• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Proponuję tak: (2)

    złapać cwaniaków z ZDiZ, Budynia i resztę, następnie wepchnąć do autobusu bez klimy i wysłać ich na Osową tak około 1700. Następnie, wypie...lać z autobusu przy Realu i piesza wycieczka, najlepiej w garniturach, z dobrze obciążonymi dziecięcymi wózkami przez wiadukt nad Obwodnicą do skrzyżowania Niedziałkowskiego/Koziorożca/Jednorożca w kierunku Nowy Świat. Po zmroku, w deszczu.

    • 13 2

    • (1)

      Zły nie bądz taki zły .To że stoisz w korkach to tylko przez kierowców którzy zamast podróżowac komunikacją miejską robią swoimi bolidami koreczki na spacerowej.
      Polacy mają głupia mentalnośc.Bo on jest najwazniejszy a cała reszta to debile.No i mają w głowe stary Polski frazez -Jakoś to będzie.

      • 2 2

      • Monia, to nie do końca tak. Samochody są do jazdy.

        A to co dzieje się na Spacerowej to jest *&@&*(!@!& spowodowane tymi &^@!)(*@^$^$@) niezsynchronizowanymi światłami na Opata oraz koło Reala (w górę). Czy problemem jest pętla indukcyjna, jakiś układ logiczny, rondo przy Obwodnicy?? Czy w tym _(*@&#$^ Gdańsku zrobią coś kiedykolwiek co ma ręce i nogi??? &@^&#*$ mać!

        • 4 2

  • Żeby jeszcze więcej aut jeździło?

    Chamscy kierowcy na dodatek w ogóle nie przepuszczają pieszych! Czasem na przejściu na Czyżewskiego (blisko ul. Opackiej) stoję 5-10 minut, żeby móc przejść!!!

    • 5 0

  • (3)

    to nie jest taki głupi pomysł PISowców. Głównym problemy nie jest sama Spacerowa jako taka tylko skrzyżowanie przy Realu oraz Oliwa.
    Nową Opacką jeździło by się w kierunku Osowej natomiast powrót Starym Rynkiem Oliwskim który zostaje przebudowany i wyremontowany(zwłaszcza okolica Młynu Oliwskiego). Oczywiście cały ten odcinek 2 pasy, prędkość 40-50 + zielona fala (zminimalizuje hałas).

    • 22 15

    • Jadąc do reala z dołu spacerowej ..

      ... Zbyt długo działa sygnalizacja świetlna.
      Czy nie można by jej wyłączać już o 20:00? często tam stoję o tej godzinie a ruch w przeciwnym kierunkuu jest tak znikomy o tej godzinie że czasem 3 minuty przepuszczam powietrze.

      I nawet wiedza że widać mnie w internetowej kamerze często z wkur..... jadę tam na czerwonym bo ile można czekać?

      Co do nowej pięknej prezentacji.
      Ładny kawał drogi do nadrobienia. Spodziewajcie sie mnie więc na słowackiego.

      • 1 3

    • ta koncepcja to i tak tylko przesunięcie problemu kilkaset metrów dalej...

      jedna ulica niczego nie zmieni, tam potrzeba kompleksowej inwestycji

      • 2 0

    • zielona to jest sałata , nie fala. prawie 50 lat jezdze po tym mieście

      było lepiej tylko wówczas, kiedy nie było samochodów albo paliwa

      • 4 4

  • politycy odczepcie sie od organizowania życia innym (2)

    zostawcie to fachowcom. Pamietam jak w 1999 roku remontowano mostek przy młynie oliwski. remont spowodował objazd uliczkami. Sam remont zakończono 30 kwietnia ale otwarcie trasy nastapiło 4 maja bo Adamowicz uznał za niepolityczne otwarcie trasy w dzień 1 maja. I w ten sposób przez 4 dni za sprawa polityków kierowcy korzystajacy ze Spacerowej musieli niepotrzebnie nadkładac drogi. Teraz w tym samym rejonie inni politycy chca ugrac swoją karte. Rece precz

    • 11 3

    • (1)

      A może po prostu inspektor, który miał odebrać drogę, nie pracuje w święta?

      • 0 2

      • inspektor odebrał 30 kwietnia

        tak jest napisane

        • 0 0

  • Jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego ZDiZ uważa, (1)

    powstanie Nowej Opackiej zwiększy natężenie ruchu? Przecież droga sama w sobie nie generuje przyrostu liczby pojazdów. Jak jeździ dziennie 15 tysięcy pojazdów w jedną stronę, to dalej tyle będzie jeździć, tyle że przez inne skrzyżowanie(1km bliżej/dalej, zależy jak patrzeć).
    Odciążamy jedno, obciążamy drugie. Ogólna liczba samochodów się nie zmieni. A może źle myślę?

    • 2 2

    • zobacz całą prezentację zamieszczoną w artykule

      Z prezentacji wynika, iż ul. Opata Rybińskiego zostaje przekształcona na deptak.

      Samochody, np. dla kierunku Osowa - Żabianka będą jechały objazdem dookoła Oliwy, przez Czyżewskiego – Nową Opacką – Grunwaldzką do Pomorskiej (i odwrotnie dla kierunku Żabianka – Osowa) i dlatego zwiększy się natężenie ruchu na Grunwaldzkiej na odcinku ul. Pomorska – AWF. Dodatkowe skrzyżowanie przy AWF przecinające jezdnię Sopot – Gdańsk spowalnia ruch na Grunwaldzkiej

      • 2 0

  • projekt jest do bani, nic nie usprawnia

    Po zapoznaniu się z prezentacją dołączoną do artykułu stwierdzam, że projekt niepoprawna sytuacji.

    Z prezentacji wynika, iż ul. Opata Rybińskiego zostaje przekształcona na deptak. Ruch samochodowy z Osowy w kierunku Grunwaldzkiej zostaje skierowany na Czyżewskiego a potem na Nową Opacką i do Grunwaldzkiej. Nadal wąskim gardłem pozostaje skrzyżowanie Spacerowej – Czyżewskiego – Stary Rynek Oliwki oraz Czyżewskiego z sygnalizacją świetlną.

    Samochody, np. dla kierunku Osowa - Żabianka będą jechały objazdem dookoła Oliwy, przez Czyżewskiego – Nową Opacką – Grunwaldzką do Pomorskiej (i odwrotnie dla kierunku Żabianka – Osowa) i dlatego zwiększy się natężenie ruchu na Grunwaldzkiej na odcinku ul. Pomorska – AWF.
    Dodatkowe skrzyżowanie przy AWF przecinające jezdnię Sopot – Gdańsk spowalnia ruch na Grunwaldzkiej

    • 3 1

  • Radni PiS

    powinni sprzedać swoje samochody, żeby złożyć się na realizację swojego projektu. No, ale wtedy nie byłby on już potrzebny...

    Pieniądze powinny iść na to, co rzeczywiście rozwiązuje problem szybkiego dojazdu (nie korków, bo te będą już zawsze, do końca świata): transport szynowy, czyli tramwaje i kolej.

    • 3 3

  • już pisałem wcześniej dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa - odpowiedź dla antyk.

    szeroka Spacerowa nic nie daje, wąskim gardłem jest Oliwa i Osowa

    • 4 1

  • Ciekawi mnie dlaczego nie przedłużono ulicy Pomorskiej na miejsce Opackiej?Chyba bardziej logicznie by było i bez wygibasów?

    • 1 0

  • Politykom dziękujemy.

    Jak politycy będą mieszać w projektowaniu ulic czy organizacji ruchu drogowego (zwłaszcza PIS-u) to będziemy mieli to co przed Pałacem Prezydenta.
    Niech się specjaliści biorą do roboty a my użytkownicy w tym pomożemy.
    Politycy niech szukają pięniedzy na inwestycje to tyle i tylko tyle.

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane