- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (72 opinie)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (6 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (330 opinii)
Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie
Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.
Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.
Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.
W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".
Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.
Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.
Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.
Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.
Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2011-05-10 15:54
politycy odczepcie sie od organizowania życia innym (2)
zostawcie to fachowcom. Pamietam jak w 1999 roku remontowano mostek przy młynie oliwski. remont spowodował objazd uliczkami. Sam remont zakończono 30 kwietnia ale otwarcie trasy nastapiło 4 maja bo Adamowicz uznał za niepolityczne otwarcie trasy w dzień 1 maja. I w ten sposób przez 4 dni za sprawa polityków kierowcy korzystajacy ze Spacerowej musieli niepotrzebnie nadkładac drogi. Teraz w tym samym rejonie inni politycy chca ugrac swoją karte. Rece precz
- 11 3
-
2011-05-10 17:02
(1)
A może po prostu inspektor, który miał odebrać drogę, nie pracuje w święta?
- 0 2
-
2011-05-10 18:38
inspektor odebrał 30 kwietnia
tak jest napisane
- 0 0
-
2011-05-10 16:08
Akurat nie jest to zły pomysł.
Jednak należałoby go połączyć z powiększeniem przepustowości węzła koło Reala. Wtedy korki na Spacerowej by zniknęły. Swoją drogą z innej beczki snującym się pięćdziesiątką po Spacerowej należy się kop w tyłek, ajk również tym którzy w czasie korka zostawiają sobie po kilkadziesiąt metrów odstępu przed sobą.
- 9 8
-
2011-05-10 16:13
BARDO?
"Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości" Co to bardo, jednostka czasu, czy natężenia dźwięku?
- 2 3
-
2011-05-10 16:43
Osowa
Szkoda że mieszkańcy Osowy nie myśleli o dojeździe jak się wyprowadzali... Jeżeli ktoś chce przesunąć ruch samochodowy poza obszar zabytkowej Oliwy to jestem "za" obiema rękami, ale niech to będzie zrobione z głową. Według tego co widzę na prezentacji ulica Obr. Westerplatte wygląda na pozostawioną na pastwę ruchu z kierunku Gdańska - to niedopuszczalne, główkujcie dalej bo to nie przejdzie...
- 2 2
-
2011-05-10 16:54
Prezentacja pokazuje jeden bardzo idiotyczny pomysł.
Likwidację pętli tramwajowej. Kiedyś pętli było sporo w mieście i awaria tramwaju oddziaływała na dość krótki odcinek. Teraz pętli jest bardzo mało i jak jakiś tramwaj się zepsuje to stoi pół miasta. Albo jest komunikacja tramwajowa i wtedy są pętle albo udajemy, że jest komunikacja. Zresztą ostatnio dużo się udaje w Gdańsku. A to się udaje, że będzie pętla autobusowa przy stadionie, a to się udaje, że będzie kolejka na stadion, a to się udało zrobić remonty w kilku miejscach naraz, a przy ich okazji udaje się, że w Gdańsku jest miejsce na buspasy. Najważniejsze zaś, że udaje się zachować dobre samopoczucie rady miasta i prezydenta.
- 5 2
-
2011-05-10 16:56
zły pomysł
Na Czyżewskiego jest szkoła podstawowa nr. 23..i przejscie dla pieszych , znaczy w wiekszości dzieci uczących sie w tej szkole.....A czy ktoś pomyślał o mieszkańcach Oliwy...czy to juz ma byc prawdziwy skansen .
- 5 3
-
2011-05-10 17:12
dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa - odpowiedź dla antyk.
Po pierwsze
Ówczesny właściciel marketu olał miasto i nie dołożył się do remontu choć miasto myślało, że ma to zagwarantowane w umowie przy wydawaniu pozwolenia na budowę
Po drugie
Mieszkańcy Osowej oprotestowali włączenie Trasy Kaszubskiej (drogi S6) na węźle Osowa. Wygrali z miastem i bezsensowne stało się budowanie dwujezdniowej czteropasmowej drogi między dwoma wąskimi gardłami ul. Opata Rybińskiego i Kielnieńską na Osowej.
I tak samochody stałyby z góry na dół tylko, że na dwóch pasach (tak jak to ma miejsce obecnie na Słowackiego przed Potokową), a przed ul. Opata Rybińckiego odbywałyby się przepychanki przy zmianie pasa ruchu przed zwężeniem.- 8 2
-
2011-05-10 17:16
a co kogo obchodzą kierowcy (1)
liczą się interesy centrum handlowego na końcu spacerowej, możecie płakać ile chcecie, wystarczy że market dołoży się do nastepnych wyborów pewnemu panu w gdańsku i pozostanie tak jak jest a jak mu zagwarantują prezydencję miasta na dwie kadencje to nawet zrobią skrzyżowanie z ulicą pierszeństwa pod market i ze zjazdem do gdańska jako podporządkowana......
- 5 1
-
2011-05-10 17:26
Niestety masz rację.
- 1 0
-
2011-05-10 17:19
Jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego ZDiZ uważa, (1)
powstanie Nowej Opackiej zwiększy natężenie ruchu? Przecież droga sama w sobie nie generuje przyrostu liczby pojazdów. Jak jeździ dziennie 15 tysięcy pojazdów w jedną stronę, to dalej tyle będzie jeździć, tyle że przez inne skrzyżowanie(1km bliżej/dalej, zależy jak patrzeć).
Odciążamy jedno, obciążamy drugie. Ogólna liczba samochodów się nie zmieni. A może źle myślę?- 2 2
-
2011-05-10 18:20
zobacz całą prezentację zamieszczoną w artykule
Z prezentacji wynika, iż ul. Opata Rybińskiego zostaje przekształcona na deptak.
Samochody, np. dla kierunku Osowa - Żabianka będą jechały objazdem dookoła Oliwy, przez Czyżewskiego – Nową Opacką – Grunwaldzką do Pomorskiej (i odwrotnie dla kierunku Żabianka – Osowa) i dlatego zwiększy się natężenie ruchu na Grunwaldzkiej na odcinku ul. Pomorska – AWF. Dodatkowe skrzyżowanie przy AWF przecinające jezdnię Sopot – Gdańsk spowalnia ruch na Grunwaldzkiej- 2 0
-
2011-05-10 17:34
komunikacja miejska rozwiąże problem
trzeba z auta przesiąśc sie tak jak ja to zrobiłem na kom.miejską i bedzie ok kiedys ludzie nie marudzili tak jak dzisiaj choc niewlele mieli
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.