- 1 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (75 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (170 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (363 opinie)
- 4 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (128 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (243 opinie)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (488 opinii)
Trasą WZ dotrzemy do granicy miasta
Trasą W-Z w najbliższych latach dotrzemy do granicy z gminą Żukowo. Gdańsk przygotowuje dokumentację dla inwestycji, która zakłada poszerzenie ul. Kartuskiej po zachodniej stronie obwodnicy do czterech pasów. Będzie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Przedłużenie Trasy W-Z ma również posiadać dwie dwupasowe jezdnie, przy czym ruch nie będzie się już odbywał bezkolizyjnie, jak na wcześniejszym odcinku. Dzięki temu wjazd do miasta będzie nieco ograniczany i stopniowany sygnalizacjami świetlnymi. Propozycja takich rozwiązań pojawiła się już wiele lat temu - skrzyżowania kolizyjne widnieją np. w studium z 2007 r.
Czytaj też: Debata towarzysząca pracom nad nowym studium: Jak będziemy poruszać się po Gdańsku przyszłości?
Na odcinku o długości 3,2 km (z czego 2,9 w granicach administracyjnych miasta) powstanie pięć skrzyżowań. Są to, licząc od ul. Otomińskiej, skrzyżowania z ulicami: tzw. Nową Inżynierską, Nowatorów, tzw. Nową Stokokłosy, Bysewską oraz drogą lokalną w gminie Żukowo, gdzie nastąpi przejście do przekroju jednojezdniowego dwupasowego.
Czyta też: Plany zagospodarowania m.in. dla osiedla przy ul. Nowej Inżynierskiej
Wszystkie skrzyżowania z wyjątkiem ul. Bysewskiej, gdzie przewiduje się wyspę centralną, planuje się w formie skrzyżowań skanalizowanych. Sygnalizacja pojawić się ma na wszystkich skrzyżowaniach w Gdańsku, zaś w gminie Żukowo "w razie potrzeby".
Wzdłuż rozbudowanej ul. Kartuskiej przewidziano też równolegle tzw. drogi serwisowe do obsługi znajdujących się bezpośrednio przy ulicy nieruchomości. Pojawi się nowe oświetlenie oraz pozostała infrastruktura techniczna typu: sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, deszczowa, sieć gazowa, telekomunikacyjna itp. Planuje się także zastosować ekrany akustyczne oraz rozbudować zbiornik retencyjny przy ul. Maszynowej.
Czytaj też: Ta woda nas chroni i pozwala wypocząć. Zbiorniki retencyjne na potokach w Trójmieście
Dla pieszych przewiduje się na całej długości chodniki o szerokości co najmniej dwóch metrów (odsunięte od jezdni co najmniej 1,5 m) po stronie południowej. Tu też powstanie wydzielona droga rowerowa. Po stronie północnej przewiduje się ciągi pieszo-rowerowe.
Wzdłuż drogi wykonane zostaną zatoki autobusowe, wyposażone w wiaty.
Inwestycja może być etapowana. Etap I zakłada odcinek Otomińska - Nowa Stokłosy wraz ze skrzyżowaniem oraz tymczasowym powiązaniem ul. Smęgorzyńskiej do Kartuskiej (W-Z). Etap II to odcinek Nowa Stokłosy - droga lokalna w gminie Żukowo.
- Zadanie podzielone zostało na dwa etapy, ale dokumentacja projektowa oraz wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych złożony zostanie na całość inwestycji, tj. od ul. Otomińskiej do granicy miasta. Szacowany łączny koszt realizacji całej inwestycji wynosi ok. 120 mln zł. Realizacja inwestycji, czy to w pełnym zakresie, czy w podziale na etapy uzależniona będzie od przyznania miastu dofinansowania - informuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Obecnie inwestycja jest na etapie złożonego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Należy mieć na uwadze, że jest to jeszcze dość wczesny etap inwestycji i z tego powodu niektóre rozwiązania prezentowane w artykule mogą ulec zmianie.
Uzyskanie uzgodnień oraz opracowanie kompletnego projektu budowlanego planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku. Uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej planowane jest na II/III kw. 2016 r.
Inwestycja ma być współfinansowana ze środków unijnych - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20 (oś priorytetowa IV - infrastruktura drogowa dla miast).
Otwarcie najnowszego odcinka Trasy W-Z pod koniec 2011 r.
Opinie (133) 3 zablokowane
-
2015-12-03 20:16
Bravo Gdańsk (1)
Urzędnicy myślą o ludziach pozdrawiam wszystkich dojeżdżających do pracy tą trasą, gratuluję urzędnikom pomysłu.
- 7 6
-
2015-12-04 09:55
jak na razie to widać, że urzędnicy myślą bardziej o pojazdach a nie o ludziach
- 1 0
-
2015-12-03 21:03
marzyciel (1)
Dalej połączyć (i wybudować)z planowaną przed wojną A 6.Część tej autostrady funkcjonuje koło Szczecina.Ślady robót można napotkać od Szczecina ,a kończą się koło Kościerzyny.Dwie godziny do granicy to brzmi zachęcająco.Przy tej autostradzie szybko powstawały by nowe firmy. A 6,A 6,A 6.................................
- 3 3
-
2015-12-03 21:08
Berlinkę to masz w Lidlu ;)
W dzisiejszych czasach, dla 40 mln kraju w zupełności wystarczy S6 Gdańsk - Koszalin - Szczecin.
A jak się porządnie zabierzemy do roboty i będzie nas z 80 mln to można pomyśleć.- 3 2
-
2015-12-03 21:48
Idioci wizjonerzy codziennie jakies bzdurne plany
- 1 5
-
2015-12-04 00:19
(1)
Nie wspominanie i nie zaznaczenie obwodnicy południowej przy okazji pisania artykułu o "drodze do Żukowa" to jawna manipulacja niegodna dziennikarza panie Kris
- 1 1
-
2015-12-04 02:10
Metropolitalnej miało być
- 0 0
-
2015-12-04 01:02
Najpierw nowa buloÑska !
- 4 0
-
2015-12-04 08:53
dlaczego drogi budjemy w stronę Żukowa a osiedla w stronę Pruszcza i Kolbud?
- 4 0
-
2015-12-04 10:03
Dalej chcą budować drogi i autostrady ?
czteropasmowe ? a ile to kosztowało Polskę przez ostatnie 8 lat ?
- 1 1
-
2015-12-04 11:19
Zdjęcie w artykule - fragment WZ w Kokoszkach - pięknie widać jak utrzymywana jest infrastruktura, zarośnięte odwodnienie, chodnik i droga rowerowa przerasta trawą a na poboczach zamiast trawnika to jakieś kępy bylin łąkowych.
- 2 0
-
2015-12-04 11:23
Brawo brawo
Budowac, budowac, juz w tej chwili jest tam paraliz. jak PIS wprowadzi wojewodztwo srodkowopomorskie a wprowadzi w zemscie za wyniki wyborów wszystkie przetargi woj pomorskiego zostaną wstrzymane tak wiec budowac !!!!!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.