• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Węzła Szadółki za ponad 2 mln zł

Maciej Naskręt
2 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta.

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą z nich - na nieco ponad 2 mln zł - złożyła firma z Gdańska.



Czy korzystasz z Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 roku.

Oferty cenowe złożyło pięciu wykonawców. Najkorzystniejszą propozycję złożyło biuro projektów z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Swoją usługę wycenili na nieco ponad 2 mln zł. O 300 tys. zł więcej chciałaby otrzymać firma ze Śląska - Mosty Katowice.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i rozstrzygną przetarg. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Planowana przebudowa Węzła Szadółki. Planowana przebudowa Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na rozbudowę?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta chcą, by przedsiębiorcy prywatni dołożyli się do przebudowy. Dlatego prowadzą wstępne rozmowy z firmami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, samorządowcy muszą wiedzieć, ile dokładnie wydadzą na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiają projekt budowlany.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne, z których najbardziej powinni ucieszyć się mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Lista ofert zaproponowanych przez zainteresowanych przetargiem:

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - 2 392 350 zł
2. JPL Project Sp. z o.o. z Warszawy - 3 463 680 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o., z Gdańska - 3 877 784 zł
4. Europrojekt Gdańsk S.A. z Gdańska - 2 090 829 zł
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:TFP Sp. z o.o. (dawniej pn.: Getinas Polska Sp. z o.o. ) z Warszawy i GETINSA-PAYMA S.L. z Madrytu - 4 079 700 zł

Miejsca

Opinie (98) 2 zablokowane

  • (2)

    Adamowicz z bielawskim w pasiaki gnoje

    • 15 16

    • Kretynie pisowski, spokojnie, za trzy lata będzie odwet.

      • 8 3

    • Do wszystkich minusujacych

      Jak dlugo lajzy jedne bedziecie bronic przekretacza ? Slepi jestescie czy pracujecie w UM i boicie sie o swoje posadki ?

      • 4 3

  • Bezkolizyjne??? (2)

    Węzeł musi być bezkokizyjny (w kształcie koniczyny) tak jak na Kartuskiej, jeżeli na zjeździe czekać trzeba będzie na światłach to mija się to z celem.

    • 25 0

    • racja to bez sensu ten cały projekt bo nic prawie nie zminia

      • 6 1

    • Wizualizacja jest..

      O kant potłuc. Skręt w prawo żeby za chwilę zawracać. Równie dobrze może zostać jak jest.

      Wszystkie zjazdy z dróg szybkiego ruchu powinny być bezkolizyjne, inaczej ten projekt nie ma najmniejszego sensu.

      Bezkolizyjność powinna być kluczowym argumentem przy tworzeniu projektu.

      • 3 1

  • No co tak słabo zrzędzicie?! Rozleniwił się naród na grobach. No już, marudy wieczne, stać was na więcej!

    • 4 9

  • adamowicz Ziobro pasiaki szykuje dla ciebie

    • 9 11

  • Oby jak najszybciej! Centra handlowe,nowe osiedla ten nowy węzeł jest bardzo potrzebny.

    • 8 3

  • A dlaczego nie można było pomyśleć o tym wcześniej przed wydaniem zgody na lokalizacje centrów handlowych

    Dlaczego teraz mieszkańcy musza za to płacić?

    Sa inne ważniejsze wydatki

    • 14 4

  • Nietrafiony projekt (1)

    Koncepcja zmian na tym węźle jest niewłaściwa. Kluczem tam jest to, by zrobić bezpośredni wyjazd z parkingu przy OBI/Fashion House na zjazd/wyjazd na obwodnicę. I była już o tym mowa. Planowana modyfikacja za wiele nie zmieni, bo i tak na skrzyżowaniu Przywidzkiej z Jabłoniową będą mega korki od strony OBI/Fashon House, a to jest główny problem tamtej okolicy, a nie zjazdy/wjazdy na obwodnicę. Ten problem można rozwiązać tylko udostępniając kierowcom możliwość wjechania na obwodnicę z pominięciem tego skrzyżowania.

    • 21 2

    • to chyba nie chodzi za bardzo o FH

      tylko o zjazd z obwodnicy na Jabłoniową bo trzeba stać i przepuszczać auta przed tunelem od strony wysypiska, tam rondo i gotowe. przed FH drugie rondo też by sie przydało

      • 2 0

  • bez sensu! 2 bańki wywalone w błoto

    jest tam jak jest wystarczy w miejscu kolizyjnym rondo zrobić, i to nie na przetargu ja zwykle za miliony a miejski zakład komunalny dróg powinien zrobić w ramach napraw i gotowe za 100 tys max

    • 15 3

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a w u Szczurka dalej marazm

    • 4 5

  • Tu nie jest tak źle.... (2)

    Tragiczny to jest zjazd na Kowale w godzinach szczytu auta które zjerzdżają z nitki obwodnicy idącej w kierunku A1 muszą ustawić się na poboczu bo pas do skrętu jest za krótki... Tylko czekać aż jakiś kierowca tira nie będzie miał dość miejsca do z jechania na lewy pas i w pakuje się w to całe towarzystwo i zrobi małą masakrę.... a u góry jest prawdziwe eldorado jak ktoś się nie zlitóje to trzeba stać i stać albo wymuszać na hama szczególnie jak ktoś skręca w kierunku Bąkowa.....

    • 12 1

    • jest

      Kowale są faktycznie słabe. Ale Szadółki też. Żeby zjechać z obwodnicy od strony Kowal w kierunku Otomina w zasadzie cały dzień musisz liczyć na życzliwego kierowcę, który zrozumie, że bez jego zatrzymania nie włączysz się do ruchu nigdy. Jak już ruszysz, to auta stojące w kierunku stacji BP zasłaniają całkowicie pas, na który chcesz wjechać, no i d*p...
      Generalnie bezpośredni zjazd/wjazd z outletów na obwodnicę to jedyne rozwiązanie odkorkowujące okolicę. W zasadzie gdyby nie sam wadliwy prawnie status węzła to nawet nie trzeba by go w takiej sytuacji zmieniać.

      • 5 0

    • Genrralnie nowy projekt jest podobny do węzła Kowale.

      Są tylko 2 serpentyny i lewoskręty są kolizyjne z Jabłoniową. Tak samo jest na Kowalach.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane