• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W poniedziałek protest w gdańskiej komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
18 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Związek zawodowy wystosował apel do pracowników, ale nie wiadomo, ilu z nich weźmie udział w strajku. Związek zawodowy wystosował apel do pracowników, ale nie wiadomo, ilu z nich weźmie udział w strajku.

Na poniedziałek 19 grudnia związkowcy ZKM Gdańsk zapowiedzieli protest w związku z zapisami nowej umowy z Zarządem Transportu Miejskiego. Chodzi przede wszystkim o obowiązek wydawania reszty, który ich zdaniem odbije się na punktualności przejazdów. Nie wiadomo jednak, ilu kierowców i motorniczych przyłączy się do tej akcji.



Czy kierowcy i motorniczowie powinni sprzedawać bilety?

Poniedziałkowy protest będzie polegał na ścisłym przestrzeganiu regulaminu i zasad przewozowych.

- Nie wiem, ile osób się do tego zastosuje [do apelu o przestrzeganie regulaminu i zasad przewozowych - dop. red.]. "Walczymy" z pracodawcą, żeby te przepisy były realne do wykonania. Często mamy problem z utrzymaniem rozkładu jazdy przez niewłaściwy cykl świateł. Do tego wymaga się od nas, żeby utrzymać odległość między tramwajami 150 metrów, a na wzniesieniach 300 metrów. Niestety praktyka pokazuje, że często nie udaje się tego zrealizować - mówi dla Radia Gdańsk Stanisław Stencel, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w ZKM Gdańsk.
Pracownikom Zakładu Komunikacji Miejskiej zależy na zmianie obowiązujących zasad i przepisów, a także zamanifestowaniu sprzeciwu wobec planowanych zmian od początku przyszłego roku.

Chodzi przede wszystkim o wprowadzenie obowiązku wydawania reszty przy zakupie biletu bezpośrednio w pojeździe, czego efektem będą dłuższe postoje na przystankach, a tym samym brak punktualności w przejazdach. To z kolei oznacza, że kierowcy i motorniczowie będą częściej narażeni na kary za opóźnienia oraz skargi ze strony pozostałych pasażerów.

Przypomnijmy, że obecnie bilety można kupić również w biletomatach na przystankach, w wielu punktach handlowych oraz przez dwie aplikacje na telefon komórkowy (jednorazowe bilety metropolitalne są tańsze o 20 gr. od biletów ZTM).

- Chcemy uświadomić pracodawcy, że wiele przepisów jest nierealnych do zrealizowania. Mamy nadzieję, że będą chcieli z nami o tym porozmawiać - dodaje Stanisław Stencel.
ZKM Gdańsk nie komentuje działań swoich pracowników.

Miejsca

Opinie (750) ponad 20 zablokowanych

  • lenie (12)

    Teraz wydaja reszte!!!!
    i co zle jest?
    chetnych do pracy na wasze miejsca jest duzo .
    lenie patentowane! Ludzi macie gdzies.

    • 9 67

    • do lenia patentowanego (2)

      sluchaj jak jestes taki madry to sam sie wyszkul . zwroc za szkolenie przez 18 mc kase i wtedy pokaz co umiesz. pokaz jak prowadzisz 30 tonowy pojazd, jak potrafisz przewidywac podczas jazdy zachowania wszystkich pasazerow i kierowcow, pokaz jak potraisz usmiechac sie do pasazerow. i pokaz jak sie cieszysz jak dostajesz przy tej naszej ogromnej odpowiedzialnosci ochlapy w widelkach 2600 do 2900. te zarobki sa smiesznie niskie a nas sie olewa.nas sie nie slucha . nam sie doklada obowiazkow dokreca srube i obwinia za usterkowosc wozow. a to nie nasza wina ale oni nie chca do tego sie przyznac. nie wiem czy sam bys chcial dostawac tak niskie wynagrodzenie za tak duza odpowiedzialnosc. pozatym w gdyni gdzie jest mniej lini i brygad zarabiaja wiecej niz my w gdansku.

      • 19 1

      • nikt Cię nie zmuszał do tej pracy (1)

        • 1 5

        • tak dalej i zobaczymy kto was--nas pasażerów będzie wozić?!

          • 0 0

    • (3)

      Tak, masz rację, wydaję resztę, ale czasem brakuje drobnych. rachunek jest prosty. Przez 9 godzin pracy sprzedam biletów za 100- 150 zł. Wystarczy 3 typa z 50zł i co dalej???? Poza tym różnicą jest wydać resztę z 5 zł a różnicą z 50. Jednak pamiętaj, że każdy sprzedany bilet, to opóźnienie kilkunastu sekund, które później zmieniają się w minuty. Uciekną światła, kolejne 2 minuty czekam na zielone, bądź pozwolenie przejazdu. A teraz "odwróć się". Za Tobą jest setka pasażerów, która gdzieś chce dojechać. Zdecydowana większość z tych pasażerów była na przystanku przed czasem przyjazdu tramwaju, jednak tramwaj przyjechał już kilka minut opóźniony, ponieważ Jaśnie Pan zażyczył sobie zapłacić za bilet np. 100zł.A ja, jeżeli mam akurat taką kwotę, to wydam resztę, ale mam wybór. Zrobię to na przystanku i stracę cenne dla wszystkich minuty albo sprzedam podczas jazdy i zaryzykuję rozbicie tramwaju, Twoje życie, swoje życie i zdrowie tej setki pasażerów za Tobą. Jeżeli z tego powodu jestem leniem patentowanym, to ok. Masz prawo mieć swoje zdanie, tylko pamiętaj to ja się nigdzie nie spóźnię ale mam poczucie, że reszta pasażerów jest cała i zdrowa. A że tramwaj spóźniony.. coś za coś.
      Jeżeli jest tylu chętnych na moje miejsce, to odpowiedz mi proszę, gdzie??? Młody przyjdzie i nie daje rady. Wstawanie o 2-3 w nocy, praca do północy, w święta, Nowy Rok i non stop prokurator na tyłku. Kolizje, wypadki, nawet pasażer, który sie przewróci, my ponosimy za wszystko konsekwencje, te mniejsze i te większe. Do tego dochodzą roszczeniowcy, bo np. nie mam wydać 0 5 rano z 50 zł, albo mam,ale tramwaj spóźniony, do tego dochodzi informacja turystyczna ( gdzie mam wysiąść..) i biuro rzeczy znalezionych, czasem jeszcze pierwsza pomoc, bo ktoś zasłabł. O stanie technicznym taboru nie będę już pisać. Tak więc zapraszam do pracy.
      I jeszcze jedno. nie piszę tego, żeby narzekać, Ja lubię tą pracę, lubię jeździć i lubię ludzi, pasażerów traktuję z wzajemnością, jeżeli niemiło, to tylko w samoobronie.
      W tym proteście chodzi o to, żeby uświadomić Zarządowi firmy i takim pasażerom, jak Ty, że albo absurdalna sprzedaż biletów (wydawanie reszty każdemu roszczeniowcowi) albo punktualność i bezpieczeństwo. Absurdalne rozkłady jazdy, niedostosowane do nawet ilości pasażerów czy sygnalizacji. Przecież Tristar jest bardzo przyjazny, szkoda tylko, że nie komunikacji.
      Nie śmiem prosić o wyrozumiałość Jaśnie Pana, jednak mam nadzieję, że wytrwamy jutro wszyscy.

      • 34 1

      • masz racje i trzymajcie sie

        macie poparcie wiekszosci normalnych pasazerow, ktorych tez irytuje kiosk u motorniczego

        • 14 0

      • Dziękuję za Pana codzienną prace i poświęcenie

        Pozdrawiam,

        • 11 0

      • wreszcie coś madrego przeczytałem

        • 2 0

    • d*pEK

      • 0 1

    • leniem to jesteś ty barani łbie, cmoknij ich w krocze a nosem ci wyjdzie

      • 5 0

    • lenie

      Idiota z patentem.

      • 3 0

    • niedlugo bedziesz plakac ze busy nie jezdza bo nie bedzie kierowcow....

      do listonoszy tez tak mowili, pierdyliard ludzi na twoje miejsce ...a teraz co? brakuje listonoszy i nie ma komu listow roznosic....Wiesz ze cierpliwosc ludzka ma swoje granice.....kierowcom i motorniczym tez moze sie kiedys skonczyc

      • 6 0

    • Baranie

      Ludzie i pasażerowie to byli w latach 80-90 teraz to zasoby ludzkie baranje.

      • 1 0

  • Na barykady! Zacznie od wydawania reszty a skonczy na obaleniu rzadu!

    • 6 11

  • Posadzić jakiegoś typa na taborecie i niech sprzedaje bilety w każdym tramwaju!

    Chce mieć kontakt z człowiekiem,nie maszyną!

    • 21 4

  • Ostatni raz jechalem tramwajem w 1995 roku (2)

    ale jestem z wami.Trzymajcie się!

    • 19 8

    • (1)

      Kiedy wychodzisz ?

      • 3 0

      • dozywocie mam za zgwalcenie nieletniego

        • 0 0

  • tramwajarze z rodzinami munusują rozsądne posty :D

    • 6 28

  • Zlikwidować ten zabytek ZKM, ZTM i posadki w urzędzie miejskim

    toć to zabytek a połowa budżetu miasta
    na zabetonowanych torach puścić prywatnych przewoźników i taksówki na które nie będzie żadnych limitów na licencje

    • 12 3

  • (2)

    Tak w ogole dlaczego nie ma automatow biletowych w pojazdach?

    • 34 0

    • bonie !

      • 4 0

    • Bo 200tys za sztukę nie przejdzie, a przecież nie po to kolega ma biznes, żeby na tym nie zarobił.

      • 4 0

  • jeżdżę codziennie (3)

    nie przesadzajcie mało kto kupuje u was bilety,jeżdżę codziennie i większość ma karty miejskie, a ponadto mało was widzę ,że jesteście dla ludzi,czasem mam wrażenie ,że to jesteśmy dla Was, ale naprawdę tak jest,gdyby nie pasażerowie to Wy byście nie mieli pracy.To tak samo jak urzędnicy,gdyby nie klienci to też byśmy nie mieli pracy.

    • 13 44

    • do jezdze codziennie

      ale gdyby nie my kierowcy lub motorniczowie to kto by was dowiozl do miejsca docelowego , kto by wam sprzedal biet kto otworzyl by wam drzwi??? duch swiety?

      • 9 0

    • to ty chyba jesteś ślepy albo jedziesz o 3 rano jak nie ma ludzi

      • 3 0

    • czasami wystarczy jeden taki**** i na przesiadkę już nie zdążysz

      • 2 0

  • (1)

    Jakie to Trójmiasto zacofane!!!!!!Odstajecie od reszty świata ludzie! Kogo wy tam wybieracie, jakiś dziadów zacofanych? Żeby kierowca sprzedawał bilety????? Jaja, czy naprawdę? Cofacie się do PRL-u.

    • 36 1

    • w PRL-U były automaty biletowe dokładnie w tramwajach bilert po 1 zł i po o,50 gr.

      • 2 0

  • a

    oni zapraszaja do pracy na motorniczych za 2000zl.

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane