcy - notorycznie napierdzielający przez komórki i zmieniający pasy bez kierunkowskazów

        Brakuje kultury jazdy a nie konieczności malowania jezdni, bo gdyby była świadomość tego, że JEŹDZI SIĘ PRAWYM PASEM, to byłaby mniejsza nerwowość gdyby ktoś miał świadomość, że za chwilę ktoś zjedzie na ten prawy pas, a nie będzie cisnął nim choć silnik się już gotuje od 100 km/h - a tak to przybywa nam kretynów siedzących na zderzakach..

        • 48 8

        • Od dawna to wiadomo, ale głupich przybywa... (2)

          Jak mam jechać średnio 60-70 na obwodnicy + doliczyć dojazd i zjazd, to bardziej opłaca się miastem...

          Ślimaki do miasta, ruszać po 3 sekundach na zielonym, a nie na obwodnicę...

          • 21 3

          • metoda małych kroczków czyli : (1)

            70 % kierowców ma czas reakcji w granicach 10 sekund albo i gorzej,
            80 % kierowców nie rozumie lub nie stosuje się do jazdy na suwak,
            60% kobiet myśli , że nowe auta prowadzą się same i , że lewym czy prawym pasem to bez różnicy
            70% dorobkiewiczów uważa , że super auto robi z nich super kierowcę,

            ... poprawmy najpierw podstawy.

            Bo z tą naprawą bezpieczeństwa jest jak z remontem jezdni , albo wymieniamy całą nawierzchnię albo łatamy dziury.

            • 13 0

            • Wszystko Ok - Ale!

              Musi minąć co najmniej jedno pokolenie, bo ludzie w Polsce mają cały czas nawyki z komuny, i nawyki jazdy jak nie było jeszcze ruchu na drogach.
              Tych których wymieniłeś nie nauczysz w życiu tych, lub jakich kolwiek nowych zasad na drogach, bo oni już przejechali 1-2 miniony kilometrów i są wg siebie najlepsi i po co cos zmieniać? Wiec ten cały temat jest bez sensu - jedyna opcja zrobić 3 pas ruchu i się trochę zwolni, Tiry na prawy, kierowcy za komuny i Ci którym się nie spieszy 2 pasem i 3 dorobkiewicze i kurierzy :)

              • 3 0

      • Masz rację ale sam doucz się przepisów (3)

        bo wyprzedzać prawym pasem na obwodnicy akurat wolno ;) Jest to obszar niezabudowany z wyznaczonymi pasami ruchu na jezdni jednokierunkowej ;)

        • 10 4

        • powiedz to patrolowi 0176

          oni uważają , że w Polsce jest ruch prawostronny i lewą stroną się wyprzedza auto wolniej jadące a nie prawą,

          dostałem pouczenie za to co Ty uważasz , że wolno

          • 3 1

        • to ty się doucz (1)

          Możesz wyprzedzać prawym pasem w terenie zabudowanym, a poza zabudowanym tylko, kiedy są 3 pasy w jedną stronę. Za kaczkę dostałeś prawko?

          • 2 0

          • Sugeruję jdnak sprawdzić róźnicę między jezdnią a drogą

            Obwodnica ma 2 jezdnie rozdzielone pasem zieleni. A więc jest to jezdnia jednokierunkowa z wyznaczonymi pasami ruchu.

            10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
            na jezdni jednokierunkowej;
            na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

            • 0 0

    • to zjedz na prawy pas!!!

      wowczas nikt nie bedzie cie poganial z lewego!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 11 16

    • Kultury jazdy należy się nauczyć,co z tego że ja zostawiam 60 m przed poprzedzającym mnie pojazdem,skoro zaraz w ten odstęp wepchnie się inny samochód zmuszając mnie do chamowania w celu ponownego uzyskania odstępu itd. itp.....obwodnicy unikam jak ognia , to droga śmierci.

      • 0 0

  • To są złe pomysły. (42)

    Poruszając się z prędkością 120 czy 100 km/h, kierowcy powinni zachować min około 60 i 70 m odstępu od pojazdu, który się znajduje przed nimi. Gdyby taki przepis wprowadzić, to nie trzeba by wprowadzać ograniczeń prędkości. Chciałbym zauważyć, że np. we Francji, niezachowanie takiego odstępu grozi mandatem i to kierowca jest zobowiązany do tego by tę odległość oszacować. Tak więc jestem przeciwny wprowadzeniu ograniczeń prędkości i utworzenia pasa awaryjnego kosztem pasa trzeciego.

    • 364 22

    • No to JAK ŻYĆ? (2)

      To gdzie się teraz chłopcy rozpędzą do 220 km/h?
      Gdzie zawrócą w głowach panienkom.
      Gdzie pokażą kolegom, że ich 20 letnia BMW nie ma sobie równych?

      • 109 29

      • Proponowane zmiany!

        1. Jezdnie w przeciwnych kierunkach odgrodzić od siebie tak jak na autostradzie;
        - kierowcy nie będą siebie wzajemnie oślepiać światłami,
        - kierowcy nie będą się rozpraszać tym co się dzieje na przeciwnej jezdni
        2. Zlikwidować "wąskie gardła";
        3. Wytyczyć zatoczki dla Policji / ITD ze sprzętem do monitorowania ruchu ( kamery ) co 2 kilometry; ustawić tablice przypominające o obowiązku jazdy prawym pasem kiedy jest wolny
        - TIRy przestaną fisiować na lewym pasie
        - odobówki przestaną fisiować na lewym i prawym pasie
        - kierowcy zrozumieją, że można jechać 90 - 100 km/h prawym pasem
        - kierowcy zrozumieją, że nie można jechać lewym pasem szybciej niż 120 km/h

        Tym co chcą wrażeń i prędkości, ustawić reklamy kartingów przy obwodnicy "chcesz jeździć tylko z szybkimi kierowcami, przyjedź do Kartsenter" lub " U nas nie ma niedzielnych kierowców a wyprzedzać możesz wszędzie i z każdej strony, kontakt dozwolony. PitStop Kart senter" etc....

        • 21 10

      • to nie prędkość, tylko debilizm i niedzielni kierowcy plus ci co kupili prawko
        najciekawiej będzie, jak przyjdzie remont, a przy takim ruchu to nieuniknione

        • 16 1

    • Hmmm (22)

      Droga jak droga...to kierowcy jeżdżą jak przysłowiowi debile.
      Gdyby trzymali się ograniczenia prędkości a przede wszystkim nie siedzieli na zderzakach aut przed nimi wypadków byłoby znacznie mniej.

      • 138 5

      • ja bym powiedzial ze duza zasluga w braku wyobrazni, przewidywalnosci i kultury niektorych wiesniakow (6)

        Coś jak z przejściem ns hallera, niektórzy po prostu proszą się o wypadek jak taki pieszy wchodzący pod pędzące auto (w tym przypadku np przy prędkości 100 wyskakujac nagle z prawego pasa na lewy i tym samym wymuszających pierwszeństwo nad autem autem które ma 140-150 na liczniku)

        • 23 39

        • I co jeszcze? (5)

          Bo to przecież dla każdego powinno być oczywiste, że każdy samochód widziany w lusterku czy zbliżający się do przejścia dla pieszych jedzie co najmniej o 30km/h więcej niż dozwolone, prawda?
          Zacznij jeździć z przepisową prędkością to Ci kierowcy i piesi przestaną "wymuszać".

          • 38 15

          • przypominam, że są np. pojazdy.... (3)

            uprzywilejowane, uprawnione do jazdy z prędkością szybszą niż dozwolona, a kierowca zmieniający pas ruchu MA OBOWIĄZEK zachować ostrożność i upewnić się, że nie stworzy zagrożenia w ruchu.
            Oczywiście, że można zaklinać rzeczywistość, ale prawda jest taka, że większość tych wypadków jest spowodowana wymuszaniem pierwszeństwa, a nie prędkością. Banda kretynów nie tylko zmienia pas, olewając prędkość pojazdu na drugim pasie (słynne "wal w osobówkę"), ale potrafi gwałtownie zjeżdżać i wjeżdżać na obwodnicę ze skrajnych pasów.

            • 18 17

            • (2)

              Jak będziesz miał na dachu kolorowy stroboskop i syrenę, to wtedy będę zakładał, że możesz jechać szybciej.
              A jak nie masz, to obowiązują cie te same ograniczenia prędkości co pozostałych kierowców.

              Podpowiedź: błyskanie długimi to nie jest sygnał pojazdu uprzywilejowanego.

              • 33 9

              • (1)

                powiedz to np. BORowcom ;]

                • 2 7

              • Na polskich drogach co drugi to borowik,a co trzeci to prezydent. Zdarzają się też cesarze ;)

                • 6 0

          • a widzisz z jaką prędkością jedzie zmieniając pas masz obowiązek ustapić pierwszeństwa podpowiem ci jak jedziesz 120 i hamujesz gwałtownie o 50 km to też da rade mieć wypadek , pan przy prędkości 70km zmienia pas na lewy

            • 3 3

      • (14)

        A wiesz czemu czasami siedzą na zderzakach? Bo jedzie pajac lewym obok drugiego 100km/h i myśli, że to i tak jest tak szybko, że nikt go nie wyprzedzi. Ba, nawet jak jedzie 130 lewym a obok niego prawym z tą samą prędkością, to nie ma prawa zajmować lewego pasa "bo szybciej i tak nie wolno". Ale co tu odpowiadać na policyjne myślenie, w którym najczęstszą przyczyną wypadków jest "niedostosowanie prędkości" a nie bezmyślność i chamstwo na drodze.

        • 14 16

        • Podaj mi przepis,w myśl którego "nie mam prawa zajmować lewego pasa" (13)

          gdy na prawym jedzie pojazd z taką samą prędkością,jak moja (w twoim przykładzie nieco powyżej maksymalnej dozwolonej)

          • 3 10

          • (12)

            Numeru artykułu nie pamiętam, ale jest przepis o nakazie poruszania się prawą stroną jezdni. Jeśli nie widzisz nic złego w blokowaniu ruchu w sposób jaki opisałeś to gratulacje. Obejrzyj może Uwaga pirat jeśli nie wierzysz, gdzie kierowca za jazdę lewym pasem po długiej kłótni z policją dostal mandat 500.

            • 4 1

            • Widać, ze nie doczytałeś pytania, więc je ponawiam: Podaj mi przepis,w myśl którego "nie mam prawa zajmować lewego pasa" GDY (11)

              NA PRAWYM JEDZIE POJAZD (np. z taką samą, czyli max. dozwoloną prędkością). Wytłumacz mi też, w jaki sposób jazda z max. dozwoloną prędkością, lub niewiele niższą, to "blokowanie ruchu"

              • 1 6

              • zwyczajnie jestes glupi lub/i zlosliwy

                • 4 1

              • Blokujesz bo ktoś za Tobą jedzie szybciej... (1)

                Chyba ciężko pojmujesz, "blokujesz" bo ktoś jedzie szybciej i nie może Cie wyprzedzić!!!

                • 3 2

              • Normalnie szyberdach opada... 120 km/h to dla was "blokowanie,bo nie możecie wyprzedzić"? LoL

                Polewę z was mam, nerwusy... Ktoś jedzie przepisowo,to najchętniej byście wyprzedzili jednym kołem po barierce,jakbyście mogli :)

                • 1 3

              • (1)

                Widać sam nie doczytałeś mojego pierwszego posta, a dokładnie słów "chamstwo " i "bezmyślność ". Wyobraź sobie, że zdarza mi się jechać 160 i jeżdżę prawym a lewym wyprzedzam. I wyobraź sobie, że da się.

                • 2 0

              • Jak jedziesz 160,to łamiesz prawo,a jak do tego jedziesz mi "na zderzaku",to do tego - bezmyślnie.

                To,że "się da",to jeszcze nie oznacza,że jest to mądre lub legalne. I dalej mi nie napisałeś,dlaczego rzekomo mi "nie wolno jechać lewym pasem", gdy prawy pas jest zajęty,a moja prędkość - dozwolona - poza twoim "widzimisie".

                • 1 2

              • no nie bardzo kumam (4)

                Jeśli jedziesz lewym pasem z taką samą prędkością jak ten z prawej to po co zajmujesz lewy? W myśl przepisów jest to blokowanie pasa ruchu (masz obowiązek jazdy przy prawej krawędzi jezdni - chyba, że wyprzedzasz. Ale Ty nie wyprzedzasz przecież jadąc z taką samą prędkością)
                Nie baw się w "egzekutora przepisów" bo to średnio Ci wychodzi.

                • 5 0

              • Michu,ja cię błagam. Podaj mi ten przepis,w myśl którego "lewy jest do wyprzedzania". (3)

                Niestety,wasze "widzimisię" nie tworzy prawa,a ja nie zamierzam przyspieszać,hamować na lewym pasie i wciskać się niebezpiecznie na zajęty prawy, bo panisko chce jechać ponad 120. Sorry,takie mam prawo.

                • 1 5

              • (2)

                Nudzisz, ale spróbuję zakończyć twoje rozterki:
                Kodeks Drogowy
                Rozdział 3: Ruch pojazdów
                Oddział 1: Zasady ogólne
                Art. 16.
                1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
                2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
                3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
                4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
                Rozdział 3: Ruch pojazdów
                Oddział 3: Prędkość i hamowanie
                Art. 19.
                2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
                1. jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
                Jeżeli nadal nie rozumiesz, albo będziesz pisał, że nie rozumiesz to masz kilka możliwości:
                1. Przeczytać całość jeszcze raz
                2. Cofnąć się do szkoły gdzie uczą czytać
                3. Iść do taty, może będzie umiał wyjaśnić
                4. Wrócić na kurs prawa jazdy, tam spróbują wyjaśnić
                5. Zostać premierem RP lub ministrem, tym nawet jak się puści nagrania pewnym rozmów to nie rozumieją lub nie chcą rozumieć o czym tak naprawdę mowa
                6. Iść do psychologa lub psychiatry, może coś nie teges

                • 5 2

              • Art. 16 pkt 4 mówi "MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi", czyli... (1)

                ...jeżeli prawy pas przy prawej krawędzi nie jest wolny,to jazda MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi to jazda LEWYM pasem. Q.E.D. Buk i moje prawo. A art. 19 pkt 2 ust. 1 zobowiązuje mnie do jazdy "z prędkością nie utrudniającą ruchu innym",a nie "nie utrudniającą innym ruchu z prędkością wyższą,niż maksymalna prędkość dozwolona na danym odcinku drogi". Sorki nerwuski,ale prawo nie jest po waszej stronie. Dlatego wypijcie meliski,odetchnijcie głęboko i spuśćcie z tonu,ciśnienia i prędkości,albo gotujcie się z wściekłości za moim zderzakiem. To wolny kraj. :P :)

                • 0 1

              • Niestety nie masz racji

                Dodam, najlepiej spytaj o to policji z drogówki. To prawda, w PL obowiązuje ruch prawostronny i należy poruszać się prawym pasem, a lewy jest do wyprzedzania. W Niemczech przy jeździe jaką opisujesz na autostradzie dostałbyś 500Eur mandatu. I piszę to jako kobieta jeżdżąca dużo ale i w miarę przepisowo, nie mam zwyczaju siedzieć nikomu na zderzaku. Panowie proponuję jak macie wątpliwości o wszystko pytać Drogówkę albo instruktora jazdy. Jak widać Wasza polemika i cytowanie przepisów nic nie daje, gdyż z natury jesteście zapatrzeni w swoje racje. TEN TYP TAK MA :)

                • 0 0

              • W Polsce ruch jest prawostronny a lewy pas służy do wyprzedzania

                • 0 0

    • kuku na muniu (8)

      wjazd na obwodnice, wjeżdza 50 aut. ostatnie czeka na włączenie sie do ruchu aby zachować odstęp jakieś 25 minut. zapomniałem o autach juz bedących w ruchu na obwodnicy. Więc ile bedę czekać na wjazd na obwodnicę?

      • 13 32

      • (7)

        No proszę. Argument jednego z tych którzy grzeją 150-180 i trzymają się innemu na du*ie.

        • 32 11

        • to zjedz na prawy pas! (5)

          • 10 6

          • (4)

            Niestety, na prawym jeżdżą 80km/h na lewym rakiety lecą po 200 km/h. Człowiek spokojnie chce jechać 120 km/h i nie ma gdzie się podziać. Na prawym cały czas hamuje na lewy ciężko wjechać bo już ktoś siedzi na d*pie i światłami mruga zanim zdążysz zjechać

            • 34 4

            • i tu jest sedno problemu (2)

              przydałby się trzeci pas na obwodnicy. wtedy prawy byłby dla tirów i innych zamułów, lewy dla wariatów, a środkowy dla normalnych ludzi.

              • 23 3

              • Z tym, że wariatów tobym odstrzeliwała losowo...

                • 5 2

              • Nie zgadzam się,żeby z moich podatków budowano "pasy dla wariatów". Niech WARIACI się leczą!!!

                • 4 2

            • Jeśli jest mały lub średni ruch to nie ma najmniejszego problemu jechać prawym pasem 120 km/h a lewy używać tylko do wyprzedzania. Jeśli jest duży ruch, to generalnie wszyscy jadą wolniej i trzeba się trochę dostosować, więc albo przyspieszasz 20 km/h względem Twojego optimum albo zwalniasz. A nie manifestujesz swoje racje za wszelką cenę.

              • 2 1

        • nie realne

          spróbuj zachować odstęp to od razu wpakują Ci się samochody albo ci z tyłu będą wyprzedzać na pałę, bo przed Tobą jest wolna przestrzeń.

          • 0 0

    • a ile czasu trzeba by na np.rozładowanie korka w którym jest z 500 aut? (2)

      oczywiście zachowując odpowiednia odlagłość pomiędzy samochodami?

      • 2 8

      • w korku stoisz.. (1)

        chodzi o predkosc - 130 - 70m odstep; 100 - 50m; 60 - 10m..

        • 17 1

        • to jest nie możliwe do zrobienia przy tym natężeniu ruchu

          • 3 3

    • Francja to jest normalny kraj, a republika polska?...

      • 3 7

    • odstępy (1)

      spróbuj zachować taki odstęp to od razu wpakują Ci się samochody albo ci z tyłu będą wyprzedzać na pałę, bo przed Tobą jest wolna przestrzeń. Polacy muszą zmienić kulturę jazdy, równolegle z techniką.

      • 39 1

      • kulturę jazdy można zmienić promując sensowne zmiany przepisów

        i sposoby ich wdrażania

        • 6 3

    • Idąc twoją logiką...

      ...można by podnieść prędkość do 150 albo 180km z równoczesnym nakazem zachowania odległości np. 150 czy 200 m. Moim zdaniem już nawet 70m odstępu jest niewykonalne przy tej ilości aut już jadących i włączających się do ruchu co parę km. Jedynym rozwiązaniem to mentalne przekwalifikowanie obwodnicy z drogi ekspresowej (którą już dawno nie jest) na miejską, międzydzielnicową arterię z limitem 90-100km (tak jak AK). I tak prędzej czy później się stanie, niezależnie od pragnienia Polaków do z..lania ile się da "bo tam można bezpiecznie jechać 150km/h).

      • 10 7

  • proponuję ograniczenie do 50km/h, dodatkowy pas dla rowerów i przejscia dla pieszych (17)

    Co za paranoja żeby przez kilku idiotów całemu społeczeństwu ograniczać komfort korzystania z drogi (jeszcze) ekspresowej...

    • 461 57

    • Postawcie łamacze resorów (4)

      Ograniczenie do 40km/h i fotoradar co 500m. DEBILE!!!

      • 121 39

      • jestem za

        pie...lone cesarstwo samochodowe, obwodnica obwodnicy i 8 pasów, co jeszcze?

        • 11 34

      • (1)

        Teraz już tylko ciężarówki maja resory.....widać ze twoja edukacja motoryzacyjna skończyła się na Syrenie 105L

        • 11 16

        • poczytaj sobie trochę o autach dostawczych i tzw pick-up`ach

          • 2 1

      • koniecznie niech zamontują świetliki i kamery tak jak we wrzeszczu

        może na obwodnicy to coś da

        • 0 2

    • Proponuję jeszcze progi zwalniające...

      • 27 4

    • a przed serią wypadków nie można nic robić ?

      • 1 1

    • To typowe w tym kraju rozwiazanie problemu czyli:

      sa dziury w drodze to sie stawia znaki ograniczenia prędkości. Jest szeroka droga i samochody jeżdżą szybko to sie maluje znaki poziome i zawęża drogę.

      • 41 3

    • typowe przegięcie nawiedzonego maniaka prędkości (3)

      chyba że ironizuje....

      • 6 23

      • Jeżeli ktoś nie potrafi jeździć z prędkością powyżej 100 km/h.. (2)

        to powinien jechać miastem. Tak jak prawo jazdy nie jest dla wszystkich, a niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy, tak obwodnica tym bardziej.
        Nie można mylić dynamicznej jazdy, z jazdą niebezpieczną, ale jeżeli ktoś tego nie potrafi to niech jeździ komunikacją miejską. Potem dochodzi do tego typu sytuacji, że ktoś jedzie lewym pasem 90km/h i co chwila hamuje, bo się czegoś boi.

        • 33 12

        • Jest znacznie gorzej.... (1)

          ....gdy taki pacjent (a najczęściej egzemplarz żeński) zaczyna "błyskawiczny" manewr wyprzedzania z prędkością 50 km/h.

          • 2 3

          • 10 km/h! Wyprzedzają na obwodnicy! I co! Ha, ja dałem najmniej! HHAHAHAHHA!

            A może 5 km/h? Fantaści?

            • 0 0

    • do 40 :-)

      • 0 2

    • koniecznie kontra pas

      dla rowerów ;P

      • 1 2

    • proponuję zakazać ruchu będzie całkiem bezpiecznie ,-

      • 6 2

    • No i pas dla koni bo to ekologicznie jest robić kupy na asfalcie

      . Obwodnica musi mieć 4 pasy w jedna stronę!!

      • 2 3

    • i jeszcze lezacych policjantów

      • 0 0

  • Kolejne idiotyczne pomysły. (9)

    Coraz głupsze.

    • 274 47

    • typowe posty nawiedzonego nie mającego argumentów (2)

      potrafiącego tylko miotać wyzwiska i przyklejać etykiety

      • 5 28

      • lobby anty-samochodowe kwitnie na trójmieście (1)

        Twoja wypowiedź tez bez żadnych argumentów...
        Weź mi w ogóle wytłumacz, adoratorze dwóch pedałów, co na obwodnicy ma do rzeczywistości twój podpis: "wolniej ale płynniej"... Jak się człowieku zwiększy płynność ruchu po zmniejszeniu prędkości na obwodnicy!!!?? Gdzie logika w tej wypowiedzi.
        Rozumiem w mieście, gdzie sygnalizacja świetlna powinna być ustawiona na płynną jazdę z prędkością np. 50km/h (ale oczywiście w Gdańsku tak nie jest!), to stwierdzenie ma sens, bo jak wszysyc jadą przepisowo i wolnej, to nie trzeba się zatrzymywać na światłach. Natomiast ta Twoja świetna wypowiedź, poparta wieloma argumentami, dotycząca prędkości na obwodnicy nie ma żadnego sensu. Płynność na obwodnicy będzie taka sama przy 90, 100 jak i 120 km/h bo nie ma tam świateł ani skrzyżowań.

        • 6 2

        • nie będzie taka sama

          powyżej pewnej prędkości musisz zwolnić do tej, którą osiągają ludzie na pasie włączenia. Twoja jazda z "płynnej" robi się "dynamiczna" - co chwila hamulec-gaz.

          • 1 7

    • Obwodnica Metro (4)

      Wielki bullshit. To żadna obwodnica tylko rozjazd DK 20 na Gdańsk u Gdynię. Jakby miała być Obwodnica Metro, to powinna zaczynać się w Wejherowie, z dojazdem z Rumii i przez Żukowo wychodzić na Kowale.

      • 9 3

      • Masz rację (3)

        Nikt nie będzie nadkładał drogi jadąc z Rusocina przez Żukowo do Wejherowa. Dalej i drożej, bo OM będzie też płatna. Nie wspominając o zatkanych węzłach w Chwaszczynie i w Dąbrowie. Pomijam już podzielenie Chwaszczyna na sektory przez dwie wielkie drogi - OM i Trasę Lęborską z dojazdem do OT.
        A koszty budowy OM będą o wiele wyższe, niż poszerzenie OT o 3-4 pasów.
        Przyrost samochodów jest w tej chwili mniejszy, niż jeszcze 10 lat temu, więc gadanie o tym, że za kilka lat znowu się zakorkuje jest mydleniem oczu. Droga trzypasmowa korkuje się dopiero przy ruchu >90 tys/dobę. A problemem OT jest brak pasa awaryjnego na odcinkach dwupasmowych i wieśniactwo, które koniecznie musi zrobić focie swoimi wypasionymi komórami z każdej stłuczki.

        A tak naprawdę to chodzi o to, żeby sprzedać koszty utrzymania i remontów OT samorządom. Nowa OM będzie miała pewnie z 5 lat gwarancji, więc remonty odpadną na jakiś czas, węzłów będzie mniej niż na OT, więc koszty oświetlenia też będą mniejsze.

        Jest jeszcze jeden aspekt, polityczny. Gdynia pod rządami niewygodnego dla PO gryzonia stara się o przekwalifikowanie Trasy Kwiatkowskiego od Portu do OT na drogę krajową, tak jak zrobiono to z Trasą Sucharskiego. I chce jeszcze OPAT. Jak zmienią status S6 na drogę wojewódzką albo nawet gminną, nie będzie tematu. A tak musza biedaczki z MIT kombinować, jak wytłumaczyć kolejną odmowę. Smutne to, ale ostatnie taśmy wiele tłumaczą o mentalnosci tych ludzi - "wybrańców narodu".

        • 7 1

        • Płatna,ale dla >3.5t, tak, jak teraz Obwodnica (2)

          • 2 1

          • Biedaku, ogarnij się (1)

            W przygotowaniu jest rozporządzenie MIT w sprawie poboru opłat na autostradach i s-kach od samochodów >3,5t w systemie via-toll (na razie tylko dla jeżdżących płatnymi odcinkami A, ale w planach jest wprowadzenie opłat za wszystkie A i S).

            • 1 1

            • Biedaku,idź poczytać nowe rewelacje prezesa Jarusia.

              Boli was,pisklaczki,że TUSK buduje nam darmowe drogi ekspresowe,autostrady są udostępniane przed poborem opłat,a ciężki transport wreszcie ma obowiązek dołożenia się proporcjonalnie do zużycia wspólnej infrastruktury? Idź dalej zaklinać rzeczywistość i wymyślać bajeczki o złym wilku TUSKU i jego planach "okradania Polaków"...

              • 3 2

    • tam jest tylko jedno miejsce przy zjezdzie na dabrowe najpierw pod gorke i z gorki kazdy daje ile fabryka daje przy wezle dabrowa i ci co dalaczaja sie do ruchu wystarczy zejeden sie zatrzyma zator i o wypadek szybko

      • 2 1

  • W końcu (40)

    Przy takim natężeniu ruchu tylko ograniczenie prędkości da szansę na poprawę bezpieczeństwa.
    I egzekwowanie minimalnych odległości między pojazdami.

    A za wyprzedzanie z prawej strony od razu zabierać prawko.

    Chcę jechać 2 minuty dłużej, ale bezpieczniej.

    Pozdrawiam

    • 101 219

    • (5)

      kolego przestan pitolic to nie niemcy.w polsce niema zakazu wyprzedzania z prawej strony jezeli sa dwa pasy w jednym kierunku.pozdo bez napinki

      • 42 15

      • oj oj (4)

        mylisz się jest całkowity zakaz wyprzedzania prawą stroną

        • 3 50

        • (3)

          Gutek oddaj prawko i do SKM

          • 36 2

          • Co Wy macie w głowach?! Kto Was uczył jeździć i kiedy?! (2)

            Wyprzedzać z prawej strony można na dwupasmowej drodze, ale tylko na terenie zabudowanym!!

            • 6 18

            • Nie rozróżniasz pojęć.

              Obwodnica jest to droga z dwoma jezdniami, pomiędzy którymi znajduje się pas zieleni. Ponieważ w obu kierunkach są jezdnie dwu-pasmowe, to można tam legalnie wyprzedzać z prawej. Gdyby zamiast tego pasa zieleni, była namalowana linia podwójna ciągła, to wówczas wyprzedzanie z prawej strony byłoby zabronione (możliwe by ono było tylko na odcinkach z 3-ma pasami ruchu w jedną stronę).

              • 22 6

            • A co ty masz w głowie?

              Siano? Idź lepiej tam gdzie wysłano Gutka, bo piszesz bzdury.

              • 5 0

    • noo..jak sie jedzie lewym100 km/h a prawy pusty to co sie dziwisz ze ciebie z prawej biora? (4)

      • 64 9

      • (3)

        Ja sie dziwię, że jadę 120 i mnie z prawej wyprzedzają. Dla cebulaka NIE ISTNIEJĄ ograniczenia prędkości. Powinni kosić za takie cos a równo.

        • 3 17

        • Zamiast się dziwić, zjedź na prawy pas. (2)

          • 24 1

          • Ale on jest mańkut (1)

            • 3 1

            • pozycja społeczna nie pozwala mu jechać prawym pasem :-)

              • 5 0

    • Który przepis zabrania wyprzedzania z prawej strony? (2)

      • 29 4

      • przepis mówiący o tym, że jadąc powinieneś uwzględniać obecność innych na drodze

        • 4 27

      • Na obwodnicy akurat można wyprzedzać z prawej. A przepis już podaję:
        "10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na
        odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy za-
        chowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
        1) na jezdni jednokierunkowej;
        2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa
        pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pa-
        sy ruchu poza obszarem zabudowanym przezna-
        czone są do jazdy w tym samym kierunku."

        Wyjaśniam, że obwodnica to dwie jezdnie jednokierunkowe.

        • 34 0

    • Wyprzedzanie z prawej strony (8)

      Poza obszarem zabudowanym(obwodnica trójmiejska) dopuszczalne jest wyprzedzanie z prawej strony ,jeżeli są conajmniej trzy (3) pasy ruchu w jednym kierunku.

      • 9 24

      • na jezdni jednokierunkowej wystarczą dwa pasy...

        jw.

        • 20 4

      • Błędny cytat (4)

        10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:

        1) na jezdni jednokierunkowej;
        2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

        Czyli na obwodnicy można wyprzedzać z prawej wszędzie

        • 25 3

        • no gdzie prawie wszędzie, zaledwie na odcinkach trzypasmowych bo reszta leży poza obszarem zabudowanym (1)

          • 2 19

          • obwodnica to są dwie jezdnie jednokierunkowe (jak w pkt .1), a nie jezdnia dwukierunkowa (pkt. 2).

            • 16 0

        • To,że można,nie znaczy,że należy (1)

          Nieraz już po zakończeniu wyprzedzania muszę powstrzymać się przed powrotem na prawy pas, bo już niecierpliwus zza mnie wyprzedza "od prawej" bez zachowania bezpiecznej odległości.

          • 3 9

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • 2 pasy w kazda strone wystarcza, jesli sa przedzielone

        np zielenia, czy barierkami, a tutaj sa

        • 10 0

      • do nauki przepisów

        ...i na kurs doszkalający powinien się kolega zgłosić za wypisywanie takich głupot ;)

        w ogóle czytając niekóre komentarze można jasno stwierdzić, że prawo jazdy w polsce rozdawano zupełnie przypadkowym osobom.

        • 2 0

    • (1)

      na obwodnicy wg prawa mozna wyprzedzac z prawej strony a prawka to zabierac tym co nagle maga przyspieszyc jak ktos ich wyprzedza;)))

      • 23 2

      • A mógłbyś to napisać tak, żeby nie trzeba było się domyślać, o co Ci chodzi?

        Co to jest ta "maga"?

        • 1 3

    • (1)

      Wczoraj musiałem wyprzedzać (i kilku innych kierowców) beżowego mercedesa "złotówe" z rej GTC z prawj strony, gdyż panisko gnało 70km/h lewym pasem.

      • 25 5

      • Nie "musiałeś" tylko "chciałeś". To wolny kraj.

        • 3 9

    • (1)

      Jesteś tym co jada 70 lewym pasem i denerwują się jak ktoś wyprzedza ich z prawej strony? ???

      • 24 7

      • A może ty jesteś z tych,którzy jadą 160 i denerwują się,gdy ktoś wyprzedza

        jadąc przepisowe 120 kogoś jadącego przepisowe 100? Często po wyprzedzeniu nie daje się wrócić spokojnie na prawy pas,bo już nerwus ze zbyt silnym silnikem,jak na własną cierpliwość,wyprzedza od prawej bez zachowania bezpiecznej odległości na drodze ekspresowej... Jazda "na zderzak",wyprzedzanie "na lusterko",a potem zdziwko i wkurz,bo Obwodnica stoi po stłuczce i 20 tys. ludzi nie może dojechać do domów...

        • 9 2

    • mandat tym co jadą lewym pasem jak prawy jest wolny !!!!! (1)

      to oni generują niebezpieczne sytuacje. Ale o czym tu mówić jak policji nigdzie nie uświadczysz.

      • 25 7

      • niebezpieczne sytuacje generują niecierpliwcy, nie potrafiący zwolnić gdy prawy pas zajęty

        • 16 4

    • pelno jest ci.t, co to lewy pas blokuja, zamiast jechac prawym

      a potem pretensje...

      • 12 5

    • Nie chcesz być wyprzedzany z prawej strony - zgodne z prawem, ale niezbyt rozsądne - to się odklej od lewego pasa.

      • 16 0

    • a może... (1)

      jednak zabierać prawo jazdy tym, co jadą 80-90km/h lewym pasem i tworzą korki? Jadący płynnie 120-130km nagle muszą hamować i stąd wypadki!!!

      • 8 8

      • Jak "nagle musisz hamować" to po prostu brak ci rozsądku i umiejętności przewidywania...

        Dalej jeździj 120 km/h tuż za (5 metrów) za czyimś zderzakiem...

        • 6 3

    • (2)

      "Przy takim natężeniu ruchu tylko ograniczenie prędkości da szansę na poprawę bezpieczeństwa.
      I egzekwowanie minimalnych odległości między pojazdami."

      Co ma jedno z drugim wspólnego? Boisz się jeździć obwodnicą, to jedź miastem.

      • 9 4

      • (1)

        Akurat minimalna odległość między pojazdami ma jak najbardziej związek z prędkością. Przebyta ilość metrów na sekundę, czas reakcji itp. - jeśli trzeba, to ci mogę szerzej naświetlić temat.

        • 3 0

        • czytanie ze zrozumieniem obowiązkowe na maturze.

          co ma prędkość na obwodnicy wspólnego z egzekwowaniem minimalnej odległości między samochodami się pytam!
          Zmniejszyć prędkość można sobie nawet do 50km/h ale jak to wpływa na EGZEKWOWANIE minimalnej odległości się pytam. Kto to będzie egzekwował?
          Inna sprawa, że prawidłowa odległość miedzy samochodami jest różna dla rożnych prędkości, więc znowu.

          • 5 0

    • "A za wyprzedzanie z prawej strony od razu zabierać prawko."

      A za debilizm jechania ciągle lewym pasem batożenie.
      Niestety czasem lewym nie da się wyprzedzić bo jakiś kretyn jedzie nim 80 km/h pomimo wolnej prawej strony

      • 3 2

    • gratuluję

      nikt nie wyprzedzałby z prawej strony, gdyby barany nie jeździły lewym pasem mając wolny prawy. za nieuzasadnioną jazdę lewym pasem lepiej prawko zabierać.

      • 0 0

  • 50m asfaltu (8)

    Na najbardziej obciążonym odcinku zabrakło 50m asfaltu aby pomiędzy Karczemkami i Matarnią były 3 pasy. A tak w kierunku bramek A1 za zjazdem z matarni wąskie gardło na 2 pasy długości 50m i dalej 3 pasy. A można było przy rozbudowie Karczemek to kilka ton asfaltu więcej polać i nie byłoby takich zatorów!

    • 273 8

    • 100/100 !!!!!!! (1)

      • 26 2

      • Popieram !!!

        • 4 1

    • dokładnie !!!

      • 24 2

    • Dokładnie. (2)

      Już wtedy wielu ludzi podnosiło ten problem. W efekcie codziennie mamy tam korek.
      Mamy wąskie gardło z dwoma pasami, a za chwilę 5 pasów.

      Sytuacja nie jest beznadziejna - wystarczy zamiast awaryjnego wyznaczyć brakujące 50 metrów pasa.

      • 33 1

      • Ale łatwiej pomalować jakies idiotyczne pasy, niż pomyśleć o rzeczywistej likwidacji problemu (1)

        To cała Gdaka, niestety.

        • 8 1

        • Nie cała,tylko gdański oddział. Oddział mazurski wybudował lux autostradki

          a niedługo nawet będzie budować S7 do Mławy,zamiast mazowieckiej gdaki

          • 3 1

    • dla dokładności - chodzi o odcinek od Matarni do Karczemek gdzie wjazd na obwodnicę przy Matarni to codzienny HORROR. Naprawdę jest tam miejsce aby stworzyć dodatkowy pas.

      • 11 0

    • 50m asfaltu

      Dokładnie. Niejednokrotnie musiałem stać w gigantycznym korku ponieważ prawy pas ul Słowackiego (w 2 kierunkach) był blokowany przez auta, które chciały wjechać na obwodnicę w kierunku A1. Niestety zbyt wąska obwodnica z powodu braku tych kilkudziesięciu metrów jezdni nie mogła przyjąć potoku aut. Z tego powodu zakorkowana była też obwodnica - z 2 pasów na skutek ogromniej liczby zjeżdżających ze Słowackiego zrobił się jeden lewy bardzo powolny. Gratulacje projektantom drogi!

      • 23 1

  • moje zdanie (3)

    Szkoda kasy!!! nie problem wprowadzić ograniczenia,problem w tym że nikt ich nie będzie przestrzegał,tak samo jak ze wspomnianym zakazem wyprzedzania przez ciężarówki,mało to już widziałam gnających lewym pasem!?więc na kulturę jazdy żadne nakazy i zakazy nie pomogą,kulturę trzeba mieć we krwi a rozum w głowie

    • 72 1

    • kulturę jazdy można zmienić promując sensowne zmiany przepisów

      • 0 3

    • dokładnie, szkoda kasy

      Ubezwłasnowolnianie kierowców trwa w najlepsze :( Zamiast skutecznej egzekucji istniejących przepisów, edukacji, radykalnego eliminowania z dróg kierowców stwarzających największe zagrożenia, tych którzy jeżdżą na podwójnym gazie, ględzą permanentnie przez komórki, jeżdżą bez uprawnień itp, itd, kolejny już raz karani mają być wszyscy kierowcy, jak leci. Zbiorowa odpowiedzialność to jedyny sposób na poprawę bezpieczeństwa na drogach? Może drogą analogii wszystkich polityków i urzędników od razu posadzić za korupcję? Bez dowodów, bez procesów, skoro odpowiedzialność zbiorowa, to takie dobre lekarstwo...

      • 4 1

    • Wystarczy egzekwować prawo.

      Wystarczy przyjrzeć się sytuacji na polskich drogach by zauważyć, że znaki ograniczenia prędkości nie powodują zmniejszenia prędkości przez kierowców. Jedyny pewny sposób by Polacy zdjęli nogę z gazu, to są fotoradary. Taki przecięty Polak nie zwalnia na widok znaku ograniczającego prędkość, natomiast zwalnia na widok fotoradaru. Niech rząd stawia fotoradary, to jest jedyna metoda, by Polacy zrozumieli na czym polega praworządność.

      • 0 1

  • obwodnica (4)

    uważam , że należałoby zacząć budować dodatkowe, równoległe pasy do obecnie istniejących - jest to możliwe chociaż będzie kosztowne. Można też zastanowić się nad budową tuneli dla samochodów w wybranych miejscach.

    • 34 18

    • tuneli!?? zaplulem sie kawą..... (1)

      • 16 1

      • koleś był w zeszłym roku tydzień na nartach z last minut w Austrii

        i zamarzły się mu tunele, ale to chyba powinno iść w parze z ich taryfikatorem mandatowym

        • 5 0

    • ja się spłakałem ze śmiechu!

      • 4 0

    • Najlepiej zamknąć obwodnice dla samochodów i zrobić z niej ścieszkę rowerową to nie będzie w ogóle wypadków

      • 5 1

  • Gdy ograniczymy prędkość (6)

    Np. o 10 km/h to na tym odcinku znajdzie się conajmniej o10% samochodów więcej.w tym samym czasie. Budować należy i to szybko 3 pas o którym zapomniano podczas ostatniej modernizacji. To tak jak zbudowano nową Chwarznienską a przy Za Falachronem zostawiono wąskie gardło i żeby było trudniej to w tym miejscu zrobiono na dodatek parking , kto to wymyślił i co zatwierdził natychmiast powinini stracić pracę.

    • 95 7

    • odliczając wypadki i nerwy w korkach

      w sumie może być szybciej i bezpieczniej,
      a i gapiów filmujących wypadki z przeciwnego kierunku będzie mniej

      • 7 0

    • Masz kłopot z matematyką (3)

      Ilość samochodów, która zmieści się w chwili dt na danym odcinku jest stała, z ew. korektą na odległości między samochodami. I wyraża się wzorem długość drogi podzielone przez (długość samochodu + odstęp). Natomiast zmniejszenie prędkości o 10% z całą pewnością spowoduje zmniejszenie przepustowości o 10%. To tak jakbyś ograniczył prędkość do zera - ilość samochodów, która zmieści się na obwodnicy będzie nadal stała, a przepustowość spadnie do zera. A trzeci pas budować trzeba, ale to takie fuj politniepoprawne.

      • 13 4

      • Niestety obaj macie kłopot (1)

        Już w 77 r panowie Lewis i Mogridge zauważyli że wraz z poszerzeniem drogi poprawa przepustowości trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy, po czym korki zaczynają się tworzyć na drodze pomimo większej liczby pasów ruchu ponieważ ruch na takiej ulicy powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową (zwiększoną) przepustowość.
        Nie test to tylko teoria bo praktyka pokazała to dobitnie na przykładzie ul Słowackiego na której korki w godzinach szczytu są tak samo długie jak przed rozbudową. Różnica jest tylko taka że w korku jest dwa razy więcej samochodów, ale czas przejazdu się nie skrócił.

        • 15 5

        • Na Słowackiego korki sa tylko i wylącznie przez brak wiaduktu przy

          niedźwiedniku. Słowackiego musi mieć bezkolizyjne skrzyżowanie po przez budowę wiaduktu!! Od niedźwiednika do Grunwaldzkiej korki są małe tylko dzięki wiaduktowi nad Grunwaldzką!! Słowackiego w dól stoi bo jest kolizyjne skrzyżowanie ze światłami !! Kto tego nie kuma ma IQ poniżej 70!!

          • 5 2

      • nie, zmniejszenie prędkości nie spowoduje zmniejszenia przepustowości

        przepustowość odcinka to ilość samochodów na godzinę. Ilość samochodów zdolnych pokonać odcinek wynika z: prędkości (czas przejazdu odcinka), odległości pomiędzy autami (bezpieczna droga hamowania), ilości pasów, strat czasu na węzłach. Z dwóch pierwszych parametrów otrzymujemy optima: 35km/h dla dróg miejskich, 100km/h dla dróg "bezkolizyjnych". Jeżeli teraz uwzględnimy ilość pasów oraz straty na węzłach otrzymamy zależności podobne, jak dla... rurociągów. W rurze wysoka prędkość liniowa jest łatwa do utrzymania przy niskich ciśnieniach. Przy wysokich - pojawiają się problemy.

        • 6 0

    • Patrząc na przykład całego cywilizowanego świata to jedynym rozwiązaniem jest suburbanizacja ale z gęstą siatką szybkich 160km/h połączeń kolejowych o dużej częstotliwości poniżej 10 minut. Takie pomysły można finansować pobierając opłaty za wjazd do określonych stref w godzinach szczytu.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane