• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Proponuję tak: (2)

    złapać cwaniaków z ZDiZ, Budynia i resztę, następnie wepchnąć do autobusu bez klimy i wysłać ich na Osową tak około 1700. Następnie, wypie...lać z autobusu przy Realu i piesza wycieczka, najlepiej w garniturach, z dobrze obciążonymi dziecięcymi wózkami przez wiadukt nad Obwodnicą do skrzyżowania Niedziałkowskiego/Koziorożca/Jednorożca w kierunku Nowy Świat. Po zmroku, w deszczu.

    • 13 2

    • (1)

      Zły nie bądz taki zły .To że stoisz w korkach to tylko przez kierowców którzy zamast podróżowac komunikacją miejską robią swoimi bolidami koreczki na spacerowej.
      Polacy mają głupia mentalnośc.Bo on jest najwazniejszy a cała reszta to debile.No i mają w głowe stary Polski frazez -Jakoś to będzie.

      • 2 2

      • Monia, to nie do końca tak. Samochody są do jazdy.

        A to co dzieje się na Spacerowej to jest *&@&*(!@!& spowodowane tymi &^@!)(*@^$^$@) niezsynchronizowanymi światłami na Opata oraz koło Reala (w górę). Czy problemem jest pętla indukcyjna, jakiś układ logiczny, rondo przy Obwodnicy?? Czy w tym _(*@&#$^ Gdańsku zrobią coś kiedykolwiek co ma ręce i nogi??? &@^&#*$ mać!

        • 4 2

  • Politykom dziękujemy.

    Jak politycy będą mieszać w projektowaniu ulic czy organizacji ruchu drogowego (zwłaszcza PIS-u) to będziemy mieli to co przed Pałacem Prezydenta.
    Niech się specjaliści biorą do roboty a my użytkownicy w tym pomożemy.
    Politycy niech szukają pięniedzy na inwestycje to tyle i tylko tyle.

    • 6 5

  • Ciekawi mnie dlaczego nie przedłużono ulicy Pomorskiej na miejsce Opackiej?Chyba bardziej logicznie by było i bez wygibasów?

    • 1 0

  • kretynizm (3)

    trzeba bylo od razu budowac szeroka , dwupasmowa w kazdym kierunku Spacerowa, ze sciezkami rowerowymi.

    • 6 2

    • Kretynizmem jest właśnie takie myślenie! Nawet jakby Spacerowa miała 4 pasy w każdą stronę to wszystko rozbija się o:
      1 skrzyżowanie ze światłami przy ZOO
      2 skrzyżowanie ze światłami przy wylocie Czyżewskiego
      3 skrzyżowanie ze światłami z ul Leśną/Cystersów
      4 skrzyżowanie ze światłami z ul Polanki
      5 światła na przejściu dla pieszych przy parku oliwskim
      6 skrzyżowanie z Grunwaldzką

      to w stronę Oliwy. W drugą stronę
      1 światła na wyjeździe z Reala
      2 rondo na spacerowej
      3 skrzyżowanie Spacerowa/ Kielnieńska - ostatnio dobudowany pas do lewoskrętu tylko częściowo rozwiązuje problem
      3 skrzyżowanie ze światłami z Balcerskiego

      Na każdych światłach trzeba stanąć, poczekać jakiś czas, poczekać, aż ruszy kilka pojazdów przed nami, przejechać kilkaset metrów i znów stanąć. Czas który nam to zajmuje jest zwielokrotniony przez liczbę samochodów, które wyjechały na trasę kilka minut wcześniej i też wiozą tylko kierowcę.

      • 5 1

    • Wszędzie te ścieżki rowerowe... O.O

      • 0 0

    • Po co na wieś droga czteropasmowa. Chyba tylko dla rowerów aby mogli w niedzielę na mszę do miasta przyjeżdżać do Bazyliki w Oliwie. Na co dzień to by im bryczka by wystarczyła z dwoma zajazdami po drodze.

      • 1 0

  • już pisałem wcześniej dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa - odpowiedź dla antyk.

    szeroka Spacerowa nic nie daje, wąskim gardłem jest Oliwa i Osowa

    • 4 1

  • Radni PiS

    powinni sprzedać swoje samochody, żeby złożyć się na realizację swojego projektu. No, ale wtedy nie byłby on już potrzebny...

    Pieniądze powinny iść na to, co rzeczywiście rozwiązuje problem szybkiego dojazdu (nie korków, bo te będą już zawsze, do końca świata): transport szynowy, czyli tramwaje i kolej.

    • 3 3

  • projekt jest do bani, nic nie usprawnia

    Po zapoznaniu się z prezentacją dołączoną do artykułu stwierdzam, że projekt niepoprawna sytuacji.

    Z prezentacji wynika, iż ul. Opata Rybińskiego zostaje przekształcona na deptak. Ruch samochodowy z Osowy w kierunku Grunwaldzkiej zostaje skierowany na Czyżewskiego a potem na Nową Opacką i do Grunwaldzkiej. Nadal wąskim gardłem pozostaje skrzyżowanie Spacerowej – Czyżewskiego – Stary Rynek Oliwki oraz Czyżewskiego z sygnalizacją świetlną.

    Samochody, np. dla kierunku Osowa - Żabianka będą jechały objazdem dookoła Oliwy, przez Czyżewskiego – Nową Opacką – Grunwaldzką do Pomorskiej (i odwrotnie dla kierunku Żabianka – Osowa) i dlatego zwiększy się natężenie ruchu na Grunwaldzkiej na odcinku ul. Pomorska – AWF.
    Dodatkowe skrzyżowanie przy AWF przecinające jezdnię Sopot – Gdańsk spowalnia ruch na Grunwaldzkiej

    • 3 1

  • Żeby jeszcze więcej aut jeździło?

    Chamscy kierowcy na dodatek w ogóle nie przepuszczają pieszych! Czasem na przejściu na Czyżewskiego (blisko ul. Opackiej) stoję 5-10 minut, żeby móc przejść!!!

    • 5 0

  • Ulice OLiwy służą nowobogackim z Osowej! (1)

    Niech sobie stoją w korkach. A najlepiej jakby w ogole zapomnieli o jeździe przez Oliwę. My do nich raczej nie jeżdzimy.

    • 7 3

    • ...Osowa to wioska, po co na wieś droga czteropasmowa.

      • 0 1

  • Nie kumam (3)

    Tak napisane :::
    "Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego"

    Czyli, że ruch puszczony dwoma niezależnymi drogami nie poprawi sytuacji kierowców. ....

    - W takim razie co poprawi?
    - Jeśli byłby to projekt z innej formacji - zostałby uznany za bardzo dobry i światły?

    • 4 4

    • Jak by to partia nie była pomysł jest do d...

      Nie poprawi, bo z Nowej Opackiej i tak wbijasz się na skrzyżowanie Spacerowa - Opacka - Stary Rynek Oliwski i jednopasową (w jednym kierunku) Spacerową. Dodatkowo dochodzi Ci bardzo duży ruchu, który obecnie dojeżdża Polankami. Taki pomysł spowoduje, że ruch ten będzie musiał przenieść się na Grunwaldzką, co ją kompletnie dobije.
      Pozdrawiam

      • 3 0

    • Pojedz tam (1)

      Wybierz się tam a sam zobaczysz gdzie jest wąskie "gardło" Projekt PIS-u spowoduje zwiększenie zagrożeń na drodze(wypaki stłuczki), których jest teraz mało.
      Sprawdź trasę a sam się przekonasz

      • 2 0

      • Aha, a sprawę rozwiąże "tunel

        pod Pachołkiem". Jak chodzi o wąskie gardło to nie raczej nie rozwiąże...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane