• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielona strzałka na dużym skrzyżowaniu: potrzebna czy nie?

Krzysztof
26 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Mieszkańcy Małego Kacka są zadowoleni z większego bezpieczeństwa, ale chcieliby usprawnić wyjazd z dzielnicy. Mieszkańcy Małego Kacka są zadowoleni z większego bezpieczeństwa, ale chcieliby usprawnić wyjazd z dzielnicy.

Nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni na Małym Kacku poprawiła bezpieczeństwo, ale mieszkańcom marzy się jeszcze zielona strzałka, która ułatwiłaby wyjazd z osiedla.



Czy zielone strzałki do skrętu w prawo usprawniają ruch?

Sygnalizacja świetlna na feralnym skrzyżowaniu powstała po kolejnym wypadku. Gdy samochód potrącił młodą kobietę, która cudem uniknęła śmierci, o montaż sygnalizacji świetlnej walczyć zaczął jej ojciec. Poparcie okolicznych mieszkańców zdecydowało, że światła w końcu stanęły. Ale razem z nimi pojawiły się niedogodności, o których napisał do nas pan Krzysztof.

Oto jego zastrzeżenia:

Światła w tym miejscu są, działają i wszystko jest prawie idealnie.
Tylko dlaczego na wyjeździe z ulicy Łowickiej nie ma dodatkowej zielonej strzałki, umożliwiającej przejazd na czerwonym świetle w momencie, kiedy jest to możliwe?

Gdyby to było normalne skrzyżowanie z dwiema fazami świateł, to nie byłoby problemu, ze względu na to, że ruch na ul. Wielkopolskiej jest duży. Ale jest dodatkowa faza świateł, pozwalająca pojazdom jadącym Wielkopolską z góry wjechać bezkolizyjnie w ul. Łowicką.

Jadąc Łowicką (w godzinach popołudniowych jest drogą bardzo uczęszczaną) mamy więc taką sytuację, że zapala się zielone światło, przejeżdża kilka samochodów, po czym światło zmienia się na czerwone. W tym momencie mamy fazę, w której kierowcy z Łowickiej nadal mogliby wjeżdżać na Wielkopolską w prawo, bo samochody w górę Wielkopolskiej nadal stoją, a jadą w dół i w Łowicką. Dodanie tam strzałki umożliwiającej skręt znacznie poprawiłoby płynność ruchu.

Odpowiada Tomasz Krzak, rzecznik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni:

Strzałka nie została tam zamontowana celowo - ze względów bezpieczeństwa. Samochody zatrzymujące się przed skrętem stawałyby bowiem na drodze rowerowej, która jeszcze graniczy z przejściem dla pieszych. Byłoby więc to niebezpieczne zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych, więc zrezygnowaliśmy z tego pomysłu.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • widze mieszkancy tamtej okolicy tylko same roszczenia maja :/

    co za ludzie

    • 10 4

  • Zielone strzałki i piesi (17)

    Największym problemem, do którego rozwiązania musimy dorosnąć, jest zrozumienie, że w mieście nie mieszkają samochody tylko ludzie.

    Obecnie priorytetem jest rozładowanie korków, tak więc czas na przejściach dla pieszych jest dosłownie wyżyłowany zazwyczaj do minimum. Oznacza to, że prawie trzeba biec po pasach by nie stać na wysepkach między pasami czy nie skończyć przechodzić przez pasy na czerwonym świetle.

    I patrząc na to wszystko z perspektywy pieszego to po pierwsze należało by w ogóle zielone strzałki palące się podczas przejść dla pieszych polikwidować. Powód? Zawsze któremuś samochodowi się spieszy i zawsze właduje się centralnie na pasy.

    Dwa - należy wprowadzić przepis, który mówi, że jeśli tylko pieszy zbliża się do pasów, to samochód ma obowiązek się zatrzymać i przepuścić ludzi przez pasy. Tym co tego nie rozumieją polecam wycieczkę np. do Hiszpanii czy innych cywilizowanych bardziej krajów - tam zawsze na początku jest szok, że każdy samochód chce człowieka przepuścić. Nie ma zastanawiania się czy czasami samochód się zatrzyma czy nie. Kierowca jak się właduje na pasy gdy ludzie przechodzą - przeprasza. itp. itd.

    BTW. Znam co najmniej kilka takich przejść na pasy, gdzie ewidentnie zawsze samochody wymuszają pierwszeństwo przed pieszymi. Gdy człowiek właduje się na czerwonym świetle, gdy samochody mają zielone to zawsze kierowcy trąbią. Co piesi mają robić, gdy jakiś baran ich o mało nie rozjedzie?

    BTW2. Czy jeśli będę np. nosił wideorejestrator dla pieszych i będę rejestrował zachowania kierowców, to Policja będzie im mandaty wciskać?

    • 30 14

    • zgadzam się w 100% (1)

      • 5 2

      • ja też

        • 3 0

    • jak byś nosił, to by trzęsło, nagranie będzie liche.
      chyba, że dokona się tu postęp techniczny.

      ale jak byś woził choćby rowerem, zwł. na głowie,
      np. na kasku, nagranie jest OK. napieraj, działaj. powodzenia!

      • 4 1

    • (2)

      Samochody nie jeżdżą puste. Każdy kierowca jest również pieszym.

      • 6 5

      • kolejny małolat wychowany internetem i smartfonem ...

        • 4 6

      • chyba jak jeździ bryką Freda Flinstona :D
        nie można być w tym samym czasie pieszym i kierowcą albo jedziesz albo idziesz :D

        • 2 1

    • zaminusowłem (2)

      ale nie ze względu na likwidację strzałek ... tylko na "bardziej cywilizowane kraje" jak np. Hiszpania
      czy to jest tam gdzie byki tratuja ludzi na ulicach? i są ofiary smiertelne?

      za zatrzymywaniem sie przed pasami tez jestem.... spokojnie

      ale ton typu tego ze bylem widziałem a wy tu dziadzy.... to se wsadź glęboko w d mlody nowobogacki śmierdziuchu

      • 2 4

      • może i być Austria czy Niemcy, To nie ma znaczenia. Sens wypowiedzi jest taki, że człowiek nie powinien się bać przejść przez ulicę.

        Ci, którzy giną od byków robią to na własne życzenie. To tak samo jak kibole ustawiający się na ustawki - jeśli ktoś chce się bić na maczety i noże to musi rozważać prawdopodobieństwo tego, że ktoś go dźgnie.

        A to czy byłem czy nie byłem za granicą to jest tylko i wyłącznie moja sprawa. Podróże kształcą. A najważniejsze jest to, by pozytywne rzeczy dostrzegać u innych i adaptować je do naszych potrzeb i oczekiwań. (Z rzeczy ciekawszych to zawsze podobały mi się przejścia dla pieszych z licznikiem czasu do zapalenia się światła zielonego czy czerwonego - niby mały pierdół a jaki fajny). Np. uważam także, że osoby ustanawiające prawo powinny jeździć i podróżować - umożliwiło by im to załapanie dystansu do swoich pomysłów...

        • 7 3

      • Zdziwił byś się,jacy w Madrycie są uprzejmi kierowcy.Zawsze zatrzymują się przed pasami,widząc pieszego.

        • 1 0

    • z calej wypowiedzi wynika że nie problem prawny czy systemowy a problem kierowców i pieszych

      tyle w temacie

      • 0 0

    • "należy wprowadzić przepis, który mówi, że jeśli tylko pieszy zbliża się do pasów, to samochód ma obowiązek się zatrzymać i (1)

      Powstaja dwuznaczne sytuacje i w przypadku wypadku kierowcy trudno wykazac, ze nastapilo wtargniecie na jezdnie.

      Prawo musi byc PRECYZYJNE.

      • 4 2

      • I słusznie. Niech kierowca zatrzymuje się, jak widzi pieszego. W przeciwnym wypadku kierowca będzie olewał przepis, twierdząc za każdym razem, że pieszy mu wtargnął.

        Liczba wypadków na przejściach na dwupasmowych drogach dowodzi, że nasi kierowcy są rozpuszczeni jak dziadowskie bicze, przyzwyczajeni do bezkarności, olewają wszystkich innych, i należy to ukrócić.

        • 8 2

    • taaaa...zwłaszcza,jak nie raz się widzi jak pieszy dochodzi do przejścia (1)

      A POTEM STAJE 2CM OD NIEGO I ZACZYNA GADAĆ PRZEZ TELEFON....
      a kierowcy co-maja stać i czekać, bo MOŻĘ Jaśnie pan czy pani w końcu sie namyśli, że chce przejść????! paranoja

      • 0 3

      • Tak,raz widziałeś i uogólniasz,bo ci się spieszy na obiadek.

        • 1 0

    • Dwa - należy wprowadzić przepis, który mówi, że jeśli tylko pieszy zbliża się do pasów, to samochód ma obowiązek się zatrzymać i przepuścić ludzi przez pasy

      Ten przepis już chyba istnieje

      • 1 0

    • a w tych samochodach to kto jest? Kosmici?

      To też są ludzie. To nie "samochodom" się spieszy, tylko ludziom.

      • 0 0

    • kodeks drogowy do lektury

      Przecież kodeks nakazuje kierowcy zatrzymać się i przepuścić pieszego, a gdy na jednym pasie samochód się zatrzyma przed przejściem, inne zobowiązane są również do zatrzymania. I co z tego? Każdy powie, że prawo jest po to, by je łamać, przepisy po to, by je omijać. Jedynym sposobem skutecznej edukacji jest uderzanie tam, gdzie boli najmocniej - a więc po kieszeni. Tyle, że wtedy media podniosą krzyk, że policja robi skok na kasę kierowców. No pewnie - lepiej pozwolić kierowcom rozjeżdżać innych użytkowników ruchu, to będzie zarobek dla szpitali, zakładów pogrzebowych i kościoła, a także dla warsztatów samochodowych - interes będzie się kręcił.

      • 0 0

  • Na Miszewskiego w Gdańsku również...

    .. zniknęła zielona strzałka

    • 2 2

  • i co jeszcze

    kużwa!!! może jeszcze warunkowe przejście dla pieszych na czerwonym chcieliście to macie

    • 9 1

  • Jest jeszcze inny problem niedaleko.... (2)

    Pomijając opisywany temat warto zwrócić uwagę na jeszcze jedno niebezpieczne (ale tylko przez niewiedzę kierowców) miejsce na karwinach a mianowicie skrzyżowanie sopockiej z wielkopolską. Chyba tyko taksówkarze się tam pilnują. Mianowicie 99% kierowców wyjeżdżających z sopockiej i skręcających w lewo w wielkopolską nie zdaje sobie sprawy że pojazdy wyjeżdżające z ulicy strzelców (dokładnie z naprzeciwka) mają poerwszeństwo!!!!!

    • 4 0

    • A tam nie ma - od razu przy wyjezdzie z ul strzelcow - linii ciaglej? Wtedy masz racje, ale tylko w przypadku jednego pada.

      • 0 0

    • złotówa nie przestrzega przepisów

      taki komentarz tylko taksówkarza i niezgodny z kodesem, pierwszeństwo na ten, kto ma zielone światło - nie mówię o zielonej strzałce

      • 0 0

  • Strzałka powinna być ŻÓŁTA! (4)

    Kolor żółty podświadomie by oznaczał, że jest to jazda warunkowa, po zatrzymaniu. Kolor zielony jest nielogiczny i mylacy z sygnalizatorem S3 o skrajnie innym znaczeniu!

    • 18 2

    • albo (1)

      każda zielona strzałka powinna być sprzężona z fotorejestratorem wykroczeń
      (było by ich tylko tyle ile fotorejestratorów, czyli dużo mniej niż teraz)

      (w Niemczech za przejazd na (nielicznych) zielonych strzałkach bez ustąpienia pierwszeństwa pieszym jest 10 punktów we Flensburgu i konkretna kara finansowa)

      • 5 3

      • Volksdeutsche'u jedz tam jezdzic po swoich niemieckich drogach

        • 0 2

    • no (1)

      i przywykna ze na zoltym tez mozna jechac
      a sa takie swiatla mrygajacy piesi na zolto, ale nie pamietam teraz gdzie
      czerwone to czerwone

      • 2 0

      • przeciez już nagminnie jeżdzą na żółtym
        a niektorzy nawet na czerownym tak im się spieszy

        • 3 0

  • strzałki (1)

    raz pomagają raz nie....
    zalezy od konkretnego przypadku, skrzyzowania
    tego z artykulu nie znam i trudno mi sie odnieść, trzeba by to przejechac i to w różnych godzinach

    • 2 3

    • nie znam sie a sie wypowiem?

      • 3 3

  • Kobieta za kierownica i pieszy na pasach i sygnalizacji zielonej dla niego (1)

    Mało w niego nie wjechała i jeszcze z umalowaną mordą do niego wyskoczyła z auta co pan mi się wpakował pod auto bo ona zielona strzałkę miała.Jak powiedział 10 punktów karnych i mandat 500zł za nieustąpienie pierwszeństwa to sie jej chyba lampka w lodówce zapaliła :) bo się zamknęła i szybko odjechała.I o dziwo to blondynka niebyła tylko brunetka ,ale kto wie może farbowana :)

    • 4 6

    • a może to być koleś z małym penisem, jak ty?

      i stereotypami (zajrzyj po wyjaśnienie słowa do słownika ew. wygoogluj sobie!), z peruką i umalowany, jak wielu teraz pseudo-MENSZCZYSN lubi?!

      • 1 1

  • Strzalek potrzeba wiecej

    Przy ul. Strzelców sytuacja wygląda podobnie. Strzałkę zdjęto zapewne niby dbając o rowerzystów i pieszych, ktorych tam jak na lekarstwo, a korek robi się coraz większy. Rano i po poludniu nie sposób wyjechać czasem nawet przy 3 zmianie świateł z uwagi na korek na Wielkopolskiej. Strata czasu i totalne zanieczyszczenie środowiska! Lepiej dla bezpieczeństwa Miasto zadbałoby o oświetlenie ulicy. To skandal aby ulica, przy której powstało już tak wiele osiedli była nadal pozbawiona oświetlenia, nie wspominając już o chodnikach!

    • 3 7

  • (2)

    kierowcom aut to wogóle żadne znaki nie są potrzebne
    ograniczenie do 30? eee tam można 70
    do 40 to 80!
    zielona strzałka? znaczy zielone czyli naprzód (i gdzie ku...wa leziesz pieszy pacanie)
    zakaz postoju? a to zostawię na noc
    zakaz rozmów przez telefon? nie to nie dla mnie
    motorower jedzie - o to zaraz zawalidrogę wyprzedzę na trzeciego
    może fajnie wpadnie na slup
    droga z pierwszeństwem przede mną? znaczy wszyscy mają przede mną stać

    tak wygląda codzienność na trójmiejskich i polskich drogach
    a to wszystko dzięki nad wyraz ochoczej do pracy i sprawnej milicji
    staruszkę wyrzucić a to owszem
    skuć kryminalistę co jechał na gapę - czemu nie
    ale za robotę się wziąć? o co to nie
    staniemy z suszareczką na prostej i czas zleci...

    • 26 5

    • co do rozmów przez telefon to jakaś plaga, jak widać punkty i mandat nie pomogły !! (1)

      • 4 0

      • bo nikt nie daje tych mandatów i punktów
        w "Polsce" "prawa" nikt nie egzekwuje
        no chyba że można dokopać zwyklemu Kowalskiemu

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane