• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczta Polska chce inwestować na gdyńskim Międzytorzu

Michał Sielski
21 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Tak ma wyglądać Międzytorze po zabudowie.

Poczta Polska chce dołączyć do zabudowy Międzytorza, położonego w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Przy placu Konstytucji 2 zobacz na mapie Gdyni ma bowiem działkę o powierzchni niemal 10 tys. m kw., która sąsiaduje z terenem objętym nowym planem zagospodarowania przestrzennego.



Czy Międzytorze może stać się nowym centrum Gdyni?

Poczta Polska odważnie wkracza na pole inwestycji deweloperskich w całej Polsce. Kontynuacją tego trendu jest podpisana właśnie umowa z PKP. List intencyjny dotyczy m.in. terenów w Gdyni, które za kilka lat mogą stać się nowym centrum miasta. Umowa deweloperska nie jest także nowością dla PKP.

- Nawiązując współpracę z Pocztą Polską wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie w prowadzeniu projektów deweloperskich z różnymi inwestorami. Obecnie realizowanych i planowanych jest 16 takich projektów. Ich łączna wartość to około 4,66 mld euro - mówi Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A.

Majątek poczty to przede wszystkim działka, która zajmuje niemal 10 tys. m kw. Zlokalizowana jest przy placu Konstytucji 2. Jest tam obecnie niezbyt efektowny kompleks biurowy oraz placówka Poczty Polskiej. Przyległe tereny mają jednak niedługo zmienić się nie do poznania. Nowy plan zagospodarowania przestrzennego zezwala bowiem na budowę znacznie wyższych budynków. I na to liczą właściciele przyległych gruntów.

Czytaj także: Kolejka linowa w centrum Gdyni.

Budynek poczty w obecnym kształcie na pewno nie jest reprezentacyjny. Budynek poczty w obecnym kształcie na pewno nie jest reprezentacyjny.
Inwestycja ma powstać na działkach należących zarówno do poczty, jak i PKP. Konieczne jest jednak przearanżowanie głównie gruntów należących do przewoźnika kolejowego. Co tam powstanie?

- Najpierw muszą być przeniesione elementy infrastruktury kolejowej. W ciągu roku powinniśmy się z tym uporać i zacząć starania o uzyskanie pozwolenia na budowę. Na razie za wcześnie na szczegóły, co i jak wysoko chcemy tam budować. Wiadomo jedynie, że zyski z inwestycji podzielone zostaną proporcjonalnie do wkładu. Teoretycznie możemy też odkupić działkę od Poczty Polskiej - dodaje Jarosław Bator.

Przypomnijmy: większość terenu Międzytorza ma zabudować lokalny deweloper, firma Semeko.

Projekt podzielony jest na etapy, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw., a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Opinie (65) 1 zablokowana

  • Polska ?

    Poczta Polska - już nie jest polska. Już nic nie jest polskie.

    • 2 1

  • ach te polaki

    Inwestują żle,nie inwestują też źle.

    • 4 3

  • Ładnie będzie wyglądała ta przestrzeń. Tylko pewnie będzie drogo, a pomimo to większość wykupią zanim zaczna budować, ech

    • 4 0

  • poczta polska niech najpierw zacznie normalnie płacić pracowwnikom

    • 9 0

  • Znowu kolosyy!!!

    Dla mnie to wielka kicha będą blokowiska jak w komunie!!Tyl ko że troszkę fikuśnie ma być!!!!Niech Gdynia zacznie od zakładów i wielkiego przemysłu,co ludzie będą mieć pracę i pieniądze!!!!A następnie niech upiększa Gdynię!!!!!

    • 2 2

  • Jest szansa, że Główna

    stanie się wspaniałym CENTRUM. Już dziś powinno się tam pomyśleć, aby samochody przed dworcem przenieść do podziemia a przed obiektami zrobić przestrzenny plac z prawdziwego zdarzenia.

    • 6 3

  • (2)

    Ludziom fabryk potrzeba,gdzie mogliby pracować już chyba wystarczy tych mieszkań i centrów

    • 2 5

    • To zbierz kapitał i otwórz fabrykę (1)

      Nikt nie otwiera zakładu produkcyjnego w centrum miasta, a po drugie prywatne przedsiębiorstwa tworzą takie miejsca (kolejna linia produkcyjna otwiera się na obrzeżach miasta ). Chyba nie chcesz państwowej fabryki rodem z PRLu, gdzie obowiązywała zasada "czy się stoi czy się leży dwa tysiące się należy"?

      • 2 3

      • Tak, koniecznie z wysokim dymiącym kominem

        i walącym się betonowym ogrodzeniem porośniętym chwastami.

        • 3 3

  • Wszystko ładnie, tylko...

    ...jak zawieje z portu smrodem z biomasy to ani mieszkać ani pracować w tej prestiżowej dzielnicy się już nie da!

    • 5 1

  • Międzytorze ma szansę na rozwój tylko jeśli oprócz mieszkaniówki postawi tam na inteligentne branże (smart cities), (1)

    i rozwój, który będzie konkurować także o mieszkańców, i nie pozwoli się wyludniać zwłaszcza emigrować bez powrotu.

    Pomiędzy Pocztą a Dworcem powinno stanąć nowoczesne Innowacyjne Centrum Przesiadkowe z podziemnymi podjazdami i wielokondygnacyjnym parkingiem. Gdynia musi zacząć jak najszybciej konkurować nie tylko poprzez doskonałe imprezy o obywateli, ale także o właściwe użyteczne miejsca publiczne i aplikować o nie o środki UE na te publiczne inwestycje, które przyciągną także biznes. Inteligentne Miedzytorze wraz z Centrum Przesiadkowym to takie, które oprócz wygodnego zamieszkania będzie realizowało potrzeby mieszkańców w zakresie wygody -logistyki i doskonale rozwiążą problemy nie tylko transportowe wykorzystując nowoczesne technologie.

    • 6 6

    • Mówimy tu o odpowiedzialnym biznesie i zrównoważonym rozwoju tej częsci miasta, które będzie centrum i posługujmy się językiem zarządzania, nie zawsze odnoszącym się do prawdziwych problemów i wyzwań. Zapominamy o tym, że to wszystko przed nami tzn. Plan Zagospodarowania tego Terenu, który przygotuje miasto a w nim niezbędne funkcje publiczne no i najważniejsze - zasoby ludzkie to po prostu współpracownicy, kontrahenci to ludzie, z którymi tworzymy biznes i codzienne relacje, a aktywa niematerialne to często marka miejsca i zaufanie. Podobnie będzie z łańcuchem dostaw i powiązań samo to wyrażenie, powszechnie stosowane w korporacyjnej nomenklaturze, nie oddaje tego, co w sobie faktycznie zawiera i wnosi: nie mówi o tym, że na każdym etapie budowy a następnie produkcji tego, co sprzedajemy, znajdują się ludzie, środowisko naturalne, choć tu zdegradowane i poprzemysłowe i różnego typu relacje i powiązania, one stworzą tam miejsca pracy.

      Wrócić jednak do korzeni tego, czym naprawdę zajmuje się to miejsce moim zdaniem biznesem, ale i odpowiedzialną przestrzenią publiczną, tworzoną dla nas wartością samą w sobie, która ma służyć nie tylko przedsiębiorstwu, ale całemu ogółowi mieszkańców i turystów.

      mam nadzieje, że chcemy rozmawiać to wspaniałe miejsce wysokich standardach jakie stosuje się na świecie.

      • 0 1

  • Mam nadzieje że nie zamontują takich niskich jak na tym zdjęciu stojaków na rowery. To co jest na zdjęciu to kompletny bubel

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane