- 1 Poważny wypadek w Chyloni (68 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (95 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (127 opinii)
- 4 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (134 opinie)
- 5 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (72 opinie)
- 6 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (922 opinie)
Trolejbusy, które nie potrzebują trakcji (przez jakiś czas), będą wozić gdynian
25 nowych trolejbusów, które potrafią przejechać kilka kilometrów bez potrzeby zasilania z trakcji, będzie wozić pasażerów gdyńskiej komunikacji. 10 nowych sztuk będzie można obejrzeć w niedzielę na Skwerze Kościuszki.
- Miejsce dla wózka inwalidzkiego znajduje się po prawej stronie, dzięki czemu osoba niepełnosprawna ma lepszy kontakt wzrokowy z kierowcą, a także nie musi manewrować między pozostałymi pasażerami, by najpierw zająć miejsce, a potem opuścić pojazd - chwali rozwiązanie Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Ponadto środkowe drzwi będą otwierać się na zewnątrz, co skutkuje szerszym przejściem i łatwiejszą wymianą pasażerów na przystankach.
Jednak największą zaletą nowych pojazdów są specjalne akumulatory, które gromadzą energię. Wyposażone w nie pojazdy potrafią przejechać bez potrzeby czerpania energii z sieci ponad 5 km.
- Tego typu rozwiązanie traktujemy jako awaryjne. Trolejbusy dzięki temu będą mogły w trakcie remontów kursować ulicami, które nie są wyposażone w sieć - tłumaczy Gromadzki.
Mimo to ZKM Gdynia na razie nie planuje uruchomienia linii będącej połączeniem trolejbusu i autobusu. Wadą akumulatorów jest bowiem ich długie ładowanie - trwa ponad 1,5 godziny. Poza tym o ile odłączenia od trakcji jest możliwe, nawet w trakcie jazdy, z kabiny kierowcy, to założenie "szelek" jest już bardziej czasochłonne.
Nowe trolejbusy będzie można zobaczyć na własne oczy podczas prezentacji nowego taboru w niedzielę na Skwerze Kościuszki. Trolejbusy uruchomione na 7 specjalnych, bezpłatnych liniach dojadą w rejon Skweru, a następnie okrążą Molo Południowe, korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w akumulatorach.
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-22 11:20
wszystkie dwa...wow..... (1)
imponujące.....
starczą na całą meteopolię- 8 4
-
2010-10-22 12:36
Gdynia to nie metropolia wiesniaku
- 0 0
-
2010-10-22 11:21
"będą wozić gdynian" (2)
a gdańszczan, sopocian i turystów już nie?
- 21 2
-
2010-10-22 11:23
Zejdz na ziemie chlopie (1)
- 2 5
-
2010-10-22 12:29
homofoby, niech się wypchają tymi trolejbusami, o!
- 0 5
-
2010-10-22 11:22
Brawo Gdynia
zamiast dotować SKM - kupić więcej takiego sprzętu.
- 10 5
-
2010-10-22 11:25
Trojejbusy są droższe w utrzymaniu (5)
Mit o ekologi juz jest przestarzały nowoczesne autobusy emituja bardzo mało szkodliwych substancji a po drugie sa tańsze w eksploatacji
- 9 14
-
2010-10-22 11:49
Pytanie (3)
Dlaczego nikt nie wspomni o szkodliwym polu elektromagnetycznym, o kosztownym recyclingu akumulatorów w trajtkach. O GIGANTYCZNYCH kosztach zakupu taboru i utrzymania trakcji nie wspomnę!
- 4 6
-
2010-10-22 12:38
(2)
idac Twoim tokiem rozumowania,
powinnismy zlikwidowac zarowno skm jak i pkp ..- 2 1
-
2010-10-22 12:41
wszystko zlikwidować, i niczego nie będzie!!!!!!!!!!!! (1)
- 5 0
-
2010-10-22 12:51
o wlasnie,
z ust mi to wyjoles,
zlikwidowac wszystko !!- 2 0
-
2010-10-22 11:54
Akumulatory i ekologia
Tym bardziej, że akumulatory zdolne są niesamowicie ciężkie w porównaniu z benzyną. Ta sama energia zgromadzona w akumulatorach waży ponad dziesięciokrotnie więcej niż benzyna. A te bateryjki trzeba wozić cały czas.
- 1 2
-
2010-10-22 11:50
Autobus na prąd, wielkie mi mecyje;]
- 4 5
-
2010-10-22 11:51
A może by zrobić SKM-ki co pare km bez trakcji pojadą bo tyle u nas awari;-) (1)
- 14 0
-
2010-10-22 11:54
Awarie SKMki to taka nasza swiecka tradycja
- 7 0
-
2010-10-22 12:02
Jechałem dziś rano linią 27 i z sufitu tego pojazdu w kilku miejscach lała się woda . (2)
Siedzenia mokre, tłok jak zwykle.
- 11 1
-
2010-10-22 13:44
Bo to
pojazd na lato z natryskiem.
- 4 0
-
2010-10-23 16:34
bo 27 to grat. zawsze. tylko kolo 12 jezdza nowe 27, bo wtedy najmniej ludzi nim jezdzi. jakie to madre.
ale niedlugo maja cos z tym zrobic ;d. w sumie to juz cos robią, bo jelcze widac co raz rzadziej :)- 0 0
-
2010-10-22 12:21
To (2)
w Gdyni juz zima , w Panoramie nic o tym nie wspominali , Koprowski przyloz ty sie troche chlopino do pracy , nie musl ze piszesz do takiego ciemnogrodu jaki ty sam jestes !!!
- 1 0
-
2010-10-22 12:47
(1)
Jak byś trochę pomyślał(to nie boli,serio) to byś skumał że zdjęcie jest podpisem do trajtka,który już jest w Gdyni.
"Po Gdyni już teraz kursują dwa Solarisy z akumulatorami. Teraz przybędzie kolejne 10."
Jednym z tych dwóch jest widoczny na zdjęciu a że ich prezentacja odbyła się zimą to i takie zdjęcie jest,ignorancie.- 3 0
-
2010-10-22 12:52
dokladnie, a zdjecie jest z zeszlego roku..
- 1 0
-
2010-10-22 12:22
Jednak największą zaletą nowych pojazdów są specjalne akumulatory, które gromadzą energię. (5)
A oprócz tego te niezwykłe pojazdy wyposażone są w specjalne żarówki, które świecą oraz specjalne koła, które się obracają.
Takich specjalnych rozwiązań w najnowszych trolejbusach jest jeszcze więcej.- 20 2
-
2010-10-22 12:42
na przykład są specjalne drzwi, które się otwierają i zamykają (1)
wejściowo-wyjściowe, ze specjalnym systemem "w te i we wte"
- 7 1
-
2010-10-22 14:24
Prawe czy lewe?
- 0 0
-
2010-10-22 12:49
(1)
No cóż,ciężko gadać z takimi niedouczonymi analfabetami jak Ty,więc nie będę Ci tłumaczył,bo bym musiał zejść do piwnicy by zrównać się z Twoim poziomem.
- 3 2
-
2010-10-22 12:51
najsamprzód wyrównaj sobie poczucie humoru, a potem wróć:)
- 4 1
-
2010-10-22 13:46
Dobre :)
- 2 0
-
2010-10-22 12:50
Czy zakóp trolejbusów z akumulatorami to dobry pomysł ? (3)
1. Tak, ale tylko wówczas gdy nie pada.
2. Co to jest akumulator.
3. Nie, tzn tak, tzn nie, tak, nie wiem:/
3. Nazywam się Piotr Pietrzyk, Rzeszów- 6 5
-
2010-10-22 12:54
(1)
4. ZAKUP a nie zakóp.
- 2 1
-
2010-10-22 12:55
Na dole jest taka fajna funkcja: SPRAWDŹ PISOWNIĘ. Ludzie,korzystajcie z tego.
- 2 2
-
2010-10-22 13:01
A MOŻE TO CELOWO? co się tak spinacie, jakie sondaże taka ortografia:)
więcej humoru
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.