• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Policjanci będą pouczali kierowców na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
16 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej. Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej.

Policjanci pouczający kierowców, nowe tablice informujące o jeździe na "zamek" oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej to pomysły urzędników na zminimalizowanie utrudnień dla kierujących związanych z remontem Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.



Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Czy nakaz jazdy na zamek i dłuższe światła zminimalizują korki?

Trudności z przejazdem Estakadą Kwiatkowskiego pojawiły się natychmiast po rozpoczęciu remontu przegubów w kwietniu. Kolejny etap prac po raz kolejny sparaliżował ruch na estakadzie. O sposobach na ograniczenie korków pisaliśmy w poniedziałek. Wśród propozycji przedstawianych przez kierowców, pojawiały się sugestie dotyczące oznakowania trasy, związane z jazdą "na zamek".

Po spotkaniach z policją urzędnicy stwierdzili, że takie znaki są rzeczywiście potrzebne.

- Policjanci zgodzili się z nami. Od piątku w godzinach największego natężenia ruchu powinni być razem ze strażnikami miejskimi na miejscu i instruować kierowców o zasadach "jazdy na zamek", którą będzie nakazywało odpowiednie oznakowanie. Na razie nie chcemy nikogo karać za blokowanie drogi, ale pouczać i przypominać, że należy jeździć do końca pasa i dopiero tuż przed zwężeniem zmieniać go - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni i dodaje, że podobne oznakowanie sprawdziło się na al. Zwycięstwa w okolicach przebudowanego skrzyżowania z ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

Kolejną zmianą jest przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Kierowcy jadący z obwodnicy Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża od czwartkowego poranka otrzymali dłuższy czas na przejechanie na zielonym świetle, zjeżdżając przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

- Dodaliśmy 12 sekund, jednak tylko w godzinach porannych - od 6 do 9, kiedy jest największe natężenie ruchu. Obecnie czas zielonego światła przy zjeździe z Estakady wynosi 77 sekund. O 12 sekund zostało skrócone zielone światło w przeciwnym kierunku. Według analiz, w pierwotnym czasie nie było ono w pełni wykorzystywane - zaznacza Tomasz Krzak.

Tymczasem kierowcy w listach do naszej redakcji proponują kolejne rozwiązania.

- Zastanawia mnie, dlaczego nie ma ograniczenia prędkości na obwodnicy przed zjazdem na Estakadę Kwiatkowskiego. Korek sięga tam często łuku, przez co rozpędzone ciężarówki jadą obwodnicą 100km/h i nagle wjeżdżają w łuk. Ostatnio, mimo że stałem w korku na końcu z włączonymi światłami awaryjnymi rozpędzony TIR wyłonił się z łuku i zaczął awaryjnie hamować. Zatrzymał się ok. metra od tyłu mojego samochodu z dymem wydobywającym się spod kół - pisze w liście do naszej redakcji pan Bartłomiej.

Urzędnicy tłumaczą, że o pracach drogowych informują tablice ustawione na obwodnicy oraz na początku Trasy Kwiatkowskiego.

- Wyraźnie i czytelnie ostrzegają przed pracami drogowymi i powinny być ostrzeżeniem dla kierowców, że w tym miejscu należy zwolnić, a spodziewając się utrudnień warto kierować się inną trasą w kierunku Obłuża - wyjaśnia Krzak.

Przypomnijmy, że II etap remontu przegubów potrwa do 24 czerwca. Zamknięta dla ruchu jest jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Korki wymagają od kierowców większej kultury podczas jazdy. Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • Z tym zamkiem to jest tak, (12)

    że cwaniaczki na lewym pasie pchają się do przodu, a co chwila jakaś pierdoła z prawego pasa puszcza ich. Efekt jest taki, że prawy pas "z uczciwymi kierowcami" 3 razy dłużej czeka a lolki z lewego już dawno pojechali rozmawiając przez telefon.

    • 16 16

    • (11)

      Nie zrozumiałeś na czym polega jazda na zamek. Już tłumacze... Jazda na zamek polega na tym, że dopiero bezposrednio przed samą przeszkodą wpuszcza sie samochody z lewego pasa. W ten sposób nie ma "uczciwych kierowców" i każdy wpuszcza bez problemów. W niemczech to funkcjonuje, w polsce chamstwo i cwaniakowanie nie pozwala na korzystanie z tego bardzo dobrego rozwiązania.

      • 16 3

      • a kto wpuszcza auto na prawym pasie stojące 30 min dłużej? (5)

        • 2 7

        • (4)

          To po kiego kija sie ludzie ustawiają 300m przed zwężeniem na prawym pasie? Podjechac bez różnicy na jakim pasie i bezpośrednio przed zwężeniem jechać na zamek. Optymalnym rozwiązaniem byłoby gdyby na obu pasach stalo tyle samo pojazdów. Wtedy nie robi gdzie stoisz jadąc na zamek według przepisów. W Polsce niestety mentalna niewydajność na to nie pozwala.

          • 14 1

          • Unia wprowadzi nakaz jazdy za zamek i wszystkie korki znikną

            • 0 3

          • (2)

            pala... dlatego że w polsce jest nakaz jazdy prawym pasem - znaków i pojecia ":jazdy na zamek nie ma-- na zachodzie juz byś się po kieszeni stukał

            • 2 5

            • To ciekawe, bo akurat robiłem prawo jazdy za granicą

              • 1 0

            • Idąc twoim tokiem myślenia powinniśmy mieć jeden pas na autostradzie, bo przecież tylko prawym można jechać.

              • 3 0

      • Zrozumiałem doskonale, tylko czemu czekałem stojąc w miejscu (4)

        a lewy pas pojechał, skoro są tam z przodu tacy kulturalni ?

        W takim razie każdy powinien stać tyle samo czasu - tak?
        Raz lewy,raz prawy itd :(

        • 1 1

        • Dokładnie na tym to polega... (1)

          Nie chodzi o to żeby ktoś stał dłużej w korku a ktoś krócej. Chodzi o najszybsze rozładowanie natężenia. Wtedy wszyscy czekają tyle samo.

          • 3 0

          • Długo nam jeszcze czekać,oj dłuuuugo ...

            • 2 0

        • Bo nie jechali na zamek (1)

          Prawy pas (ten niezablokowany) będzie zawsze wolniejszy od lewego (zablokowanego) jeśli nie będzie jazdy na zamek. Bo ci zjeżdżający z lewego na prawy przedwcześnie "rozpychają" prawy pas i dają miejsce kolejnym samochodom na lewym pasie, którzy ich wyprzedzają i wjeżdżają z kolei przed nich. Gdyby wszyscy jechali do końca i wjeżdżali na zamek to takich patologii by nie było.

          • 2 0

          • Polac mu

            Dobrze chlop prawi !

            HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE. Ja uwielbiam jeszcze jak chce na koncu lewego wjechac na prawy np. przy klifie ale ludzie z prawego udaja ze mnie nie widza :D dlubia w nosie , odwracaja wzrok , niby sie komorka bawia , szukaja czegos w schowku , przegladaja sie w lusterku aktorzyny jedne :D

            • 1 0

  • gdynia by night

    nie wpuszczać KASZubów z lewego pasa,ewidentnie chcą nas wydymać z lewego pasa

    • 5 4

  • kapitan Żbik

    pomoże ci

    • 1 1

  • Czy będzie tam też ksiądz?

    Zawsze można się wyspowiadać jak już czekamy na zmianę świateł.

    • 3 1

  • Polski kierowca nie dorósł mentalnie do jazdy "na zamek". (3)

    Chamstwo i debilizm niweczy ten dobry pomysł. W niemczech to jakoś o dziwo funkcjonuje

    • 10 1

    • (2)

      polski kierowca wie - że w przepisach ruchu drogowego - nie ma czaegoś takiego jak jazda na zamek - i na tym kończe

      • 2 5

      • A polski kierowca wie, że jest zakaz blokowania pasa ruchu?

        • 1 1

      • a skąd wie

        A skąd ten polski kierowca wie, że nie może jechać swoim pasem do samego końca? Fałszywe poczucie uczciwości. Oraz brak wyobraźni, że jego "uczciwość" powoduje że za nim ktoś nie zdąży przejechać na skrzyżowaniu wydłużając korek.

        • 1 0

  • TUNEL ALBO KLADKA DLA AUT PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE DLA AUT (1)

    • 6 0

    • Tak,kladke albo dwie tam trzeba koniecznie - do samych kaszub.

      • 0 1

  • Taa kierowcy zobaczą radiowóz to dopiero korki będą.

    • 2 0

  • Kiedy staną tam policjanci to gwarantowane, że korki będą jeszcze dłuższe...

    ponieważ każdy badziewiak będzię chciał obejrzeć dlaczego stoi policjant, czy jest ślad wypadku, jak jest ubrany, czy ma pistolet itd. itp.

    I tak będzie. Zobaczycie.

    • 9 0

  • znaki drogowe (2)

    W wykazie znaków drogowych nie odnajduję znaku "nakazu jazdy na zamek". Za co będą karali? W taryfikatorze mandatów są dokładnie rozpisane symbole znaków...

    • 4 1

    • chociaż jeden mądry komentarz

      • 1 0

    • Odrazu karali

      Mogą zwrócić uwagę.A Ty odrazu sie zacietrzewiasz.Nie ma takiego znaku to fakt.

      • 1 0

  • (1)

    jak - będzie znak w KRD to będę go stosował - a jak nie to wara

    • 1 3

    • Ale, że masz coś z wargą czy jak?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane