• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika tłumaczy, dlaczego nie chce tramwaju

ms
4 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę

Dlaczego tramwaj nie powinien jechać przez kampus - argumenty Politechniki Gdańskiej


Władze Politechniki Gdańskiej postanowiły wytłumaczyć, dlaczego nie zgadzają się na poprowadzenie trasy tramwajowej przez teren swojego kampusu. - To kwestia bardzo czułej aparatury badawczej, której nie można przenieść w inne miejsce - argumentuje rektor PG, prof. Jacek Namieśnik.



Przekonują cię argumenty PG?

O przebiegu nowej trasy tramwajowej w Gdańsku, łączącej południe miasta, Morenę i Wrzeszcz pisaliśmy wielokrotnie, ostatnio w listopadzie. Dokładny przebieg trasy nie jest jeszcze ustalony na 100 proc., ale największe kontrowersje budzi ostatni odcinek, przed "wpięciem" w al. Grunwaldzką.

Pisaliśmy o tym szczegółowo w artykule Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej.

Wiadomo natomiast, że niezależnie od tego, czy tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Do Studzienki, czy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, na pewno nie pojedzie najkrótszą drogą - przez ulicę Siedlicką. Powód? Nie zgodziły się na to władze Politechniki Gdańskiej, do której należy ta ulica.
W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej. W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej.

O argumentach przemawiających za takim stanowiskiem rektor, prof. Jacek Namieśnik, i pracownicy naukowi uczelni opowiadają w materiale filmowym.

Oto racje, które zdaniem PG przemawiają za poprowadzeniem tramwaju inną trasą niż przez ul. Siedlicką:

  1. W ostatnich latach ta przebiegająca przez kampus Politechniki Gdańskiej ulica zmieniła swój charakter. Pojawił się kompleks, w którym mieści się Centrum Nanotechnologii B, nowe oblicze zyskał także Wydział Mechaniczny.
  2. W obu budynkach zainstalowano bardzo cenną aparaturę kontrolno-pomiarową, dzięki której naukowcy mogą prowadzić specjalistyczne badania, dotyczące m.in. nowoczesnych implantów.
  3. Przejeżdżające tuż obok tramwaje zakłócałyby pracę aparatury, nie tylko za sprawą wstrząsów, które można zminimalizować, ale przede wszystkim prądu stałego, którym zasilana jest tramwajowa sieć trakcyjna - nawet jeśli prąd stały powoduje mniej zakłóceń, niż prąd zmienny, którego wpływ na aparaturę prezentowany jest na filmie.
ms

Opinie (282)

  • Gdy słyszę o kolejnych torowiskach, drutach i hałaśliwych tramwajach

    to słabo mi się robi!
    Infrastruktura droga, hałas nie do zniesienia, domy aż się sypią. Sama jazda również nieprzyjemna szczególnie na skrzyżowaniach torowisk.
    Skończcie z tą propagandą, że tramwajem szybciej niż autobusem!
    Tramwaje same się korkują, bo się ciągle psują. Stoją na skrzyżowaniach po 5min. są uzależnione od trakcji i od torów. Tory trzeba budować między miastami i na wsiach, a nie w mieście, chyba że pod miastem -metro.
    Tramwaje na siłę - to jest ta głupia polityka, która dostarcza problemów mieszkańcom.
    Tramwaje do muzeum.

    • 6 2

  • Panie Rektorze

    Czy to poważne, żeby Szanowany Rektor szanowanej uczelni bawił się w kręcenie filmików o tym dlaczego absurdalny od samego początku pomysł nie powinien być realizowany....
    Czyżby słynni specjaliści od PR z wydziału za płotem PG takie mądre pomysły podsuwali? Nie wystarczy, że sami ośmieszają Politechnikę Gdańską wpisami na swoich blogach...

    • 4 1

  • FRAG

    Czemu nie ma w artykule żadnych 'mądrości z końskiego zada' samozwańczych ekspertów z FRAG-a? Czyżby tym razem koncesjonowani kontestatorzy dostali polecenie żeby siedzieć cicho?

    • 4 1

  • Przekret Adamowicza

    Kolejny przekret cos na sle kolejka nikt nie jezdzi, tramwaj tak samo kasa w domu pod lozkiem, bzdury bzdury do prawdziwej roboty w Gdansk wez sie za lopate stracisz brzuch a nie kasssssssssssa

    • 2 1

  • I tak nie chodzi o tramwaj

    I tak nie chodzi o tramwaj, Ważny jest pretekst, żeby pod budowę linii zlikwidować ogródki działkowe przy ul. Sobieskiego, a po zakończeniu inwestycji wywłaszczony teren sprzedać deweloperom. Cóż, to dobre miejsce pod apartamentowce.

    • 3 1

  • Od kiedy i w imię czego Uczelnie mają być gettem? Proszę pamiętać, że szkolnictwo nie tylko wyższe jest utworzone żeby służyć społeczeństwu, a nie stanowić swoisty typ tzw. elit. Tego typu spory powinny być rozpatrywane wielokierunkowo i racjonalnie. Czy przeloty samolotów komunikacyjnych też nie będą wpływać na użytkowaną aparaturę badawczą? A korytarze przewietrzające związane z typem i lokalizacją zabudowy PG przy prędkości wiatrów przekraczających 60 km/h ? Z drugiej strony, linia tramwajowa przebiegająca na styk z obrzeżem campusu akademickiego nie pogorszy w znaczący sposób dostępu do terenów akademickich.

    • 3 1

  • jeszcze nie dawno przez teren politechniki normalnie jeździły samochody, nie przeszkadzało i korków nie było.. zycie się toczyło,,, dlaczego zatem nie dla tramwaju ? byłby idealny,,, głw. dla studentów i pracowników - wysiadaliby pod sam gmach uczelni..

    • 4 1

  • ich droga, to mogą się nie zgodzić na tramwaj i nie podawać żadnej przyczyny, takie mają prawo

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane