• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W listopadzie na gdyński dworzec wrócą szklane drzwi

Patryk Szczerba
26 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Zdemontowane w lipcu 2013 roku drzwi łączące perony z halą dworca PKP w Gdyni zobacz na mapie Gdyni mają wrócić w listopadzie. Po skargach pasażerów na ich funkcjonowanie, będą otwierane automatycznie.



Ciężkie i szklane drzwi na gdyński dworzec, które trzeba było otwierać samodzielnie już nie wrócą. Ciężkie i szklane drzwi na gdyński dworzec, które trzeba było otwierać samodzielnie już nie wrócą.

Czy dworzec PKP w Gdyni w obecnym kształcie spełnia twoje oczekiwania?

Przez pierwszy rok wychodzący z hali dworcowej w Gdyni w kierunku peronów musieli zmagać się ze szklanymi drzwiami. Trzeba było otwierać je samodzielnie. Problemów nastręczały zwłaszcza niepełnosprawnym, starszym i rodzicom z wózkami. Przedstawiciele PKP po wyremontowaniu dworca przekonywali, że to problem przejściowy, a winą obarczali projektantów. Tłumaczenia dotyczyły również zabytkowego charakteru budynku, który miał nie pozwalać na wdrożenie postulowanych rozwiązań, czyli drzwi automatycznych.

W lipcu w 2013 roku drzwi zostały jednak zdemontowane. Zdecydowały uszkodzenia, pęknięcia na szkle zagrażające bezpośrednio pasażerom, których liczba w wakacje liczba wzrasta. Miały wrócić na swoje miejsce przed zimą.

Jak dowiedzieliśmy się w PKP, brakowało jednak porozumienia z wykonawcą, co do zmian w konstrukcji. Dworzec zajmowali kolejni najemcy. Przetargu na nowe drzwi jednak nie udało się rozstrzygnąć.

Dopiero w drugim podejściu z wolnej ręki wybrano wykonawcę. Wiadomo już, że nowe drzwi będą rozsuwały się automatycznie.

- Będzie to konstrukcja aluminiowa, wypełniona szybami zespolonymi, o właściwościach termoizolacyjnych z dwiema parami drzwi rozsuwanych automatycznie. Będą wyposażone w czujniki podczerwieni i będą się otwierały automatycznie w przypadku zaniku energii elektrycznej. Napęd drzwi ma być przystosowany do przejść o bardzo dużym natężeniu ruchu - wyjaśnia Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A.

Trwają ostatnie negocjacje z wykonawcą co do ceny. Montaż drzwi zaplanowano na listopad. Przypomnijmy, że modernizacja dworca w sumie pochłonęła 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (95) 5 zablokowanych

  • Trzeba było zatrudnic otwieracza drzwi

    i bezrobocie by spadło i atrakcja byłaby...

    • 13 1

  • pomysł równie kretyński

    ale za to dużo droższy

    • 6 3

  • Super !!! tamto rozwiązanie było nie higieniczne i uciązliwe (2)

    trzeba było dotykać drzwi które dotykało dziennie wie osób ohyda.

    • 7 3

    • A wiesz, że siedząc w jednym pomieszczeniu z innymi (1)

      wdychasz to, co oni właśnie... oddali.Nie brzydzi cię to?
      A dodatkowo każdy pieniądz był dodykany przez kogoś. Nawet wstukując pin do bankomatu dotykasz klawiszy używanych przez kogoś.

      Powiem więcej, jedząc schabowego jesz świnię, która kiedyś leżała w gnoju. I kto wie co jadła. Nie brzydzi cię to?

      • 10 1

      • A patrząc na tańce-wygibańce z gwiazdami w tv patrzysz na coś, na co patrzy bóg wie nie co jakie patałajstwo...

        • 1 1

  • drzwi, schody, kostka brukowa, brak zadaszenia przy wejściu na perony... mam wrażenie, że na pkp nikt nigdy nie jechał pociągiem, a szczególnie z większym bagażem.

    • 19 0

  • To dobrze, bo trochę wieje przy przejściu :)

    • 3 0

  • 40 mln?

    Za takie pieniądze bym dwa dworce postawił.

    • 11 1

  • no i mamy atrakcje jak niegdys na Centralnym !

    teraz ludzie z calej Polski bedz zjezdzac do Gdynii I podziwiac ten cud techniki

    • 6 0

  • Tytuł: "W listopadzie na gdyński dworzec wrócą szklane drzwi"

    Podpis pod zdjęciem: "Ciężkie i szklane drzwi na gdyński dworzec już nie wrócą."

    O co chodzi??

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 6 0

  • Co do bryły dworca mam tylko drobne zastrzeżenia (2)

    jak np.brak połączenia restauracji MD z ogródkiem zewnętrznym, wspomnianymi drzwiami, ...

    Ważne jest to, aby władze Gdyni zastrzegły sobie wydzielenie służebności w jesiennym negocjacjach ze spółkami PKP dot. zabudowy Międzytorza w nowoczesna zintegrowaną konstrukcje obok, i aby obejmowała nowy Dworzec PKS i przystanki miejskiej komunikacji połączone podziemnymi przejściami i usługami jak parkingi, wynajem samochodów, rowerów,... Tak aby razem stanowiły Zintegrowane Centrum Komunikacji Przesiadkowej Gdynia Główna.

    Wszystko w bryle dworca niby ładnie, ale wykończenie peronów stacji pasażerskiej na poziomie prowincjonalnej stacji gminnej, zejścia na perony (zmniejszone) brak schodów ruchomych, zły rozkład peronów szczególnie wiat, a przede wszystkim BRAKUJE PRZYSTANKU, do peronów aby można dowieść bagaż samochodem. - Mam nadzieje, że podczas projektowania tunelu Nowa Węglowa powstaną przy każdym peronie zatoczki z możliwością transportu bagażu i ludzi. Perony i wiaty oraz całe zaplecze nie ma nic z charakteru "morskości Gdyni" brak np. pomysł na niebieskie perony dobrze by się sprawdził i włączenie kostki "muszelkowej" w kontekście całości, a ożywiłaby kolejowe szaro-bure chodniki do tego z brakiem toru na małe kółeczka bagażowe, itd. .

    Gdynia Główna - to w miarę piękny i funkcjonalny budynek, który poza tym, że mieści kasy, informację czy poczekalnie, ma dobrze działający tam w podziemiu teatr "z atmosferą", ma harmonijną bryłę i pełen jest wysmakowanych detali, choć zbudowany w latach 1950-54, jest połączeniem socrealistycznej zdobności z precyzją i porządkiem modernizmu z czym nie może sobie poradzić Hala Targowa:). Zakończony niedawno remont nie jest odpowiednio wykorzystywany sam w sobie np. jako nowa destynacja ezoteryczna - a mógłby za takową uchodzić w Europie, bo wydobył nie tylko zgrabną sylwetkę dworca, ale nadał też nowego blasku wnętrzom, które zdobią ciekawe mozaiki i freski, o niespotykanej tematyce, piękne posadzki oraz liczne detale, wyrzeźbione w kamieniu i drewnie. A to wszystko połączone nowoczesnością i funkcjonalnością z szacunkiem do niedawnej histori bryły i wyposażenia całego obiektu.

    Brakuje mi tylko przeniesienia transportu przed dworcem pod ziemię, a w tym miejscu zaprojektowania dużego Placu Dworcowego z fontannami Pomnikiem Wysiedlonych, no i zmianą widoku tych naprzeciw brzydkich kamienic.

    • 7 1

    • (1)

      Cześć, Bezstronny! Nie martw się. Wspomnianą "morskość" miasta podkreśli zabudowa nabrzeży portowych mieszkaniówką z biurami dla wilków morskich - tzw. strefo-prestiżowy waterfront, czy jak mu tam.

      • 1 0

      • cześć prowokatorze

        pewnie chciałbyś, aby tak jak w grudniu'70 - narozrabiać, nadąć balon prowokacji -(zapewne tym razem będzie nieudana, odwrotnie jak poprzednie,) a Gdynianie niech zapłacą ekonomicznie, społecznie a nawet oddadzą życie.

        Nędzna prowokacja, mieszkańcy są dziś o wiele mądrzejsi. A ponadto nie zorganizujesz nam drugi raz szkoleń upokarzających w postaci czesania i strzyżenia psów pobierając unijną kasiorę.

        • 1 4

  • Po przeczytaniu tego newsa

    mogę już spokojnie umrzeć.

    Niniejszym spełniło się największe z moich pragnień. Normalnie nie mam już czego chcieć!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane