• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni proszą: pamiętajcie o OPAT!

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje. W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje.

Nic nie wskazuje na to, by w tym roku ruszyły przygotowania do budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. W związku z tym radni Gdyni oficjalnie zaapelowali do władz wojewódzkich i rządu o uwzględnienie OPAT w planie budowy dróg krajowych w najbliższym czasie.



Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.

Czy OPAT powinien otrzymać dofinansowanie unijne?

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej w zamierzeniu ma być przedłużeniem istniejącej trójmiejskiej obwodnicy zobacz na mapie Gdyni. Będzie liczyła 14 km, z dwoma przekrojami jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie.

Gdynia wraz z ościennymi gminami wykonała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i to było właściwie wszystko, na co było stać samorządową koalicję. Trwa lobbing o środki centralne, bo sam projekt będzie kosztował miliony, a budowa trasy ok. miliarda. Na to Gdyni i jej partnerów nie stać.

- To dobry moment na tego typu apele. Teraz zaczyna się poważna dyskusja o wykorzystaniu pieniędzy z Unii Europejskiej na infrastrukturę. Warto się w związku z tym przypomnieć w tej kwestii na szczeblu lokalnym i centralnym. Bez wsparcia z budżetu krajowego i unijnego ta trasa po prostu nie powstanie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Przyjęte głosami wszystkich radnych rezolucje trafią na biurka: marszałka województwa Mieczysława Struka oraz ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka. Radni argumentują w niej, że OPAT pomoże nie tylko mieszkańcom, ale turystom i inwestorom.

- Lobbując za tą drogą napotykamy mur nie tyle techniczny, czy finansowy, ale głównie związany z brakiem zrozumienia ze strony osób podejmujących decyzje dotyczące budowy dróg krajowych - zaznacza Stępa.

Niezrozumienie dotyczy określenia charakteru, jaki miałaby mieć droga. Samorządowcy stoją na stanowisku, że będzie to trasa ponadlokalna, służąca nie tylko mieszkańcom Trójmiasta i Pomorza. Z tym nie chcą zgodzić się władze centralne.

- Pięć lat temu podpisaliśmy umowę, by rozpocząć projektowanie inwestycji. Chcieliśmy pokazać naszą determinację. Jednak bez wpisania na listę planowanych dróg krajowych, nie możemy dalej pracować przy projekcie. Ranga tej drogi, która nie mam wątpliwości jest ponadlokalna, powinna zostać wreszcie właściwie oceniona - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Podobne rezolucje mają uchwalić w najbliższym czasie gminy i powiaty ościenne, z którymi było wykonywane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

OPAT można na razie oglądać na efektownych wizualizacjach

Opinie (104)

  • OPAD-jest potrzebny

    Ale najpierw niech Pan Szczurek i jego radni zlikwidują te trzy przejazdy kolejowe w Chyloni przez które pół Gdyni jeździ od 50 lat,a nie wymienia ciągle kostkę na skwerze Kościuszki.

    • 13 6

  • OPAT to nie tylko Gdynia (1)

    Komu miałby najbardziej służyć OPAT?
    Częściowo Gdyni - wyprowadzając ruch tranzytowy.
    Głównie służyłby miejscowościom na zachód od Gdyni.
    Przez węzeł Morska/Obwodnica przejeżdża Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Luzino, a nawet Lębork, oraz wszystkie małe miejscowości satelitarne.
    Tylko kilka % mieszkańców tych miejscowości pracuje w okolicy miejsca zamieszkania. Znaczna większość przemieszcza się do pracy w Gdyni i w Gdańsku. Do tego dochodzą turyści w okresie letnim oraz długich weekendów i świąt. To jest ruch rzędu kilkudziesięciu tysięcy aut na dzień. Potrzeba w regionie drogi, która by odciążyła wewnętrzne miejskie ulice.
    Trasa lęborska nie będzie panaceum na ruch.
    Zdejmie jedynie ruch tranzytowy z Gdańska na środkowe pomorze i zachód. Ruch z Gdyni może pozostać na zbliżonym poziomie, gdyż nie każdy będzie się cofał kilkadziesiąt kilometrów, żeby zapłacić za autostradę Lęborską.
    Mam nadzieję, że w tym roku z powodu remontu Morskiej korki dla turystów będą sięgały aż bramek na autostradzie, gdyż może wtedy problem zostanie dostrzeżony.
    Z poziomu ministerialnej salonki nie widzi się korków.
    Jeden wypadek na Morskiej i jedyna arteria przelotowa stoi, gdyż nie ma dla niej alternatywy.
    Przez każde większe miasto można przejechać kilkoma głównymi drogami - ale w Gdyni ich nie ma.

    • 11 6

    • Tyle, że tamte miejscowości i tak utkną w korkach.

      Tyle, że pod Puckiem, gdzie droga się zwęzi. Zyska głównie Gdynia i Reda, bo się odkorkują.

      • 0 0

  • Niestety ani Tusk ani Nowak nie są z Gdyni

    MOżna zapomieć, lepiej budować tunel pod wisła dla pięciu aut na dobę

    • 5 5

  • kilku klikaczy (1)

    zabiera głos a buty w nich tyle jakby byli trybunami ludu. Żałośni jesteście w swojej bezsilności i ignorancji. Porównywać infobox za 6 baniek z OPAT za ponad miliard. Durnie.

    • 6 6

    • no coz, ignorantami sa urzedasy z UM Gdynia ktorzy wyrzucaja

      kase do smietnika miedzy innymi na Infobox a OPAT to tak przy okazji chcieliby moze zbudowac, a klikacze sa trybunami gdyz mieszkancy nie widza co urzedasy wymyslaja i jak ich robia w trabe.Wkrotce podstawimy taczki pod UM Gdynia i wtedy nie bedzie juz watpliwosci.

      • 0 0

  • Śzczurek & Stępa oraz klika samorządność - żałosna, niekompetentna zgraja nieudaczników niezdolna do skutecznego działania. Na wizualizacjach i w opowieściach oraz w narracjach jakie snują "cuda wianki". W praktyce co realizacja to klapa i kompromitacja. Nie są potrzebne żadne petycje a rzetelna praca - a do tego ten układ nie jest zdolny. Czas na zmianę w Gdyni na szczytach władzy.

    • 11 0

  • ale duży ruch

    takiego ruchu na tej obwodnicy co na tej wizualizacji, to chyba nie będzie nawet za 20 lat.

    • 3 2

  • Gdynia, nie dość że to niebezpieczne i patologiczne miasto to na dodatek pechowe,nie chcialbym tam mieszkać

    • 5 7

  • OPAT

    Zamiast walczyć jak o życie o Pomorską Kolej Metropolitalną której Gdańsk na początku nie aprobował,trzeba było skupić się na takiej determinacji w stosunku do OPAT.Gdynianin mądry po szkodzie.

    • 2 2

  • jestem na nie dla OPATa

    Jestem przeciwny OPATowi w kształcie obecnym jest totalnie źle pomyślany

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane