• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1 kwietnia SKM-ka dojedzie do przystanku Śródmieście. Jest nowy rozkład jazdy

Maciej Naskręt
20 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut. Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniła najnowszy rozkład jazdy pociągów do przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Od 1 kwietnia kolejki pojadą tam co ok. 7 minut. Pasażerowie powinni uważać, bowiem nie każdy pociąg jadący z Gdyni dotrze na nowy przystanek.



Ponad miesiąc pozostał do uruchomienia przystanku SKM Gdańsk Śródmieście przy al. Armii Krajowej w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Pociągi będą stamtąd zabierać i dowozić pasażerów od 1 kwietnia. Z tego powodu odpowiedzialna za ruch na szlakach kolejowych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała najnowszy rozkład jazdy kolejek PKP SKM w Trójmieście.

- Prawie wszystkie pociągi naszej spółki będą dojeżdżać do przystanku Gdańsk Śródmieście. Od początku postawiliśmy na dobry rozkład jazdy związany z tym przystankiem - to warunek, by przyciągnąć do niego pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.

Podróż według rozkładu między przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście a stacją Gdańsk Główny będzie trwała dwie minuty.

By sprawdzić rozkład jazdy przejdź na stronę spółki PKP PLK.

Pierwszy oficjalny wjazd SKM-ki na stację Gdańsk-Śródmieście


Trzeba będzie jednak uważać szczególnie rano, bo nie każda kolejka przyjeżdżająca z Gdyni do centrum Gdańska dojedzie do nowego przystanku nieopodal al. Armii Krajowej. Swój kurs zakończą one na stacji Gdańsk Główny. Listę tych pociągów podajemy poniżej w ramce.

Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa.

Nowy przystanek SKM Śródmieście z lotu ptaka


Przypomnijmy, że budowa linii kolejowej na odcinku ok. kilometra między stacją Gdańsk Główny a nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście zakończyła się w grudniu 2014 r. po prawie półtorarocznym okresie prac. 31 lipca 2013 r. PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa była warta 66,7 mln zł.

Inwestycja była podzielona na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmowała ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ułatwi winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Relacja z budowy stacji Gdańsk Śródmieście


Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów została wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji była właśnie budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie została ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Wszystkie pociągi będą kursować do przystanku Gdańsk Śródmieście z wyjątkiem:

1) pociągów do/z stacji Tczew oraz Pruszcz Gdański (będą kursowały z pominięciem przystanku Gdańsk Śródmieście);

2) z wyjątkiem pociągów rejsowych (kwestie obiegowe - nocowania w Gdańsku Gł.):
a) dni robocze:
97408 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 6.28)
97788 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 21.50)
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
95403 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.22)
95405 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.37)
b) soboty:
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
c) niedziele i święta:
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)

Miejsca

Opinie (180)

  • Zmiana tras tramwajów? (1)

    Czas przejazdu między Oliwą a Gdańsk Centrum SKM-ką jest o połowę krótszy w porównaniu do tramwaju. Na Chełm można się przesiąść, ale dlaczego nie na Przeróbkę i Stogi? Nikt nie wysiądzie na przystanku Okopowa, żeby przesiąść się do SKM-ki. Co najmniej jedna linia tramwajowa musiałaby kursować z Przeróbki przez 3 maja do Wrzeszcza.

    • 2 0

    • Zgadzam się

      Szczególnie dla osób niepełnosprawnych było by to korzystne bo na przystanku Centrum jest winda, a na przystanku Okopowa tunel bez windy

      • 0 0

  • przystanek skm

    od dwóch dni także bez zieleni w pobliżu i kladki by zejść bezpośrednio do urzędu wojewodzkiego, no ale co tam będzie można po torach biegać.............

    • 0 2

  • Prima Aprilis

    Dobra data 01.04.2015,w razie jak cos nie wypali to zawsze bedzie mozna powiedziec: PRIMA APRILIS kolej tak naprawde rusze za dwa miesiace :-) :-)

    • 2 0

  • Nareszcie! Brawo SKM!!! (14)

    • 108 30

    • dla mnie żartem jest (3)

      to, że skm nie jezdzi do przystanku Gdańsk Lipce. Skm powinno obslugiwac caly Gdansk. To sa dzielnice blisko centrum z duzym potencjalem. Moze z normalnymi polaczeniami wiecej ludzi chcialoby tam mieszkac... A teraz kojarza sie z bieda i "wykluczeniem"

      • 9 1

      • ...

        Nie wiem czemu wladze dzielnic z tym nie walcza... Czyzby sie nie dalo? (Nie mieszkam w tych okolicach takze sie nie orientuje)

        • 2 1

      • Przystanek Lipce to jest dodatkowo (1)

        dobre miejsce na węzeł przesiadkowy. Tuż obok przebiega południowa obwodnica, która zapewnia b. dobry dojazd iz S7 i z A1. Jest węzeł tej obwodnicy, jest full miejsca na parkingi, nawet pod estakadą, dojazd SKM do Śródmieścia byłby w parę minut. Problemem jest tylko, że nikt nie pomyślał, żę przy przebudowie linii do Warszawy za grube miliony powinno się zrobić dodatkową parę torów z nowobudowanego Śródmieścia. Z jednej strony kolej wymaga terenu pod 6 torów pod forum Radunia a z drugiej jak sama robi to uważa że 2 wystarczają.

        • 9 0

        • Linia do Warszawy to własność PLK, a SKM to własność SKM. Prawa ręka nie wie,co robi lewa...

          • 2 0

    • to śmieszne że nie ma jednej linii do Tczewa (5)

      Zreszta PKM i SKM to powinna być jedna firma.

      • 34 5

      • (2)

        SKM należy do wojewody i miast, a PKM tylko do wojewody.

        • 7 1

        • SKM należy do PKP i państwa

          Gdańsk, Marszałek, Sopot, Pruszcz mają udziały i jeszcze dwa samorządy udają, że są udziałowcami.

          • 4 0

        • Chyba Marszałka ?

          Tj Samorządu

          • 4 0

      • ale sporo drzew wycieli tam w tym tygodniu, łyso i szaro

        • 3 1

      • I stracić możliwość obsadzenia dodatkowych prezesów lub dyrektorów? Im więcej podziałów tym więcej stanowisk kierowniczych dla kolesi

        • 19 3

    • To będą betonować dach w czasie jazdy kolejek?

      Okolica wygląda jak ruina.

      • 3 0

    • a będzie czynny tunel do urzędu marszałkowskiego ? bo jest to główna zaleta tego przystanku

      • 9 0

    • prima aprilis? (1)

      • 19 1

      • To samo pomyślałem ^^

        • 4 0

  • skm (3)

    zadam jedno proste pytanie dlaczego z końca peronu nie ma przejścia w stronę urzędu wojewódzkiego i ul. Toruńskiej

    • 6 1

    • Bo to już nie jest Śródmieście, masz się przejść na piechotę, tuneli się zachciewa...

      • 1 0

    • (1)

      Żebyś brzuch zrzucił

      • 8 1

      • super

        trudno nie przyznać Ci racji oddałbym z 10 kg z chęcią :):)

        • 6 2

  • głupia nazwa (2)

    tylko idiota mógł wymyśleć nazwę ŚrÓdmieŚCie, kto to wymówi?
    Czy nie mogło być CENTRUM, nawet murzyn wymówi centrum!

    • 4 1

    • Przystanek powinien się nazywać Petershagen, jak przed wojną, żadne to śródmieście

      • 1 0

    • To prawda, tym bardziej,że tak samo nazywa się przystanek tramwajowy.

      • 3 0

  • prima aprilis

    a nawini się cieszą

    • 1 3

  • odstępy

    i czym tu się chwalić pokazując ujęcia jak wielka jest szpara i różnica poziomów pomiędzy peronem a kolejką....eh.......żenua.

    • 1 1

  • Hehe (7)

    Hurra! W końcu otwarty zostanie najpotrzebniejszy przystanek SKM. Bez opcji przesiadek, parkingu, stojaków na rowery. Nie moglem się doczekać...

    • 161 29

    • bedzie jak z mostem wantowym przez Wisłe (1)

      wybudowali, stał kilka lat właściwie nieużywany. To samo bedzie z skmka. Przez najbliższe lata bedzie kicha, ale jak wybudują centrum przesiadkowe to bedzie całkiem ok.

      • 18 5

      • dokładnie - przeiadka super z tramwaju. blizej niz przy dworcu głównym !

        j.w.

        • 3 0

    • bez opcji przesiadek?

      a co z mieszkańcami górnego tarasu?
      przesiadka na tramwaj jak marzenie :)

      • 17 1

    • co ci przeszkadzają stojaki na rowery? (3)

      masz jakiś problem?

      • 14 38

      • Haloooo

        A skad wnioskujesz ze przeszkadzaja?

        • 12 1

      • (1)

        To chyba była ironia

        • 42 4

        • Chyba?

          j/w

          • 8 5

  • ?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane