- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (114 opinii)
- 2 Wiceprezydent Borawski rezygnuje ze stanowiska (114 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (149 opinii)
- 4 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (225 opinii)
- 5 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (516 opinii)
- 6 Chcieli wymusić młotkiem oddanie telefonu (94 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą nie dla wszystkich. Zobacz kto nie wjedzie
W tunelu pod Martwą Wisłą ze względów bezpieczeństwa nie będą poruszać się nie tylko piesi, czy rowerzyści. Możliwe, że zakaz obejmie też samochody ciężarowe z materiałami niebezpiecznymi. Mandaty mogą się posypać dla tych kierowców, którzy zatrzymają się w tunelu lub pojadą tam za wolno.
Przypomnijmy jednak wcześniej parametry obiektu. Choć każdy tunel mierzy 1,4 km długości, maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły . Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstaje największe w Polsce północnej rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za które miasto zapłaci 885 mln zł - inwestorem jest miejska spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą spółka OHL.
Mandaty w tunelu dla pieszych i rowerzystów
To, że piesi i rowerzyści nie będą się poruszać w Tunelu pod Martwą Wisłą wiemy praktycznie od momentu opracowania projektu budowlanego. Będzie obowiązywał tam bezwzględny zakaz chodzenia i jazdy rowerem. Próba przejścia może skutkować wręczeniem mandatu w wysokości 50 zł. Rowerzyści za ten czyn otrzymają mandat w wysokości 100 zł. Oczywiście funkcjonariusze będą mogli wlepić mandat za spowodowanie zagrożenia na drodze. Tu kara jest bardziej surowa - siedem dni na zapłatę od 20 do 500 zł.
Istnieją jednak rozwiązania, które mają umożliwić sprawne przedostanie się na drugą stronę właśnie pieszym i rowerzystom. Na razie są to jednak pomysły.
Tłumy gdańszczan zwiedziły Tunel pod Martwą Wisłą
Jednak to zdaniem pieszych i rowerzystów nie jest dobry pomysł. Uważają oni, że przejazd wyłącznie z przystanków między Węzłem Marynarki Polskiej a Węzłem Ku Ujściu powinien być darmowy. To ma zachęcić do podróży tunelem i być alternatywą dla likwidowanego promu kursującego przy Twierdzy Wisłoujście. Mamy zapewnienie, że urzędnicy zajmą się tym tematem.
Kierowcy powinni wiedzieć, że obsługa tunelu nie będzie mogła dopuścić do sytuacji, w której sznur aut stanie we wnętrzu tunelu pod Martwą Wisłą. Potok aut w sytuacji problemów będzie zatrzymywany przed podwodną przeprawą. Dlatego zaprojektowano instalację monitoringu wewnątrz obiektu, powstanie też całodobowe centrum zarządzania tunelem, która ma ułatwić prace obsłudze.
- System monitoringu w przypadku np. otwarcia drzwi w przejściach poprzecznych, użycia telefonu w punkcie SOS, wykrycia pożaru przez system detekcji - spowoduje automatyczne wyświetlenie obrazów z kamer monitorujących ten rejon na monitorach całodobowej obsługi tunelu - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
System monitoringu ponadto umożliwia też automatyczne wykrycie wszelkich zdarzeń w tunelu - takich jak pogorszenie przejrzystości powietrza, zatrzymanie pojazdu, pojazdy jadące pod prąd, pojazdy jadące ze spowolnioną prędkością, obecność pieszych lub rowerzystów.
To oznacza, że zarządcy będzie łatwiej zidentyfikować zagrożenia i wezwać służby, które temu zapobiegną. Łatwiej będzie też zidentyfikować kierowców, którzy popełnią wspomniane wykroczenia. Oznacza to, że mogą posypać się mandaty za np. blokowanie pasa w tunelu, za co grozi mandat od 50 do 200 zł i cztery punkty karne.
Kronika budowy tunelu pod Martwą Wisłą
Zgodnie z dokumentacją bezpieczeństwa tunelu z roku 2010, zaleca się nadanie tunelowi dwóch kodów z rozróżnieniem na porę dnia i nocy. Pierwszy to klasa A i oznacza, że w godz. 22-6 brak jest ograniczeń w przewozie ładunków niebezpiecznych - m.in. cieczy łatwopalnych, materiałów wybuchowych, czy gazów palnych. Taki zakaz ma obowiązywać w godz. 6-22 i wtedy obowiązywać będzie klasa E.
Gdyby jednak miało dość np. do zapalenia się ciężarówki, system płyt zapewnia 240 minut ochrony przeciwpożarowej konstrukcji tunelu.
Ponadto w tunelu ma działać mechaniczne oddymianie za pomocą wentylatorów strumieniowych. - W każdej nitce tunelu będzie 11 wentylatorów podwieszonych pod stropem tunelu, które w przypadku wystąpienia pożaru automatycznie włączają się, powodując usunięcie dymu z tunelu - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (161) 9 zablokowanych
-
2014-11-17 13:58
Dziesiątki tuenli na świecie i nigdzie nie ma zakazu (1)
Tylko w Budyniowie!
Przecież to właśnie turystyka rowerowa w tym rejonie miała się rozwijać!
Jak tam mam pokonać tunel po 22/23? Czekając godzinę, dwie albo może i do rana na autobus?- 6 7
-
2014-11-17 18:20
no to chyba nie znasz tego świata
- 2 0
-
2014-11-17 14:10
W Holandia ma masę tuneli i tam też obowiązuje zakaz poruszania się pieszym i rowerom to dla ich bespieczęństwa
- 2 4
-
2014-11-17 14:17
nawet jak by wyznaczyli pas dla rowerów
to chyba tylko samobójca by nim pojechał. Raz że dzicz na drogach a dwa to przecież prawie komora krematoryjna. Wystarczy się przejść po parkingu podziemnym w hipermarkecie a tam auta stoją.
- 3 0
-
2014-11-17 14:21
SPOKOJNIE (1)
wprowadzic autobusiki z przyczepka ktore bede przewozic rowerzystow tunelem ZA DARMO powtarzam ZA DARMO,beda wszyscy zadowoleni z zachowaniem przepisow bezpieczenstwa
- 3 2
-
2014-11-18 03:19
nie ma nic za darmo d**ilu
ja z moich podatków nie mam zamiaru finansować zabawek dla lewactwa które chce wszystkich zmusić do jeżdżenia na rowerach
- 1 1
-
2014-11-17 15:25
Wreszcie posypią się mandaty dla tych którzy na 50 jadą 30.
- 4 1
-
2014-11-17 17:27
ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości SKM Gdynia stocznia powinien stać zakaz dla rowerów (1)
Tam w niedługim czasie przy kiepskich warunkach, szarówce dojdzie do tragedii. Zginie rowerzysta i wtedy będzie zdziwienie. Jak to, dlaczego?! Przejedź się jeden z drugim i zobacz, że zza zakrętu wyjeżdża się wprost na prawie stojącego rowerzystę, bo jest tam pod górę i rowerowe bezmózgi bez wyobraźni jadą tam w tempie marszowym bardzo wąskim odcinkiem jezdni z dwoma pasami w jednym kierunku. Czy wolno tamtędy przechodzić? Nie. To tym bardziej powinien stać tam odcinkowy zakaz dla rowerów w kierunku do stoczni, bo pieszy ewentualnie miałby gdzie uciec a z rowerem się nie da. Jeżdżę tamtędy rowerem, i zawsze przechodzę ten fragment chodnikiem, bo życie mi miłe . Jadąc samochodem nie raz ledwo ominąłem mądrego inaczej rowerzystę.
- 3 1
-
2014-11-17 19:43
Na Wiśniewskiego akurat jest ciąg pieszo-rowerowy i ruch rowerów się właśnie na nim odbywa.
- 0 0
-
2014-11-17 18:02
(1)
Świetnie ! w końcu będzie połączenie portu lotniczego z portem morskim!!!! Tylko właściwie to po co łączyć port morski z portem lotniczym??
- 3 0
-
2014-11-18 03:14
żeby statki latały
- 1 0
-
2014-11-17 18:30
Precz z samochodami z tunelu!
To stawianie sprawy na głowie! Jeśli nie będzie blachodmrodów w tunelu - jazda rowerem będzie całkowicie bezpieczna! TUNEL TYLKO DLA ROWERÓW!
- 1 3
-
2014-11-17 18:42
I tak zaraz...
...banda kretynów na rowerach tam wjedzie, mam nadzieje że nie będzie zmiłuj się i bedą równo walić mandatami w tą hołotę.
- 2 3
-
2014-11-17 18:45
Tak trzymać (1)
W ogóle wywalić rowery do lasu, będzie spokój z tą bandą rowerowych terrorystów
- 6 2
-
2014-11-17 19:45
tak wogule to powinno się wywalić takich pisowskich pomiotów jak ty
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.