• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni proszą: pamiętajcie o OPAT!

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje. W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje.

Nic nie wskazuje na to, by w tym roku ruszyły przygotowania do budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. W związku z tym radni Gdyni oficjalnie zaapelowali do władz wojewódzkich i rządu o uwzględnienie OPAT w planie budowy dróg krajowych w najbliższym czasie.



Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.

Czy OPAT powinien otrzymać dofinansowanie unijne?

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej w zamierzeniu ma być przedłużeniem istniejącej trójmiejskiej obwodnicy zobacz na mapie Gdyni. Będzie liczyła 14 km, z dwoma przekrojami jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie.

Gdynia wraz z ościennymi gminami wykonała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i to było właściwie wszystko, na co było stać samorządową koalicję. Trwa lobbing o środki centralne, bo sam projekt będzie kosztował miliony, a budowa trasy ok. miliarda. Na to Gdyni i jej partnerów nie stać.

- To dobry moment na tego typu apele. Teraz zaczyna się poważna dyskusja o wykorzystaniu pieniędzy z Unii Europejskiej na infrastrukturę. Warto się w związku z tym przypomnieć w tej kwestii na szczeblu lokalnym i centralnym. Bez wsparcia z budżetu krajowego i unijnego ta trasa po prostu nie powstanie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Przyjęte głosami wszystkich radnych rezolucje trafią na biurka: marszałka województwa Mieczysława Struka oraz ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka. Radni argumentują w niej, że OPAT pomoże nie tylko mieszkańcom, ale turystom i inwestorom.

- Lobbując za tą drogą napotykamy mur nie tyle techniczny, czy finansowy, ale głównie związany z brakiem zrozumienia ze strony osób podejmujących decyzje dotyczące budowy dróg krajowych - zaznacza Stępa.

Niezrozumienie dotyczy określenia charakteru, jaki miałaby mieć droga. Samorządowcy stoją na stanowisku, że będzie to trasa ponadlokalna, służąca nie tylko mieszkańcom Trójmiasta i Pomorza. Z tym nie chcą zgodzić się władze centralne.

- Pięć lat temu podpisaliśmy umowę, by rozpocząć projektowanie inwestycji. Chcieliśmy pokazać naszą determinację. Jednak bez wpisania na listę planowanych dróg krajowych, nie możemy dalej pracować przy projekcie. Ranga tej drogi, która nie mam wątpliwości jest ponadlokalna, powinna zostać wreszcie właściwie oceniona - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Podobne rezolucje mają uchwalić w najbliższym czasie gminy i powiaty ościenne, z którymi było wykonywane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

OPAT można na razie oglądać na efektownych wizualizacjach

Opinie (104)

  • "sam projekt będzie kosztował miliony, a budowa trasy ok. miliarda. Na to Gdyni i jej partnerów nie stać." BUDUJMY INFOBOXY!

    Gdyby kasę z lotniska (100 mln zł) i infoboksu (8 mln zł) przeznaczyć na OPAT to dawno mielibyśmy gotowy projekt (5 - 7 mln zł) i 100 mln na wkład własny niezbędne żeby obiegać się o środki unijne. Gdynia dałaby 100 mln, Rumia i Reda pewnie z 20 mln, samorząd województwa widząc determinację dołożyłby też ze 100 a i GDDKiA dorzuciłaby ze 100. Razem mielibyśmy ponad 300 mln, akurat tyle ile trzeba wkładu własnego dla inwestycji unijnych. Ale po co budować drogę dla tysięcy ludzi? Lepiej wybudować za publiczne pieniądze drugie lotnisko. Mam nadzieję, że zakompleksionym szczurem i jego inwestycjami zajmie się co najmniej Najwyższa Izba Kontroli!

    • 21 5

  • Dlaczego nikt nie pisze ,ze to najdroższa droga i dlatego nikt na taki projekt nie chce dać kasy. Szczurek to tylko PR

    • 19 4

  • OPAT tak ale jako zwykład droga, po dwa pasy w każdą stronę, a nie coś jak obwodnica

    dlaczego? Sprawa banalnie prosta, ta droga przez prawie cały rok będzie służyła mieszkańcom, a nie turystom, dlatego ni ma sensu bawić się w kilka zjazdów i czarować super parametrami, zwykła droga po dwa pasy!!!

    • 13 10

  • (2)

    OPAT jest niezbędna.Można pleść sobie różne bzdury,że Trasa Lęborska,że Obwodnica Metropolitarna są ważniejsze .Jest to nieprawda,bo to obecna droga na płw. helskim jest najbardziej obciążona w woj.pomorskim.OPAT dotyczy także stałych mieszkańców,czyli 200 tys.ludzi.

    • 24 25

    • (1)

      co Ci da opat?? korek i tak jest od władka, a więc w sezonie będzie stał opat.

      • 14 5

      • korki

        jak to co da? zakorkuję drogę na półwyspie jeszcze bardziej - tyle że korek z Redy i Rumii przeniesie sie na pod Puck

        • 11 0

  • Nie chodzi o Obwodnicę Trójmiasta

    a o Trasę Kaszubską/ Lęborską przejmujące ruch tranzytowy z południa na osi Wejherowo Lębork Koszalin Szczecin Berlin. To logiczne, że po wybudowaniu tego dogodnego połączenia nikt jadący jak w/w nie będzie korzystał z drogi Gdynia Rumia Reda Wejherowo. Logiczne ? Czy trzeba łopatą ?

    • 16 10

  • radni gdyni niech się wezmą do roboty (2)

    Dofinansowanie unijne oczywiście tak, ale nadzieje, że GDDKiA wybuduje to jako drogę ekspresową są nierealne. Przypominam, że nawet jako droga krajowa nieekspresowa w granicach Gdyni musi być budowana przez Gdynię. Tak jak było z W-Z w Gdańsku, która mimo, że krajowa była budowana w bólach przez Gdańsk.

    • 19 6

    • święta racja (1)

      a poza tym po co Szczurek powoływał Nordę skoro nawet OPAT nie potrafią wybudować ? Żeby zrobić Gdańskowi i Budyniowi na złość ? Do roboty !

      • 18 3

      • po co spotykasz się z kolegami ? aby zrobić mi na złość. Do domu !

        • 1 4

  • proście, a będziecie prości!:)

    • 9 3

  • no najlepiej wskazać w sposób zawoalowany na niechęć rządzących i partii

    a nie wspomnieć o swojej indolencji i nicnierobieniu przez lata. UPS! robieniu - gadek przedwyborczych i PR

    • 34 17

  • Radni niech pamietają o mieszkańcach

    Budowa kolejndgo gmiota dwa pasy bez pasa technicznego - patrz trasa Kwiatkowskiego, bez głowy prowadzone remonty, idiotyczne ścieżki rowerowe " Rowerowa Estakada Kwiatkowskiego" tony sadzy z samochodów stojacych przed remontami itd itp. Ile razy można mówić. PRACA NA TRZY ZMIANY. Strazaków i Policjantów a nawet obsady w TESSCO nikt się nie pyta, czy chcesz pracować na trzy zmiany. Ciekawe

    • 70 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane