• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Taką mamy Władzę !

    Spacerowa to skandal i afera miejska od samego początku. Jak można wydawać zgodę na budowę dużych osiedli na Osowej i udawać, że układ komunikacyjny jest drożny ? Miasto podjęło próbę udrożnienia poprzez remont ul. Osowej z poboczem, oświetleniem i innymi bajerami kilka lat temu... Niestety nowa droga przypomina w 100% starą i nic nie wnosi poza niepotrzebnym wyrzuceniem sporych pieniędzy z miejskiej kasy bowiem modernizacja okazała się inwestycją pod inwestora. Teraz wszelkie banialuki o tunelu i objazdach jednokierunkowych to odpowiedź na rosnące niezadowolenie i krzyk zdesperowanych mieszkańców, którzy czują się zaniedbani i oszukani przez Wielkich Urzędników Miejskich. Życzę dobrego samopoczucia Prezydenta i Radnych. Oni po przeczytaniu tych uwag złapią się za brzuchy ze śmiechu. Taką mamy Władzę. Liczy się tylko marketing i spinning.

    • 8 2

  • PODOBA MI SIE ten pomysl nie jestem za PIS czy za PO jestem ZA GDANSKIEM

    fajne wszystko co blizej ludzi i ich potrzebom popieram...

    • 6 2

  • A po co odkorkowywać? Po co komu potrzebna Spacerowa? (4)

    Oczywiście mieszkańcom Osowy. Ale tam mieszkają nowobogaccy w swoich domkach, każdy ma po dwa garaże i trzy samochody!
    Skoro ich stać było na takie domki to niech wybudują sobie autostradę!

    • 3 14

    • jesteś esencją tłuszczy biedronkowej - esencją esencjii (1)

      • 3 2

      • Ile masz samochodów? No przyznaj się!

        Wyznaj jak na spowiedzi...

        • 3 1

    • dawno nie czytałam takiej bzdury. Jacy nowobogaccy? Kiedy byłeś ostatnio na Osowej? To jest ogromne osiedle, nie tylko wypasionych willi. Co za pieprzenie...

      • 4 2

    • no już dawno nie czytałam bardziej idiotycznego wpisu

      slawoj leszek zmień lekarza bo ten cie oszukuje.

      • 2 0

  • KIEŁBASA WYBORCZA PIS tym razem dla kierowców

    zakorkowana będzie ulic Czyżewskiego na skrzyżowaniu niby z tą nową Opacką zresztą kolejne światła na Grunwaldzkiej znowu ja zakorkują jeszcze bardziej....Widać ze PIS to wymyślił tylko po to by cos wymyślić

    • 3 3

  • Spacerowa, opacka, nowa opacka, osowa, real

    NAJPIERW BUDUJE SIĘ DROGĘ (czytaj udrożnienie, zwiększenie przepustowości) A PÓŹNIEJ OSIEDLA, MARKETY ETC.
    ŻADNA FILOZOFIA TYLKO ZDROWY ROZSĄDEK

    • 2 0

  • Starą Opacką można zrobić dwupasmową

    Starą Opacką można zrobić dwupasmową. Od strony ul Pomorskiej aż do parku po obu stronach ulicy jest dość miejsca. Z terenu parku trzeba zabrać z 10 metrowy pas i pociąnąć na nim ulicę aż do skrzyżowania z ul Czyżewskiego i dalej do Spacerowej. Koło kościoła św. Jakuba i dalej jest na na drugi pas dość miejsca.
    Wyburzyć trzeba by było jeden budynek na rogu Opackiej i Cystersów. Trzeba by był wybudować dwa przejścia podziemne. Pierwsze przy wyjściu z parku w okolicach cmentarza tam gdzie obecnie znajduje się chodnik miedzy cmentarzem a terenem TV. Drugie przy ul. Cystersów aby zapewnić bezproblemowe przejście dzieciom udającym się do szkoły. Należało by również odpowiednio ogrodzić dostęp do ulicy, ponieważ chodniki przy szkole 23 i kościele św. Jakuba uległyby dużemu uszczupleniu. Przy Pomorskiej należałoby odpowiednio rozbudować istniejące rondo. Z drugiej strony jeśli ul Rybińskiego miała by zachować aktualny stan to trzeba by na rogu Opackiej i Spacerowej zrobić rondo. Dwa pasy należało by poprowadzić aż do ulicy Karwieńskiej.

    • 2 5

  • Korki

    Można odciążyć ul. Opata Jacka Rybińskiego przez przez wprowadzenie ruchu dwu kierunkowego na ul. Opackiej. Po zamknięciu ruchu pieszego z parku na ul. Opacką. Ulica opacka jest nie wykorzystana. Istnieje sporadyczny ruch pojazdów w kierunku ul. Czyżewskiego. Bardzo dużo pojazdów jeździ z Osowej przez oliwę i wjeżdża w ulicę Piastowską. Większość pojazdów pojechałaby z Osowej w ul. Opacką i ul. Pomorską.

    • 1 2

  • Nagle ktoś sobie przypomniał o korkach w Oliwie

    Gdy w końcu mieszkańcy doczekają się 2 pasmowej Słowackiego ruch ze Spacerowej się przeniesie. A sama koncepcja przebudowy i jej efektów dojazdów do Spacerowej jest mocno dyskusyjna. Można wprowadzić kilka ulepszeń szybciej i przy małych nakładach

    Korki w Oliwie to właściwie korek na Spacerowej i głównie w stronę obwodnicy.
    Faktycznie czasem ciężko jest już wjechać z Grunwaldzkiej w Opata Rybickiego ale tu winne jest głównie skrzyżowanie z Polanki. Światła są tak ustawione że samochody z Polanki wjeżdżają na Opata do oporu tak że gdy zielone mają Ci którzy wjechali z Grunwaldzkiej czasem nie mogą się ruszyć nawet o metr. I tak na Polanki praktycznie ruch jest płynny a na Opata d..a blada.
    W tym miejscu proponowałbym likwidację świateł na następnym skrzyżowaniu z Leśną. Jest one oddalone o jakieś 30 m a ruch można przekierować właśnie na światła przy Polanki. Przejście dla pieszych jeśli musi zostać to na przycisk.
    Przy Markecie który nie chce dołożyć się bezkolizyjnego dojazdu swoich klientów proponowałbym wydłużyć zdecydowanie światła na Spacerową ale umożliwić bezpośredni wjazd i wyjazd na obwodnicę.

    • 0 1

  • Niektórzy tak mają ze jeśli PIS obniży im podatki to i tak będą narzekać jaki ten PIS zły.

    Pomysł jest dobry bo nie jest drogi. O to chodzi - małe drobne kroczki anie od razu Metropolie, Areny, Wiekie Autostrady na wizualizacjach i inna tromtadracja na wysokim C. Lepiej zrobić jedną niedroga ulicę póki jest tam jeszcze wolny teren niż planować jakieś nierealne Mega węzyły co to ich nawet nasze wnuki jeszcze nie zobaczą.

    • 2 0

  • Jak zbudują tunel i poszerzą spacerowa to za to nie wzrosną korki na grunwaldzkiej

    Kotłowski z ZDIZ wygaduje kompletne bzdury

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane