- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (338 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (14 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (100 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (64 opinie)
Zobacz Pendolino na targach Trako
Rozpoczynają się największe w Polsce i drugie w Europie targi transportu szynowego - Trako. W ich trakcie zostaną podpisane umowy na kupno nowych tramwajów dla Gdańska i modernizację pociągów SKM. Będzie też można obejrzeć z bliska pociąg Pendolino.
Czytaj też: Pendolino z Trójmiasta do Warszawy. Więcej pytań niż odpowiedzi
- Pociąg ten będzie dostępny dla zwiedzających w czwartek i piątek, 26 i 27 września. Cała wystawa taboru kolejowego podczas Trako liczy ponad kilometr torów ekspozycyjnych - informuje Iwona Wolszczak, główny specjalista ds. marketingu Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Wcześniej, bo już w środę, podpisana zostanie umowa na dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańska. Pięć dwukierunkowych pojazdów będzie obsługiwać nową trasę na Morenę. Ale pasażerowie gdańskiej komunikacji skorzystają z nich już pod koniec przyszłego roku, a więc na ponad pół roku wcześniej, niż uruchomiona zostanie nowa trasa.
Czytaj też: Tramwaj na Morenę za nieco ponad 116 mln zł
Z kolei w czwartek Pesa planuje podpisać umowę z Szybką Koleją Miejską na dokończenie modernizacji pociągów, rozpoczętą i nieukończoną przez firmę Tabor Szynowy Opole. Firma z Opola ma ostatecznie przebudować jedynie sześć z 21 składów, a pozostałymi pociągami zajmie się właśnie Pesa. Składy wykonane przez bydgoskiego producenta mają być gotowe w terminie 13 miesięcy, licząc od daty podpisania umowy.
Czytaj też: Pesa wyremontuje składy SKM w 13 miesięcy
- Podczas targów, oprócz trójmiejskiej SKM i ZKM Gdańsk, umowy podpiszemy z NEB na dostawę dziewięciu spalinowych zespół trakcyjnych Link dla obsługi trasy Berlin - Kostrzyn Wlkp. (z opcją Gorzów Wlkp.) oraz z PKP Intercity na modernizację wagonów pasażerskich - dodaje Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.
Podczas targów Pesa pokaże również nową lokomotywę Gama Marathon.
Łącznie na targach obecnych będzie ponad 500 wystawców z branży transportowej. Poza Pesą, wśród producentów taboru miejskiego pojawią się m.in. wielkopolski Solaris, który pokaże tramwaj skonstruowany dla niemieckiej Jeny, a także nowosądecki Newag, który od niedawna poza pociągami zajmuje się także budową tramwajów.
Ze strony trójmiejskich przewoźników i organizatorów, stoiska posiadać będą Pomorska Kolej Metropolitalna, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku i PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Targom towarzyszyć będzie kolejna edycja Świata Małej Kolei, wydarzenia współorganizowanego przez Polski Związek Modelarzy Kolejowych, który pokaże m.in. makietę stację rozrządową oraz makietę z prezentacją współczesnego taboru obecnego głównie na torach Niemiec.
Wstęp na targi możliwy jest od wtorku do czwartku (24-26 września) w godz. 10-17. W piątek (27 września) targi będą otwarte w godz. 10-16.
Bilet jednodniowy na targi w dniach 24-26 września kosztuje 30 zł, zaś ostatniego dnia w ramach Dnia dla Publiczności - 10 zł.
Zwiedzanie ekspozycji taborowej (w tym pociągu Pendolino) jest bezpłatne przez cały czas trwania imprezy.
Targi Trako to wielka gratka dla miłośników tych wielkich i tych nieco mniejszych kolei.
Miejsca
Opinie (283) 3 zablokowane
-
2013-09-24 07:29
Odnośnie ankiety...
Te pytania, to trochę jak klasówka w szkole...
Ja chciałbym się dowiedzieć o tych sprawach właśnie z tego materiału. Nie sądzę że laik, czytelnik może wiedzieć czy polski producent może konkurować tam..."gdzie brakuje lokalnych producentów lub ich produkty są niskiej jakości"...- 5 0
-
2013-09-24 07:30
Nie takie numery się robiło (1)
Pesa sprzedaje taniej do Niemiec, a Polska kupuje drożej z Włoch. Welcome to Poland.
- 10 6
-
2013-09-24 17:41
I pewnie produkt PESA jest tego samego typu co Pendolino, co?
No cóż, wszak Panda to też to samo co Ferrari. Ma cztery koła, silnik i nadwozie.
- 2 0
-
2013-09-24 07:36
I po co jak u nas wolą odnowić starą skm
niż kupić nową.
- 9 4
-
2013-09-24 07:37
(1)
Pendolino czyli Wahadełko
- 4 2
-
2013-09-24 08:16
O to chodzi hehe!!!
kupili coś, co w samej nazwie ma zawartą podstawową funkcję a mianowicie wychylne od pionu wózków tak, aby pokonywac łuki ze zwiekszoną niż normalnie prędkością ( jak na rowerze się przechylasz na boki). Jakby się uparł to Włosi oszukali naszych "mądrali" lub ktoś przytulił niezły procent za tak drogi i debilny zakup.
- 6 3
-
2013-09-24 07:48
Porażka -pkp-płać-kolego-płać
Porażka -kupno Pendolino bez wychylnych wózków pobierających wielkie ilości prądu-niezbędna budowa dodatkowych stacji zasilających-wszystko za kosmiczną -Kasę-to ja kupno loda na patyku bez patyka!Polscy producenci nie mają takich technologi prawda jak mamy dogonić zachód-to trzeba kupować perezpektywicznie i jeżeli za dużą kasę to z najwyższej pułki!!!
- 1 4
-
2013-09-24 07:54
Nasze tramwaje, autobusy szynowe i autobusy jeżdżą w całej Europie,
może nie jest ich tyle co Manów, Mercedesów czy Scanii, ale mówienie, że w Polsce nic się nie produkuje, że z Polski na świat nic się nie wysyła jest wielkim nadużyciem.
- 18 0
-
2013-09-24 08:09
Mam nadzieje, ze bedzie tam Marszałek
a jak już będzie niech zobaczy czym jeżdżą ludzie (nie w odległym świecie, ale nawet w Polsce) i porówna to z taborem kontrolowanej przez niego firmy... i niech zapyta producentów, czy to prawda, że w EZTach nie można montować klimy - jak twierdzi podległy mu przewoźnik :)
- 6 0
-
2013-09-24 08:11
W tamtym roku byłem zmuszony pojechać pociągiem do Częstochowy.
Nigdy więcej.
W tym czasie można do Australii dolecieć samolotem.- 11 1
-
2013-09-24 08:27
Pendolino kojarzy mi się z Kaczorem Donaldem. Z wyglądu oczywiście.
- 8 1
-
2013-09-24 08:28
Nowak ratuje miejsca pracy we Włoszech (3)
Trzeba być kretynem żeby popierać kupowanie pociągów we Włoszech zamiast zlecić ich budowę w Polsce. W obliczu kryzysu i bezrobocia Tusk i spółka mają gdzieś polskie miejsca pracy. Jedyne logiczne wyjaśnienie tego zakupu to łapówka od kontraktu. Ot cała prawda o tej obłudnej partii.
- 14 6
-
2013-09-24 11:33
Jak skończonym cepem trzeba być, by wypisywać bzdury o zlecaniu budowy KDP w Polsce
Cieciu, Francuzi z Alstom maja ponad 30 lat doświadczen z KDP, a PESA czy Newag to co maja? Szynobusy podmiejskie! To jest zakup nie na 5 lat, tylko na 30! Mózg ty masz, czy nie?
- 3 4
-
2013-09-24 14:22
Zlecić to można komuś, kto przedstawi ofertę. (1)
A który polski producent przedstawił kiedykolwiek ofertę na dalekobieżne składy intercity o prędkości technicznej 200 - 250 km/h?
- 3 0
-
2013-09-24 14:42
Nie słyszeli o wolnym rynku. Oni najchętniej by zablokowali kupowanie z zagranicy. Reszta Europy w odwecie zrobiłaby tak samo. Wtedy nasza polska Pesa nie mogłaby sprzedać Niemcom prawie 500 Linków.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.