- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (75 opinii)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (78 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (635 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (315 opinii)
- 5 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (99 opinii)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (99 opinii)
Przeszkolą gdyńskich kierowców i kontrolerów z obsługi pasażerów
Do ZKM w Gdyni trafia od pasażerów kilka skarg tygodniowo. Najczęściej dotyczą niepunktualności, ale na cenzurowanym są także kierowcy i kontrolerzy. By zażaleń było jak najmniej, pomóc ma szkolenie, które odbędzie się w październiku.
Przykładem z ostatnich tygodni jest kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, który stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej nie sprzedał też biletu innemu pasażerowi.
Sytuacji spornych wyeliminować się nie da, ale wszyscy są przekonani, że można nauczyć je rozwiązywać. Tego zagadnienia ma dotyczyć m.in. szkolenie dofinansowane przez - promującą nieustająco transport publiczny - Unię Europejską.
- To część większego projektu, w którym m.in. zostanie zakupionych 30 autobusów - po 15 dla PKM i PKA oraz powstaną buspasy. W szkoleniu weźmie udział 75 osób - 50 kierowców i 25 kontrolerów. Nie wystarczy, niestety, pieniędzy, by edukować wszystkich - informuje Rafał Smirnow z ZKM Gdynia
Kierujący nie będą wybierani losowo. Do grup trafią ci, wobec których w wewnętrznych kontrolach przeprowadzanych przez "tajemniczych klientów" pojawia się najwięcej zastrzeżeń. W trakcie szkolenia na pierwszym planie będą kwestie związane z prawidłową obsługą osób niepełnosprawnych i starszych, czyli realna pomoc podczas wchodzenia do pojazdu i zajęcia odpowiedniego miejsca. Ważnym zagadnieniem ma być uczulenie kierowców na używanie specjalnych platform dla wózków zamontowanych w niektórych autobusach.
Zajęcia będą podzielone na część teoretyczną i praktyczną, gdzie pojawią się zaaranżowane sytuacje konfliktowe i stresowe, z którymi muszą radzić sobie na co dzień przede wszystkim kontrolerzy.
- Ich szkolimy regularnie, ponieważ są bezpośrednio naszymi pracownikami. Kierowcy są zatrudniani przez firmy przewozowe, ale także przed nimi stawiamy konkretne wymagania, które muszą spełnić i dbamy, by poziom kultury był jak najwyższy - wyjaśnia Smirnow.
Nadzorujący komunikację publiczną w Gdyni podkreślają też, że na gdyńskich trasach będą nadal pojawiali się "tajemniczy klienci", sprawdzający, jak wiedza ze szkolenia wykorzystywana jest w praktyce.
- Jeśli do kierowców są częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Podobne szkolenia odbywają się w gdańskiej komunikacji już od kilku lat. Po raz pierwszy pisaliśmy o nich jeszcze w 2011 roku.
Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.
Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.
Miejsca
Opinie (123) 4 zablokowane
-
2014-08-27 13:51
kierowca
jak beda dalej dawac kary za brak krawata,albo niewypisanie karty drogowej to niech sie potem nie dziwią ze kierowcy wk......i i wyzywaja sie na kim popadnie
- 7 2
-
2014-08-27 14:07
Kierowcy są świetnie przeszkoleni (2)
z zamykania drzwi przed nosem, codziennie to obserwuję.
- 7 8
-
2014-08-27 14:11
Pasażerowie są świetnie przeszkoleni (1)
z niemycia się, śmiecenia w autobusie, pretensji do każdego. Ty jedziesz raz, z kierowcą masz kontakt raz. A on obcuje codziennie z setami różnych osób. A co jedna to inna.
A tak na marginesie: autobus ma jeździć punktualnie. Jak nie umiesz się nie spóźniać na autobus, to wynajmij sobie limuzynę i szofera.- 8 2
-
2014-08-27 14:16
To ty ciągle zamykasz ludziom drzwi przed nosem.
Trudno zdążyć na czas jak się człowiek przesiada z autobusu ,trolejbusu czy kolejki,a pojazd wcześniejszy nie poczeka i woli powietrze wozić.
- 4 1
-
2014-08-27 14:39
bo powietrze nie marudzi
- 6 0
-
2014-08-27 15:31
kurs obsługi pasażerów?
1. jak włączyć pasażera
2. jak nim sterować
3. jak wyłączyć
niech kupią im sims 4- 2 0
-
2014-08-27 15:56
może też kurs dla pasażerów jak korzystać i jak ułatwić pracę kierowcom. Przecierz uprzejmość działa w obie strony.
- 4 0
-
2014-08-27 17:34
pasażer to zwykłw gnida
- 3 0
-
2014-08-27 17:45
skargi
Pasażerowie to wiedzą gdzie dzwonić/pisać jak kierowca coś źle zrobi, ale jak jest miły/uprzejmy/dobrze jeździ/poczeka na pasażera etc. to niektórzy podejdą i podziękują, a można też pochwały wysyłać na danego kierowce do ZKM.
ps. choć często się zdarza, że kierowca kilka razy poczeka na biegnącego pasażera i nie usłyszy nawet dziękuję to następnym razem nie poczeka, bo przecież pasażer biegnący jest pierwszym pasażerem następnego autobusu :)- 6 1
-
2014-08-27 17:59
szkolenie
Może Pana z 255 nauczyć należy aby nie rzucał reszty ludziom jak świni ochłap, pokłony dla pana "grubasa" ,który nie mieścił się za kółkiem i chyba ze złości ,ze go kierownica uwiera w bebzun tak traktował ludzi ( ok m-c temu) was i bebzun....fuj.....
- 3 2
-
2014-08-27 18:20
Kultura kierowców i pasażerów (1)
wszyscy powinni uczyc sie kultury i wychowania od małego i wtedy nie byloby niespodzianek, ale dzis i rodzice i szkoła nic nie robia sobie z tego, każdy sie przepycha slowem/. brzydkim/ i lokciami, co dalej dobrze nie wrózy.
Ale dobrze, że takie kursy są, w szkołach tez powinny byc takie, tak bylo przed wojna, wychowanie / zachowanie/ wobec drugiego człowieka !!!- 2 0
-
2014-08-27 20:01
Należy dodać ,obustronnie.
- 0 0
-
2014-08-27 20:19
Kultura kierowcy jest wprost proporcjonalna do wypadkowej kultury pasażerów... (1)
Większość pasażerów jest kulturalna i wie jak korzystać z komunikacji miejskiej. Niestety w pracy kierowców pozostaje w pamięci te 10% pasażerów, którzy sprawiają tyle kłopotu brakiem kultury i elementarną wiedzą w zakresie regulaminu porzątkowego, co rzuca cień na wszystkich.
Nie zapominajmy, że nasze zdrowie i życie powierzamy właśnie tym ludiom za kółkiem!!!
Proponuję, więcej kultury uprzejmości a na pewno kierowca zachowa się tak samo !!!- 5 0
-
2014-09-01 21:15
100% racji
Jaki pasażer dla kierowcy, taki kierowca dla pasażera !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.