• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście niebezpieczne, tunel za drogi

Patryk Szczerba
19 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Choć w pobliżu stacji SKM Grabówek znajduje się siedziba Straży Miejskiej, pasażerowie nagminnie przekraczają tory w niedozwolonym miejscu.  Choć w pobliżu stacji SKM Grabówek znajduje się siedziba Straży Miejskiej, pasażerowie nagminnie przekraczają tory w niedozwolonym miejscu.

Radni Grabówka i Leszczynek postulują budowę kładki, która umożliwiłaby dojście do stacji SKM Grabówek zobacz na mapie Gdyni od ul. Okrzei i sklepu Lidl. SKM tłumaczy, że to zbyt niebezpieczne rozwiązanie. Radni przekonują, że na pewno nie bardziej niż przechodzenie przez tory "na dziko".



Czy kładka w Grabówku rozwiązałaby problem nielegalnego przechodzenia przez tory?

Wystarczy chwila, by ze stacji SKM Grabówek zauważyć przechodzących w niedozwolonych miejscach przez tory pasażerów. Do tunelu prowadzącego od ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni jest bowiem daleko, więc duża część ryzykuje. Radni dzielnicy chcą skończyć z tym procederem i postulują budowę przejścia-kładki na peron.

- Nie pomagają mandaty ani upomnienia policji wobec przechodzących. Jako radni stwierdziliśmy, że jedynym wyjściem jest przekonanie SKM do zainwestowania w bezpieczne przejście. Może to być kładka, podobna do tych na stacjach na Zaspie czy w Wejherowie Śmiechowie, mostek, czy nawet tunel. Nie ma to dla nas znaczenia. Zależy nam tylko na tym, by było bezpiecznie, w ramach racjonalnego technicznie i ekonomicznie rozwiązania - wyjaśnia Michał Szafrański, radny dzielnicy Grabówek.

Radni wystosowali pismo do Szybkiej Kolei Miejskiej w tej sprawie, jednak otrzymali odpowiedź odmowną. Powód? Proponowane przez nich rozwiązanie powodowałoby "dodatkowe zagrożenia wypadkowe z udziałem osób oraz utrudnienia w ruchu pociągów". Teraz chcą spotkania.

- Zaskoczyła nas ta odpowiedź, zwłaszcza, że istniejący nielegalny skrót przez tory stwarza znacznie większe zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów. Argumentacja nie przekonuje, jeśli spojrzy się na stacje, gdzie takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje - wyjaśnia Szafrański.

Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej zapowiadają, że są gotowi rozmawiać z radnymi, ale swojego stanowiska nie zmienią.

- Można sobie zadać przy tej okazji pytanie, czy gdyby powstało to przejście, pasażerowie rzeczywiście by z niego korzystali. Wysyłaliśmy już dwie odpowiedzi w tej sprawie i to zamyka z naszej strony tę kwestię. Jesteśmy jednak otwarci na spotkanie, ponieważ najgorzej rozmawiać za pośrednictwem mediów - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Przewoźnik tłumaczy dodatkowo, że do kładki powinien prowadzić chodnik. Jednak kwestie własnościowe prawdopodobnie uniemożliwiłyby jego powstanie. Grunt, po którym miałby przebiegać, należy bowiem do kilku właścicieli: sklepu Lidl, miasta oraz Polskich Kolei Państwowych.

Rozwiązaniem problemu mogłaby być budowa tunelu, do której potrzebne byłyby pieniądze miasta. Z powodów finansowych taka opcja nie jest obecnie rozważana.

- Zdajemy sobie sprawę, że tunel to rozwiązanie drogie i mocno wybiegające w przyszłość. A my nie chcemy czekać, ponieważ do śmiertelnego wypadku w tym miejscu może dojść w każdej chwili - obawia się Szafrański.

Miejsca

Opinie (90) 2 zablokowane

  • Sokiści też muszą gdzieś przecież na siebie zarabiać. (1)

    Więc po co wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, skoro można dodatkowo ich wydoić. A to Polska właśnie.

    • 3 3

    • ????

      co ty bredzisz nieuku?????

      • 0 0

  • Szanowni radni,

    a ile warte jest dla was ludzkie życie?! Jesteście po to, żeby mieszkańcom udogadniać życie a nie utrudniać!

    • 4 3

  • A ile kolei kosztowało ogrodzenie które Gamoń kazał postawić ,grodząc ludziom wszystkie przejścia będace tam od dziesięcioleci

    dlaczego o tym ani słowa ? - a płot jest naprawdę imponujący !!! . w Stanach takimi ogrodzeniami chroni się najpilniej strzeżone jednostki wojskowe i więzienia o zaostrzonym rygorze !!! . a na remont budynku dworca -Gdynia Grabówek i na kładkę kasy brak!!! - bo to polska rządzona i dowodzona przez takich właśnie Debili jak ten od tego płotu !, co na to jego przełożeni ? Miejsce na którym leżą szyny tzw.tor ! np. z Gdyni do Warszawy to też teren kolei też powinien być wzdłuż ogrodzony !!!

    • 5 1

  • Co za brednie.

    Przechodzę tamtym przejściem od prawie 15 lat i nic mi nie jest. Było także drugie nielegalne przejście obok, ale łajzy z pkp postawili betonowy mur z drutem kolczastym (!) i myśleli, że dzięki temu będziemy chodzić legalną trasą. Otóż nie. Korzystając z legalnego przejścia trzeba iść ciemnym tunelem (w nocy jest tam niebezpiecznie) i nadrobić ~500 m drogi.

    "Nie pomagają mandaty ani upomnienia policji wobec przechodzących."

    A wie Pan dlaczego? Skoro ludzie w tym nielegalnym miejscu przechodzą, to znaczy, że przejście jest tam potrzebne. Gdyby nie było potrzebne, to ludzie by tam nie chodzili. I jeszcze jedno: ludzie chodzą tamtędy dłużej niż ja żyję na tym świecie i wypadków było tam ZERO.

    • 15 2

  • widać na foto w którym miejscu powinny być chodniki ,kładki i przejścia !

    tylko ci którzy powinni o tym zadecydować siedzą latami całymi po biurach popijając kawe serwowaną przez panne Krysie i te problemy nie są ich problemami oni tam nie chodzą - oni mają to w d...upie

    • 4 1

  • Bęcwałem od tego ogrodzenia powinien zająć się prokurator !!!

    Tyle kasy !!!-a na żarówke ,żeby oświetlić ruiny {!} tego dworca kasy brak ! - ta kolej to cyrk i burdel na kółkach !!!

    • 6 1

  • Tam wystarczy postawić zwykły płot.

    Co za problem postawić płot o np. długości 600 m. Takie rozwiązania wbrew pozorom się sprawdzają.

    • 1 6

  • znowu sranie żarem o przejście przez tory

    ja wiem ze obiecywali drugą Japonię (jeszcze przed Irlandią), ale póki co nie mamy magnetycznych pociągów zapieprzających 300 km/h, tylko dieslowskie kopciuchy które na prostych torach widać przez tak długi czas że można trzy przejść w każdą stronę przez tory. przy takim natężeniu ruchu (zarówno pieszego jak i kolejowego) tam po prostu powinno być coś w stylu wysepek dla pieszych. Nie przesadzajcie z tym zagrożeniem bo za piec lat będziecie całe miasto gąbką okładać żeby ktoś nie zabił wbiegając w ścianę. Czym się to miejsce różni od przejazdu na Puckiej? dwoma pociągami towarowymi dziennie?

    • 4 1

  • Rzecznik musi odejść...

    Przejście powinno powstać bo jest ludziom potrzebne, wydeptali tam już ziemię aż miło. A SKM powinno ten zramolały układ jednego zejścia z peronu dostosować dla ludzi.
    Przynajmniej będzie kolejny pretekst do podwyżki cen biletów, wiadomo :) inwestycja....
    BTW czy Pan Głuszek będzie pracował w SKM dożywotnio?

    • 3 1

  • ej dzisiejsza kolej !!!- rodzina, kolesie , konekcje , układy jak w całym tym polskim burdelu !...

    polacy jednak sami nie potrafią !- muszą być krótko za morde trzymani !- budzimy się zawsze jak już jest za póżno !, a potem się dziwimy ,że jesteśmy 50 lat za murzynami !

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane