• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "zjadł" pieniądze. I co dalej?

Rafał Borowski
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów. Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów.

Nasz czytelnik skorzystał w lutym z dwóch wpłatomatów na terenie Trójmiasta. W obu przypadkach maszyna pobrała pieniądze, ale ich nie zaksięgowała. Co należy zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji? Niestety, trzeba uzbroić się w cierpliwość.



Czy kiedykolwiek wpłatomat zabrał ci pieniądze?

Bankomaty i wpłatomaty to maszyny, które ułatwiają nam życie. Dzięki nim nie musimy fatygować się do banku, aby wypłacić gotówkę bądź wpłacić ją na nasze konto. Może się jednak zdarzyć, że skorzystanie z bankowych maszyn stanie się źródłem poważnych problemów.

Dwie awarie w jednym miesiącu

W takiej sytuacji znalazł się pan Marcin. Nasz czytelnik dwa razy w ciągu miesiąca skorzystał z wpłatomatów należących do sieci Euronet. Jeden z nich jest zlokalizowany przy ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdańsku, drugi w Centrum Handlowym "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.

- Jestem małym przedsiębiorcą, niemal codziennie mam gotówkę z obrotu do wpłacenia. Aby nie wozić jej przy sobie i nie narażać się na niebezpieczeństwo, wpłacam gotówkę przez wpłatomaty. W lutym już drugi raz wpłatomat "pożarł" pieniądze i zrestartował się, nie wydając ani potwierdzenia, ani gotówki. Doproszenie się o własne pieniądze graniczy z cudem. Za pierwszym razem czekałem prawie dwa tygodnie. Obecnie czekam od soboty i nie mogę się doprosić o konkretną informację. Zbywają klienta formułkami typu: "bardzo nam przykro" albo "sprawa jest pilna" - relacjonuje.
Utrata płynności finansowej

Naszego czytelnika najbardziej zbulwersował okres, w jakim rozpatrywane są tego typu sytuacje. Jego zdaniem, wynosi on aż 14 dni roboczych. Utrata pieniędzy na tak długi okres może oznaczać brak płynności finansowej przedsiębiorcy.

- Ja rozumiem, że każda maszyna może się popsuć, ale oni w takim przypadku nie robią nic. Przeliczają wpłatomaty raz na jakiś z góry określony czas i klient musi czekać na ich zmiłowanie. Powinni kogoś wysłać do przeliczenia i jak najszybciej oddać lub zaksięgować wpłatę. Mnie nikt się nie pyta, czy mam na fakturę lub inne opłaty. Muszę utrzymywać płynność finansową. Przecież to nielegalne przetrzymywanie gotówki klienta - kwituje sytuację.
W celu wyjaśnienia problemu, próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami Euronetu. Niestety, rzecznik prasowy sieci nie odebrał telefonu ani nie odpowiedział na naszą korespondencję, którą przesłaliśmy w miniony czwartek. Natomiast konsultant całodobowej infolinii poinformował nas, że nie udzieli dziennikarzom żadnych informacji, nawet dotyczących terminów rozpatrywania reklamacji klientów.

Nawet 60 dni oczekiwania

Co należy więc zrobić, jeśli znajdziemy się w takiej sytuacji jak pan Marcin? Przede wszystkim, należy złożyć reklamację bezpośrednio do banku, na którego konto próbowaliśmy wpłacić pieniądze. Zgodnie z Ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych, to na banku, a nie na operatorze sieci wpłatomatów, spoczywa obowiązek rozpatrywania reklamacji dotyczących takich transakcji.

Czytaj też: Kradzieże pieniędzy z bankomatów w Trójmieście

Ile czasu może potrwać rozpatrywanie naszej reklamacji? Zdecydowanie za długo, jeśli utracone pieniądze są nam niezbędne do opłacenia comiesięcznych rachunków. Zgodnie z Ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, bank ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od otrzymania wniosku. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może zostać wydłużony do aż 60 dni. W przypadku niedotrzymania odpowiedniego terminu, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

Warto pamiętać, że awarie podczas korzystania z wpłatomatów często związane są z jakością banknotów. Maszyna może nie rozpoznać pogniecionych czy mocno zabrudzonych banknotów. Warto również pamiętać o tym, aby nie wpłacać podczas jednej operacji całej kwoty. Innymi słowy, lepiej podzielić plik pieniędzy na mniejsze części i wpłacać je osobno. Jeśli wpłatomat popsuje się, stracimy wówczas tylko część gotówki.

Opinie (179) 3 zablokowane

  • zjadł pieniądze (1)

    i co nam pan zrobi?

    • 9 0

    • cham sie uprze i mu daj

      no skąd wezmę jak nie mam?

      • 9 0

  • ....

    Infolinia to jakaś pomyłka ludzie którzy tam siedzą i próbują pomoc nie.maja zielonego pojęcia....najlepiej osobiście się udać i zgłosić sprawę... Ale tam też czeka się południa jak już usiądziesz i im wszystko powiesz to pani lub Pan przynoszą kilka dziesiątki druków do wypełnienia i tak odchodzisz z kwitkiem...Cała Polska...

    • 4 0

  • ...

    Mniej wiecej rok temu w bankomacie chcialam pobrac dość duża kwote jak dla mnie (800zl).Po pierwszej próbie bez wypłaty gotowki spróbowałam jeszcze raz ze wzgledu na to, że ta gotowka była mi potrzebna na gwałt oczywiscie historia się powtórzyła..W skrócie z konta zniknęło mi 1600 zł a dzwonienie do banku który był wlascicielem plus zablokowanie przez mój bank dostepu do moich środków trwało okolo miesiąca...Nie mieszkam sama i mialam z czego żyć ale nikomu nie życzę takiej historii a i jeszcze jedno polecam pobieranie w bankomatach swoich banków... niby w moim jakby to był ich to do 14 dni.

    • 8 0

  • To niedopuszczalne

    • 3 0

  • Panu, ktorego historia Nas tak porwala, polecam NAJPIERW zapoznanie sie z regulaminem swiadczenia takich uslug, a ew. potem bedzie mial prawo do wylewania wlasnych zali - ale tez tylko do pamietnika corki, bo naprawde nie musimy o tym wiedziec, ze gdzies, ktos, komus, po cos, cos tam zrobil..

    Ew. w kolejke na poczcie sie Prosze ustawic..

    • 0 3

  • (1)

    Co za kretyn tak mądrze radzi? Podziel pieniądze na mniejsze sumy, wtedy mniej stracisz! Wujek Dobra Rada Roku.

    • 2 5

    • Jeszcze lepszą radą jest : trzeba było nie wpłacać.

      • 2 0

  • zawsze w swoim banku

    Ja wpłacam zawsze przez wplatomat swojego banku, dwa razy mi się zdarzyło że zeżarło mi pieniądze, no cóż to tylko maszyna więc nie ma co się pieklić że czasami coś pójdzie nie tak, to tak jak z komputerem w domu, tez od czasu do czasu wywinie jakiś numer.
    W moim banku rozpatrzenie reklamacji i zwrot kasy na konto następuje w ciągu 2 godzin.

    • 2 0

  • EuroNiet (1)

    Stanowczo odradzam korzystanie z ich bankomatów i wplatomatow Oszukali mnie jiz kilka razy a reklamacja to brazylijski serial
    Nie polecam

    • 6 0

    • mi mbank ukradł 1000 zl

      Może warto się zebrać razem osoby pokrzywdzone i coś zdziałać. Ja im na pewno tego nie odpuszczę. Mój email pigwa277@wp.pl

      • 0 0

  • a mi bankomat Euronetu zjadł 800 zł....

    a bank (Millennium) powiedział że MOŻE odda mi kasę za 2 miesiące!!!

    • 1 0

  • Euronet na ul. TRZY LIPY,BLISKO APTEKI Gemini

    8 stycznia, tego roku, bankomat nie wydał 200 złotych.. Czekam i się doczekać jeszcze nie mogę...
    Uważajcie na ten bankomat, bo źle jemu z oczu patrzy...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane