- 1 Nocna komunikacja do poprawki (167 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (365 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (70 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Przejście niebezpieczne, tunel za drogi
Radni Grabówka i Leszczynek postulują budowę kładki, która umożliwiłaby dojście do stacji SKM Grabówek od ul. Okrzei i sklepu Lidl. SKM tłumaczy, że to zbyt niebezpieczne rozwiązanie. Radni przekonują, że na pewno nie bardziej niż przechodzenie przez tory "na dziko".
- Nie pomagają mandaty ani upomnienia policji wobec przechodzących. Jako radni stwierdziliśmy, że jedynym wyjściem jest przekonanie SKM do zainwestowania w bezpieczne przejście. Może to być kładka, podobna do tych na stacjach na Zaspie czy w Wejherowie Śmiechowie, mostek, czy nawet tunel. Nie ma to dla nas znaczenia. Zależy nam tylko na tym, by było bezpiecznie, w ramach racjonalnego technicznie i ekonomicznie rozwiązania - wyjaśnia Michał Szafrański, radny dzielnicy Grabówek.
Radni wystosowali pismo do Szybkiej Kolei Miejskiej w tej sprawie, jednak otrzymali odpowiedź odmowną. Powód? Proponowane przez nich rozwiązanie powodowałoby "dodatkowe zagrożenia wypadkowe z udziałem osób oraz utrudnienia w ruchu pociągów". Teraz chcą spotkania.
- Zaskoczyła nas ta odpowiedź, zwłaszcza, że istniejący nielegalny skrót przez tory stwarza znacznie większe zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów. Argumentacja nie przekonuje, jeśli spojrzy się na stacje, gdzie takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje - wyjaśnia Szafrański.
Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej zapowiadają, że są gotowi rozmawiać z radnymi, ale swojego stanowiska nie zmienią.
- Można sobie zadać przy tej okazji pytanie, czy gdyby powstało to przejście, pasażerowie rzeczywiście by z niego korzystali. Wysyłaliśmy już dwie odpowiedzi w tej sprawie i to zamyka z naszej strony tę kwestię. Jesteśmy jednak otwarci na spotkanie, ponieważ najgorzej rozmawiać za pośrednictwem mediów - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Przewoźnik tłumaczy dodatkowo, że do kładki powinien prowadzić chodnik. Jednak kwestie własnościowe prawdopodobnie uniemożliwiłyby jego powstanie. Grunt, po którym miałby przebiegać, należy bowiem do kilku właścicieli: sklepu Lidl, miasta oraz Polskich Kolei Państwowych.
Rozwiązaniem problemu mogłaby być budowa tunelu, do której potrzebne byłyby pieniądze miasta. Z powodów finansowych taka opcja nie jest obecnie rozważana.
- Zdajemy sobie sprawę, że tunel to rozwiązanie drogie i mocno wybiegające w przyszłość. A my nie chcemy czekać, ponieważ do śmiertelnego wypadku w tym miejscu może dojść w każdej chwili - obawia się Szafrański.
Miejsca
Opinie (90) 2 zablokowane
-
2013-05-19 13:16
Sokiści też muszą gdzieś przecież na siebie zarabiać. (1)
Więc po co wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, skoro można dodatkowo ich wydoić. A to Polska właśnie.
- 3 3
-
2013-05-20 22:01
????
co ty bredzisz nieuku?????
- 0 0
-
2013-05-19 13:23
Szanowni radni,
a ile warte jest dla was ludzkie życie?! Jesteście po to, żeby mieszkańcom udogadniać życie a nie utrudniać!
- 4 3
-
2013-05-19 14:18
A ile kolei kosztowało ogrodzenie które Gamoń kazał postawić ,grodząc ludziom wszystkie przejścia będace tam od dziesięcioleci
dlaczego o tym ani słowa ? - a płot jest naprawdę imponujący !!! . w Stanach takimi ogrodzeniami chroni się najpilniej strzeżone jednostki wojskowe i więzienia o zaostrzonym rygorze !!! . a na remont budynku dworca -Gdynia Grabówek i na kładkę kasy brak!!! - bo to polska rządzona i dowodzona przez takich właśnie Debili jak ten od tego płotu !, co na to jego przełożeni ? Miejsce na którym leżą szyny tzw.tor ! np. z Gdyni do Warszawy to też teren kolei też powinien być wzdłuż ogrodzony !!!
- 5 1
-
2013-05-19 14:25
Co za brednie.
Przechodzę tamtym przejściem od prawie 15 lat i nic mi nie jest. Było także drugie nielegalne przejście obok, ale łajzy z pkp postawili betonowy mur z drutem kolczastym (!) i myśleli, że dzięki temu będziemy chodzić legalną trasą. Otóż nie. Korzystając z legalnego przejścia trzeba iść ciemnym tunelem (w nocy jest tam niebezpiecznie) i nadrobić ~500 m drogi.
"Nie pomagają mandaty ani upomnienia policji wobec przechodzących."
A wie Pan dlaczego? Skoro ludzie w tym nielegalnym miejscu przechodzą, to znaczy, że przejście jest tam potrzebne. Gdyby nie było potrzebne, to ludzie by tam nie chodzili. I jeszcze jedno: ludzie chodzą tamtędy dłużej niż ja żyję na tym świecie i wypadków było tam ZERO.- 15 2
-
2013-05-19 14:28
widać na foto w którym miejscu powinny być chodniki ,kładki i przejścia !
tylko ci którzy powinni o tym zadecydować siedzą latami całymi po biurach popijając kawe serwowaną przez panne Krysie i te problemy nie są ich problemami oni tam nie chodzą - oni mają to w d...upie
- 4 1
-
2013-05-19 14:34
Bęcwałem od tego ogrodzenia powinien zająć się prokurator !!!
Tyle kasy !!!-a na żarówke ,żeby oświetlić ruiny {!} tego dworca kasy brak ! - ta kolej to cyrk i burdel na kółkach !!!
- 6 1
-
2013-05-19 14:45
Tam wystarczy postawić zwykły płot.
Co za problem postawić płot o np. długości 600 m. Takie rozwiązania wbrew pozorom się sprawdzają.
- 1 6
-
2013-05-19 18:15
znowu sranie żarem o przejście przez tory
ja wiem ze obiecywali drugą Japonię (jeszcze przed Irlandią), ale póki co nie mamy magnetycznych pociągów zapieprzających 300 km/h, tylko dieslowskie kopciuchy które na prostych torach widać przez tak długi czas że można trzy przejść w każdą stronę przez tory. przy takim natężeniu ruchu (zarówno pieszego jak i kolejowego) tam po prostu powinno być coś w stylu wysepek dla pieszych. Nie przesadzajcie z tym zagrożeniem bo za piec lat będziecie całe miasto gąbką okładać żeby ktoś nie zabił wbiegając w ścianę. Czym się to miejsce różni od przejazdu na Puckiej? dwoma pociągami towarowymi dziennie?
- 4 1
-
2013-05-19 19:18
Rzecznik musi odejść...
Przejście powinno powstać bo jest ludziom potrzebne, wydeptali tam już ziemię aż miło. A SKM powinno ten zramolały układ jednego zejścia z peronu dostosować dla ludzi.
Przynajmniej będzie kolejny pretekst do podwyżki cen biletów, wiadomo :) inwestycja....
BTW czy Pan Głuszek będzie pracował w SKM dożywotnio?- 3 1
-
2013-05-19 19:40
ej dzisiejsza kolej !!!- rodzina, kolesie , konekcje , układy jak w całym tym polskim burdelu !...
polacy jednak sami nie potrafią !- muszą być krótko za morde trzymani !- budzimy się zawsze jak już jest za póżno !, a potem się dziwimy ,że jesteśmy 50 lat za murzynami !
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.