• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • MIESZKANIEC (3)

    A KTO POZWOLIŁ BUDOWAĆ APARTEMOWIEC TUŻ PRZ LINII WYSOKIEGO NAPIĘCIA. TO JEST PROBLEM. NIKT NIE MYŚLI,ŻEBY PRZY PRZEBUDOWIE DROGI WYELIMINOWAĆ SŁUPY WYSOKIEGO NAPIĘCIA TUŻ PRZY BUDYNKACH MIESZKALNYCH. tO JEST PROBLEM NAJWAŻNIEJSZY DLA APARTAMENTOWCA

    • 5 1

    • Inpro lubi budować tam budynki - taka specyfika firmy. (2)

      • 1 0

      • nie, taka polityka spółdzielni Młyniec, żeby odsprzedać tereny właśnie firmie Inpro (1)

        a co za baran kupuje za grubą kasę apartamentowiec z linią wysokiego napięcia! Przecież te słupy tam stały jak Inpro sprzedawało apartamenty :P Nie stać było na apartamencik bez linii wysokiego napięcia obok domku? to teraz się elektryzuj baranie :P

        • 1 0

        • O ile wiem to jest linia zapasowa, ktora pracuje tylko w sytuacjach wyjatkowych. Poza tym, linia o tym napieciu jest bezpieczna dla mieszkancow - lokalizacja budynku spelnia wszelkie normy.

          • 0 0

  • Ja się domagam nowej Al. Jana Pawła, oraz drogi zielonej do gdyni!

    • 3 2

  • Niech zgadne, projektowały to te papraki z PPBK? Oni nawet jak cos projektują to czasem nie wybiorą się w teren żeby zobaczyć (2)

    jak co wygląda i nie rozmawiają z użytkownikami, patałachy

    • 3 3

    • BPBK - Biuro projektów budownictwa komunalnego, Jana Uphagena 27 Gdańsk (1)

      • 1 0

      • ADAMOWICZ MUSI ODEJŚĆ

        • 2 0

  • etc-hallera

    a co z tym wlasnie odcinkiem?

    • 6 0

  • Prezentacja, kolorki i muza świetne (2)

    a droga _? jakieś ronda, skrzyżowania? ludzie, a gdzie nad powietrzne mosty, podziemne skrzyżowania niekolizyjne tak ja się to na świecie robi? przecież ten projekt ot jakiaś Mongolia i Pakistan....

    • 6 0

    • Za cenę stadionu mogliby zrobić z cztery takie wielopoziomowe skrzyżowania i służyłyby i mieszkańcom i turystom. I kasa sypałaby się do Kamlarii w obfitości. Ale co zrobić jak prezydent bezsamochodowy a jego zastępca to specjalista od podmian działek i budowli co najwyżej 3-piętrowych budynków mieszkalnych.

      • 2 0

    • Wyjdź ze swojej nory. takich tras jak Słowackiego to się nigdzie nie robi, tylko właśnie w Mongolii i Pakistanie. Na świecie buduje się tramwaj, a nie jakieś przelotówki z przejściami podziemnymi, które rozwalą pół Wrzeszcza. Będzie drugie Podwale Podmiejskie.

      • 3 0

  • (2)

    Niech jeszcze parę lat poczekają to całe miasto będzie stało w jednym wielkim korku. Choć obecniej już dużo do tego nie brakuej bo nigdzie nie da się dojechać.

    • 2 0

    • (1)

      Przesiądź sie na tramwaj. Ja w korku nie stoję.

      • 0 1

      • mistrz dobrej rady

        Ty chyba w wirtualnym świecie jeździsz tramwajem po Słowackiego.

        • 1 0

  • buahahaha

    a co dalej od ronda przy ETC? każdy ma się rozjechać w innym kierunku? :P Banda debili!!! przecież to ma być droga do Trasy Sucharskiego!!! Z Nowej Słowackiego, na Trasę Sucharskiego i wylot na Wa-wę żeby się nie pchać przez centrum! A tu zonk! już widzę zakorkowaną starą Kościuszki, lub Jana Pawła do skrętu w prawo. Obecnie korek czasem sięga stadionu na wylocie do Wa-wy, a tak będzie korek od J. Pawła do Hallera, bo potem zaczynają się znowu dwa paski i dalej jakoś się przeleci, ale od ronda na Zaspie do Hallera będzie nic lepiej niż teraz, korki zmienią lokalizację i tyle.

    • 4 0

  • Zacofanie po trzykroc

    Juz dawno wymyslono w Stanach maszyne ktora buduje tunel pod ulica w centrum miasta zeby UNIKNAC WYBURZANIA budynkow. Tunele i estakady powinno sie buudoowac!!! Sredniowiecze jak zwykle - ktos musi na tym zarobic jak zwykle. Zero pomyslunku co bedzie za np 10 lat. Juz teraz gdzie nie pojdziesz tam blachosmrody. W koncu ludzie zaczna chorowac...

    • 3 0

  • a to gapy x2

    "Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik".

    Myślę, że ten sam deweloper nie informował mieszkańców osiedla Hynka , że kiedyś przed ich oknami powstanie "biurowiec" :/

    • 6 0

  • za jaja

    kto wydał pozwolenie na budowę developerowi? za jaja i na drzewo.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane