• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W kwietniu przetarg na przewoźnika PKM

Krzysztof Koprowski
28 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pierwszy techniczny pojazd szynowy pokonał estakadę przy lotnisku w czwartek. W kwietniu ogłoszony zostanie przetarg na przewoźnika, który będzie regularnie tędy realizował przejazdy pasażerskie od września br. Pierwszy techniczny pojazd szynowy pokonał estakadę przy lotnisku w czwartek. W kwietniu ogłoszony zostanie przetarg na przewoźnika, który będzie regularnie tędy realizował przejazdy pasażerskie od września br.

Dopiero w kwietniu zostanie ogłoszony przetarg na obsługę linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Urząd Marszałkowski chce, by pociągi jeździły co 15 minut z Wrzeszcza do portu lotniczego.



Opóźnienie w ogłoszeniu przetargu na przewoźnika realizującego przewozy po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej sięga już kilku miesięcy. Termin był już kilka razy przekładany, a ostatnia deklaracja mówiła o lutym br.

Czytaj też: Co się zmieni po uruchomieniu PKM? Wciąż nie wiadomo

Jednak dopiero teraz opublikowano "Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące umowy o świadczenie usług publicznych", w ramach którego przewidziano obsługę kilku tras w woj. pomorskim, w tym także PKM. Nie jest to wprawdzie jeszcze przetarg - ten ma być ogłoszony w kwietniu, ale zawiera kilka ważnych informacji.

Z ogłoszenia wynika, że PKM ma składać się z dwóch tras Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Kartuzy/Kościerzyna/Gdynia oraz Kościerzyna/Kartuzy - Gdynia.

Czy ma dla ciebie znaczenie, kto zostanie przewoźnikiem na linii PKM?

Czy zatem będziemy mieli sytuację, że na trasie PKM pojawi się dwóch zupełnie różnych przewoźników, którzy będą obsługiwali różne relacje?

- Do czasu ogłoszenia przetargu i opublikowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Województwo Pomorskie nie będzie przedstawiać żadnych szczegółowych informacji odnośnie opisu przedmiotu zamówienia - ucina wszelkie rozważania Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Realizacja przewozów ma się rozpocząć we wrześniu 2015 r., ale w związku z trwającym włączeniem gdańskiej części PKM w linię 201 w rejonie Rębiechowa, rewitalizacją linii 229 (Glincz - Kartuzy) oraz modernizacją stacji Gdańsk Wrzeszcz, dopuszcza się zmiany terminów.

- Planujemy pociągi, które będą kursowały od Wrzeszcza do Rębiechowa w takcie 15-minutowym. W tym samym układzie torowym pojadą też do Osowej i na Kościerzynę. Jeżeli Polskie Linie Kolejowe przebudują układ torowy w Glinczu, będziemy mogli jeździć do Kartuz od 1 września lub 1 października - informował w czwartek w wywiadzie udzielonym Radio Gdańsk Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Wątpliwe jest natomiast, by od 1 września uruchomiona została PKM na trasie do i z Gdańska Głównego. Tu przeszkodą ma być trwająca przebudowa linii kolejowej oraz brak miejsca na pociągi kolejnych przewoźników.

Pesa Link w malowaniu dla niemieckiego przewoźnika. Pociąg ze zdjęcia został wyprodukowany z myślą o woj. zachodniopomorskim (zyskał tymczasowe malowanie na targi kolejowe), ale Pesa wyprodukowała też oddzielną partię 12 pociągów, która ostatecznie nie została odebrana. Pesa Link w malowaniu dla niemieckiego przewoźnika. Pociąg ze zdjęcia został wyprodukowany z myślą o woj. zachodniopomorskim (zyskał tymczasowe malowanie na targi kolejowe), ale Pesa wyprodukowała też oddzielną partię 12 pociągów, która ostatecznie nie została odebrana.
Opóźnieniom w pracach nad znalezieniem przewoźnika PKM nie służy też brak taboru. Bydgoska Pesa miała dostarczyć pierwszy pociąg w grudniu 2014 r., ale obecnie deklaruje dostawy 10 spalinowych pojazdów począwszy od 20 kwietnia br.

Producent zaprzecza też doniesienia, jakoby chciał dla PKM przeznaczyć pociągi, które przewidziano pierwotnie dla niemieckiego przewoźnika Oberpfalzbahn.

- Dementuję z całą stanowczością takie plotki - mówi Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.

Pesa dla Oberpfalzbahn miała wyprodukować 12 pociągów, które jednak w terminie nie uzyskały homologacji i tym samym dopuszczenia do ruchu. Przewoźnik ostatecznie stracił zaufanie do polskiego produktu i zamówił pociągi Alstomu, międzynarodowego koncernu z siedzibą we Francji.

Miejsca

Opinie (137) 1 zablokowana

  • PKM jest przykładem typowego POlskiego partactwa!!! (2)

    - osobne bilety miesięczne i jednorazowe na PKM! To po ch*j jest MZKZG?!
    - brak bezpośredniego połączenia lotniska z centrum Gdańska!
    - do Gdyni tylko co godzinę! I to ma być kolej metropolitarna?
    - przystanki widmo w Gdyni!
    - szynobusy spalinowe z jednymi drzwiami na wagon/człon! Takie wynalazki są dobre do przewozów regionalnych a nie do metropolitarnych!
    - prawdopodobnie dwóch przewoźników na jednej lini! Tylko po co? PO to żeby kumple mieli stanowiska!

    • 6 1

    • to jest po prostu gigantyczne oszustwo

      przy którym numery ze Skokami, Fozem, lubczasopismami i hazardem cmentarnym itp to amatorszczyzna i drobnica

      a na naszych oczach rozgrywane są tu lokalnie porównywalne przewały
      -kładka/kłódka
      -tunel pacholi
      -ecs/bunkier Limona
      a już arcynumer jest na krzyżach (ostatnio główna gałąź gdańskiego przemysłu). nastawiano ich z różnych materiałów tu i ówdzie...

      za darmo, czy pan i pani zapłacili?

      jakby wybory miały sens, to były by zakazane

      • 1 0

    • Jak śmiesz tak mówić.

      To rasizm, ksenofobia, islamofobia, antyitalianizm. Po prostu zbrodnicze stereotypy.

      • 1 1

  • (1)

    Czy ktoś kiedyś odpowie za bałagan i opóźnienia? Co ot za władza!

    • 4 1

    • władza miłościwie nam panująca. tak to jest jak byle ministrancina dojdzie do żłobu!

      • 0 0

  • a

    moze dziwnie pindolino wygra

    • 0 1

  • DO REDAKCJI

    Proszę P.T. REDAKCJĘ o interwencję w sprawie skandalicznych zmian rozkładów jazdy w północnych dzielnicach Gdyni.
    Mieszkańcy od lat apelują o ZWIĘKSZENIE częstotliwości linii 152.
    "Wysłuchano" nas i zmieniono rozkład od 2 kwietnia:
    "Linie 150 i 152
    Zmieniona zostaje częstotliwość funkcjonowania linii w dni powszednie w godz. 5.00-6.00 z 15 do 20 minut. Zmienione zostają godziny odjazdów ww. linii z obydwu pętli."
    Co prawda, rano jeżdżą do pracy tylko robotnice, a o nie nikt nie dba, ale "trend" jest widoczny:
    W Gdyni traktuje się nas jak bydło lub jak świnie, które wozi się w skrzyniach.
    PROSIMY O INTERWENCJĘ.
    Może Pan Dyrektor ZKM ze swojej toyoty zauważy zwykłych ludzi?

    • 1 0

  • Przystanki w polu. Kto to wymyślił?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane