• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
09:46 16 stycznia

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu

Przeczytane
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz?
Zobacz Raport

Opinie (62) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Ponieważ te składy będą docelowo jeździć jako PKM i pod tym kątem były projektowane. A jeżdżą jako SKM ponieważ dofinansowanie do ich zakupy pochodziło właśnie od nich. Więc za parę lat już ich nie będzie.

    • 152 2

    • A który za przeproszeniem i---a, zdecydował o różnej wysokości peronów w obrębie jednej aglomeracji? (10)

      Co z wymiennością składów między liniami, co z optymalizacją kosztów?

      • 9 12

      • Po wojnie na trasie SKM jeździły składy berlińskiej S-Bahn i to do nich były dostosowane perony.

        • 15 0

      • Na pkp plk obowiązują, jak i w cywilizowanej Europie (1)

        perony o wys. 360; 760; 960 mm powyżej główki szyny. Na SKM sa te najwyzsze perony wybudowane "pod" tabor z berlińskiego S-bah-na. Do takiego peronu dostosowane sa dwa Impulsy , te z 2016 r. EZT-y zamawiane dla SKM beda też takie, a te Impulsy 2 obecnie spotykane na linii SKM sa dzierzawione od samorzadu woj. a docelowo będą obsługiwać pociągi Regio w woj. pomorskim, gdzie wymagane sa składy typu EN dostosowane do peronów 760, 360 i ....klepiska, takiego jakie maja stacje np. Pogorzelice, Damnica, Potęgowo. I jeszcze jedno...nie ma czegoś takiego jak pociągi pkm. pkm to infrastruktura.....na dzień dzisiejszy to 18 km linii dwutorowej!

        • 23 0

        • PKM to też koncepcja kolei miejskiej, która robi za regionalną.

          Stąd perony 760mm od pgs i mała liczba drzwi. Ktoś w naszym województwie nie łączy kropek i z dwóch różnych systemów robi dwa miksy. Zamiast skm i kolei pomorskich mamy skm do Lęborka i pkm do Kościerzyny, Kartuz, Malborka itd. I bałagan taborowy. A wystarczyło przy remoncie peronów zmniejszyć wysokość. Co do 31WEbb- owszem są zakupione dla skm na 5 lat, a docelowo dotrą 58WE z wyższym wejściem. Ale EN57/71 też miały być zastąpione 45 lat temu przez EW58/60. A jak jest wszyscy widzą.

          • 3 3

      • Jaka wymienność składów? (5)

        Widziałeś kiedykolwiek pociąg przewozów regionalnych, który jechał jako SKMka?

        • 9 1

        • (2)

          No właśnie ten na zdjęciu. Plus kilka innych które teraz SKM od PKM dostała na 5 lat

          • 2 7

          • SKM nie dostała od PKM, tylko kupiła wspólnie z UMWP.

            • 3 1

          • ...wydzierżawiła od Urzędu Marszałkowskiego, nauczcie się w końcu!

            • 3 1

        • Widziałem - EN57/71. 31WEbb też jest ,,regionalny,, (1)

          Z ,,impulsów,, tylko 31WE-027 i 31WE-028 są wysokoperonowe.

          • 8 0

          • Tylko te dwa Impulsy od zawsze należały do SKM.

            Nie mają nic wspólnego z "regionalnością".

            • 2 0

      • Czarna dziura i stopień

        W Trójmieście perony są jednakowe bo projektowano je pod stare kolejki elektryczne z berlińskiego metra. Po zmianie taboru w latach 70-tych zaczęły się tzw. schody i problemy z wysiadaniem..

        • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Bo impuls jest przystosowany do peronów dalekobieżnych.

    • 155 3

    • ale co to za różnica? (4)

      standardem powinna być jedna wysokość, aby sklady były badziej uniwersalne\

      • 11 18

      • (2)

        Nie ma standardu wysokości peronów

        • 12 9

        • Są. Tylko, że nie jest to jedna wysokość. Wysokość progu też jest objęta standaryzacją. (1)

          A co to za typ pociągu E47?

          • 6 0

          • Pewnie miał na myśli kibel EN57....

            • 4 0

      • Ale jest kilka standardów, a nie jeden, a te pociągi akurat docelowo będą obsługiwać linie, gdzie perony są inne. Czy dla panicza mamy przebudować wszystkie perony w Polsce na takie same i wymienić wszystkie pociągi?

        • 17 7

  • (4)

    Patrząc na warunki atmosferyczne ciesz się, że dojechałeś. Wybrałeś się raz... I od razu narzekanie...

    • 28 11

    • (2)

      jest na co narzekać

      • 3 6

      • (1)

        Zawsze coś się znajdzie. Chodzi o to żeby doprowadzić swoje życie do tego żeby narzekać jak najmniej. A nie przy pierwszej lepszej okazji.

        • 6 0

        • Lepiej im tego nie mów

          Wtedy nie byłoby 90 procent raportów

          • 6 0

    • Raz się wybrał i trafił na nową. Ja śmigam codziennie i dopiero po 2 miesiącach

      jechałem nową.

      • 1 0

  • Tak, powinni przebudowywać peron w zależności (1)

    jaki następny pociąg podjedzie

    • 20 6

    • Po co peron, wystarczy zmienić konstrukcję toru.

      • 1 1

  • (6)

    Ten prog jest do zniesienia i ujdzie. Dramatem jest marnostrastwo takiej ilości miejsca na rowery. To jest dramat. 1/3 więcej ludzi by się zmieściła gdyby nie te części bydlowozowe.

    • 28 16

    • (2)

      od stojaków na rowery to się odwal

      • 6 10

      • (1)

        Rowery są od jezdzenia a nie przewożenia. To nie pociąg cargo. Tyle miejsca sue marnuje

        • 4 3

        • Nikt ci nie broni tam stać. Zamiast blokować drzwi!

          • 1 2

    • więcej ludzi się mieści gdy nie ma siedzeń bo stać na tej samej przestrzeni może więcej niż siedzieć (2)

      oznacza to że dzięki miejscom na rowery pociąg zabierze więcej pasażerów i czasem jeszcze kilka rowerów się dodatkowo zmieści

      • 5 3

      • (1)

        Nieprawda. W tych wagonach nie ma prawie poręczy i nic do złapania. Rurki pod sufitem są za wysoko!!!

        • 3 1

        • Było urosnąć!

          • 3 1

  • (4)

    Te składy to jakaś pomyłka - nie powinny jeździć jako SKM. Ta różnica w wysokości peronu a składu jest duża - matka z wózkiem będzie miała problem z wejściem/wyjściem, nawet matka z 4latkiem będzie miała problem tak jak i osoby starsze. Ostatnio na peronie było pełno śniegu - sama miałam problem z bezpiecznym wejściem do pociągu (a nie jestem osoba z niepełnosprawnością).

    • 20 21

    • I za kilka lat nie będą jeździć jako SKM

      • 1 1

    • (2)

      Jak ktos ma problem zeby zrobic wiekszy krok, to polecam schudnac i pojsc na silownie

      • 11 3

      • (1)

        Źle trafiłeś - akurat wracałam z siłowni a chudnąć nie mam z czego.
        Tu nie chodzi o wielkość kroku tylko różnicę poziomów (dla tych co tym cudem nie jechali między wysokością peronu a podłogą pociągu jest około 30 centymetrów różnicy + dodatkowo między peronem a pociągiem jest odstęp). A jak masz do tego lód na peronie to wejście do tego składu nie jest proste.

        • 3 4

        • Nie 30, a 20. Standardowa wysokośc stopnia schodów to 12-20 cm.

          Tu masz peron na 960 mm od pgs, a wejście na 760 mm od pgs.

          • 4 1

  • na zachodzie jest to nie do akceptacji... (4)

    nigdzie nie spotkałem tego, że peron jest tak odsunięty od składu... to jest dramat... zero standardów, każdy robi po swojemu

    • 15 21

    • Bo te składy nie są docelowo na SKM (3)

      Za kilka lat będą składy dopasowane do tych peronów. Było to już wspominane kilkanaście razy

      • 7 1

      • (2)

        Lol, za kilka lat.

        • 1 1

        • No trzeba je wyprodukować

          Nie ma niestety salonów z pociągami że od tak dostarczą ci 30 składów

          • 6 0

        • Proces konstruowania, homologacji i testów trwa.

          A jak ,,izera,,?

          • 2 0

  • A do swojego paseratti nogi nie zadzierasz jak wsiadasz?

    • 19 3

  • Polakom to nikt nie dogodzi (3)

    Wam zawsze coś nie pasuje wiecznie narzekać tylko potraficie....

    • 17 11

    • Polacy nie potrafią planować (1)

      To nie jest narzekanie

      • 2 3

      • Przecież to jest zaplanowane

        Mieli kupować składy z wyższą podłogą żeby po kilku latach były za wysokie na perony dalekobieżne?

        • 2 0

    • Po prostu czasy akceptacji bylejakości się skończyły, nie można wiecznie winić komuny. Perony wyremontowane, składy nowe a i tak problem przez brak nadzoru i standardów

      • 1 3

  • Geniuszowi...

    który przetłumaczył "relacja Wejherowo" na "relation Wejherowo" życzę wszystkiego dobrego.

    • 6 2

  • (1)

    Co to jest E47?

    • 3 0

    • E47

      Chodzi o jednostki serii EN 57.

      • 0 0

  • Odp

    Bo gdybys doczytał to byś wiedział, że te pociągi będą jeździły dla polregio A tam są właśnie takie perony gdzie nie będzie różnicy

    • 7 2

  • Tragedia (2)

    Niepełnosprawni , seniorzy i dzieci a nawet osoba która, się zagapi wpada między peronami pociąg! Tragedia! Kto to oddał do użytku?

    • 7 9

    • Jeżdżą już ponad miesiąc.

      Jakoś nikt nie wpadł. Bez histerii.

      • 2 1

    • To myśmy oddali do użytku.

      Asy z szóstej klasy.

      • 0 0

  • Ależ problem

    Przejedź się do Żukowa wschodniego tam masz stopień na odwrót ( w dół)

    • 3 0

  • jest ok

    nie ma co robic afery na siłe. post do skasowania

    • 7 3

  • Komedia SKM i co się dziwić.

    • 1 0

  • No dramat! Krok trzeba zrobić!

    • 4 2

  • (1)

    bez przesady. Nie jest to jakiś wielki problem. Pojedźcie np. do Słupska i spróbujcie z peronu wejść z walizką do jakiegokolwiek pociągu. Stojąc na peronie podłoga pociągu jest na wysokości klatki piersiowej :/

    • 4 0

    • To jest tak jak bozia oszczędziła na wzroście.

      • 1 0

  • Ciesz się że dojechales

    Pojazdy te są dość awaryjne, tak więc tylko cieszyć się że wogole jechał, druga sprawa nie ważne jak ładny będzie pojazd i tak będzie jechał zurami

    • 0 1

  • Rozwaliłeś system

    Boże to tylko jakieś 40 centymetrów dla zrobienia jednego kroku, jak tak dalej wszystko będzie ludziom przeszkadzać to przestaną chodzić pieszo . Trzeba dać raz większy krok , popatrzeć pod nogi, złapać się czegoś, może się schylić. Wielki problem, przesiąćmy się w wózki elektryczne tak jak w USA/UK bo jak ma się nadwagę to walczymy z tym zmniejszając ruch i wszędzie wozimy tyłek....

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane