• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • politycy odczepcie sie od organizowania życia innym (2)

    zostawcie to fachowcom. Pamietam jak w 1999 roku remontowano mostek przy młynie oliwski. remont spowodował objazd uliczkami. Sam remont zakończono 30 kwietnia ale otwarcie trasy nastapiło 4 maja bo Adamowicz uznał za niepolityczne otwarcie trasy w dzień 1 maja. I w ten sposób przez 4 dni za sprawa polityków kierowcy korzystajacy ze Spacerowej musieli niepotrzebnie nadkładac drogi. Teraz w tym samym rejonie inni politycy chca ugrac swoją karte. Rece precz

    • 11 3

    • (1)

      A może po prostu inspektor, który miał odebrać drogę, nie pracuje w święta?

      • 0 2

      • inspektor odebrał 30 kwietnia

        tak jest napisane

        • 0 0

  • Akurat nie jest to zły pomysł.

    Jednak należałoby go połączyć z powiększeniem przepustowości węzła koło Reala. Wtedy korki na Spacerowej by zniknęły. Swoją drogą z innej beczki snującym się pięćdziesiątką po Spacerowej należy się kop w tyłek, ajk również tym którzy w czasie korka zostawiają sobie po kilkadziesiąt metrów odstępu przed sobą.

    • 9 8

  • BARDO?

    "Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości" Co to bardo, jednostka czasu, czy natężenia dźwięku?

    • 2 3

  • Osowa

    Szkoda że mieszkańcy Osowy nie myśleli o dojeździe jak się wyprowadzali... Jeżeli ktoś chce przesunąć ruch samochodowy poza obszar zabytkowej Oliwy to jestem "za" obiema rękami, ale niech to będzie zrobione z głową. Według tego co widzę na prezentacji ulica Obr. Westerplatte wygląda na pozostawioną na pastwę ruchu z kierunku Gdańska - to niedopuszczalne, główkujcie dalej bo to nie przejdzie...

    • 2 2

  • Prezentacja pokazuje jeden bardzo idiotyczny pomysł.

    Likwidację pętli tramwajowej. Kiedyś pętli było sporo w mieście i awaria tramwaju oddziaływała na dość krótki odcinek. Teraz pętli jest bardzo mało i jak jakiś tramwaj się zepsuje to stoi pół miasta. Albo jest komunikacja tramwajowa i wtedy są pętle albo udajemy, że jest komunikacja. Zresztą ostatnio dużo się udaje w Gdańsku. A to się udaje, że będzie pętla autobusowa przy stadionie, a to się udaje, że będzie kolejka na stadion, a to się udało zrobić remonty w kilku miejscach naraz, a przy ich okazji udaje się, że w Gdańsku jest miejsce na buspasy. Najważniejsze zaś, że udaje się zachować dobre samopoczucie rady miasta i prezydenta.

    • 5 2

  • zły pomysł

    Na Czyżewskiego jest szkoła podstawowa nr. 23..i przejscie dla pieszych , znaczy w wiekszości dzieci uczących sie w tej szkole.....A czy ktoś pomyślał o mieszkańcach Oliwy...czy to juz ma byc prawdziwy skansen .

    • 5 3

  • dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa - odpowiedź dla antyk.

    Po pierwsze
    Ówczesny właściciel marketu olał miasto i nie dołożył się do remontu choć miasto myślało, że ma to zagwarantowane w umowie przy wydawaniu pozwolenia na budowę

    Po drugie
    Mieszkańcy Osowej oprotestowali włączenie Trasy Kaszubskiej (drogi S6) na węźle Osowa. Wygrali z miastem i bezsensowne stało się budowanie dwujezdniowej czteropasmowej drogi między dwoma wąskimi gardłami ul. Opata Rybińskiego i Kielnieńską na Osowej.

    I tak samochody stałyby z góry na dół tylko, że na dwóch pasach (tak jak to ma miejsce obecnie na Słowackiego przed Potokową), a przed ul. Opata Rybińckiego odbywałyby się przepychanki przy zmianie pasa ruchu przed zwężeniem.

    • 8 2

  • a co kogo obchodzą kierowcy (1)

    liczą się interesy centrum handlowego na końcu spacerowej, możecie płakać ile chcecie, wystarczy że market dołoży się do nastepnych wyborów pewnemu panu w gdańsku i pozostanie tak jak jest a jak mu zagwarantują prezydencję miasta na dwie kadencje to nawet zrobią skrzyżowanie z ulicą pierszeństwa pod market i ze zjazdem do gdańska jako podporządkowana......

    • 5 1

    • Niestety masz rację.

      • 1 0

  • Jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego ZDiZ uważa, (1)

    powstanie Nowej Opackiej zwiększy natężenie ruchu? Przecież droga sama w sobie nie generuje przyrostu liczby pojazdów. Jak jeździ dziennie 15 tysięcy pojazdów w jedną stronę, to dalej tyle będzie jeździć, tyle że przez inne skrzyżowanie(1km bliżej/dalej, zależy jak patrzeć).
    Odciążamy jedno, obciążamy drugie. Ogólna liczba samochodów się nie zmieni. A może źle myślę?

    • 2 2

    • zobacz całą prezentację zamieszczoną w artykule

      Z prezentacji wynika, iż ul. Opata Rybińskiego zostaje przekształcona na deptak.

      Samochody, np. dla kierunku Osowa - Żabianka będą jechały objazdem dookoła Oliwy, przez Czyżewskiego – Nową Opacką – Grunwaldzką do Pomorskiej (i odwrotnie dla kierunku Żabianka – Osowa) i dlatego zwiększy się natężenie ruchu na Grunwaldzkiej na odcinku ul. Pomorska – AWF. Dodatkowe skrzyżowanie przy AWF przecinające jezdnię Sopot – Gdańsk spowalnia ruch na Grunwaldzkiej

      • 2 0

  • komunikacja miejska rozwiąże problem

    trzeba z auta przesiąśc sie tak jak ja to zrobiłem na kom.miejską i bedzie ok kiedys ludzie nie marudzili tak jak dzisiaj choc niewlele mieli

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane