• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • no nie
    chyba padne
    już nie mam siły

    "odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012"

    o ile pamietam, to budowe trasy rozpoczęto w czasie gdy nikt nie myślał o euro
    czyżby cesja przebudowy miejskiej drogi na spółke właściciwe bez możliwości skontrolowania jej finansów miała być remedium na zapaść gospodarczą gdańska??

    od tej chwili rozumiem, że odpowiedzialność za losy przebudowy słowackiego wzięli w swe ręce rosół i pędzący królik?
    taż ładnie
    a batki tam nie było??

    • 5 4

  • Jednak nic nie rozumiesz

    • 0 0

  • bzdura

    chcą za panstwowe pieniądze zrobiić coś,czego sami nie zrobili...

    • 7 1

  • A zresztą co mnie obchodzi jakaś tam Słowackiego i tak zniej nie korzystam nie mój problem,róbta co chceta,jak mawiał pewien wieszcz

    • 0 4

  • Rozwaga

    Jestem oczywiście za budową dróg,ale należy pogodzić interesy wszystkich grup społecznych,jak również przedsiębiorców ,którzy organizują nowe miejsca pracy.
    Proszę zobaczyć po drugiej strony Hynka,gdzie są parterowe zakłady usługowe
    różnych branż są miejsca postojowe wjazdy ,nie ma ekranów,ponieważ projektanci mieli to na mapach i rozsądnie wykonali projekt i chwała im za to.
    Biurowiec powstał znacznie póżniej chyba pod koniec 2009 roku. Czy na mapach był biurowiec? A kto wydał pozwolenie na budowę i użytkowanie tak problematycznego biurowca ? Uważam jako mieszkaniec,że usługi jak i sklepy
    są potrzebne w tej części miasta. Należy popierać polskich przedsiębiorców.

    • 3 0

  • (2)

    A tak w temacie , to po co jest podziemny parking pod biurowcem nawet światła ma zainstalowane
    niestety nasi kierowcy uwielbiają parkować pod samymi drzwiami ,a straż miejska nie reaguje na wezwania dobry przykład pobliskiej przychodni gdzie kierowcy
    mają za nic chodniki i przejścia dla pieszych.

    mieszkanka ul Kilińskiego

    • 6 0

    • INFORMACJA (1)

      O ILE MI WIADOMO ,SĄ TO MIEJSCA PARKINGOWE DLA WŁAŚCICIELI
      BIUROWCA

      • 0 0

      • to niech się podzielą nimi ze swoimi klientami.

        • 1 0

  • Jak nie zobacze efektow przebudowy na ulicy Słowackiego to nie uwierze w te zapewnienia ze wogole beda budowlancy na Słowackiego.

    • 3 0

  • Przedsiębiorcy (1)

    Oczywistością jest, że wszyscy słyszeli o planowanych przebudowach. Domyślam się, że w tej wypowiedzi chodzi o to, że nie zostali oni poinformowani na piśmie, co w ich przypadku jest na rękę, bo teraz będą się procesować a i pewnie jeszcze odszkodowań żądać. Tak to jest w tym kraju, że jak formalnego papierka od wszystkiego nie dostaniesz to tak jakbyś miał opaskę na oczach.

    Dokładnie tak jak jest w cytacie: "Deweloper nie informował nas...", a nie "Nie wiedzieliśmy..."

    • 1 1

    • BIUROWIEC HYNKA

      "Deweloper nie informował nas...", a nie "Nie wiedzieliśmy ŻYJEMY W PAŃSTWIE PRAWA . NIKT NIE KONTROLUJE ,DEVELOPERA CZY SŁUSZNIE POSTAWIONY JEST BUDYNEK. SĄ PLANY ,POZWOLENIA NA BUDOWĘ I POZWOLENIA
      NA UŻYWANIE BUDYNKU O TAKIM PRZEZNACZENIU WYDANE PRZEZ URZĄD
      MIASTA. WOBEC TEGO CHYBA PRZEDSIĘBIORCY ANI DEVELOPER NIE SĄ WINNI,ŻE WZIIELI
      KREDYTY ,ABY PRACOWAĆ ,A NIE POWIĘKSZAĆ BEZROBOTNYCH.
      UWAŻAM,ŻE USŁUGI TAM SĄ BARDZO POTRZEBNE

      • 0 0

  • kłamie

    Droga która jest była od 20 lat i ten Pan Słowik to kupił. Stawia samochody na chodniku- tak było od początku , kiedy kupował lokal.teraz chce parkingu, dla firmy 5 osoboiwej. Tam powinni być strażnicy miejscy i mandaty wręczac za blokowanie chodnika i ścieżki rowerowej.Kupował i ten stan ma nadal.

    • 9 3

  • budynek jak marzenie

    Tylko niech ktoś mi odpowie na pytanie kto dał pozwolenie na postawienie budynku 5 metrów od linii słupów wysokiego napięcia a potem zajmijmy się planowaną budową drogi. Problem zniknie bo ludzie się wcześniej wyniosą się z tego miejsca albo zbzikują pod takim promieniowaniem elektromagnetycznym.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane