• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocka walka z reklamami: teraz czas na wspólnoty

Piotr Weltrowski
28 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Sopot od 14 lat współfinansuje remonty kamienic. Teraz urzędnicy grożą, że te wspólnoty, które będą wieszać reklamy, będą musiały oddać dotacje. Sopot od 14 lat współfinansuje remonty kamienic. Teraz urzędnicy grożą, że te wspólnoty, które będą wieszać reklamy, będą musiały oddać dotacje.

Sopocka ofensywa przeciw nielegalnym reklamom trwa. Po budynkach w centrum miasta i ogródkach piwnych przyszedł czas na wspólnoty mieszkaniowe wywieszające banery reklamowe wbrew zapisom planów miejscowych. Jeżeli ich nie zdejmą, miasto będzie się od nich domagać zwrotu dofinansowań wypłaconych wcześniej na remonty elewacji.



Powinno się odbierać wspólnotom dotacje za wywieszanie reklam?

Miasto od 14 lat wspiera sopockie wspólnoty w remontach elewacji kamienic. Przez ten czas dofinansowanie otrzymało ponad 300 wspólnot. Właśnie do nich wysłano teraz pismo, w którym władze kurortu zastrzegają, że w w wypadku wywieszania nielegalnych i niezgodnych z planami miejscowymi reklam, miasto będzie uruchamiać procedurę zwrotu dofinansowania, którym wcześniej wspomogło daną wspólnotę.

- List wysłano do wszystkich wspólnot, jednak nie dotyczy on oczywiście każdej z nich. Tych, które wbrew zapisom planów wywieszają reklamy jest kilkanaście - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Z nielegalnymi reklamami Sopot próbował walczyć już od lat, do niedawna była to jednak przysłowiowa walka z wiatrakami. Wszczynano postępowanie, które ciągnęło się latami, gdy się kończyło, reklama była ściągana... tylko po to, aby na jej miejsce pojawiła się kolejna, którą objąć musiał nowe postępowanie.

W końcu, w połowie bieżącego roku, władze Sopotu postanowiły spróbować niestandardowych rozwiązań. Na początku wysłano listy do firm, których reklamy wisiały nielegalnie w centrum miasta. Urzędnicy zagrozili, że jeżeli reklamy nie znikną, firmy będą publicznie piętnowane. Podziałało. Kolejnym krokiem było zaszachowanie właścicieli ogródków piwnych wywieszających reklamy ewentualnym cofnięciem zgody na zajęcie pasa drogowego. Teraz przyszedł czas na wspólnoty.

- Wszystko to działania, które mają na celu ochronę estetyki miasta. Chcemy, aby Sopot był przykładem miasta, które potrafi sobie poradzić z problemem szpetnych reklam. Kroki, które podejmujemy względem wspólnot wydają nam się logiczne, nie po to przecież wydaliśmy przez lata miliony na remonty elewacji, aby później przysłaniały je reklamy - tłumaczy Piotrusiewicz.

Według zapisów w planach miejscowych, na sopockich kamienicach mogą wisieć jedynie szyldy odnoszące się do usług znajdujących się w budynku i to nie większe niż o powierzchni 1 m kw.

Opinie (55) 5 zablokowanych

  • Wreszcie (6)

    Nic tylko pogratulować konsekwencji w walce z tym badziewiem i czekam na podobne działania w Gdańsku

    • 166 9

    • Re: Wreszcie (2)

      Gdansk z tego nie zrezygnuje za duza kase z tego ma i nie tylko miasto ma kase ...

      • 8 2

      • (1)

        Ja mimo wszystko mam nadzieje że kiedyś to i w Gdańsku się ucywilizuję i nie będzie takich absurdów choćby ze tak piękny zabytek jakim jest Brama Zielona jest oszpecona przez płachtę reklamową Muzeum Narodowego , bo nie sądzę że turyści przyjeżdżają tutaj reklamy oglądać i je fotografować

        • 19 3

        • bez reklam

          Trzeba podjąć decyzję albo w ogóle bez reklam albo z reklamami dla wszystkich nie ma pośrednich rozwiązań... jak ma być bez reklam to niech będzie jak w Sao Paulo gdzie nie ma ani jednej rekklamy!

          • 13 1

    • To radny sopocki hryszkiewicz potocznie zwany heńkiem:) (1)

      Też zdejmie swoje plakaty że tech.naprawia telewizory i kulturystyce?

      • 3 0

      • Hryszkiewicz zdejmie ostatni...

        • 2 0

    • Miasto Gdańsk nie finansuje remontu kamienic, Wspólnoty muszą sobie same z tym radzić. Pomagają właśnie reklamy. Jeśli dzięki reklamom wykonuje się remonty budynków to chyba reklamy nie są takie złe.

      • 1 0

  • a kiedy przyjdzie czas na sopocką walkę z urzędniczą szarańczą? (2)

    • 49 31

    • a czego Ty marudzisz? (1)

      idź do wydziału komunikacji po prawo jazdy albo dowód rejestracyjny, tam siedzą dwie fajne laseczki i wcale nie szarańcze :)

      • 17 7

      • Tylko najpierw zdaj egzamin na te prawo jazddy ...

        To owe laseczki nie będą już laseczkami bo się zestarzeją

        • 3 2

  • Polskie miasta i przedmieścia to niestety estetyczny śmietnik..

    ..szczególnie drogi dojazdowe do miast "udekorowane" są radosną twórczością, kiczem i wizualnym chłamem; jesteśmy pod tym względem jednym z najbrzydszych krajów na kontynencie.. Trzeba to wreszcie u p o r z ą d k o w a ć!

    • 93 1

  • Jak obejść prawo... (2)

    Wystarczy powiesić 20 szyldów po 1 m obok siebie i jest ładna reklama zgodna z przepisami :-)

    • 18 17

    • to tak nie działa

      na początku każdego aktu prawnego jest ściśle zdefiniowane jak to ma wyglądać i co jest czym

      • 6 3

    • jedynie szyldy odnoszące się do usług znajdujących się w budynku

      .

      • 1 0

  • Reklamy są wszędzie

    Nachalne, najczęściej głupie. No i szpecą wszystko.

    • 61 2

  • I bardzo dobrze. Przegonić kijem po tyłkach całe to towarzystwo.

    Gdzie się nie spojrzy to reklamy. W oknach, na budynkach, banerach, przyczepkach, masakra jakaś.

    • 57 5

  • Reklamy (2)

    A czy radny Sopotu Pan Hryszkiewicz to jest święta krowa i jego nie obowiązuje zakaz wieszania reklam na ulicach i płotach.

    • 63 2

    • (1)

      No właśnie kiedy szmaty radnego H. znikną z ulic?

      • 23 0

      • Nie

        znikną , układy i układziki !!!

        • 0 2

  • (4)

    dobrze - skoro czerwone miasto zabrania wspólnotom wywieszać reklamy - to jak rozumieć należy przejmie obowiązki wspólnot i będzie remontować budynki w Sopocie?
    bo pieniądze z reklam własnie na to idą
    na elewacje, ocieplenia, drzwi i okna na klatkach schodowych
    bo jakoś " miasto " się tym wcale za bardzo nie zajmuje
    tak samo jak drogami
    jedyne co sprawnie robią to betonują dolny sopot i rozdają kasę kolesiom "artystom"

    • 13 37

    • (2)

      Remont twojej własności nie leży w gestii podatników czyli miasta. A jeżeli mieszkasz w komunalnym to podziękuj że nie musisz kredytu 35 lat spłacać

      • 13 3

      • (1)

        remont nie leży ale zabranienie co kto sobie na ścianie powiesi już lezy ot ciąg dalszy komuny

        • 2 7

        • " Wolność jednycj nie może byc kosztem drugich "

          Nie mam ochoty oglądać twoich reklam będąc na spacerze. Równie dobrze mogę ci napier... muzyką po 22 bo przecież jestem u siebie albo postawić oczyszczalnie ścieków pod oknem bo tam mi się akurat podoba

          • 10 2

    • no przecież dostali dofinansowanie na remont elewacji!

      czytaj ze zrozumieniem!

      • 0 0

  • proponuje teraz wziąść sie za kebaby na Monte casino (1)

    jabardziej oczoje... reklamami na Monte sa reklamy kebaba w dodatku niesmacznego...

    • 30 3

    • a co to znaczy: "wziąść sie" "jabardziej", "oczoje" "Monte casino"???

      analfabeta analfabetę analfabetą pogania. Debili nie sieją...

      • 4 1

  • Hryszkiewicz (3)

    Poczucie gustu, eleganckie wykonanie zdjęć to podstawowe atuty reklam tego jegomościa:)

    • 23 11

    • jego nie ruszą (2)

      jego nie ruszą bo będzie krzyczeć i płakać ze go napiętnują przeciwnicy polityczni ja jak go ruszą czytaj wyżej...

      • 7 1

      • jego wieśniackie żarówiaste reklamy szpecą Sopot najbardziej

        • 10 1

      • pan Hryszkiewicz nie wie co to poczucie smaku ,kultury

        oraz ze nie powinien zasmiecac przestrzeni

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane