• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie jednokierunkowych ulic w Gdyni

Patryk Szczerba
7 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania. Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania.

Sporo ulic i pojedynczych odcinków na górnym tarasie Działek Leśnych zobacz na mapie Gdyni nad ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni jest już jednokierunkowych. W tym roku zmiany nastąpią na kolejnych. Od lat konsekwentnie zabiegają o nie lokalni społecznicy.



Czy pomysł stworzenia jeszcze większej liczby jednokierunkowych ulic w Gdyni jest dobry?

Przypomnijmy, że zmiany w organizacji ruchu na Działkach Leśnych zaczęły się w 2009 roku. Dwa lata później urzędnicy zdecydowali o kolejnych, wprowadzając praktycznie na większości obszaru ruch jednokierunkowy. Mieszkańcy od kilku lat czekają jednak na następne, zwłaszcza, że ruch samochodowy w okolicy nie jest wcale tak mały, jak by się mogło wydawać.

Coraz więcej parkujących

- Po wprowadzeniu płatnego parkowania na Kamiennej Górze wielu kierowców postanowiło zostawiać swoje samochody właśnie na Działkach Leśnych, które są wolne od opłat. Zrobiło się ciasno i niebezpiecznie. Sposobem na poprawę sytuacji jest stworzenie jeszcze większej liczby ulic z jednym kierunkiem jazdy i przy okazji ograniczenie parkowania - wyjaśnia Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Przez kilka miesięcy toczyła się dyskusja z urzędnikami na temat zakresu zmian. Pisaliśmy o nich przed rokiem. Pojawiły się trzy koncepcje. Jak słyszymy od radnych dzielnicy, ostatecznie w grudniu zdecydowano o stworzeniu jednego kierunku na wszystkich ulicach oprócz Nowogrodzkiej zobacz na mapie GdyniWolności zobacz na mapie Gdyni. Zmiany mają być najbardziej odczuwalne dla jeżdżących po ul. Podlaskiej zobacz na mapie GdyniPomorskiej zobacz na mapie Gdyni oraz części ulicy Tatrzańskiej.

- Zaproponowaliśmy przy okazji, by uporządkować kwestię parkowania. Chodzi o to, by odbywało się po jednej stronie, by nie tamować ruchu i pozwolić na bezpieczny przejazd i przejście pieszych. Układ komunikacyjny był planowany przed wojną, więc nie przystaje do obecnych realiów, stąd nasze dążenie do zmian. Chodzi także o zmiany parkingowe - zaznacza Wojciech Jankowski.
Jak informują radni dzielnicy, urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni obiecali zmianę organizacji ruchu jeszcze w tym półroczu. Niewykluczone jednak, że prace - podobnie jak w śródmieściu - przedłużą się. Możliwe, że podobnie jak tam, zostanie wprowadzony kontraruch dla rowerzystów.

Problemy też na Warszawskiej

Czytaj też: Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni

Sugeruje, że kwestią, którą będzie trzeba rozwiązać w najbliższych latach, jest też uporządkowanie parkowania na także nieobjętej strefą płatnego parkowania ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie kierowców często ponosi fantazja. Parkują na chodnikach, blokują innych, co kończy się upomnieniami i mandatami.

- Tu jest dużo bloków mieszkalnych. Bywa, że miejsca zajmują nawet pracownicy biurowców zlokalizowanych przy ul. Śląskiej - dodaje przewodniczący rady dzielnicy.
Przykładem zamieszania wywołanego przez parkujących jest przebudowa ulicy oraz budowa zatoki autobusowej na odcinku od Słupeckiej do Nowogrodzkiej. W połowie lutego wprowadzono ruch wahadłowy, przeniesiono przystanek obok przychodni.

Przez krótki czas tymczasowy przystanek był blokowany, mimo znaku zakazu, przez parkujące samochody. Autobusy nie mogły dojechać do krawężnika, pasażerowie przeciskali się pomiędzy autami, a na ulicy tworzył się korek. Proceder, jak informują czytelnicy, ukróciła dopiero reakcja służb porządkowych.

Miejsca

Opinie (114)

  • (3)

    Jezeli z automatu nie dopusci sie na ulicy jednokierunkowej mozliwosci jazdy rowerem pod prad bedzie to kolejny dowod na potworne stygmatyzowanie osob popierajacych alternatywne srodki transportu.
    Gosc przyjezdzajacy samochodem stojacym w korkach nawet przez 10 minut jest niezle przymulony. O pracowniku korzystajacym z autobusu nie wspomne.
    Pracownik prxyjezdzajacy rowerem jest pelen energii do pracy.

    • 3 24

    • (2)

      Ja wiem, że trollujesz, ale to co napisałeś jako żart, to są fakty.

      • 5 2

      • (1)

        Jak to sa fakty to znaczy ze przyjechales autobusem lub samochodem i jestes przymulony

        • 2 4

        • postój sobie w korku samochodem lub autobusem

          i sprawdź poziom swojej energii do pracy.

          Rób tak kilkadziesiąt lat: nie zapomnij o koronografii.

          Przymulenie nie dotyczy osób korzystających z aktywnych form mobilności

          • 3 3

  • ulica jednokierunkowa nie uspokaja ruchu (1)

    Kierowcy mogą znacznie szybciej jeździć nie spodziewając sie ruchu z naprzeciwka. Argument że przybywa miejsc do parkowania jest zasadny, ale ze to uspokaja ruch - nie.

    • 16 1

    • ruch uspokaja wiele różnych działań: np. esowanie osi jezdni.

      a także zwężenie jezdni przy pomocy namalowania pasa dla rowerzystów chcących jechać pod prąd.

      Sama obecność rowerzystek i rowerzystów na jezdni uspokaja ruch.

      Sprawdzone w praktyce w wielu miastach Polski, Europy i świata.

      • 4 5

  • Tęgie głowy urzedasów (2)

    może warto połatać dziury po zimie na choćby Armii Krajowej i Hryniewickiego. A nie tylko bzdury w głowie. Może bus pas na Świętojańskiej?

    • 9 6

    • na Świętojańskiej warto stworzyć nie buspas, ale deptak z dopuszczeniem (1)

      ruchu trolejbusów, rowerów oraz samochodów dostawczych (ten ostatni w określonych porach dnia)

      • 4 6

      • cały wybrukowany deptak, by żaden pedalarz nie szałał w obszarze przewidzianym dla pieszych

        deptak=deptanie=chodzenie=piesi

        • 0 1

  • Trudno...

    Tam gdzie nie działa kultura, muszą zadziałać przepisy.

    • 7 2

  • ulice (1)

    Wprowadzenie ulic jednokierunkowych wymaga zwiększenia kontroli przez służby w zakresie przestrzegania kodeksu drogowego. Obecnie widać to na ul Trauguta kierowcy jadą pod prąd.A co z parkingami dlaczego nie budujemy

    • 3 1

    • parkingów jest w mieście aż nadto

      jeśli są darmowe, to zwykle zajęte w kluczowych godzinach dnia.

      Samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po nowoczesnym mieście o wysokiej jakości życia.

      • 2 4

  • potwierdzam obok warszawskiej sa kierunkowe, ale mieszkancy parkuja na tych ulicach .....

    • 1 1

  • wkrótce rządzący socjaliści wymyślą chodniki jednokierunkowe

    • 6 3

  • Wszystko fajnie ale... (1)

    Ta i teraz wszyscy się przeniosą do sąsiedniej dzielnicy Grabówek, który i tak już jest zapchany autami, stojącymi gdzie popadnie.

    • 7 5

    • Wiec i tam nalezy zrobic porzadek.
      Niech wreszcie zrozumieja, ze albo zaplaca za miejsce, albo pojada na parking albo przyjada autobusem.

      • 4 3

  • Bardzo mnie ciesza te decyzja.

    W ten sposob beda mieli gdzie parkowac.
    Przy okazji wyrzucic samochody z trawnikow i chodnikow.
    Chodniki sa dla pieszych!!!

    Chodnik to nie parking!!!

    Jeszcze zapraszam na Karwiny i Wielki Kack - horror na chodnikach.

    • 6 11

  • Płatna strefa na Działkach

    Swego czasu na jednym z portali społecznościowych padło pytanie: czy aby nie Działek Leśnych nie objąć strefą płatnego parkowania. W domyśle całej dzielnicy.
    Jestem ciekaw jaki dochód będą przynosić parkomaty na ul. Lęborskiej, Kołobrzeskiej (sprawdź na mapie).
    Pomysł jednokierunkowych ulic ok. ale ograniczenie stref parkingowych ?
    No jeśli ktoś na swoją działkę albo nie posiada auta to może wpadać na takie pomysły.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane