• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • Jak sie nie umie jeździć to nic nie pomoże, nawet dobrze wyprofilowane zakręty

    Słowackiego testowałem wiele razy, różnymi samochodami ponieważ mieszkam w okolicy. Swobodnie można tą trasę pokonac w górę i w dół nawet z prędkością 160km/h bez zbędnego stresu, a możliwe że i z większą. Kwestia nie jest więc w asfalcie, ani źle zaprojektowanych zakrętach tylko w umiejętnościach jazdy.

    • 4 2

  • przestańcie pierdzielić

    wiadomo , że przyczyną tych zdarzeń jest nadmierna prędkość . jakby wszyscy jezdzili max 70 to by nic się mie dzialo , oczywiscie nie dotyczy tych profesjonalistów co piszą , że slowackiego przejadą z gazem w podlodze .

    • 5 0

  • Słowackiego

    Apeluję do odpowiedzialnych osób aby spowodowały by zainstalowano więcej fotoradarów przy ul. Słowackiego.
    Biorąc za przykład Anglików, którzy instalują prawie przy każdym skrzyżowaniu fotoradary uniknęli wielu kolizją jak i poskromili potencjalnych "PIRATÓW DROGOWYCH"

    • 5 0

  • Ankieta wymiata!!!

    Zdarzyło ci się uderzyć?

    Nie pamiętam!!!!!

    Chyba dla idiotek z redakcji.

    Przeszliście samych siebie.

    • 2 1

  • Budyń przy otwarciu tego odcinka był dumny,

    że jest taki pozaokrąglany.
    Dzięki tym ładnym kształtom nie widać, czy za zakrętem nie ma uszkodzonego samochodu, korka, albo innej przeszkody. Fajne jest to tłumaczenie, że rozbite barierki, to wina kierowców! Jeżeli tak jest, to znaczy, że najgorsi kierowcy zmówili się na jeżdżenie i rozbijanie się tam? Jak zwykle: droga jest odpowiednia, ale kierowcy, źli? Żenua.

    • 0 3

  • znaj proporcje mocium panie

    Hmm... ostatnio nie mogli sie doliczyć milionow za stadion, a teraz placza o 220 tys? Droga jest w porzadku, a jeździc to trzeba umieć. Zwykła przyzwoitość wymagała by, że skoro popsułem, to zgłaszam sie (wszak każdemu może sie zdarzyć) i pokrywam koszt naprawy (bez mandatow i Policji), ale co tam - lepiej uciec...

    • 0 1

  • a właściwie dlaczego

    Zarząd Dróg i Zieleni (czyli właściwie my wszyscy) za to płacimy. Przecież możn aby obciążać OC sprawcy. Nie rozumiem tego

    • 1 1

  • Wstawić wyższe betonowe bariery

    Betonowe ariery rozwiążą kłopot, Szkoda pieniędzy na wymianę stalowych barier, pare dni i znowu trzeba naprawiać.

    • 0 1

  • Wada nachylenia profilu jezdni (2)

    Na Słowaku zrąbany jest profil jezdni. Wystarczy 60 i deszcz, żeby auto wyniosło.

    • 0 5

    • to zwolnij do 30 to cię nie wyniesie

      • 2 0

    • hahahahaha

      no naucz sie jezdzic jak Cie wynosi przy 60 hahahahahahahaha

      • 0 0

  • fajna droga

    slowackiego to fajna trasa , ładnie polożona itp. nierozumiem ludzi , ktorym wszystko przeszkadza ato zle wyprofilowane zakrety , zly asfalt .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane