• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zerwane trakcje na al. Hallera. Twardy orzech dla ZDiZ

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek. Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek.

Już siedmiokrotnie w tym roku naprawiana była tramwajowa sieć trakcyjna pod wiaduktem kolejowym w ciągu al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy są bezsilni wobec zachowania niefrasobliwych kierowców. Pomóc może jedynie zamknięcie przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek, ale to utrudni im poruszanie się po mieście.



W miniony czwartek pod wiadukt kolejowy na al. Hallera znowu wjechała ciężarówka. Jej wysokość przekraczała nieco 3,2 m i nie mogła przejechać bezpiecznie pod obiektem. Naczepa ciężarówki zahaczyła o sieć trakcyjną, co sparaliżowało ruch na ok. godzinę.

Powstały korki na ul. Klinicznej i w obu kierunkach na al. Hallera. Stanęły tramwaje.

- W tym roku odnotowaliśmy już siedem uszkodzeń sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera w Gdańsku. W ubiegłym roku było ich 16 - mówi Trojmiasto.pl Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Czy wprowadzenie zakazu ruchu dla ciężarówek uchroni trakcję przed kolejnym zerwaniem?

Kierowcy ciężarówek, którzy utkną pod wiaduktem na al. Hallera, zazwyczaj karani są 500-złotowym mandatem i 10 punktami karnymi za spowodowanie zagrożenia na drodze. Jak się tłumaczą z popełnionego czynu? Zazwyczaj przekonują, że nie zauważyli w porę tablicy ledowej ostrzegającej o przekroczonej skrajni, albo po prostu nie znali rzeczywistej wysokości pojazdu.

Czy podobnych zdarzeń nie można wyeliminować? Drogowcy przekonują, że zrobili wszystko, by oduczyć kierowców wjeżdżania ciężarówkami ze zbyt wysoką skrajnią pod wiadukt kolejowy.

- Na dojazdach do wiaduktu od strony ul. Klinicznej i od strony al. Hallera ustawiliśmy sensory, które wykrywają wysokość pojazdu. Jeśli pojazd przekracza dopuszczalną wysokość, to na ledowym wyświetlaczu pod wiaduktem wyświetla się ostrzeżenie, którego nie można nie dostrzec. Jednak, mimo zapalających się tablic, kierowcy i tak jadą dalej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

A może trzeba wrócić do starego rozwiązania i umieścić ograniczniki wysokości, w które ciężarówki będą po prostu uderzać?

- Tego typu rozwiązanie mieliśmy wcześniej. Nie zdało ono egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - mówi Kotłowski.

Innym rozwiązaniem, proponowanym przez część naszych czytelników, może być wprowadzenie zakazu przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek. Sprawiłoby to jednak, że wszystkie takie pojazdy musiałyby korzystać z wiaduktu nad torami w ciągu ul. Nowej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • kolejny tirodebil

    • 7 0

  • Przecież ci z ZDIZ nic nie robią, oni powinni za to zapłacić

    • 2 1

  • Nie jechałyby wiaduktem tylko jak teraz Mickiewicza, Wyspiańskiego i Miszewskiego dodając swoje 5 gorszy do korków na Wyspiańskiego, kiedy tarasują "rondo" na placu Komorowskiego

    • 3 1

  • wystarczy dodatkowo obciążać kierowcę kosztami naprawy trakcji i uszkodzeń przez niego poczynionych
    to rozwiąże problem
    ale właśnie dlatego wielmożne wszechmocne państwo rozpasanych polityków zarówno lokalnie jak i w Warszawie nigdy tego pomysłu nie zastosuje
    bo i po co?
    dla dobra jakichś obywateli?

    • 8 2

  • (1)

    Nowa Słowackiego nazywa się Aleją Żołnierzy Wyklętych

    • 10 0

    • Niestety....

      • 7 3

  • kszsz, kszzz ..... mobilki mam 3,25 wysokość - przejde pod wiaduktem 2,60?

    ...... kolegoo, tak spokojnie 3,25 jeszcze przechodzi bo 3,30 już nie, więc dawaj śmiało tylko środkiem, szerokości.....
    I jedzie taki debil podpuszczony przez 2 debila, potem trakcja zerwana, pół miasta zakorkowane a taki ku... z siebie zadowolony - bo prawie przeszedł. A Policja ma to wszystko w .... głębokim.
    Pozdrawiam
    mały mobil

    • 25 2

  • pks oliwa (2)

    Dlaczego tiry jerzdzą przez miasto. zebys glupku mial towar w biedronce np. a czemu nie zrobią znku jak ten wiadukt ominąć przyjezdni nie wiedzą jak jechac inną drogą.

    • 5 8

    • Biedronka się przeładowuje raczej na małe wozy w centrum dystrybucyjnym

      • 0 2

    • To niech zainwestują w nawigację z Biedronki. Najlepiej z tych "oszczędności" ,które robią nie zwalniając w obszarach zabudowany

      • 0 0

  • No i co, myślicie że jak wprowadzicie zakaz to żadna tam nie wjedzie?

    Będzie problem tak samo jak ył. Tego znaku nie przestrzegają, innego tez nie będą przestrzegać.

    • 3 1

  • Ponawiam pytanie : Czy zna ktoś TIR-oca z IQ powyżej 50 punktów ? ! ? ! (1)

    • 10 11

    • IQ

      To Ci, którzy skończywszy STUDIA nie znaleźli pracy w swoim kierunku.

      • 0 0

  • pks oliwa

    78% wypadków po przez auta osobowe 12%tiry zmuszone do ucieczki przed osobowym autem do rowu. reszta to rowery motory traktory

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane