• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • Kolejka

    Następne firmy do plajty

    • 4 0

  • jak zwykle zwyciezca bedzie...MTM

    kolesiom trzeba dac przezyc w ciezkich czasach

    • 12 2

  • stb obóz pracy a kaska pójdzie do rosji i austrii, strb s****ag żal d... sciska.... - panowie inspektorzy spr grubośći warstw bitumicznych bo tam gdzie ma być 10 będzie 6 cm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 11 1

  • Jak zaoszczędzili tyle kasy, niech zbudują tunel w ciągu ulicy Puckiej !

    • 13 0

  • GDZIE MOZNA ZOBACZYC WYCENE !!! bo za 1,5 kilometra 26 milionow to jakas paranoja ? (2)

    Nigdy nie pokazano nigdzie w mediach kosztorysu takiego na zywo . Ciekawe by bylo zobaczenie kto i za co sobie liczy takie kwoty oraz kto to zatwierdza. Bo to jakies bajonskie sumy wychodza z kapelusza za troche zwiru i asfaltu oraz paru robotnikow idacych za walcem .

    • 19 8

    • Ze strony UM Gdynia możesz ściągnąć przedmiary i na ich podstawie skosztorysować i zobaczysz ile wyjdzie.Zobaczysz wtedy czy to dużo czy mało.

      • 4 0

    • Każdy obywatel ma prawo wglądu do ofert firm biorących udział w przetargu. Należy zgłosić się do wydziału organizującego przetarg z pisemną prośbą o wgląd w ofertę. Jeżeli do oferty SIWZ wymaga by firma załączyła kosztorys, wówczas wszystkie składowe ceny są podane. Jedyne co należy to się do urzędu pofatygować.

      • 1 0

  • (1)

    Za takie pieniądze to chyba asfalt będzie pokryty zlotem.

    • 12 4

    • a o odwodnieniu niecki w połowie drogi pomyślałeś czy ci mama każe juz iść spać?

      • 0 0

  • Zbudować obwodnicę Witomina, a nie przypinać kwiatek do kożucha. (1)

    Ciężkie pieniądze wywalane na coś, co i tak będzie słabe... No może kierowcy będą mogli jeszcze szybciej zapier dzielać (poza godzinami szczytu) przez Witomino, a mieszkańcy będą mieli jeszcze głośniej w mieszkaniach.
    Samochodów mamy coraz więcej, powinno być więcej dróg dojazdowych do i z obwodnicy, ale na litość boską - nie przez osiedla mieszkaniowe!

    • 17 2

    • Rzeczywiście, to jest rowiązanie prowizoryczne, chociaż miejmy nadzieję, że trochę rozładuje korki. Hossa buduje nowe bloki, dlatego miasto powinno pomysleć o połączeniu tych osiedli i centrum Gdyni drogą szybkiego ruchu z pominięciem Witomina, a ZKM puścić na tej drodze linię pospieszną autobusową (tak, jak K, które jeździ przez Obwodnicę).

      • 1 0

  • A kiedy do Witawy (3)

    Ta przebudowa nic nie da dopóki dwupasmówki nie dociągną do witawy, a tam najlepsze byłoby do tego rondo. Odcinek od Witawy do lasu nadal będzie wąskim gardłem i nic to nie da że dalej będą 2 pasy...

    • 21 1

    • Dwupasmówka? No chyba jak wyburzą ludziom domy

      Bo teraz to nie ma opcji...

      • 4 0

    • no przecież nie od razu wszystko (1)

      Teraz będzie III etap. Czyli dwa juz za nami. No i jeszcze jeden został

      • 0 1

      • ..którego nie zrealizują, chyba ze wyburzą domy

        droga powinna omijac centrum Witomina

        • 1 0

  • Czas kampani się zaczął

    W sam raz droga zostanie zrobiona na wybory samorządowe. Będzie czym otumanić ciemny lud. Korki na Witominie jak były tak będą.

    • 16 1

  • I znowu najtańszy ! (2)

    Budyń powinien wozem drabiniastym jeździć to to się nauczy że ani i dobry to jest pumeks !

    • 2 8

    • jakaś obsesja ? (1)

      tekst o Gdyni, a ty widzisz budyń

      • 10 0

      • A faktycznie ale to i tak jeden gwizdek czy ten czy ten bo przy ozaji jeszcze "coś" trzeba skubnąć ...

        • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane